چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 28 تیر 1401 06:53 ب.ظ توسط farshad5642
امکان تعیین انبار و رزرو کالا در پیش فاکتور
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
farshad5642

--
28 تیر 1401 02:05 ب.ظ

    با سلام و احترام

    در مجموعه ما محصولات به تعداد مشخصی تولید شده و آماده فروش اعلام می شود. فروشگاه ها با تنظیم پیش فاکتور اقدام به اعلام قیمت به مشتری می نمایند.  پیش فاکتورهای صادر شده به احتمال 99% باید تحویل مشتری گردد که کاربر فروش در لحظه صدور پیش فاکتور باید موجودی انبار را چک نموده و به مشتری قول تحویل کالا را بدهد. (در صورت رزرو طی 24 ساعت آینده در صورت عدم رزرو طی 10 روز آینده ). بنابراین بلافاصله اقدام به صدور درخواست ، تعیین انبار و رزرو کالا می نماید. به عبارتی فرآیند صدور پیش فاکتور و درخواست همواره باید همزمان صورت گیرد و به یک مرحله به حساب می آید.

    در این شرایط برای تنظیم درخواست رزرو هم مشکلات بسیاری داریم که ناشی از تعدد فروشندگان در واحدها، تغییر این فروشندگان و حجم بالای کار می باشد که استفاده از این شیوه را برایمان غیرممکن نموده است. به این ترتیب

     

    در بیشتر مواقع تعداد پیش فاکتورهای قطعی صادر شده از تعداد محصول تولید شده بیشتر بوده و این باعث ضرر مالی هنگفتی (ناشی از تاخیر در تحویل محصول به مشتری و تولید مجدد و زمانبر آن با هزینه بالاتر) برای مجموعه می گردد. آیا می توان تمهیدی اندیشید که کاربر در همان برگه پیش فاکتور بتواند اقدام به رزرو کالا و در نتیجه تنظیم درخواست رزرو خودکار برای کالا نماید؟

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    28 تیر 1401 02:13 ب.ظ
    سلام

    این روال، اگرچه در سیستم کاری شما حتما مناسب به نظر می‌رسد اما در سایر کاربردها (سایر کاربران ما) کاملا دو عمل جدا از هم هستند و نباید یکی فرض شوند. پیش‌فاکتور صرفا برای اعلام بها و آمادگی فروش است و ترتیبات کنترل موجودی خاص خود متنی بر موجودی قابل فروش کالاها را نیز دارد.
    روش ساده این است کاربر پس از تنظیم پیش‌فاکتور بلافاصله یک برگه‌ درخواست تنظیم کند و پیش‌فاکتور را در آن فراخوانی نماید. من متوجه نشدم که تعداد زیاد فروشندگان و حجم بالای کار آنها چه مشکلی در اینکار ایجاد می‌کند اما به نظر شما و نکته‌ای که فرمودید (که در مختصر حتما به همه‌ی مطالب هم نپرداخته‌اید) اعتماد می‌کنم.
    متاسفانه رویه‌ی مورد نظر شما برای ما غیرممکن است - منجر به مخلوط شدن موجودی فیزیکی و رزرو با موجودی قابل فروش می‌شود - ضمن اینکه برای سایر کاربردها هم مناسب نیست. در مقابل اگر صدور ایجاد درخواست را از پیش‌فاکتور میسر کنیم هیچ تفاوتی در عملیات نخواهد شد - باز باید مشخصات درخواست از کاربر گرفته شود و عملا مانند این خواهد شد که در یک برگه‌ی درخواست جدید فرمان فراخوانی پیش‌فاکتور را صادر نماید.

    ارادت
    farshad5642

    --
    28 تیر 1401 06:53 ب.ظ

    سپاسگزارم

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.