با سلام و عرض ادب
با توجه به نوع فعالیت شرکت (بازرگانی و پخش) و داشتن صورتحسابهای بسیار زیاد خرید همراه با تخفیفات در هر فصل (تخفیفی حدود 200 میلیون)، همچنین عدم درج مبلغ تخفیف در سطر برگه های هزینه در کنار بها و عوارض و مالیات ارزش افزوده مشکلاتی به شرح زیر به وجود می آید:
1- عدم ارسال مبلغ تخفیف در فایل access خرید که باعث مغایرت بهای سطر، عوارض و مالیات محاسبه شده در زمان ثبت برگه هزینه از طریق برگه انبار می گردد.
در زمان ثبت برگه هزینه از طریق برگه انبار که بسیار پر کاربرد و مفید است، زمانی که یکی از سطرهای برگه انبار دارای تخفیف باشد در برگه هزینه یک سطر کسر زده می شود که در زمان ارسال صورت حساب به فایل اکسس این مبلغ درج نمی شود اما بهای سطر هزینه، بهای قبل از تخفیف است .
در صورتی که سطر تخفیف در برگه انبار زده نشود و بهای سطر انبار بعد از تخفیف باشد، مغایرت بین صورتحساب خرید ما و فروش فروشنده ایجاد می شود که در زمان ممیزی مالیات به دلیل داشتن صورتحسابهای خرید زیاد که دارای تخفیف هستند مشکلات بسیاری برای توجیه ممیزان پدید می آید و عملا دسترسی به اطلاعات صورتحساب های خریدی که دارای تخفیفات هستند عملا امکان پذیر نیست.
2- عدم دسترسی به گزارشات مناسب (مشابه نرم افزار فروش) که مشخص کند در هر سطر چقدر تخفیف دریافت شده که باید آن را از انبار دریافت کرده و مابقی بها(بهای سطر، مالیات و عوارض) از برگه هزینه استخراج نمود که کار بسیار دشواری است
همچنین از آنجا که برخی مشتریان اطلاعات فاکتورها را به صورت سرجمع فاکتور به TTMS اعلام می نمایند به منظور کنترل، نیاز به در اختیار داشتن بهای سطر، مالیات، عوارض و تخفیف در فهرست برگه های هزینه می باشد