چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 مرداد 1401 04:12 ب.ظ توسط روزبه
روکش سند 2
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
محمد میر
کاربر جدید
کاربر جدید

--
27 مهر 1400 12:01 ب.ظ
    ارسال توسط محمد میر در 27 مهر 1400 10:50 ق.ظ

    با سلام و خسته نباشید

    به جهت ایفای تعهدات قانونی به مراجع ذی صلاح از قبیل اداره دارایی و تامین اجتماعی، ضروریست روکش اسناد صادره کارشناسان مالی چاپ و بایگانی گردد. از انجا که حجم اسناد صادره در شرکت بیمه پاسارگادبالا بوده و همچنین در فرمت چاپ اسناد در سیستم نوسا نام تنظیم کننده اسناد و شماره مبنا درج نمیگردد این امر باعث مشکلات و خطای بسیار زیادی در درج دستی و امضای این اسناد برای کارشناسان گردیده است.لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ نمایید که در سیستم نوسا فرمت چاپ روکش اسناد به مانند سایر نرم افزارهای مالی بازار(همکاران سیستم، تدبیر و...) که چنین امکان اولیه را دارا میباشند را نیز برای نرم افزار نوسا پیاده سازی نمایید.

     

    پیرو موضوع بالا لازم به توضیح است سند به صورتی چاپ گردد که صرفا "حسابهای کل" سندمربوطه  نمایش داده شود در یک صفحه به تنهایی و نه زیر حسابها ان سند چرا که این امر باعث افزایش تعداد چاپ شده که هم هزینه بر و هم زمانبر می باشد باتوجه به اینکه نوع اسناد بیمه ایی بالای 60هزار ردیف ارتیکل دارد و پرینت گرفتن آن نامعقول بوده. بابررسی همکاران فنی متوجه شدیم در قسمت دفتر روزنامه چنین امکانی وجود دارد یعنی هم به صورت حساب کل باشد وهم مبنا درج گردد ولی فاقد نام تنظیم کننده در سند بوده که اگر" نام تنظیم کننده" هم اضافه گردد این نوع فرمت روکش سند کامل وپاسخگوی نیاز این سازمان می باشد.

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    27 مهر 1400 03:34 ب.ظ

    با سلام و خوش آمد،

     

    لطفا از ایجاد موضوع‌های تکراری در انجمن جهت ادامه یک موضوع پرهیز کرده و صرفا ادامه موضوع را در یک پست ادامه دهید. با اجازه شما موضوع قبلی که در اینجا کپی شده پاک می‌گردد. 

     

    در پاسخ به پرسش اول: در فرمت چاپ اسناد استفاده و لحاظ نام تنظیم کننده، شماره مبنا و سایر موارد بلامانع است، لطفاً در صورت نیاز برای آموزش نحوه تغییر در فرمت اسناد چاپی با واحد پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 

     

    در پاسخ به موضوع دوم: اسناد به حساب کل ذخیره نمی‌شود بلکه هر سند ممکن است توسط یک شخص تنظیم، و  اشخاصی دیگر اصلاح، تأیید و نهایی گردد... وجود این گونه داده در چاپ اسناد امکان‌پذیر است ولیکن اگر جهت کاهش تعداد صفحه چاپ شده، در صنعت بیمه شما این اجازه را کسب کرده تا اطلاعات را به سرجمع حساب کل و از منوی دفتر کل چاپ نمایید، در این صورت از اینجا که شما دارید جهت کاهش داده چاپی از تجمیع تعدادی اسناد پرینت می‌گیرید، چاپ اطلاعاتی که در هر سند متفاوت است در فرمت سرجمع منطقی و امکان‌پذیر نیست. دقت کنید تنظیم کننده‌های اسنادی که گزارش سرجمع شما آن‌ها را جمع کرده نفرات متفاوتی بوده و درج یک تنظیم کننده برای این گونه گزارش چاپی در مفاهیم جایی ندارد... 

     

    مانند این است که من و شما و 10 نفر دیگر امروز موضوع‌های جدیدی در این انجمن ایجاد کنیم، شما بفرمایید به دلیل کاهش هزینه از تمامی موضوع‌ها و پست‌های درون آن امروز به‌صورت سرجمع چاپ می‌خواهید و سپس بیان کنید که چرا ایجاد کننده موضوع قابل لحاظ نیست. برای اینکه چاپ از یک موضوع نیست. تنظیم کننده آن گزارش دفتر شما می‌توانند صدها نفر متفاوت باشند. گزارش شما از جنس سرجمع است. البته اگر صرفاً برای مالیات و بیمه این چاپ را نیاز دارید می‌توانید صرفاً یک فیلد ثابت با نام یک شخص خاص زیر گزارش درج کنید ولیکن دریافت نام تنظیم کننده برای گزارش سرجمع بنا به تعریف کلمه سرجمع امکان‌پذیر نیست. 

     

    با ارادت

    محمد میر
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    28 مهر 1400 02:51 ب.ظ
    باسلام ، سپاسگزارم از توضیح و پاسخ شما، اما بنظرم میاد موضوع کمی داره پیچیده و سخت میشه. خلاصه مسله اینه در کدوم قسمت نرم افزار نوسا میشه چاپ سندی گرفت که هم تنظیم کننده هم مبنا هم سند و هم اینکه مبالغ سند جلوی حساب کل اون سند درج شده باشه. همین
    نرم افزار سپیدار و تدبیر و راهکاران که قبلا کار کردم از قسمت ترازحساب میشد چنین چاپی رو براحتی گرفت.اما من در نوسا چنین امکانی رو مشاهده نکردم ممکنه باشه من پیدانکرده باشم.
    سپاس
    m.nikkhah
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    01 آبان 1400 02:36 ب.ظ

    با سلام و عرض خسته نباشید

    روش های چاپ سند به همراه حسابهای غیر عملیاتی به شرح زیر می باشد:

    روش اول: برای چاپ اسناد با حسابهای کل، می توانید از فرم چاپی PPM  با استفاده از کلید فوری Ctrl + Q  استفاده نمایید، در این فرم سرجمع سطرها بر حسب حسابهای کل در یک سطر جدا از سایر سطرهای سند قابل مشاهده هست.

    روش دوم: همچنین می توان فرم چاپی سندهای حسابداری را به شکلی طراحی کنید که در ستونهای مجزا کد و نام حساب سطوح 1 تا 5 و حساب عملیاتی را چاپ نمایید.

     

     

    لازم به ذکر است در روشهای اول و دوم اطلاعات سند به صورت کامل چاپ می شوند، سطرها تنها به صورت سرجمع شده (بر حسب حساب کل یا هر سطح دیگری) چاپ نمی شوند.

     

    روش سوم: در این روش می توانید از گزارش دفتر روزنامه استفاده کرده و فرم چاپی مورد نظر خود را در این بخش طراحی نمایید، در این روش علاوه بر سرجمع سطرها بر حسب حساب کل، می توانید سرجمع بر حسب تمامی سطوح درخت حسابها انجام دهید.

     

     

    لازم به ذکر است در این روش اطلاعات سند به به صورت سرجمع شده (حساب کل یا هر سطح دیگری) چاپ می شوند و برخی از اطلاعات مثل شرح عملیات، شرح دیگر لاتین سطر سند، تنظیم کننده، بررسی کننده و ... قابل چاپ نیست اما می توان با اضافه کردن یک فیلد با محتوی ثابت ( مانند تنظیم کننده :  نیکخواه) اطلاعات بدون تغییر و ثابتی اضافه کرد.

    پيوست ها
    محمد میر
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    03 آبان 1400 07:39 ق.ظ
    سلام مجدد، هر سه روش ارسالی شما رو بررسی کردم:
    روش اول و دوم:
    مزیت: مبنا دارد-تنظیم کننده دارد عیب: به ریزحساب معین چاپ میده و نه حساب کل سرجمع دار که این باعث میشه یه سند عادی من 1400صفحه پرینت بشه که واقعا منطقی نیست.
    روش سوم: مزیت: مبنا دارد-به حساب کل سرجمع دار چاپ میده عملا یک سند سنگین من در یک صفحه قابل چاپهواین عالیه. عیب: تنظیم کننده ندارد

    عملا ما به دنبال روکش سندی هستیم که تلفیقی از روش اول و دوم و سوم باشد یعنی: مبنا باشد تنظیم کننده باشد حساب کل به سرجمع باشد و نه به ریز حساب معین.

    ممنون میشم کمکمون کنید.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    05 آبان 1400 05:08 ب.ظ

    با سلام مجدد،

    درخواست شما درخواست عامی نبوده ولیکن از آنجا که این درخواست در صنعت بیمه بنا به حجم اسناد وجود دارد، در نسخه آتی، در صورت امکان، قابلیتی جهت چاپ سند به روش درخواستی شما ایجاد خواهد شد. تا آن زمان، تنها یکی از 3 روش بالا در دسترس می‌باشد. 

    با ارادت

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 مرداد 1401 04:12 ب.ظ

    با سلام،

     

    این پیشنهاد در نسخه 11.02 پیاده سازی شد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک امکانات نسخه 11.02 مراجعه فرمایید.

     

    با ارادت

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.