چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 بهمن 1399 05:28 ب.ظ توسط روزبه
اسناد سود و زیان و اختتامیه
�8 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
vkazemnia
کاربر
کاربر

--
26 بهمن 1399 04:14 ب.ظ

    با سلام- من می خواستم بدونم که در زمان تنظیم سند سود و زیان (خودکار) ، آیا نمیشه طوری برنامه ریزی کرد که طرف حساب سود و زیان قابلیت پذیرش تفصیلی داشته باشه و در صورت نیاز به صورت خودکار از طرف حساب های مربوطه با تفصیلی مشترک ثبت سند صورت بگیره . به طور مثال اگر تفصیلی های طرف هزینه یا منابع با طرف حساب سود و زیان یکی بود سند رو به همون تفکیک ثبت کنه.

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    26 بهمن 1399 04:50 ب.ظ
    سلام

    هدف اصلی این بوده که تفکیک‌ها در طرف‌های اصلی انجام شود و همزمان مانده حساب‌ها و تفصیلی‌ها صفر شوند. در روشی که می‌فرمایید تفصیلی‌ها صفر نمی‌شوند. البته ممکن است کاربرد صریحی داشته باشد که الآن در ذهن نمی‌آید. اگر ممکن است با ذکر مثال نکته‌ی مورد نظر خود را بیشتر توضیح دهید تا ما هم بررسی را ادامه دهیم.

    ارادت
    vkazemnia
    کاربر
    کاربر

    --
    27 بهمن 1399 09:33 ق.ظ

    برای مثال زمانی که منابع با تفصیل خاص (پروژه و...) اختصاص پیدا می کنه و در سیستم ثبت میشه و اون واحد هایی که اجازه هزینه اون رو در سال مالی بعد دارن (مثلا در بخش عمرانی) قاعدتا شما وقتی میخواهید مانده رو انتقال بدید باید قابلیت تفکیک اون رو داشته باشید که در صورتی که اگر طرف حساب شما قابلیت تفکیک با تفصیلی رو نداشته باشه این امور بایستی به صورت دستی در سیستم اعمال بشه

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 بهمن 1399 10:49 ق.ظ
    سلام

    موردی که اشاره فرمودید در سند سود و زیان رخ نمی‌دهد. این یک سند اختتامیه یا انتقال مانده خواهد شد که به صورت معکوس در سال بعد خوانده خواهد شد. به بیان دیگر در سال قبل مانده تفصیلی‌ها باید صفر شوند (و نباید در طرف حساب منعکس شوند) ولی همان سندی که مانده‌ها را صفر کرده است با مبالغ معکوس در سال جدید خوانده می‌شود و مانده‌های منابع باقیمانده را ایجاد می‌کند.
    vkazemnia
    کاربر
    کاربر

    --
    27 بهمن 1399 12:02 ب.ظ

    جسارتا مانده طرف حساب های سود و زیان به سند اختتامیه منتقل می شود و در صورتی که شما به تفکیک تفصیل ثبت کرده باشید در سند اختتامیه به تفکیک ثبت خواهد شد وگرنه به همان شکل به صورت عدد کلی ثبت می شود

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 بهمن 1399 12:33 ب.ظ
    سلام

    ممنون از توضیح تکمیلی

    نکته بنده این است که تفکیک منابع به تفصیلی‌ها در سند سود و زیان جایی ندارند. به جز این، وجود تفصیلی در طرف حساب سند سود و زیان (حساب سود و زیان سنواتی) و انتقال آنها به اختتامیه و بعد افتتاحیه سال بعد چه اطلاعی را بدست می‌دهد؟ مجددا درخواست خودم را تکرار می‌کنم. لطفا با ذکر مثال (سند نمونه سود و زیان) توضیح بیشتر ارائه بفرمایید.

    ممنون
    vkazemnia
    کاربر
    کاربر

    --
    27 بهمن 1399 01:45 ب.ظ

    احتراماً - بنا به دلایلی منابع با تفصیلی های مختلف تعیین گردیده و قاعدتا مانده آن هم به تفکیک همان تفصیلی به ترتیب در سند اختتامیه سال جاری و افتتاحیه سال بعد منتقل گردد. حالا مساله اینجاست که یکی از اجزاء سند اختتامیه طرف حساب سود و زیان ماست و در سند اختتامیه خودکار به صورت تفکیکی منتقل می شود ولی اگر سند سود زیان به تفکیک ثبت نشده باشد به همان صورت به اختتامیه منتقل می شود. برای مثال می توان گفت منابعی که در اختیار یک واحد قرار می گیرد ممکن به تفکیک پروژه خاص قرار گیرد (به دلیل نیاز) و متقابلا ممکن است هزینه آن نیز با همان ساختار تفصیلی یا حداقل یک چند تفصیل مشترک بین هردو حساب (درآمد و هزینه) ثبت گردد و در سند سود و زیان (که دو حساب از حساب های سود و زیانی، حساب های مذکور است) و مانده حاصله نیز بایستی به همان تفکیک منتقل گردد و به عقیده من عدم تفکیک در سند سود و زیان خودکار ، مزیت خوکار بودن نسبت به دستی بودن را کاهش می دهد و اثر خودکار بودن فعالیت فوق را (به خصوص در شرکت های وسیع) کمتر می کند. حالا به هر دلیلی نمی توان آنرا انجام داد و از حیطه نرم افزار خارج است و این هدف من در طرح موضوع این بود که در صورت صلاحدید این قابلیت نیز اصلاح گردد و قطعا اصلاح آن گام موثری در ارتقاء نرم افزار موفق نوسا در زمینه های مذکور خواهد بود. باتشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 بهمن 1399 02:43 ب.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما

    از همکارانی که مستقیما با این درخواست رابطه دارند خواهش دارم لطفا مسئله را "به همراه سندهای نمونه عملیات" جمع‌بندی فرمایند و با من تماس بگیرند تا بیشتر بررسی کنیم.

    ارادت
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    27 بهمن 1399 05:28 ب.ظ

    با سلام،

    آقای کاظم نیا اگر لطف کنید با دفتر تهران تماس گرقته و با خانم سجادی و یا کلانتری در رابطه با این موضوع صحبت کنید، ما را در ارائه اطلاعات تکمیلی و پیگیری موضوع کمک خواهید کرد. شماره شرکت 000-71395-21

    با تشکر،
     

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.