چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 مرداد 1399 12:38 ب.ظ توسط momeni
قوانین طرف حساب برگه های فروش
�8 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
hosein.mirjalili
کاربر
کاربر

--
14 مرداد 1399 09:52 ق.ظ

    با سلام و عرض ادب , مشکل من در تعیین قوانین طرف حساب برگه های فروش بابت فروشگاههای زنجیره ای است . روال کار برخی از این فروشگاهها که در حال توسعه نیز می باشند بدین گونه است که تفصیلی فروشگاههای هر استان باید در یک تفصیلی بصورت تجمیعی ثبت شود ولی از آنجایی که آدرس هر فروشگاه با توجه به تفصیلی مشخص شده در درخت مراکز مصرف تعیین می شود امکان انتخاب تفصیلی هر فروشگاه به تفصیلی ثابت وجود ندارد . پس مجبوریم بابت تعیین تفصیلی مورد نظر , در قوانین طرف حساب از شرط محدوده کد مربوط به هر استان استفاده کنیم . حال مشکل اینجاست که باید بابت هر فروشگاه زنجیره ای و هر استان بصورت مجزا قانون تعریف نمود و تازه بابت قانون برگشت از فروش نیز بصورت مجزا قانون تعریف کرد . بنظر من اگر امکان ایجاد شرطی مبنی بر استفاده از تفصیلی یک سطح خاصی باشد بسادگی این مشکل برطرف می شود . مثلا در شکل پیوست فقط با ثبت یک قانون مربوط به طرف حساب مبنی بر استفاده از تفصیلی سطح 4 درخت مراکز و مثلا استفاده از یک گروه محاسباتی خاص طرف حساب تعیین می گردد ممنون از لطف شما

    پيوست ها
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 مرداد 1399 01:31 ب.ظ
    سلام

    مشکل را متوجه نشدم؛ در قانون طرف حساب شرط روی تفصیلی مورد نظر است؟ این قوانین برای تعیین تفصیلی بکار می‌روند یعنی هنوز تفصیلی تعیین نشده است که بخواهیم روی آن شرط قرار دهیم. اگر منظور استفاده از تفصیلی غیرعملیاتی در طرف حساب است، واضح است که میسر نیست.

    اگر توضیح بیشتری با ذکر مثال عنوان فرمایید ممنون خواهیم شد.

    اگر از همکاران بنده کسی در جریان جزییات این درخواست است ممنون می‌شوم توضیح ارائه فرمایید.

    ارادت
    hosein.mirjalili
    کاربر
    کاربر

    --
    14 مرداد 1399 02:19 ب.ظ
    سلام , منظورم راطبق عکس بالا توضیح می دهم . در سطح 4 مراکز که نام استانها است تفصیلی عملیاتی مورد نظر را ثبت می کنیم مثلا در مرکز استان یزد , تفصیلی 'تجميعي هايپر فاميلي استان يزد' را ثبت می کنیم . حال در تعریف قانون اگر امکان درج این شرط باشد که از تفصیلی مراکز سطح چهار یا به عنوانی از تفصیلی سرگروه استفاده شود با یک قانون همه طرف حسابها تعیین می گردند . ممنون از لطف شما
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 مرداد 1399 04:57 ب.ظ
    سلام

    ممنون از توضیح‌تان

    پرسش من این است که تفصیلی عملیاتی چگونه تشخیص داده شود - چون تفصیلی سرگروه در طرف حساب قابل درج نیست.
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 مرداد 1399 08:49 ق.ظ
    با سلام و احترام

    آقای میرجلیلی،آیا بنده صورت مساله را درست متوجه شده ام:
    شما تعدادی مشتری دارید که زیر مجموعه یک مشتری (مرکز) سرگروه تعریف شده اند. و چون میخواستید این مشتری ها را به رکورد نشانی و تلفن اختصاصی خودشان وصل کنید، برای هر کدامشان، یک تفصیلی عملیاتی هم تعریف کرده اید. اما می خواهید در ثبت های مالی، برای تمام مشتریانِ یک سرشاخه (فروشگاه های یک شهر) از یک تفصیلیِ مشترک استفاده کنید. تا اینجا که مشکلی نیست - همانطور که اشاره فرمودید، با شرط مناسب بروی محدوده ی کد مشتری - یا شرط بروی گروه محاسباتی مشتری در زمان تعریف قوانین طرف حساب، به مقصود خواهید رسید.
    مشکل اینجاست که شما نمی خواهید به تعداد سر شاخه های مذکور، قانون تعریف کنید. شما انتظار دارید که در زمان تعریف قوانین طرف حساب برگه های فروش، بتوانید تفصیلی مربوط به مشتری غیر عملیاتی (مثلا سطح 4) را که خودش یک تفصیلی عملیاتی است (مثلا تفصیلی تجميعي هايپر فاميلي استان يزد) به عنوان تفصیلی شماره یک درج کنید.

    مشتری سطح 4: هایپر فامیلی استان یزد ---- تفصیلی: تجميعي هايپر فاميلي استان يزد (عملیاتی)
    مشتری عملیاتی: هایپر فامیلی استان یزد - شعبه 1 ---- تفصیلی: هایپر فامیلی استان یزد - شعبه 1 (اینرا برای اتصال به دفتر نشانی و تلفن تعریف کرده اید)
    قانون طرف حساب برگه ی فروش: حساب = حساب های دریافتنی تجاری + تفصیلی یک = تفصیلی مشتری سطح 4

    بنده درست متوجه شدم؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 مرداد 1399 09:41 ق.ظ

    سلام

    ممنون از توضیحات جناب مولایی

    واقعیت این است که، اگر توضیحات آقای مولایی درست باشد، بی‌دقتی از من بوده و باید این وضعیت را از توضیحات ابتدایی حدس می‌زدم.

    در حال حاضر باید به ازای هر استان قانون تعریف شود.

    این خواسته را حتما بررسی خواهیم کرد - به جای استفاده از تفصیلی طرف بدهکار، تفصیلی یکی از سطوح این مرکز استفاده شود. ممکن است پیاده‌سازی این خواسته میسر نباشد (به دلایلی که الآن در ذهن نیستند). اما اگر مشکل پیش‌بینی نشده‌ای وجود نداشته باشد انشالله در نسخه‌ی بعدی به همین ترتیب عمل خواهیم کرد.

    ارادت

    hosein.mirjalili
    کاربر
    کاربر

    --
    15 مرداد 1399 03:10 ب.ظ
    سلام و تشکر از جناب مولایی و مومنی و تشکر از خانم شیخ الاسلام (دفتر یزد) , منظور بنده همان موضوع مورد اشاره شما می باشد
    hosein.mirjalili
    کاربر
    کاربر

    --
    27 مرداد 1399 12:28 ب.ظ

    سلام و عرض ادب

    به نظرم  اگر در سیستم , خوانش ! اطلاعات آدرس مرکز مصرف و حساب تفصیلی مرکز جدا باشد , مشکل فوق حل میشود

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    27 مرداد 1399 12:38 ب.ظ
    سلام

    این هم یک روش است - اما باعث پیچیده‌تر شدن ارتباط بین مرکز - تفصیلی - دفتر تلفن و نشانی می‌شود. وضعیتی که همین الآن هم پیچیده است. ضمن اینکه اطلاعات تلفن و نشانی در هر برگه‌ی فروش (فاکتور یا پیش‌فاکتور و مشابهات آنها) هم قابل درج است.
    در وضعیت فعلی، تا پیش از افزودن امکانی که در پست‌های قبلی طرح شد، ساده‌ترین روش برای دور زدن مشکل تغییر دستی تفصیلی طرف حساب برگه است. متاسفانه اضافه کردن آیتم تلفن و نشانی به مرکز (مستقل از تفصیلی) به دلایل زیادی میسر نیست - حداقل اینکه برای داده‌های موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی بیشمار کنونی مشکل ایجاد می‌کند.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.