چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 25 اردیبهشت 1399 10:21 ق.ظ توسط روزبه
the remote procedure call fail
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
terme
کاربر جدید
کاربر جدید

--
25 اردیبهشت 1399 08:53 ق.ظ

    با عرض سلام و ادب

    من به تازگی سرور نوسا رو عوض کردم. ویندوز سرور 2012 R2 نصب هست و SQL 2017 توسط کارشناسان نوسا نصب شده، همه ی کلاینت ها اوکی هستند به جز یکی که پیغام "the remote procedure call fail" میدهد، لازم به ذکر است که دیتا بیس ها رو میاره و با کلیک روی هر کدوم پیغام فوق رو میده و جالبتر اینکه از تو سرور و اپلیکیشن نوسا ادمین میبینی همون کلاینتی که پیغام خطا زده ورودش ثبت شده، ممنون میشم راهنمایی کنین.

    با تشکر ترمه هاشمی یزد

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    25 اردیبهشت 1399 10:21 ق.ظ
    • پاسخ پذيرفته شده

    با سلام و احترام،

     

    Remote procedure call یا RPC پروتکلی است که يک برنامه می تواند با استفاده از آن درخواست سرويسی را از برنامه موجود بر روی کامپيوتر ديگری در شبکه داشته باشد. این پروتکل که توسط مایکروسافت ساخته و بروز می‌گردد و لایه DCOM هم روی آن نشسته در شرایط عادی به خوبی جوابگوی بسیاری از نیاز‌های نرم‌افزارها می‌باشد ولیکن در موارد زیر خطای ذکر شده قابل دریافت می‌باشد. (برخی از این موارد بنا به اطلاعات ارسالی شامل شرایط شما نمی‌باشد ولیکن جهت کامل بودن این موضوع برای سایر مشتریان، انواع شرایط دریافت این خطای مایکروسافت و راح حل‌های تست شده آن درج می‌گردد)

     

    1. به دلیل مشکل در ویندوز یا دستکاری با تنظیمات آن سرویس  RPC (یا RPC Locator در شرایط وجود ویندوز‌های قدیمی) از کار افتاده یا درست کار نمی‌کند. در این شرایط ممکن است با راه اندازی مجدد این سرویس‌ها مشکل بر طرف گردد ولیکن نصب ویندوز سالم جدید راهکار بهتری خواهد بود. 

     

    2. ممکن است این سرویس کار می‌کند ولیکن ویندوز مربوطه خراب باشد... دوباره نصب ویندوز جدید بهترین پیشنهاد بوده ولیکن با استفاده از چند دستور زیر در CMD Admin ممکن است مشکل حل گردد. 

    • DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
    • sfc /scannow

     

    برای اطلاعات بیشتر در این موارد به سایت مایکروسافت مراجعه فرمایید: 

    answers.microsoft.com/en-us/windows...9bbaaa36c1

     

    3. ممکن است تنظیمات Firewall یا Router برای ارتباط بین این کلاینت و سرور مشکل ساز بوده یا پورت 135 درست جوابگو نیست (قابل تست با خاموش کردن Firewall کلاینت و سرور) که در این صورت با IT مجموعه صحبت کرده تا تنظیمات را کنترل کرده و به لینک‌های مربوطه برای اطلاعات بیشتر مراجعه فرمایید: 

    accsupport.nosa.com/tabid/63/aft/185/Default.aspx 

    http://libsupport.nosa.co...ft/1832/Default.aspx

     

    4. در صورتی که پس از مدتی عدم فعالیت با این مشکل مواجه شده و پس از بستن و باز کردن کلاینت مشکل دیده نمی‌شود پس مشکل از تنظیمات و یا مناسب نبودن شرایط شبکه مانند ping drop زیاد یا packet گم شده می‌باشد، برای اطلاعات بیشتر در خصوص تنظیمات، لطفا به توضیحات آقای مومنی رجوع فرمایید: 

    accsupport.nosa.com/tabid/63/aft/457/Default.aspx

     

    با شرایطی که شما اعلام کردید نصب مجدد ویندوز آن یک کلایت و استفاده از ویندوز و شرایط مشابه مانند کلاینت‌های دیگر بهترین راه حل پیشنهادی می‌باشد. متاسفانه برخی از ویندوز‌های کرک شده در ایران مشکلات زیادی را با خود همراه دارند. در صورتی که دوستان به موارد دیگری برخورد کرده یا راه حل دیگری دارند از شرکت شما در این موضوع سپاسگزار خواهم بود. 

     

    با تشکر

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.