چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 19 فروردین 1399 12:09 ب.ظ توسط momeni
خطا در قسمت انتقال رخدادهای جاری از سال مالی قبل
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
gavahi
کاربر جدید
کاربر جدید

--
17 فروردین 1399 12:01 ب.ظ
    gavahi
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    17 فروردین 1399 12:02 ب.ظ
    ---------------------------
    خطا
    ---------------------------
    مشخصات رخداد درخواست كالا با سطر پيش‌فاكتور يا قرارداد مرجع منطبق نيست. كالا و واحد فرعي (در صورت وجود) بايد يكسان باشند. مرجع درخواست‌هاي فروش كالا بايد يكي از سطرهاي اصلي پيش‌فاكتور يا قرارداد و مرجع درخواست‌هاي مصرف بايد يكي از سطرهاي جنبي باشند.
    -------------------------
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 فروردین 1399 08:06 ب.ظ
    سلام

    ببخشید اما هیچ توضیح یا شرحی در مورد خطا لطف نمی‌کنید؟ مثلا اشکال در کالا است یا واحد فرعی یا مرجع درخواست؟ همیشه رخ می‌دهد یا تحت شرایط خاصی (تایید نشده، بخش،...)؟ به هر حال در شرایط عادی رخ نمی‌دهد. واضح است که در داده‌های شما رخ می‌دهد. لطفا بیشتر بررسی فرمایید و اگر توضیح بیشتری میسر نیست با هماهنگی با سایر همکاران امکان دسترسی بنده به داده‌ها را فراهم نمایید.
    gavahi
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    18 فروردین 1399 09:11 ق.ظ

    والا اولین بار هست که پیش آمده جایی که بشود کنترل کرد که خطا مربوط به کدوم بخش هست موجود نیست

    gavahi
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    18 فروردین 1399 09:11 ق.ظ

    والا اولین بار هست که پیش آمده جایی که بشود کنترل کرد که خطا مربوط به کدوم بخش هست موجود نیست

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 فروردین 1399 11:09 ق.ظ
    سلام مجدد

    با بررسی کدها یک سناریو هست که ممکن است این وضعیت را ایجاد کرده باشد - اما به قدری احتمال آن کم است که شک دارم مشکل شما مربوط به آن باشد. با این حال طرح می‌کنم:

    فرض کنید در سال مالی قبل یک پیش‌فاکتور داشته باشیم که در یکی از سطرهای آن واحد و مقدار فرعی بکار رفته باشد. در همان سال قبل یک درخواست روی این پیش‌فاکتور زده باشیم که همان واحد فرعی در آن درج شده باشد. در همان سال قبل بخشی از این درخواست را تحویل داده باشیم به صورتی که بخشی از مقدار اصلی درخواست باقیمانده باشد ولی همه‌ی مقدار فرعی آن تحویل شده باشد. این وضعیت بسیار بعید است ولی تحت تاثیر غیردقیق بودن ضریب تبدیل واحد اصلی به فرعی (یا برعکس) ممکن است پیش بیاید. در این شرایط درخواست ما مانده تحویل نشده دارد - پس به سال مالی جدید منتقل می‌شود اما چون مانده‌ی مقدار فرعی ندارد مقدار (و واحد) فرعی آن در انتقال به سال مالی جدید حذف می‌شوند. اما چون درخواست ابتدایی مرجع پیش‌فاکتور داشته است در سال جدید هم درخواست ایجاد شده دارای مرجع پیش‌فاکتور خواهد بود - همان سطر پیش‌فاکتوری که واحد فرعی داشته است. در نهایت در سال جدید یک درخواست خواهیم داشت که مرجع پیش‌فاکتور دارد + فاقد واحد فرعی است + پیش‌فاکتور مرجع واحد فرعی دارد - در نتیجه خطا رخ می‌دهد: "مشخصات رخداد درخواست كالا با سطر پيش‌فاكتور يا قرارداد مرجع منطبق نيست. كالا و واحد فرعي (در صورت وجود) بايد يكسان باشند."

    لطفا بررسی بفرمایید که آیا شرایطی که در بالا گفتم در داده‌هایی که آزمایش می‌کنید وجود دارد یا خیر. به این منظور از سطرهای پیش‌فاکتوری که در سال قبل درج شده‌اند و واحد فرعی دارند بررسی را آاز فرمایید و درخواست‌هایی که به آنها متصل هستند و تحویل‌های آن درخواست‌ها را کنترل کنید. به این منظور می‌توانید از درخت رخداد از دید فروش استفاده کنید. + اگر وضعیت گفته شده وجود دارد لطفا کنترل فرمایید که آیا اگر وضعیت پیش‌گفته را رفع نمایید (یعنی اگر تحویل را اصلاح کنید به صورتی که مانده مقدار فرعی صفر نشود) کماکان خطا خواهیم داشت یا خیر.

    اگر همه چیز مطابق فرضیات (البته کورکورانه) ما باشد می‌توانیم خطا را بازتولید کنیم و احتمالا رفع کنیم - البته روش رفع را مطمئن نیستم: مثلا شاید باید ارتباط این درخواست‌ها با پیش‌فاکتور را قطع کنیم.

    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    19 فروردین 1399 12:09 ب.ظ

    سلام

    با پوزش -

    از آنجا که این پست در بین تعداد بسیار زیادی پست که همکاران ما در حین تست ویرایش جدید سیستم ایجاد کرده بودند به من گزارش شده بود، به اشتباه تصور کردم که ابن نکته هم توسط همکاران خودمان در نوسا یادآوری شده بود. بدیهی است که از یک کاربر سیستم اصلا انتظار تعقیب و توصیف خطایی که با آن مواجه شده است را به دقت و گستردگی‌ای که در اینجا ذکر شده است نداریم. پوزش من را بپذیرید.

    لطفا با همکاران ما در پشتیبانی تماس حاصل فرمایید و امکان بررسی داده‌ها از راه دور را فراهم نمایید و اگر میسر نیست لطفا پشتیبان داده‌ها را ارسال نمایید تا بیشتر بررسی کنیم و مشکل را رفع کنیم.

    با پوزش مجدد
    ارادت

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.