چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 11 مرداد 1401 05:06 ب.ظ توسط روزبه
تعیین دسترسی به بخشهای مختلف
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
mahmoud1619
کاربر جدید
کاربر جدید

--
24 مهر 1398 04:10 ب.ظ

    سلام همانگونه که مستحضرید درقسمت تعریف کاربران وامکانات آنها، آیتم دوم ازبخش امکانات"امکان دسترسی به اخذگزارش ازاسنادوبرگه های سایربخشها"میباشدوازطرفی درقسمت "تعیین ارتباط کاربر بابخشها" ، امکان مجازیا غیرمجازکردن دسترسی کاربر به بخشها فراهم شده است حال درصورتیکه امکان اول که "دسترسی به اخذگزارش ازاسنادوبرگه های سایربخشها"به فردی داده شده باشد علیرغم تعریف غیرمجازبودن دسترسی فرد به اطلاعات یک بخش خاص درقسمت ارتباط کابربابخشها درزمان گزارش گیری امکان دسترسی به اطلاعات ثبت شده دربخش غیرمجازشده هم برای وی میسراست که عملا غیرمجازکردن دسترسی خاصیتی نخواهد داشت بعبارتی ارتباطی بین این دوقسمت از تعریف امکانات دسترسی برقرارنیست

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 مهر 1398 05:30 ب.ظ
    سلام

    هر بخشی که کاربر به آن تعلق یا با آن ارتباط نداشته باشد برای کاربر غیرمجاز است. اینکه به صورت صریح امکان غیرمجاز کردن بخش برای یک کاربر فراهم شده است با توجه به سناریوی زیر است:

    فرض کنید گروه الف را به بخش 5 ارتباط داده باشید ولی بخواهید به صورت استثنایی این ارتباط برای یکی از کاربران گروه الف وجود نداشته باشد. در این وضعیت باید برای کاربر مورد نظر، بخش مورد اشاره را غیرمجاز نمایید - یعنی آنچه از گروه الف به کاربر به ارث رسیده است بی‌اثر شود.

    در اختیار کاربران، منظور از "سایر بخش‌ها" بخش‌هایی هستند که کاربر به آنها ارتباط ندارد یا ارتباط با آنها برایش غیرمجاز شده است. بدیهی است که اگر این سری از امکانات را به کاربر بدهید می‌توانید از همه‌ی بخش‌ها استفاده نماید. این ربطی به غیرمجاز کردن صریح (که در بند قبل توضیح دادیم) ندارد.
    mahmoud1619
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    25 مهر 1398 09:11 ق.ظ

    بعبارتی اگر شخصی درقسمت تعریف دسترسی کاربران دسترسی به اطلاعت سایربخشها برایش میسرشده باشد غیرمجازکردن دسترسی وی به یک بخش خاص دیگر بی معنی است .    حال باعنایت بمراتب اخیر اگربخواهیم شخصی دسترسی به مثلا سه بخش از چهاربخش تعریف شده درسیستم را داشته باشد وگزارش تجمیعی سه بخش را بگیرد وقرارنباشدبرای دستیبابی به گزارش یک حساب که درهرسه بخش مورد نظر دارای گردش میباشد ازبخشی به بخش دیگر مراجعه نماید که نتیجتا گزراش کلی حساب را نخواهد داشت ونهایتا مستلزم نجمیع اطلاعات است ، چه باید کرد؟

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    25 مهر 1398 10:13 ق.ظ
    امکان پذیر نیست. بخش مانند سد روی داده نشسته و هر بخش یک ساختار خود تراز است، این امکان وجود دارد که کاربر از تمامی بخش ها گزارش بگیرد و اطلاعات تجمیعی داشته باشد، همچنین این امکان هم وجود دارد که کاربر با استفاده از شرایط از برخی از بخش ها گزارش بگیرد و تجمیع چند بخش خاص را داشته باشد ولیکن در صورتی که کاربر دسترسی به تمام بخش‌ها را ندارد، چنین کاربری تنها به یک یا چند بخش دسترسی جداگانه و کنترل شده (کامل یا گزارش گیری) داشته و قابلیت تجمیع اطلاعات را بصورت همزمان نخواهد داشت.

    به عبارتی دیگر کاربری که به تمامی بخش‌ها دسترسی دارد، یک دید کلی از تمامی بخش‌های مورد نیاز خود در تمام گزارشات دارد ولیکن در صورت عدم دسترسی به تمام بخش ها، کاربر تنها قابلیت استفاده از یک بخش را در لحظه خواهد داشت و برای استفاده از بخش دیگر که به آن دسترسی دارد باید از بخش قبلی خارج شود. غیر از این کنترل امنیت و دسترسی هزاران گزارش از پیش ساخته و قابل ساخت سیستم امکان پذیر نخواهد بود.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 مرداد 1401 05:06 ب.ظ

    با سلام،

     

    راهکارهای مناسب جهت پاسخگویی به بخشی از پیشنهادهای شما در نسخه 11.02 پیاده سازی گردیده‌اند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک امکانات نسخه 11.02 مراجعه فرمایید.

     

    با ارادت

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.