Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 06 تیر 1400 01:13 ب.ظ توسط روزبه
وضعیت داراییهای اسقاط شده بعد از کانورت از اموال داس
�1 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
مشتری نوسا
کاربر جدید
کاربر جدید

--
05 تیر 1400 02:22 ب.ظ
    سلام و احترام
    اموال dos نوسا داشتیم که کانورت کردیم .بعد از کانورت اختلاف بهای تمام شده داشتیم که ناشی از دارایی های اسقاط شده میباشد که فراخوانی نشده است.
    علت اینکه دارایی های اسقاط شده کانورت نمیشه چی بوده؟

    ممنون میشم راهنمایی کنین؟
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    06 تیر 1400 01:13 ب.ظ

    با سلام، 

     

    اصولاً مانده بهای دارایی اسقاطی در زمان اسقاط به عنوان هزینه سند شده و نباید در سال‌های آتی مشکلی در بهای تمام شده شما بوجود بیاورد. به دلایل فنی تبدیل داده دارایی‌های خارج شده و یا اسقاط شده از DOS به نسخه جدید قابل پیاده سازی نبوده ولیکن به درخواست مشتریان DOS این نرم‌افزار قابلیت دریافت XML (اکسل) شامل تمامی اطلاعات مرتبط با این نوع دارایی‌ها در نسخه 9.02 نرم‌افزار فراهم گردیده. در صورتی که در نسخ قبلی تبدیل اطلاعات از DOS به نسل جدید برای شما انجام شده و به این اطلاعات نیاز دارید، لطفاً با واحد پشتیبانی جهت همکاری تماس حاصل فرمایید. در جریان باشید که هرچند سیستم قابلیت تبدیل داده اسقاطی را ندارد، شما می‌توانید به صورت دستی دارایی‌های که وجود آن در سیستم جدید برای شما اهمیت دارد را به نسل جدید اضافه کنید. بخشی از مستند داخلی مرتبط با این موضوع و تغییرات در نسخه 9.02 ارائه شده توسط تیم تولید نرم‌افزار به شرح زیر است: 

     

    ایجاد فایل XML از وضعیت دارایی‌ها در نرم‌افزار اموال نوسا تحت DOS

    از قبل یک مکانیزم برای ایجاد "فایل صادره" از اطلاعات اموال DOS در سیستم داشتیم. این مکانیزم یک فایل صادره‌ی قابل فراخوانی در سیستم را ایجاد می‌کند. با فراخوانی این فایل دارایی‌ها و اطلاعات مربوط به آنها (محل استقرار، جمعدار، مرکزهزینه...) در سیستم ایجاد می‌شوند. به این منظور یک تاریخ از کاربر گرفته می‌شود و وضعیت مالی دارایی‌ها در آن تاریخ محاسبه می‌شود. این محاسبه دقیقا با همان الگوریتم‌های نرم‌افزار DOS انجام می‌شود (نه الگوریتم‌های جدیدی که در XP پیاده‌سازی کرده‌ایم). به این ترتیب با اخذ گزارش از دارایی‌های تبدیل شده، قاعدتا، همان اعدادی که از نرم‌افزار DOS دریافت می‌شوند ارائه خواهد شد.

     

    روش کار چنین است که اطلاعات نرم‌افزار DOS به صورت مشخصات استاتیک و دینامیک دارایی‌ها در فایل صادره درج می‌شوند و وضعیت مالی دارایی‌ها نیز به صورت سابقه‌ی پیش از مکانیزه درمی‌آید. این مکانیزم یک محدودیت قابل توجه دارد؛ فقط اطلاعاتی که همزمان با تعریف یک دارایی جدید در سیستم XP قابل تنظیم باشند قابل فراخوانی از فایل صادره‌ی حاصل از اطلاعات DOS خواهند بود. مثلا از آنجا که امکان تعریف دارایی جدید در وضعیت کنارگذاری شده (کنارگذاری پیش از مکانیزه) در سیستم XP پیش‌بینی شده است فراخوانی دارایی‌های کنارگذاری شده DOS بدون مشکل انجام می‌شود. اما می‌دانیم که دارایی جدید نمی‌تواند خارج شده یا اسقاط شده باشد و به همین دلیل دارایی‌های خارج شده و اسقاط شده در نرم‌افزار DOS در فایل صادره درج نمی‌شوند و به همین دلیل فراخوانی هم نمی‌شوند.

     

    وضعیت پیش‌گفته، البته، برای دارایی‌های خارج شده خیلی هم مطلوب است – این دارایی‌ها مطلقا تاثیری در عملیات و گزارش‌های سیستم (از زمان فراخوانی به بعد) ندارند و باقی ماندن آنها در پایگاه اطلاعاتی صرفا به صورت یک بارِ مُرده بر سیستم فشار وارد می‌کنند. اما عدم توانایی فراخوانی دارایی‌های اسقاط شده حیف بود – این دارایی‌‌ها می‌بایست با بهای یک ریال در سیستم باقی می‌ماندند و در گزارش‌ها هم منعکس می‌شدند. فراخوانی آنها واقعا میسر نبود وگرنه حتما فکری برای آنها می‌کردیم. البته دارایی‌های کسری همیشه به صورت دستی قابل درج و حفظ در سیستم هستند و قرارمان این بود که دارایی‌های اسقاط شده، در صورت تمایل، به همین صورت وارد شوند.

     

    درخواستی برای حفظ اطلاعات دارایی‌های خارج شده و اسقاط شده پیش آمد. برای پاسخ به این درخواست امکان جدیدی ایجاد کردیم. هدف این است که یک فایل XML تولید کنیم که حاوی اطلاعات گزارش‌گونه باشد و نه به صورت فایل صادره‌ی قابل فراخوانی در سیستم. ساختار این فایل را به صورت مسطح و بسیار ساده طرح کرده‌ایم و حتی شرح‌هایی که معمولا برای توصیف فایل‌های XML در آنها درج می‌کنیم در این فایل پیش‌بینی نشده‌اند. منظور این بوده که فراخوانی در Excel بسیار ساده باشد و رفتار پیش‌فرض Excel برای فراخوانی این فایل XML مناسب باشد.

     

    با استفاده از گزینه مربوط به این امکان ابتدا محاوره‌ای برای انتخاب مسیر حاوی سیستم اطلاعاتی اموال و دارایی‌های ثابت نوسا تحت DOS ظاهر می‌شود. استفاده از این محاوره برای انتخاب مسیر دقیقا همانند قبل (ایجاد فایل صادره از اموال DOS) است. پس از انتخاب مسیر با محاوره‌ای به شکل زیر مواجه خواهید شد:

     

     

    همانطور که مشاهده می‌شود امکان محدود کردن دارایی‌های صادر شده برحسب وضعیت آنها وجود دارد. هدف این بوده که در صورت تمایل بتوانیم صرفا دارایی‌های اسقاط یا خارج شده را در فایل XML درج کنیم. همانند قبل در اینجا هم تاریخ محاسبه وضعیت دارایی‌ها دریافت می‌شود. با تنظیم و تصویب این محاوره سیستم به پردازش داده‌ها می‌پردازد و در نهایت محاوره‌ای برای تعیین مسیر و نام فایل XML حاوی اطلاعات بازنمایی می‌شود و فایل ذخیره می‌شود.

     

    - با ارادت

    پيوست ها


    ---