چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 21 شهریور 1400 11:37 ق.ظ توسط f.rabiezadeh
عدم ارسال مبلغ تخفیف در فایل access
�2 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
asgari
کاربر جدید
کاربر جدید

--
24 مهر 1399 10:07 ق.ظ

    با سلام و عرض ادب
    با توجه به نوع فعالیت شرکت (بازرگانی و پخش) و داشتن صورتحسابهای بسیار زیاد خرید همراه با تخفیفات در هر فصل (تخفیفی حدود  200 میلیون)، همچنین عدم درج مبلغ تخفیف در سطر برگه های هزینه در کنار بها و عوارض و مالیات ارزش افزوده مشکلاتی به شرح زیر به وجود می آید:
    1- عدم ارسال مبلغ تخفیف در فایل access خرید که باعث مغایرت بهای سطر، عوارض و مالیات محاسبه شده در زمان ثبت برگه هزینه از طریق برگه انبار می گردد.
    در زمان ثبت برگه هزینه از طریق برگه انبار که بسیار پر کاربرد و مفید است، زمانی که یکی از سطرهای برگه انبار دارای تخفیف باشد در برگه هزینه یک سطر کسر زده می شود که در زمان ارسال صورت حساب به فایل اکسس این مبلغ درج نمی شود اما بهای سطر هزینه، بهای قبل از تخفیف است .
    در صورتی که سطر تخفیف در برگه انبار زده نشود و بهای سطر انبار بعد از تخفیف باشد، مغایرت بین صورتحساب خرید ما و فروش فروشنده ایجاد می شود که در زمان ممیزی مالیات به دلیل داشتن صورتحسابهای خرید زیاد که دارای تخفیف هستند مشکلات بسیاری برای توجیه ممیزان پدید می آید و عملا دسترسی به اطلاعات صورتحساب های خریدی که دارای تخفیفات هستند عملا امکان پذیر نیست.


    2- عدم دسترسی به گزارشات مناسب (مشابه نرم افزار فروش) که مشخص کند در هر سطر چقدر تخفیف دریافت شده که باید آن را از انبار دریافت کرده و مابقی بها(بهای سطر، مالیات و عوارض) از برگه هزینه استخراج نمود که کار بسیار دشواری است

     

     

    همچنین از آنجا که برخی مشتریان اطلاعات فاکتورها را به صورت سرجمع فاکتور به TTMS اعلام می نمایند به منظور کنترل، نیاز به در اختیار داشتن بهای سطر، مالیات، عوارض و تخفیف در فهرست برگه های هزینه می باشد 

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 مهر 1399 02:47 ب.ظ
    سلام

    نکته‌ی مورد اشاره‌ی شما کاملا معتبر و صحیح است. با توجه به اینکه سیستم هزینه پس از فروش توسعه داده شده و در فروش دقیقا به صورت مطلوب و مورد نظر عمل شده است شاید رفتار ما در پیاده‌سازی هزینه عجیب هم به نظر برسد.

    واقعیت این است که داستان ما و سیستم هزینه، به قول فردوسی، یکی داستان است پر آب چشم. ذکر همه‌ی مشکلات و مصیبت‌ها و مکافات (احتمالا گناهان سابق ما) در این متن مختصر میسر نیست. صرفا به سرخط برخی از نکات اشاره می‌کنم:

    1) یک مشکل اساسی در گزارش‌دهی و محاسبات و پرداخت مالیات ارزش افزوده در کل قوانین وجود دارد: به جای اینکه در زمان پرداخت به ارزش افزوده توجه شود، در عملیات به آن توجه شده است. در نتیجه تکلیف پیش‌پرداخت و پیش‌دریافت و هزینه‌های پرداخت نشده و درآمدهای وصول نشده در این موضوع آشکار نیست. بدون اینکه بهای فاکتور دریافت شده باشد ارزش افزوده‌ی آن باید به دولت پرداخت شود...

    2) در سال 96 و 98 تغییرات اساسی در ساختار داده‌های مربوط به گزارش‌دهی (TTMS) به عمل آمدند. تا پیش از سال 96 در اطلاعات خرید فیلد "مبلغ تخفیف" وجود نداشت و به جای آن رکورد تخفیف باید به صورت جداگانه در یک سطر کسر بازنمایی می‌شد. در سال 96 این وضعیت تغییر کرد.

    3) داده‌های پیش از 96 حتی اگر دیرتر ارسال شوند باید حتما با همان ساختار قبلی ارسال شوند - یعنی ساختار جدید برای داده‌های قدیمی قابل استفاده نیست. بسیاری از کاربران ما با تاخیر چندساله در ساماندهی داده‌های خود مواجه هستند.

    4) سیستم مدیریت هزینه در ابتدا بسیار ساده و بدون ارتباط با انبار طراحی شده بود. به دلایلی که در کنترل ما (توسعه‌دهندگان سیستم) نبود مجبور شدیم ارتباط مفصلی با سیستم انبار را پیاده کنیم.

    5) پس از آماده شدن سیستم، به دلایلی که در کنترل ما (توسعه‌دهندگان سیستم) نبود مجبور شدیم ارتباط با سیستم انبار را اختیاری کنیم. یعنی برگردیم به طرح ابتدایی ولی با دشواری دوچندان - هر دو حالت باید عملیاتی می‌شدند.

    6) کاربران در مواجهه با خریدهایی که ارزش افزوده در آنها به عنوان اعتبار لحاظ نمی‌شود قبول نمی‌کنند که ارزش افزوده در یک هزینه‌ی عمومی کارسازی شود و اصرار دارند که بخشی از بهای تمام شده‌ی کالا باشد. این به خودی خود اشکالی ندارد و خیلی هم مطلوب است. اما وقتی با پیچیدگی‌های قبلی ترکیب شود واقعا وضعیت را غیرقابل توجیه می‌سازد.

    7) آنچه به عنوان تخفیف در اجزای بهای وارده در انبار فرض کرده‌ایم از جنس تخفیف مستقیم نیست. منظور دقیقا کسری بوده که باید به صورت جداگانه سند می‌شده است. این تعریف با وضعیت TTMS پیش از سال 96 منطبق ولی با وضعیت پس از آن متفاوت است.

    به همین دلایل، با اینکه در این پست مطلقا حق را به شما می‌دهم، "تنها" روشی که در حال حاضر داریم این است که تخفیف را مستقل لحاظ نکنیم و آنرا از بهای اصلی بکاهیم - یعنی از فیلد تخفیف انبار و سطر کسر مابه‌ازای آن در برگه‌ی هزینه اصلا استفاده نکنیم. این مسئله را به عنوان یک مشکل باز و یک تغییر مطلوب برای آینده به رسمیت می‌شناسیم و روی آن کار خواهیم کرد. فقط اینکه با توجه به درددل‌های فوق ممکن است در تغییر سیستم به وضعیت مطلوب موفقیت حاصل نشود.

    ارادت
    f.rabiezadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    21 شهریور 1400 11:37 ق.ظ

    با عرض سلام و ادب

    کاربر محترم درخواست مطرح شده از سمت شما در ویرایش نسخه 10.02 به نرم افزار اضافه شده است ، به این صورت که در نسخ قبل، تخفیف بصورت سطر‌های جداگانه (از نوع کسر) در ابزار مدیریت هزینه ثبت می‌گردید و در سایر نرم‌افزارها از جمله انبار اثر می‌گذاشت. به دلیل تغییرات در گزارش‌های فصلی خرید، پس از این تخفیف در مدیریت هزینه و خرید مانند نرم‌افزار فروش عمل خواهد کرد. فیلدهای جدید تخفیف مستقیم و تخفیف مستقیم ارزی به رخدادهای هزینه اضافه شده‌اند. کارکرد این فیلدها دقیقا متناظر است با فیلد تخفیف مستقیم که در سیستم فروش داشتیم. این فیلدها در بهای نهایی سطر تاثیر می‌گذارند. در محاسبه‌ی مالیات و عوارض ارزش افزوده، مبلغ رخداد منهای تخفیف به عنوان مبنای محاسبات لحاظ می‌شود. در تشکیل سند از روی رخدادهای هزینه، بهای رخداد منهای تخفیف در سطرهای سند منعکس می‌شوند. اگر تطابق بهای رخدادهای انبار و هزینه‌های جذب شده یا تطابق مبلغ رخدادهای هزینه و جذب آنها توسط رخدادهای انبار را از سایر مباحث مجزا کنیم، اضافه شدن این فیلد(های) جدید توضیح زیادی نیاز ندارد:

    • در فهرست رخدادهای اموال، فیلد تخفیف از این پس در اختیار خواهد بود. همچنین در فیلدهای بهای نهایی سطر رخداد هزینه و بهای رخداد هزینه از دید سیستم اموال نیز مبلغ تخفیف از مبالغی که قبلا داشتیم کاسته می‌شود.
    • در اصلاح یکباره رخدادهای هزینه (سطرهای برگه‌ی هزینه) امکان اصلاح یکباره‌ی تخفیف مستقیم فراهم شده است. در همانجا در محاسبات مالیات و عوارض ارزش افزوده مبلغ مبنای محاسبات از بهای سطر منهای تخفیف حاصل می‌شود.
    • در فهرست رخدادهای هزینه، در عملیات مربوط به مطابقت رخدادهای هزینه با اموال و نیز در محاسبات مربوط به بها از دید سیستم اموال، تخفیف مستقیم را نیز لحاظ خواهیم کرد.
    • در سایر عملیات هم تاثیر خواهد داشت: ویرایش برگه‌ی هزینه (کپی سطر و کپی برگه و...) / محاسبه‌ی مالیات و عوارض با صدور فرمان صریح / ذخیره و بازیابی برگه در فایل وارده EAR / تشکیل سند (که در مبالغ آن، بهای منهای تخفیف لحاظ خواهد شد)...

    همچنین جهت مطالعه امکانات نسخه10.02 میتوانید از لینک امکانات جدید در نسخه 10.02 (1002) نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا استفاده نمایید. به علاوه برای مطالعه امکانات اضافه شده در باقی نسخ نرم افزار از لینک امکانات پیاده سازی شده در هر نسخه از نرم‌افزار استفاده فرمایید.

    با تشکر

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.