چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 19 خرداد 1400 11:38 ق.ظ توسط روزبه
تعیین یکباره طرف حساب
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
احمدی
کاربر جدید
کاربر جدید

--
16 مرداد 1398 09:39 ق.ظ
    با سلام
    در این شرکت چندین انبار وجود دارد که کاربران مقداری برگه خروج انبار صادر می کنند و در همه برگه ها طرف حساب یک حساب است.متاسفانه بعدا یک کاربر برای عملیاتی کردن باید تک تک برگه ها را باز کند و تعیین خودکار طرف حساب عمومی را بزند و برگه را عملیاتی کند آیا امکان تعیین یکباره طرف حساب برای برگه ها در نسخه بعدی وجود دارد؟؟؟؟؟

    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 مرداد 1398 11:38 ق.ظ
    سلام

    متاسفانه میسر نیست.

    ارادت
    سید کاظم ابراهیمیان
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    10 خرداد 1400 03:41 ب.ظ

    سلام آقای مومنی

    در فهرست رخداد انبار زمانی که اسناد انبار در حالت پیش نویس هستند با استفاده از ابزار قلم می توان بهای اقلام را به صورت یکجا قیمتگذاری کرد . آیا از همین مسیر نمیشود امکان تعیین یکباره طرف حساب (اختصاصی یا عمومی) ، شرح را فراهم کرد ؟؟؟؟؟؟

    چون ایجاد طرف حساب برای اسناد انبار به صورت تک تک زمانبر و نهایتا هزینه بر می باشد.

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    12 خرداد 1400 02:51 ب.ظ

    با سلام، 

     

    کنترل، تصمیم گیری و درج اسناد حسابداری مربوط به برگه های انبار اصولا یکی از کارهای اساسی حسابدار انبار می‌باشد. در نوسا، ابزار تعیین طرف حساب عمومی، اختصاصی و آزاد تهیه گردید تا در این امر به کاربر کمک کنیم و کار را برای دوستان ساده کنیم. این قوانین با پیچیدگی‌های زیادی روبرو بوده و همواره بیش از 1 قانون برای یک رخداد قابل استفاده می‌باشد. با اشاره به پست قبلی آقای مومنی، یک ابزار تعریف کردیم که طی آن بتوان قوانینی را برای تعیین نیمه خودکار این طرف حساب‌ها تعریف کرد.


    کاربر به جای تعیین دستی طرف حساب با استفاده از این ابزار می‌تواند طرف حساب را تعیین کند - به این صورت: اگر فقط یک قانون منطبق وجود داشته باشد، همان قانون به صورت خودکار مورد استفاده واقع می‌شود و حساب و تفصیلی‌ها و شرح درج می‌شوند. اگر بیش از یک قانون منطبق باشد با فهرستی از قوانین مواجه خواهیم شد و کاربر می‌تواند قانون مورد نظر را از فهرست انتخاب نماید.

     
    پس از چندی این ابزار برای کاربران محترم کفایت نکرد و خواسته‌ی دیگری مطرح شد: بتوانیم یکباره برای تعدادی رخداد درون برگه از این ابزار استفاده کنیم و سطر به سطر کاری انجام ندهیم. برای پاسخ به این درخواست چنین کردیم که عملیات را برای رخدادهای متوالی تکرار می‌کردیم. در این شرایط در صورتی که بیش از یک قانون طرف حساب برای نوعی رخداد خاص تعریف شده و موجود باشد، کاربر به ازای هر رخداد با یک فهرست از قوانین منطبق با همان رخداد مواجه می‌شود و می‌تواند از بین آنها انتخاب نماید.


    سپس درخواست شد که اگر یک حساب را برای یک رخداد انتخاب کردیم، همان حساب برای رخدادهای دیگری که در آنها همان حساب در فهرست قوانین وجود دارد نیز لحاظ شود - توجه فرمایید: همان حساب؛ نه همان قانون یا همان ترکیب حساب و تفصیلی (چون تفصیلی‌ها که اساسا باید از مرکز و موارد مشابه ناشی شده باشند - اختلاف منطقی در حساب‌ها است - مثل حساب کار در جریان ساخت یا هزینه‌های مصرفی). باز هم "چشم" عرض کردیم و یک گزینه برای این منظور لحاظ کردیم. حال با ادامه‌ی این روند (که به نظر بی‌پایان می‌رسد) مواجه هستیم: یادآوری می‌کنم که از ابتدا قرار بود یک ابزار ساده داشته باشیم تا طرف حساب‌ها (که باید قاعدتا حسب مورد به صورت دستی تعیین شوند و کنترل گردند) با کمک سیستم درج شوند.

     

    در نسخه فعلی این قابلیت در سیستم وجود دارد که در یک برگه از حساب عمومی استفاده کنید و همچنین از درون یک برگه برای تمامی سطرها از حساب اختصاصی استفاده کنید و در صورت وجود قوانین مختلف گزینه انتخاب داشته باشید. اگر قرار نیست حسابدار انبار شما هیچ برگه ای را باز کند و هیچ کنترلی را انجام دهد، و اگر قرار است برای تمامی رخدادهای شما تنها 1 قانون تعریف شده و قابل استفاده باشد، شما می توانید این دسترسی را به ثبت کننده برگه بدهید و زمان درج برگه طرف حساب را نیز کامل فرمایید. ولیکن اگر قرار است حسابدار انبار شما و یا شخص دومی کنترلی بر روی صحت داده انتقالی از انبار به حسابداری انبار و مالی داشته باشد، این طبیعی است که این شخص و یا اشخاص برگه را باز کنند، تنها کنترل کوچکی انجام دهند و سپس برگه را با ابزار خودکار موجود عملیاتی کنند. تغییر این وضعیت بیش از این با توجه به نکات بالا از دید فنی با ساختار موجود پیچیده بوده، مسئولیت صحت داده شما را از کنترل کاربر به نوسا انتقال می‌دهد و در برنامه فعلی ما نیست. 

     

    با ارادت

    سید کاظم ابراهیمیان
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    19 خرداد 1400 11:36 ق.ظ

    سلام

    قسمت فهرست رخداد به صورت سطر به سطر کلیه رسید و حواله های انبار را نمایش میده و امکان فیلتر کردن به شکل های مختلف رو دارد . پس کاربر میتواند بر اساس صلاحدید خود فیلتر کند . فقط کافی هست در این قسمت همانند تعیین یکباره قیمت ، امکان تعیین یکباره عملکردهای مثل شرح ، طرف حسابهای اختصاصی یا عمومی یا ازاد در نظر گرفته شود.

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 خرداد 1400 11:38 ق.ظ
    سلام،

    با توجه به توضیحات بالا درخواست تغییرات مورد نظر شما در نرم‌افزار آماده نوسا فعلا میسر نیست.

    با ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.