چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 06 مرداد 1399 05:34 ب.ظ توسط روزبه
نسخه 9.02 (902)
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
18 تیر 1399 10:39 ق.ظ

    امکانات جدید در نسخه 9.02 (902) نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا

     

    ویرایش 9.02 (902) نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا در خرداد ماه سال 1399 ارائه گردید و در بخش فایل و مستندات قابل دریافت می‌باشد. این ویرایش عملا یک بازسازی اساسی و نسل جدیدی از سیستم مالی محسوب می‌گردد. بنا به گستردگی زیرساخت نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا و نیاز به عبور از مرز 2 میلیون خط کد تولیدی، همچنین جهت استفاده بهتر سخت‌افزارهای 64 بیتی، افزایش ظرفیت داده‌ها و قابلیت ارائه دریایی از قابلیت‌های جدید، کلیه ساختار، کتابخانه‌ها، اشیا و زبان نرم‌افزار به نسخه Rad Studio Delphi XE 10.3 Rio ارائه شده در آبان 1398 منتقل شده و پس از این در ساختار‌های x64 و x86 قابل استفاده می‌باشند. بسیاری از تغییرات ساختاری این نسخه به صورت تغییرات ظاهری قابل ملاحظه نخواهند بود ولیکن این تغییرات اساسی عملا همه‌ بخش‌های نرم‌افزار را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.

     

    شایان ذکر است که در هر نسخه از نر‌م‌افزار علاوه بر ارائه امکانات نوین و سازگاری با نیاز‌های کلی مشتریان، بخش عمده‌ای از زمان صرف همسویی با آخرین بستر‌های نرم‌افزاری و ساختاری می‌گردد، افتخار می‌کنیم که در نسخه 9.02 از آخرین بروز‌رسانی‌های ویندوز سرور 2019، ویندوز 10، و SQL 2019 پشتیبانی می‌کنیم. شایان ذکر است بنا به عدم پشتیبانی شرکت مایکروسافت از نسخه‌های قدیمی نرم‌افزارهای خود و نیاز به استفاده از برخی امکانات جدید ویندوز و SQL جهت ارائه ابزار نوین در نسخ آتی نرم‌افزار، در این نسخه پیغامی جهت یادآوری بروزرسانی SQL های قدیمی به SQL 2016 یا بالاتر داده خواهد شد. هرچند نسخه 9.02 همچنان از SQL 2000 به بالا و ویندوز XP به بالا پشتیبانی می‌کند ولیکن از نسخه آتی تنها SQL 2016 و ویندوز 8 به بالا جهت استفاده از نرم‌‍‌‌افزارهای مالی نوسا پشتیبانی می‌گردند.

     

    در ویرایش 9.02 نرم‌افزار علاوه بر تغییر نسل نرم‌افزار و افزایش ابزار قابل خرید ورود اطلاعات از خارج از محیط نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا (API Server)، ساختار یادآوری‌ها، سوابق حذف و بیش از 100 امکان جدید یا بروز شده دیگر ارائه گردیده است. منتخبی از تغییرات این ویرایش در ویدیو زیر قابل مشاهده می‌باشد:

     

     

     

    همچنین لیست کامل‌تر برخی از امکانات و تغییرات در ادامه این متن همراه با لینک به 7 مستند تکمیلی ارائه شده در انجمن‌های مربوطه در ادامه این مستند در دسترس می‌باشد:

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 تیر 1399 01:27 ب.ظ

    ابزار جدید قابل خرید در نسخه 9.02: وب سرویس ورود اطلاعات حسابداری از خارج از محیط نرم‌افزار یکپارچه مالی نوسا (FIN API Server)

     

    بدون شک ظهور، گسترش و همه گیری استفاده از نرم افزارهای کاربردی در ابعاد گوناگون امکان تولید، ذخیره سازی، پردازش و کنترل حجم گسترده‌ای از داده‌ها و اطلاعات با سرعت و دقت بالا را فراهم آورده است و این فناوری‌ها آن‌چنان در عمق کسب و کارها رسوخ کرده که حتی تصور پیشبرد اهداف سازمان‌ها و شرکت‌ها بدون همراهی این ابزار دور از ذهن است. از سوی دیگر شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و در راس آن ها شرکت های نرم افزاری با پایش دقیق نیازمندی های موجود، در حال تولید و گسترش راه حل های نرم افزاری حرفه‌ای و ارائه آن ها به شرکت ها و سازمان ها هستند. با توجه به گستردگی حوزه های فعالیت و تنوع نیازمندی های مربوط به شرکت های گوناگون، نرم افزارهای متعددی توسط شرکت های نرم افزاری تولید و ارائه می گردد. این نیاز‌های اصولا توسط نرم‌افزارهای آماده منعطف و یا نرم‌افزارهای سفارش مشتری رفع می‌گردد. در نرم‌افزارهای سفارشی قابلیت ساخت یک نرم‌افزار یکپارچه جهت استفاده تمامی بخش‌های یک سازمان در تئوری وجود دارد ولیکن چنین راه حلی در عمل چند چالش اساسی خواهد داشت که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

     

    • هزینه تولید چنین محصولی، بسیار زیاد و مدت زمان مورد نیاز جهت طراحی، اجرا و استقرار آن قابل توجه خواهد بود.
    • تولید چنین نرم افزارهایی معمولا به صورت غیر منعطف و به صرفه خواهد بود ولیکن تیم‌های تولید از تمامی نیاز‌های روز سازمان آگاه نمی‌باشند.
    • با توجه به اختصاصی بودن محصول، در عمل، تست کننده محصول نخستین استفاده کننده آن می باشد و دقت کارکرد نرم‌افزار قابل اطمینان نمی‌باشد.
    • پیاده سازی نرم افزار بر اساس نیاز‌های روز انجام می‌گردد، در طول زمان و با تغییر در ساختار و یا قوانین، محصول کارایی خود را از دست خواهد داد.

     

    راه حل اصولی‌تر، استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای و منعطف از پیش ساخته شده است. اصولاً این نرم‌افزارها بنا به شناخت و تجربه تیم تولیدی، گستردگی نیازهای انواع شرکت‌ها، و پیچیدگی ساختار قابل تعریف، هر یک بخشی از نیازهای مشتریان را در صنایع مشخصی جوابگو خواهند بود. در این موارد وجود نرم‌افزارهای متعدد و بانک‌های اطلاعاتی متنوع اجباری بوده و این می‌تواند موجب کندی کار، پراکندگی، مغایرت و در نهایت ناکارآمدی نسبی اطلاعات کلی سازمان گردد. به همین جهت و به منظور مرتفع نمودن نیاز سازمان‌ها در استفاده از نرم‌افزارهای پکیج و در حین حال، دستیابی به حداکثر یکپارچگی، کارایی و دقت موجود در انواع نرم افزارهای حرفه‌ای در حوزه‌های مستقل سازمان، برقراری ارتباط بین نرم افزارهای حوزه‌های گوناگون به عنوان روشی اصولی پیشنهاد می‌گردد.

    شرکت نوسا به عنوان شرکتی پیشرو در حوزه تولید نرم افزار، به منظور پوشش عملیات شرکت هایی که بخشی از رویدادهای عملیاتی خاص آن‌ها در فضایی خارج از نرم‌افزارهای مالی نوسا بوده و نیاز به ثبت داده مالی خارج از این محیط را خواهند داشت، اقدام به تولید راه حل API از خارج از محیط نرم‌افزار مالی خود کرده و ورود داده توسط وب سرویس کنترل شده نوسا را برای مشتریان بوجود آورده است. این ابزار در نسخه فعلی قابلیت ورود اسناد حسابداری، تفصیلی، مرکز و دفتر تلفن را به همراه دارد، ولیکن در برنامه نوسا، پشتیبانی از این قابلیت برای ورود داده‌های برگزیده سایر ماژول‌ها هم در نظر گرفته شده است. بخشی از اطلاعات مرتبط به این ابزار به شرح زیر می‌باشد:

     

    • قابلیت تعریف اطلاعات تلفن و نشانی، تفصیلی و مرکز مصرف یا تامین کالا و خدمات و همچنین اسناد حسابداری
    • پشتیبانی از ساختار استاندارد SOAP و ساختار تحت وب http و https در زمان دریافت اطلاعات از خارج از نرم‌افزار مالی نوسا
    • احراز هویت کاربر خارجی (آنلاین) ورود داده و کنترل اختیارات وی، شامل تمامی کنترل‌های موجود کاربران و برخی امکانات خاص جدید
    • کدهای نمونه و کلاینت تست و آشنایی با ساختار ابزار و روش ارسال اطلاعات در چهار زبان C Sharp, Java script/Html, PHP و Delphi
    • کنترل داده ورودی نرم‌افزار و گزارش خطاهای احتمالی در پاسخ به مشکلات داده
    • قابلیت پشتیبانی ارسال تاریخ فارسی و یا میلادی از نرم‌افزار خارجی
    • قابلیت تعریف الگوی تعیین خودکار داده‌های ورودی
    • ...

     

     

     

    به کمک این ابزار، سایر نرم افزارهای عملیاتی موجود در سازمان و شرکت، امکان ارسال سند حسابداری رویدادهای مالی مابه‌ازای خود را به نرم افزار حسابداری نوسا خواهند داشت. در این ابزار هزینه ورود داده خارجی بر مبنای حجم و نوع ورودی داده به نرم‌افزار محاسبه و قابل پرداخت خواهد بود. در ویرایش فعلی، این ابزار قابلیت ورود داده اسناد حسابداری، تفصیلی، مرکز، و اطلاعات دفتر تلفن و نشانی را دارا بوده و در صورت استفاده بهینه از آن توسط مشتریان، سایر موارد مانند انواع برگه های انبار، فروش، و ... نیز در آینده به این ابزار اضافه خواهند گشت. نحوه عملکرد و روش استفاده از این ابزار نوین در مستند تکمیلی "وب سرویس ورود اطلاعات از خارج از محیط نرم‌افزار یکپارچه مالی (API Server)" به همراه نمونه فایل‌های مرتبط در دسترس می باشد.

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 تیر 1399 01:36 ب.ظ

    مکانیزم تعریف و اعلام یادآوری‌ها و هشدارها

     

    این مکانیزم جدید به عنوان مجموعه ای از امکاناتی عمومی در نسخه 9.02 به نرم‌افزار اضافه گردیده و قابلیت تعریف و اعلام یاد‌اوری‌های گوناگون بین کاربران را فراهم می‌سازد. هر یادآوری عملا ترکیب یک عنوان و یک متن دلخواه است که برای یک تاریخ و زمان خاص تنظیم شده باشد. یک یادآوری ممکن است برای یک کاربر به خصوص یا برای یک گروه از کاربران تعریف شده باشد. یک یادآوری ممکن است همراه با هشدار (Alarm) نیز باشد. هشدارها در پنجره‌های اختصاصی (شبیه Alertهای Windows) بازنمایی می‌شوند. خلاصه‌ای از ویژگی‌های یادآوری‌ها را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

     

    • تعریف یادآوری برای یک تاریخ و زمان به خصوص به صورت ترکیبی از عنوان و شرح (متن)
    • تعریف یادآوری برای هر کاربر دلخواه یا گروه کاربران (گروه‌های Windows که به عنوان کاربر در سیستم تعریف شده باشند)
    • تعیین مدت زمان اعتبار یادآوری (تا پایان روز، ماه، سال یا مدت دلخواه)
    • تعیین وضعیت "هشدار" (فاقد هشدار، فقط یکبار هشدار، هشدار به صورت تکراری با فواصل دلخواه)
    • امکانات اختصاصی تعریف یادآوری‌های تکراری به صورتی که فقط یکبار تعریف شوند ولی رفتار آنها شبیه تعدادی یادآوری مجزا باشد
    • مکانیزم متمرکز برای اطلاع‌رسانی یادآوری‌های فعال و بهنگام کردن خودکار آن یادآوری‌ها تحت تاثیر تغییراتی که در داده‌ها اعمال می‌شوند (خواه توسط خود کاربر یا سایر کاربران)
    • امکانات مربوط به غیرفعال کردن اختصاصی یک یادآوری برای یک کاربر خاص + تعیین یا تعویق زمان هشدار به خواست هر کاربر
    • قابلیت تعریف دسترسی مرتبط با ثبت، تغییر، و حذف یادآوری‌ها و هشدار‌ها برای کاربران و گروه‌ها
    • ...

     

     

     توضیحات کامل، نحوه عملکرد و روش استفاده از این امکانات نوین در مستند تکمیلی "مکانیزم تعریف و اعلام یادآوری‌ها و هشدارها" در دسترس می باشد.

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 تیر 1399 02:10 ب.ظ

    برخی امکانات پایه و عمومی پیاده‌سازی شده یا بروز شده در نرم‌افزار یکپارچه مالی نوسا نسخه 9.02:

     

    • بازسازی زبان زیرساخت نرم‌افزار و کتابخانه اشیا نوسا و تغییر آن به آخرین نسخه RAD Studio 10.3 ارائه شده در آبان 1398.
    • ارائه سرور و کلاینت 64 بیت جهت پشتیبانی هرچه بهتر ساختار داده بزرگ و پشتیبانی بهینه سخت‌افزارها در استفاده از قابلیت های نرم‌افزار.
    • راه‌اندازی کنترل خودکار نرم‌افزار در استفاده از ساختار 32 بیت و 64 بیت و کارکرد این دو ساختار بصورت ناهمگون در کلاینت و سرور.
    • تغییر مکانیزم محاسبه جمع، میانگین، جمع بلوک و تمامی ابزارهای محاسباتی در گزارش‌های نمایشی و فرم‌های ورود اطلاعات.
    • بازنویسی کلی نحوه کار با مبالغ و اعداد اعشاری جهت افزایش دقت محاسبات و تعداد اعشار در نظر گرفته شده در این محاسبات.
    • بروزرسانی زیرساخت جهت پشتیبانی از آخرین نسخه‌های عام ویندوز 10، ویندوز سرور 2019، SQL 2019 و Excel 2019 ارائه شده تا پایان سال 1398.
    • "تغییر نام فونت پیش‌فرض" به صورت یک گزینه در منوی "ملاحظه". از آنجا که جانمایی المان‌های تصویری وابستگی زیادی به اندازه‌ فونت دارند، امکان تغییر اندازه‌ فونت وجود ندارد و صرفا نام فونت قابل تغییر است. فونت انتخاب شده به رایانه‌ای که کاربر مشغول به کار در آن است وابسته است (ممکن است در سایر رایانه‌ها نصب نشده باشد). به همین دلیل نام فونت انتخاب شده صرفا در همان رایانه و برای همان کاربر ذخیره می‌شود.
    • قابلیت ساخت میز کار شخصی به تفکیک برای هر کاربر و در هر پایگاه اطلاعاتی با استفاده از تکمه‌های میانبر در نوار عمومی سمت راست. هر یک از این تکمه‌ها متناظر با یکی از آیتم‌های منوی اصلی سیستم هستند. افزودن تکمه‌ میان‌بر جدید با Drag کردن یکی از آیتم‌های منو و Drop کردن آن در نوار عمودی تکمه‌های میان‌بر انجام می‌شود. عنوان و تصویر آیتم منو در تکمه‌ میان‌بر نیز منعکس می‌شود. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "میز کار شخصی در صفحه‌ اصلی" در دسترس می باشد.

     

     

    • قابلیت ذخیره سازی و انتقال تکمه‌های میانبر تعریف شده توسط یک کاربر برای یک پایگاه به یک کاربر یا پایگاه دیگر در فایل XML حاوی اطلاعات مربوطه. 
    • وجود نام سیستم اطلاعاتی در عنوان پنجره‌ اصلی (در کنار اسامی نرم‌افزارهای فعال).
    • قابلیت خالی کردن (حذف) فیلد "نام در Windows" برای کاربران موجود در تعریف کاربران و امکانات آنها. کاربرانی که قبلا در یک پایگاه اطلاعاتی تعریف شده‌اند و ردپایی در داده‌ها داشته‌اند (مثلا سند یا برگه تنظیم کرده‌اند) قابل حذف نیستند. هر کاربر، یک کاربر متناظر در Windows (یا Domain) دارد و ممکن است بخواهیم برخی از کاربرانی که ارتباط سازمانی آنها با ما قطع شده است را از Windows (یا Domain) حذف کنیم. در حال حاضر می‌توانیم این کاربران را بدون ارتباط با Windows در سیستم حفظ کنیم و صرفا فیلد "نام در Windows" آنها را حذف کنیم. با اینکار کاربران مزبور دیگر عملا نخواهند توانست به پایگاه Login کنند و صرفا به عنوان سابقه در سیستم باقی خواهند ماند.
    • در تعریف کاربران و امکانات آنها، امکان تغییر ترتیب نمایش فهرست کاربران فراهم شده است. به این منظور تکمه‌های آشنای بالا و پایین (انتقال سطر به بالا یا پایین با کلید‌های میان‌بر Ctrl+Up / Down) قابل استفاده‌اند.
    • قابلیت دسترسی به سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار (امکان آزمایشی). اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد. اطلاعات کلی قابل دریافت شامل موارد زیر است:

    o         تاریخ و زمان حذف

    o         کاربر حذف کننده

    o         تاریخ برگه یا رخداد حذف شده

    o         بخش

    o         نوع برگه یا رخداد

    o         مشخصات برگه یا رخداد

    o         شرح برگه یا رخداد

     

     

     

    • در همه‌ پنجره‌های انتخاب کد با کمک درخت (حساب، تفصیلی، کالا، مرکز،...) دریچه‌ای با عنوان "پرش به کد دلخواه" وجود دارد. از این پس اگر در این دریچه ترکیب آشنای // وارد شود و تکمه‌ پرش فشار داده شود پنجره‌ انتخاب با جستجو در نام احضار می‌شود. پس از جستجو و انتخاب، دوباره به پنجره‌ انتخاب کد بازمی‌گردیم و مکان‌نمای درخت برروی آیتم انتخاب شده قرار خواهد گرفت. این پنجره‌ها از قبل برای تسریع عملیات با استفاده از صفحه کلید بهینه شده‌اند؛ در ابتدا مکان‌نما روی درخت قرار دارد. با فشار Tab مکان‌نما برروی دریچه‌ "پرش به کد دلخواه" قرار می‌گیرد و همزمان تکمه "پرش" نیز پیش‌فرض می‌شود. به این ترتیب، مثلا می‌توان برای استفاده از امکانات جدید چنین عمل کرد: Tab + درج // + Enter + جستجو و انتخاب + Enter. حال مکان‌نمای درخت برروی کد مورد نظر قرار گرفته است و Enter بعدی منجر به تصویب و انتخاب خواهد شد.
    • دسترسی به امکانات مدیریت (Admin) از کلاینت روی پایگاه اطلاعاتی جاری یعنی پایگاهی که کاربر مشغول به کار با آن است در صورت تعریف دسترسی برای کاربران از این نسخه موجود می‌باشد. این امکانات به صورت گزینه‌هایی از منوی "سیستم"، در زیر منوی "مدیریت (Admin)" در اختیار قرار خواهند داشت و شامل موارد زیر می‌باشند:

    o         تهیه پشتیبان (که در ویرایش قبلی پیاده‌سازی شده ولیکن شامل تغییراتی در این نسخه گردیده است)

    o         اصلاح تصویر آرم شرکت

    o         فهرست کاربران سیستم اطلاعاتی

    o         خلاصه مشخصات و محتویات سیستم اطلاعاتی

    o         اصلاح مشخصات سیستم اطلاعاتی

    o         آزمایش صحت پایگاه اطلاعاتی

     

    • در ویرایش 802 امکان تهیه پشتیبان از Client پیاده‌سازی شده بود. به یاد داریم که فایل حاوی پشتیبان، با نامی که از ترکیب نام پایگاه و تاریخ و زمان تشکیل می‌شود، در سرور و در فولدری به نام Backup قرار داده می‌شود. در ویرایش جدید چنین است که اگر در فولدر Data، فولدر دیگری همنام با پایگاه اطلاعاتی وجود داشته باشد، فایل حاوی پشتیبان در آن فولدر قرار داده می‌شود و به این ترتیب می‌توان پشتیبان‌های تشکیل شده از پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف را به صورت فیزیکی از یکدیگر مجزا نمود. همانند فولدر Backup، فولدر همنام با پایگاه اطلاعاتی هم باید از قبل تشکیل شده باشد وگرنه پشتیبان در همان فولدر Backup قرار خواهد گرفت.
    • پیش از این در Admin، در تبدیل یک سیستم اطلاعاتی به نسخه‌ جدید و همچنین در حذف پراکندگی، در انتهای عملیات پایگاه اطلاعاتی را اصطلاحا Shrink می‌کردیم تا فایل‌های Data و Log کوچک شوند و فضای خالی از آنها حذف شود. این رفتار در پایگاه‌های اطلاعاتی بسیار بزرگ منجر به کندی می‌شد. در ویرایش جدید اولا در تبدیل سیستم اطلاعاتی به نسخه‌ جدید اصلا Shrink یا کوچک سازی حجم داده انجام نمی‌گردد و ثانیا در حذف پراکندگی عمل Shrink را پیش از بازسازی داده‌ها و اندیس‌ها انجام می‌دهیم. به این ترتیب بهتر است که پس از تبدیل سیستم اطلاعاتی به نسخه‌ جدید عمل حذف پراکندگی یکبار انجام شود. نکته‌ دیگر اینکه فایل‌های Data و Log پس از حذف پراکندگی به میزان قابل ملاحظه‌ای بزرگتر از نتیجه‌ حاصل از ویرایش‌های قبلی خواهند بود. این وضعیت هیچ اشکال سیستمی ندارد و فضای اضافی در فایل‌های مزبور به تدریج توسط داده‌های جدید مصرف خواهند شد.
    • در حین ویرایش فیلدهایی که حاوی تاریخ هستند، از قبل، تکمه انتخاب محتوای اختصاصی (به شکل تقویم که با Ctrl+Enter هم کار می‌کند) در سیستم پیاده‌سازی شده بود و انتخاب تاریخ با استفاده از تقویم را میسر می‌کرد. همین تکمه برای فیلدهایی که حاوی ترکیب تاریخ و زمان بودند نیز بکار می‌رفت. در ویرایش جدید این عمل با ابزاری شبیه مکانیزم انتخاب زمان در Windows 10 انجام شده است. البته از امکانات Windows استفاده نشده (و مستقلاً پیاده‌سازی شده) تا در نسخه‌های قبلی Windows هم قابل استفاده باشد. تعیین زمان با استفاده از mouse یا با قرار گرفتن روی دریچه‌ زمان با Tab و استفاده از صفحه کلید میسر است. توجه کنید که اگر از قبل فرم‌هایی حاوی داده‌هایی از نوع زمان یا مدت تعریف کرده باشید، تکمه انتخاب محتوی در دریچه‌هایی که در فرم‌های قدیمی بکار رفته‌اند وجود نخواهد داشت. برای استفاده از این امکانات باید تعریف فرم‌ها را اصلاح نمایید. این تغییرات شامل موارد زیر می‌باشند:

    o         در فیلدهای تاریخ و زمان، امکان انتخاب "زمان" در کنار تقویم نیز فراهم شده است که منجر به احضار گزینه‌ اختصاصی خواهد شد.

    o         در فیلدهای حاوی زمان تکمه‌ انتخاب محتوای اختصاصی پیاده‌سازی شده است که منجر به احضار دریچه‌ اختصاصی خواهد شد.

    o         در فیلدهای حاوی مدت نیز گزینه انتخاب محتوای اختصاصی پیاده‌سازی شده است که منجر به احضار پنجره‌ مرتبط خواهد شد.

     

     

    • در انواع گزارش‌های تحلیلی تفکیک عملیات گروه بندی شده (حساب به شماره تفصیلی / تفصیلی به شماره تفصیلی / تفصیلی به حساب‌ها / حساب به طبقات تفصیلی / تفصیلی به طبقات تفصیلی) امکان انتخاب همزمان تعدادی از سطرهای گزارش، مثلا برای Drag and Drop، فراهم شد.
    • از قبل در تنظیمات سیستم (برای کاربر فعلی) / پیش‌فرض پارامترهای گزارش‌ها / تنظیمات عمومی گزارش‌های حسابداری و دریافت و پرداخت، دریچه‌ای با عنوان "اسناد پیش‌نویس در گزارش‌ها لحاظ شوند" تعبیه شده بود که کارکرد مشخصی دارد. تا پیش از این، اگر از یک سند غیر پیش‌نویس اقدام به احضار گزارش از یک حساب یا تفصیلی می‌کردیم، از آنجا که مبداء گزارش یک سند عملیاتی یا تایید شده یا نهایی شده بود، اسناد پیش‌نویس در گزارش لحاظ نمی‌شدند – یعنی به تنظیم پیش‌گفته توجه نمی‌شود. این رفتار را تغییر دادیم و در ویرایش جدید همیشه به تنظیم پیش‌گفته توجه می‌شود. البته اگر در تنظیمات سیستم "اسناد پیش‌نویس در گزارش‌ها لحاظ شوند" درخواست نشده باشد و از یک سند پیش‌نویس اقدام به اخذ گزارش کنیم، کماکان به پارامتر مزبور توجه نمی‌شود و اسناد پیش‌نویس در گزارش لحاظ می‌شوند.
    • همان طور که می‌دانیم ایجاد مدارک آرشیو با کپی آنها از کلاینت سیستم آرشیو و سپس الصاق آنها Paste) یا فراخوانی از(Clipboard، در سیستم مالی انجام می‌شود. پیش از این عمل باید سرور آرشیو به سیستم مالی معرفی شود. در این حین فیلد مهمی به نام "نام سرور" وجود دارد که باید همان نام رایانه‌ای باشد که کاربر در کلاینت سیستم آرشیو به آن Login کرده است. این نام رایانه ممکن است حسب مورد یکی از عبارت‌های متنوعی باشد که همگی به یک رایانه سرور اشاره می‌کنند (نام رایانه در Domain، IP، یا URL در ارتباط با .(SOAP به این ترتیب این احتمال پیش می‌آید که در زمان فراخوانی مدارک از Clipboard، سرور مربوط در بین سرورهای آرشیو معرفی شده به سیستم مالی یافت نشود – یا مدارک، به اشتباه، به سرورهای متفاوتی مربوط شوند. برای رفع این مشکل ترتیبی دادیم که یک سرور آرشیو در سیستم مالی بتواند بیش از یک نام سرور داشته باشد.
    • ایجاد فایل صادره از داده‌های مربوط به آرشیو (انواع محتوی، انواع رابطه، سرورهای آرشیو و مدارک آرشیو) پیاده‌سازی شدند. این امکانات در منوی "سیستم / ایجاد فایل صادره / از اطلاعات حسابداری (و عمومی) / مدارک آرشیو" قرار داده شده‌اند. اطلاعات مدارک آرشیو، هم به صورت مستقل و هم در ارتباط با پذیرنده‌ها، صادر و فراخوانی می‌شوند.
    • فهرست اسناد قبلا فیلدی به نام "تعداد سطرهای سند" داشت. در کنار این فیلد، فیلدهای جدیدی برای ارائه تعداد سطرهای ناشی از نرم‌افزارهای مختلف (حسابداری، دریافت و پرداخت، انبار، فروش، دستمزد و اموال) اضافه کردیم. یکی از کاربردهای این فیلدها این است که در فهرست اسناد حسابداری بتوانیم سندهایی که از تایید سندهای سایر نرم‌افزارها حاصل شده‌اند را تشخیص دهیم (مثلا با تنظیم شرط برروی فیلدهای جدید). به صورت مشابه یک فیلد به نام "تعداد سطرهای ناشی از برگه‌های هزینه" نیز اضافه شده است که کاربرد مشابهی دارد (تشخیص سندهایی که از سیستم هزینه آمده‌اند). بدیهی است که به جز فهرست اسناد حسابداری، در فهرست اسناد هر نرم‌افزار فقط تعداد سطرهای ناشی از همان نرم‌افزار را خواهیم داشت که مساوی با تعداد سطرهای سند خواهد بود. تعداد سطرهای ناشی از برگه‌های هزینه فقط در فهرست اسناد حسابداری و دریافت و پرداخت وجود خواهد داشت.
    • پیش‌فرض فرم‌ها و محاوره‌های سیستم برای استفاده در رایانه‌هایی که دو مونیتور دارند و Desktop در هر دوی آنها امتداد یافته و یا از مانیتور کشیده استفاده می‌شود بهینه گردید.
    • مکانیزم جدیدی برای یافتن داده‌های درختی با درج کد ناقص پیاده‌سازی کردیم که احتمالا بسیار سریع‌تر از قبل باشد – به خصوص در کلاینت‌های SOAP. این همان مکانیزمی است که مثلا ترکیب 111/1/5/7 را به 111/01/005/0007 تبدیل می‌کند. تغییر برای حساب، تفصیلی، کالا، مرکز، محل جغرافیایی، واحدهای سازمانی، محل استقرار دارایی‌ها، و دارایی‌ها انجام گردید.
    • در تلفیق اسناد (انتقال سطرهای تعدادی سند به یک سند مقصد و حذف سندهایی که سطرهای آنها منتقل شده) از این پس مدارک آرشیو مربوط به سندها نیز به سند نخست انتقال داده می‌شود – یعنی مدارک آرشیو سندها هم تلفیق می‌شوند.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 تیر 1399 04:02 ب.ظ

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده خاص نرم‌افزار حسابداری و حسابداری با رویکرد تعهدی نوسا نسخه 9.02:

     

    • افزایش گنجایش اعداد شماره عطف سند حسابداری به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف، سررسید، و ارجاع در سطرهای اسناد حسابداری به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره صورتحساب در زمان انجام عملیات تصفیه و صورت مغایرت حساب‌ها (صورتحساب‌های بانکی) به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های سطرهای صورتحساب و شماره ارجاع و شماره ردیف سطر‌های صورتحساب به 18 تا 19 رقم.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق اسناد حسابداری حذف شده که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل شماره سند در بخش و کل سیستم، شماره مبنا، توالی، و وضعیت سند حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.

     

     

     

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده خاص نرم‌افزار دریافت و پرداخت (خزانه داری) نوسا نسخه 9.02:

     

    • افزایش گنجایش اعداد شماره عطف سند دریافت و پرداخت به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف، سررسید، و ارجاع در سطرهای اسناد دریافت و پرداخت به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره مدارک دریافت و پرداخت به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره نخستین برگ چک به 18 تا 19 رقم.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق اسناد دریافت و پرداخت حذف شده که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل شماره سند در بخش و کل سیستم، شماره مبنا، توالی، و وضعیت سند حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق رسید‌های دریافت و پرداخت حذف شده که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل شماره سند در بخش و کل سیستم، شماره مبنا، توالی، وضعیت، نوع رسید، و سری/ شماره رسید حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.

     

     

     

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده خاص نرم‌افزار انبار و کنترل موجودی نوسا نسخه 9.02:

     

    • افزایش گنجایش اعداد شماره عطف سند انبار به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف، سررسید، و ارجاع در سطرهای اسناد انبار به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف و ارجاع در تمامی انواع برگه‌های درخواست کالا، رسید موقت، و انبار به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف و ارجاع در تمامی رخدادهای (سطرهای) مرتبط با انواع برگه‌های درخواست کالا، رسید موقت، و انبار به 18 تا 19 رقم.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق انواع برگه‌های ورود و خروج حذف شده انبار که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل شماره سند در بخش و کل سیستم، شماره مبنا، توالی، وضعیت، نوع برگه، و سری/ شماره برگه حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق انواع برگه‌های درخواست کالا حذف شده انبار که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل نوع برگه، و سری/ شماره برگه حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق سایر انواع برگه‌های حذف شده انبار که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل شماره سند در بخش و کل سیستم، شماره مبنا، توالی، وضعیت، و سری/ شماره برگه حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • در تنظیم برگه‌های درخواست کالا، در صورتی که برای برگه انبار تعیین شده باشد، در سطرهای جدید همان انبار برگه به صورت پیش‌فرض در رخدادهای درخواست درج می‌شود. در مقابل از این پس انبار برگه‌های درخواست به صورت ضمنی برای رخدادهای درخواست لحاظ نخواهند شد و صرفا به انبار مندرج در رخدادهای درخواست توجه خواهد شد. از این نظر برگه‌ها و رخدادهای درخواست بسیار شبیه شدند به برگه‌ها و رخدادهای انبار یا رسید موقت.
    • از آنجا که پیاده سازی کنترل رزرو و حدهای بحرانی به تفکیک انبار مد نظر بوده است و رخدادهای درخواست نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کنند، در حین تبدیل یک پایگاه اطلاعاتی به نسخه‌ جدید سعی کرده‌ایم که حتی‌الامکان انبار رخدادهای درخواست از قبل موجود را با یک روش مطمئن تعیین کنیم. به یاد داریم که یک رخداد درخواست ممکن است مرجع یک رخداد انبار یا یک رخداد رسید موقت باشد. از طرف دیگر یک رخداد انبار نیز ممکن است به عنوان مرجع رخداد درخواست برگشت ایفای نقش نماید. در همه‌ این موارد حتما انبار رخداد مرجع (در صورت وجود) باید با انبار رخداد مربوط یکسان باشد. از طرف دیگر همانطور که در بند‌های قبلی اعلام شد رابطه سیستماتیک بین انبار، برگه درخواست و رخدادهای درخواست را حذف کرده‌ایم. این عمل برای برگه‌ها و رخدادهایی که از قبل در سیستم موجود بوده‌اند اندکی ناهماهنگی ایجاد می‌کند؛ حداقل اینکه انبار برگه‌ درخواست را باید در رخدادهای درخواستی که از قبل موجود بوده‌اند کپی کنیم تا داده‌ها شبیه داده‌هایی شوند که در نگارش جدید سیستم مورد انتظار ما هستند. از مجموع این نکات به یک روش برای تعیین انبار برای رخدادهای درخواست قبلی رسیدیم: با لحاظ کردن اولویت کاربرد انبار، سعی می‌کنیم انبار رخداد درخواست را از منابع مختلف تشخیص دهیم و درج کنیم. منابع و اولویت آنها چنان اختیار شده‌اند که قوانین یکسان بودن انبار در ارتباط میان رخدادها نقض نشوند. منابع به ترتیب اولویت عبارتند از: رخداد انباری که رخداد درخواست مرجع آن بوده است / رخداد انبار مرجع برگشت رخداد درخواست / رخداد رسید موقتی که رخداد درخواست مرجع آن بوده است. اگر هر یک از منابع فوق برای رخداد درخواست قابل تشخیص باشند حتما انبار رخداد درخواست قابل تشخیص خواهد بود (چون در منابع ذکر شده، وجود انبار اجباری است). اگر یک رخداد درخواست به هیچ رخداد دیگری مربوط نباشد، انبار برگه درخواست مربوط در رخداد درخواست درج خواهد شد. اگر برگه درخواست هم فاقد انبار باشد، رخداد درخواست بدون انبار باقی می‌ماند.
    • حدهای بحرانی کالاها (حداقل موجودی، حداقل موجودی قابل فروش، نقطه سفارش و حداکثر موجودی) از این پس علاوه بر موجودی تمام انبارها برای موجودی هر انبار نیز به تفکیک قابل کنترل هستند. برای فعال کردن کنترل مزبور برای حدهای مورد نظر، در محاوره مشخصات یک سیستم اطلاعاتی (که از Admin یا از امکانات جدید در Client قابل احضار است)، یک دریچه چند گزینه‌ای به شکل زیر در صفحه‌ "کالاها" تعبیه شده است. توجه کنید که وجود انبار در رخدادهای درخواست کماکان اختیاری است. همچنین پیش‌فاکتورها هم طبق تعریف فاقد انبار هستند. به همین دلیل کنترل حدهای بحرانی به تفکیک انبار جایگزین کنترل مزبور برای موجودی تمام انبارها نخواهد شد و کنترل‌های موجودی تمام انبارها، حتی در صورت فعال کردن کنترل به تفکیک انبار کماکان اجرا می‌شوند.

     

     

    • در زمان رزرو کالا (در تنظیم درخواست‌های خروج تایید شده از نوع رزرو)، تا پیش از این، میزان رزرو تمام موجودی کالا و نیز میزان رزرو از یک بچ کالا کنترل می‌شد. با تغییراتی که در انبار رخدادهای درخواست به عمل آوردیم از این پس می‌توانیم موجودی یک انبار و نیز موجودی یک بچ کالا در یک انبار را نیز در رزرو کنترل کنیم.
    • در انواع خروج کالا (من جمله تنظیم برگه‌های فروشی که منجر به تنظیم خودکار برگه‌های خروج از انبار می‌شوند) کالاهای رزرو شده کنترل می‌شدند. تا پیش از این فقط کل موجودی کالا با مقدار رزرو شده (بدون توجه به انبار و بچ) کنترل می‌شد. با تغییراتی که در انبار رخدادهای درخواست به عمل آوردیم، از این پس می‌توانیم موجودی یک انبار، موجودی یک بچ کالا در تمام انبارها و موجودی یک بچ کالا در یک انبار را نیز با مقدار رزرو شده از هر یک کنترل کنیم. توجه کنید که کماکان امکان رزرو کالاها بدون تعیین انبار و بچ وجود دارد و به همین دلیل هر 4 نوع کنترل باید انجام شوند و کنترل‌های دقیق‌تر (مثل کنترل رزرو بچ در انبار) جایگزین کنترل‌های کلی تر (مثل موجودی همه بچ‌ها در همه انبارها) نخواهند شد.
    • در برگه‌های انبار، در سطرها (طرف حساب‌ها)ی آزاد برگه، امکان "افزودن سطر جدید با کپی از سطر قبل" به صورت کاملا استاندارد و با کلیدهای میانبر Alt+Enter پیاده‌سازی شد. در برگه ورود کالا، سطرهای آزاد برگه در یک صفحه اختصاصی در متن برگه (با عنوان طرف حساب‌های آزاد) نیز در اختیار قرار دارند. امکان مزبور به این قسمت هم اضافه شده است. در ضمن در صفحه اختصاصی سطرهای آزاد کلید میان‌بر Shift+Enter برای اصلاح سطر تحت مکان‌نما با محاوره اضافه گردید.
    • فرم‌های پیش‌فرض برحسب واحد خاص برای گردش انبار مراکز و بچ‌ها تعریف شدند و پس از این در دسترس می‌باشند.
    • در تعریف مجموعه‌های کالا امکان انتخاب کالا با بارکد و نیز سایر فیلدهای حرفی کالا اضافه شد.

     

     

     

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده خاص نرم‌افزار فروش کالا و خدمات نوسا نسخه 9.02:

     

    • افزایش گنجایش اعداد شماره عطف سند فروش به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف، سررسید، و ارجاع در سطرهای اسناد فروش به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف و ارجاع در تمامی انواع برگه‌های درخواست خدمات، انجام خدمات، پیش‌فاکتور یا قرارداد فروش، و فاکتور فروش به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف و ارجاع در تمامی رخدادهای (سطرهای) مرتبط با انواع برگه‌های درخواست خدمات، انجام خدمات، پیش‌فاکتور یا قرارداد، و جنبی فروش به 18 تا 19 رقم.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق انواع برگه‌های فروش و برگشت از فروش حذف شده که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل شماره سند در بخش و کل سیستم، شماره مبنا، توالی، وضعیت، و سری/ شماره برگه حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق انواع برگه‌های درخواست و انجام خدمات، پیش فاکتور‌ها، و همچنین قراردادهای فروش و الحاق های حذف شده که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل سری/ شماره برگه حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • در صدور اطلاعات به فایل Access (مورد استفاده در مکانیزم صدور اطلاعات برای گزارشات فصلی TTMS)، یک گزینه به نام "فقط اقلام فاقد ارزش افزوده تجمیع شوند" اضافه شده است. همانطور که از نام این گزینه برمی‌آید، کاربرد آن همزمان است با یکی از انواع "تجمیع معاملات" (کمتر از مبلغ معین یا مصرف‌کننده نهایی). وضعیت پیش‌فرض این گزینه در تنظیمات سیستم (تمام کاربران) / تنظیمات فروش / صدور اطلاعات فروش به فایل Access قابل تعیین است.
    • در فهرست سطرهای برگه‌های فروش، یک فیلد جدید پیاده‌سازی شده است: "جمع برگه (برای گزارشات فصلی TTMS)". همانطور که می‌دانیم، در حین صدور سطرهای برگه‌های فروش به Access (برای ارائه اطلاعات گزارشات فصلی TTMS) امکان تجمیع معاملات کمتر از مبلغ معین وجود دارد. مبلغ مزبور نوعی از جمع برگه فروش مربوط به رخداد فروش است. همان جمع، دقیقا در همین فیلد بازنمایی خواهد شد. این فیلد در تعریف فرم گزارش فهرست سطرهای برگه‌های فروش و نیز در شرایط و ترتیب قابل استفاده است.
    • در TTMS 4029 فیلد مالیات مکسوره اضافه شده است که در حین سرجمع کردن فایل Access حاوی اطلاعات TTMS مشکل‌آفرین شده است. در زمان‌های قدیم فیلدی به نام مالیات تکلیفی در TTMS وجود داشت که به مرور زمان حذف شد. از نسخه‌ی 4029 فیلد مشابهی، این‌بار با نام مالیات مکسوره به جداول TTMS اضافه شده است. با توجه به قابل تعریف بودن مکانیزم صدور اطلاعات TTMS در نرم افزار فروش، وجود یا عدم وجود این فیلد مشکلی در فرآیند کلی صدور اطلاعات ما ایجاد نمی‌کند. اما مکانیزمی که برای سرجمع کردن فایل Access حاوی اطلاعات TTMS داریم دچار مشکل می‌شود؛ چنین است که این فیلد در سطرهای سرجمعی که ایجاد می‌کنیم خالی (Null) باقی می‌ماند و ارسال فایل با خطا مواجه می‌شود. برای بروزرسانی کارکرد ابزار با TTMS جدید یک دریچه‌ی قابل علامت‌گذاری به محاوره‌های سرجمع اضافه کردیم. این دریچه به صورت پیش‌فرض علامت‌گذاری شده است – فقط اگر کاربر بخواهد یک فایل TTMS سال 96 و بعدتر، که پیش از 4029 بوده است (و طبیعتا فاقد فیلد مالیات مکسوره است) را سرجمع کند باید لطفا علامت مذکور را بردارد. رفتار سیستم چنین است که محتویات فیلد مالیات مکسوره نیز در رکوردهای فایل Access با هم جمع می‌شوند و در سطر سرجمعِ حاصله منعکس می‌گردند. محاوره‌های جدید را در شکل زیر مشاهده می‌کنید:

       

     

    • در درخت یک رخداد (از دید فروش) در صفحه "بهای فروش" که برای انواع برگه‌های فروش – پیش‌فاکتور، قرارداد، فاکتور و صورت‌حساب برگشت از فروش – بازنمایی می‌شود، مبداء و روش تعیین بها را اضافه کردیم.
    • مباحث جدید ارزی در برگه‌های فروش ارائه گردیده که توضیحات کامل، نحوه عملکرد و روش استفاده از این امکانات نوین در مستند تکمیلی "امکانات جدید ارزی در نرم‌افزار فروش" در دسترس می باشد. این امکانات شامل موارد زیر می‌باشد:

    o         در محاسبه کسور، اضافات و پورسانت‌های ارزی نرخ برابری ارز باید از سطرهای اصلی برگه حاصل شود.

    o         برگه‌های فروش از این پس یک فیلد اختیاری به نام نرخ برابری ارز دارند.

    o         در محاسبات ارزی مربوط به تعرفه‌ها و یا بهای دستی در سطرهای جدید، در صورت وجود نرخ برابری ارز اختصاصی در برگه، از همان نرخ استفاده می‌شود.

    o         در محاسبات ارزی مربوط به اصلاح تعرفه یا بهای دستی، به صورت پیش‌فرض از نرخ برابری قبلی (منعکس شده در داده‌های سطر در دست ویرایش) استفاده می‌شود.

    o         در حین تعیین تعرفه (با محاوره مربوط)، امکان تغییر نرخ برابری ارز تعبیه شده است.

    o         اصلاح یکباره بها در سطرهای ارزی برگه‌های فروش پیاده‌سازی شد.

    o        ...

     

    • در اصلاح یکباره بها در سطرهای برگه‌های فروش امکان صفر کردن تخفیف مستقیم و مالیات وعوارض ارزش افزوده را فراهم کردیم.
    • در فهرست پیش‌فاکتور و قراردادها از قبل فیلدی به نام جمع بهای برگه داشتیم. در پارامترهای گزارش یک دریچه با عنوان "قراردادهای الحاقی درنظر گرفته نشوند" هم داشتیم که اگر علامت‌گذاری می‌شد بهای قراردادهای الحاقی به بهای قرارداد مرجع اضافه نمی‌شد – این دریچه به صورت پیش‌فرض علامت‌گذاری نشده است و به این ترتیب بهای قراردادهای الحاقی در جمع بهای قرارداد مرجع لحاظ می‌شدند. در نسخه جدید دو فیلد اضافه شده‌اند: بهای ابتدایی برگه (قرارداد) و جمع بهای قراردادهای الحاقی مربوط. نام فیلد قبلی هم به "بهای نهایی برگه" تغییر داده شده است. کماکان چنین است که اگر قرار باشد که "قراردادهای الحاقی درنظر گرفته نشوند"، بهای قراردادهای الحاقی محاسبه نخواهد شد و بهای ابتدایی و نهایی مساوی خواهند بود. یکی از کاربردهای این فیلدهای جدید تنظیم شرط برروی جمع بهای قراردادهای الحاقی است (تا قراردادهایی که الحاقی دارند تشخیص داده شوند).
    • پیش از این در فراخوانی برگه پیش‌فاکتور در قرارداد، سطرهای تایید نشده فراخوانی نمی‌گردید و تنها سطرهای تایید شده به صورت تایید شده قابل فراخوانی بود. در این حین اگر کاربر جاری اختیار تایید نداشته باشد با خطا مواجه می‌شد. پس از این ترتیبی دادیم که اگر کاربر اختیار مزبور را نداشته باشد سطرهای تایید شده نیز به صورت تایید نشده فراخوانی شوند.
    • رخدادهای فروش ممکن است مرجع‌هایی از جنس سایر رخدادهای فروش داشته باشند. مبداء تعیین بها در این مرجع‌ها داده مفیدی است که سعی کردیم در موارد مربوط در اختیار کاربر قرار داده شود:

    o         در ویرایش فاکتور فروش فیلد جدیدی به نام "مبداء تعیین بهای پیش‌فاکتور یا قرارداد" تعریف کردیم.

    o         در ویرایش صورت‌حساب برگشت از فروش فیلد جدیدی به نام "مبداء تعيين بها در فاكتور فروش مرجع" تعریف کردیم.

    o         در ویرایش قرارداد فیلد جدیدی به نام "مبداء تعيين بها در سطر پيش‌فاكتور مرجع" تعریف کردیم.

    o         در بازنمایی توجیهی بهای یک سطر از فاکتور فروش "مبداء تعیین بهای پیش‌فاکتور یا قرارداد" بازنمایی می‌شود.

    o         در بازنمایی توجیهی بهای یک سطر از صورت‌حساب برگشت از فروش "مبداء تعیین بها در فاکتور فروش مرجع" بازنمایی می‌شود.

    o         در بازنمایی توجیهی بهای یک سطر از قرارداد "مبداء تعیین بها در سطر پیش‌فاکتور مرجع" بازنمایی می‌شود.

     

    • در انواع گزارش‌های مبتنی بر سطرهای برگه‌های فروش فیلد جدیدی به نام "نوع برگه پیش‌فاکتور یا قرارداد" اضافه شد که در تعریف فرم‌ها، شرایط و ترتیب قابل استفاده است.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 تیر 1399 04:35 ب.ظ

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده خاص ابزار مدیریت هزینه و خرید نوسا نسخه 9.02:

     

    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف و ارجاع در تمامی انواع برگه‌های هزینه و قراردادهای خرید به 18 تا 19 رقم
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف و ارجاع در تمامی رخدادهای (سطرهای) مرتبط با انواع برگه‌های هزینه به 18 تا 19 رقم
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف، ارجاع، و سررسید در تمامی رخدادهای (سطرهای) مرتبط با طرف حساب‌های برگه‌های هزینه به 18 تا 19 رقم
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف، ارجاع، و سررسید در تمامی رخدادهای (سطرهای) مرتبط با اطلاعات رخداد مالی متناظر با رخدادهای هزینه، وطرف حساب‌های رخدادهای هزینه (4 گروه) هزینه به 18 تا 19 رقم
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق انواع برگه‌های هزینه حذف شده شامل برگه هزینه، برگشت هزینه، و قرارداد خرید که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل سری/ شماره برگه حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • در برگه‌های هزینه (و برگشت هزینه) در محاوره‌ی طرف حساب، تکمه‌ی محاسبه عوارض و مالیات جا مانده بود. این تکمه فقط باید در محاوره‌ی سطرهای اصلی برگه وجود داشته باشد.
    • در صدور اطلاعات به فایل Access (مورد استفاده در مکانیزم صدور اطلاعات برای گزارشات فصلی TTMS)، یک گزینه به نام "فقط اقلام فاقد ارزش افزوده تجمیع شوند" اضافه شده است. همانطور که از نام این گزینه برمی‌آید، کاربرد آن همزمان است با یکی از انواع "تجمیع معاملات" (کمتر از مبلغ معین، مشمولین ماده 81 ق.م.م. یا اشخاصی که مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی نیستند). وضعیت پیش‌فرض این گزینه در تنظیمات سیستم (تمام کاربران) / تنظیمات برگه‌های هزینه / صدور اطلاعات خرید (یا هزینه) به فایل Access قابل تعیین است.
    • در فهرست برگه‌های هزینه، دو فیلد جدید پیاده‌سازی شده‌اند: "جمع برگه" و "جمع برگه دارای علامت (برای برگشت‌ها)". این فیلدها در تعریف فرم گزارش فهرست برگه‌ها و نیز در شرایط و ترتیب قابل استفاده‌اند.
    • در فهرست رخدادهای هزینه یک فیلد جدید پیاده‌سازی شده است: "جمع برگه (برای گزارشات فصلی TTMS)". همانطور که می‌دانیم، در حین صدور رخدادهای هزینه به Access (برای ارائه اطلاعات گزارشات فصلی TTMS) امکان تجمیع معاملات کمتر از مبلغ معین وجود دارد. مبلغ مزبور نوعی از جمع برگه هزینه مربوط به رخداد هزینه است. همان جمع، دقیقا در همین فیلد بازنمایی خواهد شد. این فیلد در تعریف فرم گزارش فهرست رخدادهای هزینه و نیز در شرایط و ترتیب قابل استفاده است.
    • در TTMS 4029 فیلد مالیات مکسوره اضافه شده است که در حین سرجمع کردن فایل Access حاوی اطلاعات TTMS مشکل‌آفرین شده است. در زمان‌های قدیم فیلدی به نام مالیات تکلیفی در TTMS وجود داشت که به مرور زمان حذف شد. از نسخه‌ی 4029 فیلد مشابهی، این‌بار با نام مالیات مکسوره به جداول TTMS اضافه شده است. با توجه به قابل تعریف بودن مکانیزم صدور اطلاعات TTMS در مدیریت هزینه، وجود یا عدم وجود این فیلد مشکلی در فرآیند کلی صدور اطلاعات ما ایجاد نمی‌کند. اما مکانیزمی که برای سرجمع کردن فایل Access حاوی اطلاعات TTMS داریم دچار مشکل می‌شود؛ چنین است که این فیلد در سطرهای سرجمعی که ایجاد می‌کنیم خالی (Null) باقی می‌ماند و ارسال فایل با خطا مواجه می‌شود. برای بروزرسانی کارکرد ابزار با TTMS جدید یک دریچه‌ی قابل علامت‌گذاری به محاوره‌های سرجمع اضافه کردیم. این دریچه به صورت پیش‌فرض علامت‌گذاری شده است – فقط اگر کاربر بخواهد یک فایل TTMS سال 96 و بعدتر، که پیش از 4029 بوده است (و طبیعتا فاقد فیلد مالیات مکسوره است) را سرجمع کند باید لطفا علامت مذکور را بردارد. رفتار سیستم چنین است که محتویات فیلد مالیات مکسوره نیز در رکوردهای فایل Access با هم جمع می‌شوند و در سطر سرجمعِ حاصله منعکس می‌گردند. محاوره‌های جدید را در شکل زیر مشاهده می‌کنید:

       

     

    • در برگه هزینه، در امکانات تعیین حساب و تفصیلی‌های اصلی و طرف حساب برای سطرها که به صورت یک منو در اختیار قرار دارد، گزینه جدیدی برای "تعیین متوالی حساب و تفصیلی‌های اصلی و طرف‌های اختصاصی" تعبیه شده است. با انتخاب این گزینه با محاوره‌ جدیدی مواجه خواهید شد. در این محاوره می‌توان ترکیبی از اقلام پیش‌گفته را انتخاب کرد و عملیات را به صورت متوالی برای آنها انجام داد. همانند قبل، این عملیات برروی سطر تحت مکان‌نما یا به صورت همزمان برروی سطرهای انتخاب شده قابل اجرا است.

     

     

    • در فهرست رخدادهای هزینه یک پارامتر جدید به نام "طرف حساب رخدادها" با دو گزینه "اختصاصی" و "نهایی (عمومی یا اختصاصی)" پیاده‌سازی شده است. این پارامتر در محاوره ابتدایی گزارش، در صفحه "محتوی" قابل تنظیم است. یادآوری می‌کنیم که هر رخداد هزینه 4 طرف حساب دارد: بستانکار، بدهکار مالیات بر ارزش افزوده، بدهکار عوارض و بستانکار مالیات تکلیفی. هر یک از این طرف حساب‌ها ممکن است اختصاصی یا عمومی باشند. طرف حساب‌های اختصاصی در همان رخداد هزینه تعیین می‌شوند. طرف حساب‌های عمومی به صورت جداگانه در کل برگه (برای همه رخدادهایی که طرف حساب عمومی دارند) تعیین می‌شود. طرف حساب‌های عمومی به تفکیک واحد پول (ارز) تعیین می‌شوند. تا پیش از این در فهرست رخدادهای هزینه فقط طرف حساب‌های اختصاصی قابل ارائه بودند. کاربرد مالی حساب و تفصیلی‌ها نیز فقط در طرف حساب اختصاصی قابل بررسی بودند. همچنین تنظیم شرایط فقط برروی حساب و تفصیلی‌ها (و سایر مشخصات) طرف حساب‌های اختصاصی میسر بود. با استفاده از این پارامتر جدید – طرف حساب رخدادها = نهایی (عمومی یا اختصاصی) – آنچه به عنوان هر یک از 4 نوع طرف حساب در گزارش بازنمایی می‌شود، حسب مورد و بسته به مشخصات هر رخداد، از اطلاعات اختصاصی رخداد یا اطلاعات عمومی برگه بدست می‌آید. این پارامتر در بررسی کاربرد حساب و تفصیلی‌ها و شرایط هم تاثیر می‌گذارد. به این ترتیب، مثلا می‌توانیم فهرست هزینه‌هایی که به یک طرف حساب به خصوص (ترکیب حساب و تفصیلی) برده شده‌اند را، مستقل از عمومی یا اختصاصی بودن طرف حساب، بدست آوریم.

     

     

     

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده خاص نرم‌افزار حقوق و دستمزد و رخدادهای پرسنلی نوسا نسخه 9.02:

     

    • افزایش گنجایش اعداد شماره عطف سند دستمزد به 18 تا 19 رقم.
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف، سررسید، و ارجاع در سطرهای اسناد دستمزد به 18 تا 19 رقم.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق اسناد دستمزد حذف شده که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل شماره سند در بخش و کل سیستم، شماره مبنا، توالی، وضعیت، و نوع سند حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق رخدادهای دستمزد حذف شده که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل نوع رخداد، شماره پرسنلی، و سری/ شماره حذف شده می‌باشد. این رخداد‌ها فاقد شرح خواهند بود. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • در تنظیم سطرهای یک روش تشکیل سند دستمزد (از اطلاعات اصلی و نیز از رخدادهای دستمزد) امکان کپی (تکرار) سطر تحت مکان‌نما پیاده‌سازی شد. روش کپی متفاوت از سایر موارد مشابه است. معمولا کپی (تکرار) سطر قبل را داشتیم. در اینجا امکان ویرایش داده‌ها در جدول وجود ندارد و به همین دلیل کاربر نمی‌تواند برای کپی کردن اطلاعات مکان‌نما را به سطر (احیانا خالی) بعدی منتقل نماید. به همین دلیل کپی برای سطر تحت مکان‌نما انجام می‌شود و سطر کپی شده همیشه در انتها قرار داده می‌شود. کماکان از کلیدهای Alt+Enter به عنوان میان‌بر استفاده شده است.
    • اگر یک نوع رخداد دستمزد با "محدودیت دسترسی" تعریف شود و کاربری به آن نوع رخداد ارتباط داده نشده باشد، آن کاربر نمی‌تواند برنامه‌هایی که از فیلدهای آن نوع رخداد استفاده کرده باشند را اجرا کند. چنین کاربری ممکن است عملا نتواند عملیات مهمی (مثل اخذ گزارش کنترلی پیش از ثبت) را انجام دهد. راهکاری برای این وضعیت ارائه گردیده است.

      همانطور که می‌دانیم در تعریف انواع رخدادهای دستمزد گزینه‌ای به نام "کاربران در استفاده از رخدادها محدود باشند" وجود دارد. اگر این گزینه برای یک نوع رخداد علامت‌گذاری شده باشد فقط کاربرانی می‌توانند با آن نوع رخداد کار کنند که به صورت صریح به آن نوع رخداد ارتباط داده شده باشند. این ارتباط در تعریف کاربران و با استفاده از یک تکمه‌ی اختصاصی ایجاد می‌شود. همانند موارد مشابه قبلی در اینجا هم کاربران ارتباط با رخدادها را از گروه‌هایی که به آنها تعلق دارند به ارث می‌برند و برای اینکه به صورت استثنایی یک نوع رخداد به ارث برده شده از گروه برای یک کاربر غیرمجاز باشد می‌توان در حین برقراری ارتباط از گزینه‌ی غیرمجاز نیز استفاده کرد.

      همانطور که گفته شد (و تا نسخه‌ی پیش هم برقرار بوده است)، کاربرانی که با یک نوع رخدادِ دارای محدودیت ارتباط نداشته باشند عملا هیچ کاری با رخدادهای آن نوع نمی‌توانند انجام دهند – اعم از ویرایش داده‌ها، اخذ گزارش، تعریف فرم‌ها، استفاده از فیلدها در برنامه‌ها و به خصوص آنچه در این بحث مورد توجه ما است، اجرای برنامه‌هایی که فیلدهای رخدادهای غیرمجاز در آنها بکار رفته باشد.

      این محدودیت اخیر در مواردی برای برخی از کاربران مشکل‌آفرین بوده است و برای حذف آن درخواست داشته‌اند. طبق معمول ما فکر می‌کنیم که این رفتار در وضعیت کنونی برای بسیاری از کاربران مطلوب است و حتی مواردی که کنترل مزبور در برنامه انجام نشده بود قبلا برای رفع اشکال به ما یادآوری شده بودند. به همین دلیل روش ما برای مواجهه با این مشکل، تعریف یک اختیار جدید برای کاربران بوده است. کاربرانی که این اختیار را نداشته باشند همانند قبل محدودیت خواهند داشت و نخواهند توانست برنامه‌ها را اجرا کنند. اما کاربرانی که اختیار مزبور به آنها داده شده باشد، اگرچه کماکان نمی‌توانند هیچ کاری با رخدادهای غیرمجاز انجام دهند، به صورت استثنایی قادر خواهند بود که برنامه‌هایی که فیلدهای رخدادهای غیرمجاز در آنها بکار رفته باشد را اجرا کنند.

      این اختیار در درخت امکانات کاربران، در زیرگروه "دستمزد" قرار دارد.

     

     

     

    برخی امکانات پیاده‌سازی یا بروز شده خاص نرم‌افزار اموال و دارایی‌های ثابت نوسا نسخه 9.02:

     

    • افزایش گنجایش اعداد شماره عطف سند اموال به 18 تا 19 رقم
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف، سررسید، و ارجاع در سطرهای اسناد اموال به 18 تا 19 رقم
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف و ارجاع در تمامی رخدادهای (سطرهای) مرتبط با انواع رخدادهای دارایی به 18 تا 19 رقم
    • افزایش گنجایش اعداد شماره‌های عطف، ارجاع، و سررسید در تمامی رخدادهای (سطرهای) مرتبط با طرف حساب رخدادهای دارایی‌ها به 18 تا 19 رقم
    • دسترسی آزمایشی به برخی سوابق رخدادهای اموال حذف شده که علاوه بر اطلاعات عمومی شامل نوع رخداد، کد دارایی، و سری/ شماره حذف شده می‌باشد. اطلاعات تکمیلی این امکان در مستند تکمیلی "سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار" در دسترس می باشد.
    • تعیین خودکار طرف حساب اختصاصی برای رخدادهای دارایی‌های مختلف در فهرست رخدادهای دارایی‌ها.
    • در فهرست رخدادهای دارایی‌ها پارامتر جدید به نام "رخدادهای همزمان با تعریف دارایی بازنمایی نشوند" اضافه شده است که کارکرد واضحی دارد.

     

     

    • در زمان تبدیل از اموال DOS به نرم‌افزار اموال، پس از این ایجاد فایل XML از وضعیت دارایی‌های خارج شده و اسقاط شده جهت نگهداری داده قدیمی در خارج از سیستم نیز فراهم گردیده است.
    • در درخت دارایی‌ها امکانی به نام "تعریف یکباره تعدادی دارایی با تکرار مشخصات دارایی انتخاب شده" وجود داشت. در محاوره ابتدایی گزینه‌ای به نام "پلاک اموال دارایی‌ها تعیین نشود" اضافه شد. اگر کاربر اختیار "درج پلاک اموال تکراری" را نداشته باشد این گزینه علامت‌گذاری شده و غیرقابل تغییر خواهد بود.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    06 مرداد 1399 05:34 ب.ظ

    برخی تغییرات و اشکالات رفع شده در نسخه 9.02 نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا:

     

    • عمومی: در ترکیب متنی فیلدها در گزارش‌های چاپی فیلدهای عدد صحیح 19 رقمی درست فرمت نمی‌شدند، این شرایط اصلاح گردید.
    • عمومی: در برخی برگه‌ها و سندهای سیستم، تکمه‌ بازخوانی و ملحاقات آن – F5 به صورت مناسب در منوی امکانات (که با کلیک راست برروی جدول احضار می‌شود) منعکس نمی‌شدند، این شرایط اصلاح گردید.
    • عمومی: سرورهای آرشیو به صورت اختیاری ممکن است دارای محدودیت کاربرد باشند (کاربران در استفاده از سرور محدودیت داشته باشند) و به این ترتیب هر کاربر باید به صورت صریح به سرورهای مجاز ارتباط داده شود. در فهرست مدارک آرشیو (کلی) و نیز در فهرست مدارک آرشیو مربوط (به یک پذیرنده مثل سند) فهرست سرورهای مجاز کاربر برای انتخاب بازنمایی می‌شود – که این فهرست ممکن است حاوی همه سرورهای سیستم نباشد. اگر کاربری به برخی از سرورها دسترسی نداشته باشد ولی در فهرست سرورهای باقیمانده همه‌ موارد را علامت‌گذاری کرده باشد محدودیت سرورهای مجاز توسط سیستم کنترل نمی‌شد و مدارک سرورهای غیرمجاز هم در گزارش بازنمایی می‌شدند، این شرایط اصلاح گردید.
    • عمومی: تغییری در روش کنترل Space مازاد در دفتر تلفن و نشانی لحاظ گردید، پس از این اگر نام خانوادگی یا نام را اصلاح کرده و به انتهای عبارت‌های قبلی Space مازاد اضافه ‌کنید با خطای تکراری بودن مواجه نخواهید شد.
    • حسابداری: تراز آزمایشی جامع دارای این ویژگی است که اقلام فاقد گردش را با توجه به انتهای محدوده‌ گزارش بازنمایی نمی‌کند. اگر تراز از یک ماه خاص گرفته شود و آن ماه خاص فروردین باشد مکانیزم پیش‌گفته درست کار نمی‌کرد، این شرایط اصلاح گردید.
    • حسابداری: در فیلد جانبی مقدار، در نسخ قبل نرم‌افزار از تعریف مقدار منفی جلوگیری نکرده و این برای مشتریان مشکل ساز بود. از آنجا که مقدار منفی بی معنی بوده و مقدار همراه با بدهکار یا بستنکار بودن سطر سند معنی پیدا می کند، از این نسخه استفاده از مقدار منفی کنترل می‌گردد. 
    • انبار: در درخت کالاها، امکانی برای ارتباط دادن (یکباره) کالاهای انتخاب شده با انبار داریم. محاوره‌ای برای تعیین انبار (و پیش فرض محل کالاهای ارتباط داده‌شده در انبار) تعبیه شده است. در این محاوره یک دریچه برای انتخاب انبار وجود دارد. در این دریچه فقط انبارهایی که کاربر به منظور ورود اطلاعات با آنها ارتباط داشته باشد ظاهر می‌شدند – در صورتی که انتخاب انبار در اینجا به معنی ورود اطلاعات (مثلا تنظیم برگه) برای انبار نیست – بیشتر می‌توان این عمل را به معنی ورود اطلاعات برای کالا دانست. ضمن اینکه در ارتباط دادن دستی کالا به انبارها (نه به صورت یکباره) محدودیت ورود اطلاعات برای انبارها (به درستی) لحاظ نشده است. این وضعیت اصلاح شد و محدودیت ورود اطلاعات برداشته شد.
    • انبار: در محاوره‌ خلاصه اطلاعات کالا، در فهرست کالاهای جایگزین کلیدهای میان‌بر کار نمی‌کردند، این شرایط اصلاح گردید.
    • انبار: برگه‌های مقداری انبار و امکانات جانبی (فراخوانی و ...) محدودیت‌هایی دارند. این محدودیت‌ها در صورت وجود همزمان برگه‌های ریالی و مقداری در محیط کاری سیستم به صورت نادرست کنترل می‌شدند. در واقع به جای اینکه به وضعیت هر برگه به صورت اختصاصی توجه شود به تنظیم سیستم (در صفحه‌ اصلی در برگه‌ کاربر) توجه شده بود، این شرایط اصلاح گردید.
    • انبار: در کپی سطر برگه انبار و کپی کامل یک برگه انبار در وضعیت مقداری، اطلاعات مالی شامل بها، طرف حساب اختصاصی، اجزاء بهای وارده، انحراف خرید و انحراف نرخ مصرف هم کپی می‌شدند که هم نادرست بود و هم در مواقعی منجر به خطا می‌شد، این شرایط اصلاح گردید.
    • انبار: در گزارش ریزعملیات انبار یک ترکیب حساب و تفصیلی اگر برخی از کدهای تفصیلی 1 تا 5 را در تعریف فرم گزارش بکار نمی‌بردیم ولی آنها را در محاوره گزارش تعیین می‌کردیم با خطا مواجه می‌شدیم، این شرایط اصلاح گردید.
    • انبار: در انواع گزارش‌های تفکیک عملیات انبار (خلاصه عملیات یا سرجمع از ریزعملیات) استفاده از فیلد کد واحد مقدار در ترتیب منجر به خطا می‌شد، این شرایط اصلاح گردید.
    • فروش: در ویرایش فاکتور فروش، امکان "علامت‌گذاری سایر سطرهای منطبق (از لحاظ شرایط تعرفه)" کار نمی‌کرد، این شرایط اصلاح گردید.
    • فروش: در اصلاح یکباره سطرهای برگه‌های فروش اگر مبالغ ارزی در سطر درج شده باشند "محاسبه تخفیف، عوارض و مالیات با قوانین تغییر تعرفه" درست عمل نمی‌کردند. با بازسازی اساسی امکانات ارزی برگه‌های فروش این مشکل هم رفع شده است.
    • فروش: در کپی برگه‌های فروش اگر فراخوانی کسور و اضافات درخواست شده باشد و برگه حاوی کسور و اضافات ارزی باشد، فراخوانی سطرهای مزبور (کسور و اضافات ارزی) با خطا مواجه می‌شد، این شرایط اصلاح گردید.
    • فروش: در فاکتور فروش، پس از محاسبه کسور و اضافات، مکانیزم اصلاح تعرفه در سطرهای اصلی هنوز فعال بود، این شرایط اصلاح گردید.
    • مدیریت هزینه: در تنظیم سند از برگه‌های هزینه اگر کاربر فقط یکی از دو اختیار "تنظیم سند جدید در تاریخ دلخواه (قبل)" و " تنظیم سند جدید فقط در آخرین تاریخ" را برای سندهای حسابداری داشته باشد، نرم‌افزار سند به اشتباه روی گزینه‌ "دریافت و پرداخت" قرار می‌گرفت و ادامه‌ عملیات با خطای عمومی سطح دسترسی مواجه می‌شد، این شرایط اصلاح گردید.
    • مدیریت هزینه: فرم پیش‌فرض نوسا برای محاوره‌ یک طرف حساب برگه برگشت هزینه در سیستم‌های مدل L خالی نمایش داده می‌شد، این شرایط اصلاح گردید.
    • مدیریت هزینه: اگر هیچیک از تفصیلی‌ها اجباری نشده باشند (و سیستم حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی هم فعال نباشد) تنظیم سند از برگه‌های هزینه انجام نمی‌شد، این شرایط اصلاح گردید.
    • مدیریت هزینه: در برگه‌ هزینه، در انتخاب انواع تفصیلی با جستجو در نام، تفصیلی‌های غیرعملیاتی هم قابل انتخاب بودند، این شرایط اصلاح گردید.
    • حقوق و دستمزد: فرض کنید دو سیستم (پایگاه) اطلاعاتی داشته باشیم که اولی دارای کلمه عبور ویرایش روش‌های محاسبه دستمزد باشد و دومی فاقد این کلمه عبور باشد. اگر مشغول به کار با سیستم نخست باشیم و سپس با تغییر سیستم اطلاعاتی، پایگاه دوم را انتخاب کنیم، کلمه‌ عبور مذکور در سیستم باقی می‌ماند و کماکان برای ویرایش روش‌های محاسبه دستمزد در پایگاه دوم از کاربر درخواست می‌گردید، این شرایط اصلاح گردید.
    • اموال: در حین تعریف دارایی جدید، اگر تاریخ شروع بهره‌برداری تعیین نشده باشد در مواقعی خطاهای نامربوطی در ارتباط با حفاظت اطلاعات اموال تا یک تاریخ به خصوص پیش می‌آمد، این شرایط اصلاح گردید.
    • اموال: یکی از امکانات قابل استفاده در سیستم اموال درج یکباره‌ رخداد برای دارایی‌ها به منظور تعیین روش و نرخ یا مدت استهلاک آنها است. اگر روش "خط مستقیم" انتخاب شده باشد، گزینه‌ای به نام "عمر باقیمانده توسط سیستم به صورت خودکار محاسبه شود" برای استفاده در اختیار قرار دارد. در شرایط خاصی، این عمر باقیمانده به صورت نادرست محاسبه می‌شد، این شرایط اصلاح گردید.

     

     

     

    لیست مستندات تکمیلی این نسخه:

     

     

    -  وب سرویس ورود اطلاعات از خارج از محیط نرم‌افزار یکپارچه مالی (API Server)

     

    -  مکانیزم تعریف و اعلام یادآوری‌ها و هشدارها

     

    -  میز کار شخصی در صفحه‌ اصلی

     

    -  سوابق حذف برگه‌ها و رخدادهای نرم‌افزار

     

    -  تغییر رفتار در کنترل‌های پیش از ایجاد برگه موجودی انتهای دوره‌ انبار

     

    -  امکانات جدید ارزی در نرم‌افزار فروش

     

    -  تشکیل سند اموال از سرجمع رخدادهای دارایی‌ها

     

     

     

     

     

    -- پایان

    گروه توسعه سیستم‌های مالی نوسا

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.