Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 01 شهریور 1393 12:33 ب.ظ توسط momeni
نسخه 4.05 (405)
�2 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
Etemadi
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
15 مرداد 1393 05:07 ب.ظ
    سلام خدمت همکاران و دوستان گرامی

    نسخه 405 در تیر ماه 1393 آماده شد و شامل تغییرات و امکانات زیر می باشد :


    امکانات اضافه شده  در نسخه 405 :


    •    امکانات اصلاح یکباره سطرهای اصلی و جنبی برگه‌های فروش (اعم از پیش‌فاکتور، قرارداد، فاکتور فروش و صورتحساب برگشت از فروش).

    •    پشتیبانی از SQL Server 2012 و 2014

    •    پنج فیلد اضافه (با اسامی اضافه 1 تا 5) برای کاربردهای دلخواه به دفتر تلفن و نشانی اضافه کردیم. مواردی مثل شماره گواهینامه یا شماره پلاک خودرو را می‌توانیم از این پس در این فیلدها درج نماییم. این فیلدها در فرم‌های پیش‌فرض دفتر تلفن و نشانی تعریف نشده‌اند. در صورت نیاز لازم است تا با عناوین مناسب در این فرم‌ها اضافه شوند. هر جا که اطلاعات تلفن و نشانی یک تفصیلی یا مرکز یا پرسنل استخراج می‌شده است، از این پس این 5 فیلد جدید هم در اختیار قرار خواهند داشت.

    •    اطلاعات تلفن و نشانی مرکز به برگه‌های انبار، درخواست کالا، رسید موقت، انجام خدمات و درخواست خدمات و فهرست‌های این برگه‌ها اضافه شدند. البته در فرم‌های پیش‌فرض تعریف نشده‌اند و در صورت نیاز، باید مثلا در فرم چاپی برخی از این برگه‌ها تعریف شوند.

    •    یک مرکز اضافی به نام "مرکز تحویل" به برگه‌های انبار، رسید موقت و انجام خدمات اضافه شده است. اطلاعات تلفن و نشانی کامل آنها هم در حین تعریف فرم‌ها در اختیار خواهند بود. البته با توجه به کاربرد محدود این فیلد، در هیچیک از فرم‌های پیش‌فرض نوسا این فیلد را تعریف نکرده‌ایم. در صورت نیاز باید مثلا به محاوره‌های اطلاعات عمومی برگه‌ها و فرم‌های چاپی برگه‌ها افزوده شوند.

    •    امکاناتی شبیه آنچه پیش از این در مجموعه‌ها داشتیم برای افزودن یکباره تعدادی کالا به برگه‌های انبار، درخواست کالا، درخواست خدمات، انجام خدمات پیاده‌سازی شدند.

    •    در محاوره خلاصه مشخصات کالا (Alt+F11) یک صفحه برای تعریف کالاها یا خدمات جایگزین تعبیه شده است. این یک فهرست از سایر کالاها است. کاربر می‌تواند به دلخواه این فهرست را ویرایش نماید. هیچ کاربردی در عملیات جاری سیستم انبار ندارد. نکته قابل توجه این است که اگر کالای الف به عنوان جایگزین کالای ب تعیین شود، همزمان به این معنی است که کالای ب هم جایگزین کالای الف است. به عبارت دیگر در فهرست کالاهای جایگزین الف، کالای ب دیده می‌شود و برعکس. حذف کالای الف از فهرست کالاهای جایگزین کالای ب منجر به حذف کالای ب از فهرست کالاهای جایگزین کالای الف خواهد شد. به علت این ویژگی، ارتباط "جایگزینی" کالاها قابل صدور در فایل صادره XML نیست. به عبارت دیگر کالاهای جایگزین صادر یا فراخوانی نخواهند شد.

    •    در محاوره خلاصه مشخصات کالا (Alt+F11) یک صفحه برای تعیین یک "تصویر" برای کالا تعبیه شده است.

    •    امکان فراخوانی یکباره تعدادی رخداد درخواست در برگه‌های انبار پیاده‌سازی شد.

    •    پیاده سازی برگه‌های رسید موقت در نرم افزار انبار

    •    تاثیر رسیدهای موقت در وضعیت درخواست‌ها – به صورت پیش‌فرض، مقادیر رسیدهای موقت از مانده تحویل نشده درخواست‌ها می‌کاهند. البته این پیش‌فرض در محاوره گزارش‌های درخواست‌ها و هم در تنظیمات سیستم (کاربر فعلی) قابل تغییر است.

    •    تاثیر رسید موقت در رخدادهای انبار – هر رخداد ورود انبار از این پس دارای یک مرجع رسید موقت است (پیش از این درخواست مرجع و مرجع برگشت در رخدادهای ورود مطرح بودند).

    •    تاثیر رسید موقت در انتخاب درخواست برای برگه‌های رسید انبار – چنانچه بخشی از یک درخواست رسید موقت شده باشد در زمان انتخاب درخواست کاربر باید تعیین کند که آیا رخداد انبار علاوه بر درخواست، به آن رسید موقت هم متصل شود یا خیر.

    •    بازنمایی رسیدهای موقت در درخت رخداد از نگاه فروش – پیش از این، از این درخت برای بازنمایی ارتباط رخدادهای انبار و درخواست استفاده می‌کردیم. در همان درخت رسیدهای موقت را هم نمایش می‌دهیم.

    •    انتقال رسید موقت‌های تعیین تکلیف نشده از سال مالی قبل (به همراه درخواست‌ها و در ارتباط با آنها).

    •    در ارتباط با تنظیم خودکار برگه‌های انبار و درخواست همزمان با تنظیم فاکتور فروش، سری این برگه‌ها از "نوع برگه" (در تنظیمات سیستم برای همه کاربران) بدست می‌آید. یک بخش جدید در تنظیمات سیستم برای کاربر فعلی پیاده شده است که در آن می‌توان سری برگه‌های انبار یا درخواست را به صورت صریح هم تعیین کرد. این بخش در تنظیمات سیستم برای کاربر فعلی / تنظیمات فروش / تنظیم خودکار برگه‌های تحویل (و درخواست) کالا قرار داده شده است.



    اشکالات رفع شده در نسخه 405 :


    •    در مجموعه‌ها امکان حذف یکباره تعدادی سطر با Multi Select وجود نداشت.

    •    چنانچه ارتباط کاربر با نرم‌افزار فقط برای اخذ گزارش باشد و در کاربرگ تسویه روی یکی از سطرها Double Click نماید خطا داشتیم.

    •    در ویرایشگر برنامه دستمزد، در استفاده از امکان Ctrl+Q برای آن دسته از رخدادهای دستمزد که دارای کنترل دسترسی کاربران بودند، مجاز بودن کاربران تشخیص داده نمی‌شد (برای همه کاربران غیرمجاز فرض می‌شد).

    •    در تعریف شیوه‌های فراخوانی از Text یا DBF، وضعیت تنظیم شده برای "سال چهار رقمی" در سیستم ذخیره نمی‌شد.

    •    در یک حالت بسیار بسیار استثنایی، در زمان تنظیم برگه انتهای دوره انبار، خطای موجودی کالا کافی نیست دریافت می‌شد.

    •    در محاوره‌های ابتدایی گزارش‌های مربوط به مجموعه‌های تفصیلی، یک تکمه برای تعریف این مجموعه‌ها قرار دارد. در برخی از گزارش‌ها پیام راهنما (Hint) این تکمه مربوط به مجموعه حساب بود.

    •    اگر کاربری برای ورود اطلاعات در دریافت و پرداخت به سیستم Login نکرده باشد، در حین تنظیم خودکار اسناد اختتامیه و سود و زیان، گزینه(های) مربوط به دریافت و پرداخت باید غیرفعال باشد.

    •    در برخی از گزارش‌های چاپی اگر روی یکی از فیلدهایی که در ترتیب پیش‌فرض گزارش قرار دارند گروه‌بندی کنیم خطا داشتیم. گزارش‌هایی که حالت سرجمع دارند (مثل ترازهای انبار) یا می‌توانند حالت سرجمع داشته باشند (مثل ریز فروش که ممکن است سرجمع برحسب فیلدهای مختلف داشته باشد) و دارای شرایط ستون اند (یعنی می‌توان تعریف اضافی برای ستون‌های آنها قائل شد – مثل نوع یا محدوده) در این گروه قرار می‌گیرند.

    •    برخی از پایگاه‌های موجود در حین تبدیل به نسخه 405 با خطا مواجه می‌شدند (invalid object). اینها پایگاه‌هایی‌اند که از نسخه‌های خیلی قدیمی باقی مانده‌اند و هر بار با admin به نسخه جدید تبدیل شده‌اند. مثلا پایگاه با نسخه 203 ایجاد شده و به تدریج تا 404 تبدیل شده است.

    •     در انواع گزارش‌های ریزعملیات حسابداری، کاربر گزارش‌گیری با خطای Change Attempt مواجه می‌شد.

    •    در چاپ انواع گزارش‌های ریزعملیات حسابداری، فیلدهای جدید (مانده‌ها و ارز با نرخ تبدیل شده) فاقد مقدار بودند.

    •    در سوابق معوقه دستمزد، اگر یک فیلد از نوع تاریخ پیش از معوقه فاقد مقدار بوده باشد و در محاسبات معوقه به آن مقدار داده باشیم، مقدار پیش از معوقه به صورت نادرست بازنمایی می‌شد.

    •    در بازنمایی پیغام خطای مربوط به محدوده مجاز مقدار فیلدها، عدد صفر بازنمایی نمی‌شد (مثلا در عبارت "باید بزرگتر یا مساوی 0 باشد").

    •    در صورتی که تعریف یکی از فیلدهای اصلی حقوق را اصلاح می کردیم و نوع ارجاع، نوع داده یا نوع (گروه) معین‌کننده فیلد را تغییر می دادیم، با خطای invalid object _WMultiBPInf مواجه می‌شدیم.


    تغییر رفتارهای انجام شده در نسخه 405 :


    •    در برنامه‌های دستمزد، از این پس با مقدار دادن به فیلدهای تاریخ، اگر مقدار مربوط دارای بخش زمان باشد آن بخش بلافاصله از فیلد تاریخ حذف می‌شود.

    •    متغیر EndDate پایان ماه جاری را به صورت یک میلی‌ثانیه پیش از شروع ماه بعد بازنمایی می‌کرد. در SQL Server دقت میلی‌ثانیه در فیلدهای تاریخ و زمان وجود ندارد. به همین دلیل در صورتی که از این متغیر برای مقداردهی به یک فیلد استفاده شود، برای برخی از ماه‌ها مقدار فیلد در SQL Server به روز بعد اشاره می‌کرد. البته اگر فقط در محاسبات از EndDate استفاده شود مشکلی وجود ندارد. رفتار سیستم را تغییر دادیم: از این پس EndDate یک ثانیه پیش از شروع ماه بعد خواهد بود. توجه کنید که EndDate ممکن است برای فیلدهای تاریخ و زمان هم مورد استفاده قرار گیرد و به همین دلیل قسمت "زمان" در مقدار این متغیر دارای اهمیت است.

    •    در فهرست پیش‌فاکتور و قراردادها، در صورت اقدام به افزودن برگه جدید، نوع برگه (پیش‌فاکتور یا قرارداد) از برگه تحت مکان‌نما معلوم می‌شود. اگر فهرست خالی باشد همیشه پیش‌فاکتور جدید تنظیم می‌شد. در نسخه جدید اگر از ابتدا فقط قراردادها در فهرست نمایش داده شده باشند (و هیچ قراردادی هم نمایش داده نشده باشد) برگه جدید از نوع قرارداد خواهد بود.

    •    با وجود امکانات مفصل و استثنایی که در زمینه انتقال اطلاعات بین پایگاه‌ها (با XML) در سیستم وجود دارد، به دفعات دیده شده است که کاربران اطلاعات را به Excel منتقل می‌کنند و سپس دوباره از Excel فراخوانی می‌نمایند!!! به خصوص با امکانات خداناپسندانه‌ای که در تبدیل اطلاعات Excel به فایل‌های XML سیستم ما توسط همکاران پیاده شده است این رفتار بیشتر هم شده است. اطلاعات تاریخ، زمان و کد در صدور اطلاعات ما به Excel به صورت متنی صادر می‌شده است. کاربران در فراخوانی همان اطلاعات با مشکل مواجه می‌شدند. این وضعیت در فیلدهای عددی و مبلغ و مقدار وجود نداشته است. در نسخه جدید فیلدهای تاریخ، زمان، مدت و کد هم به صورت غیرمتنی صادر می‌شوند (تا فراخوانی آنها ساده‌تر باشد).

    •    از این پس در تنظیم خودکار اسناد – سند آزاد، رفتار سیستم با نرم‌افزارهای مختلف شبیه سند اختتامیه خواهد بود.

    •    در اصلاح بهای وارده، از این پس امکان صفر کردن بهای مرجع وجود ندارد.





    با تشکر
    heidarv
    کاربر
    کاربر

    --
    01 شهریور 1393 11:59 ق.ظ
    سلام
    در برگه انبار (رسيد يا حواله) ميتوانيم از كالاي جايگزين استفاده شده در درخواست فراخواني كنيم؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    01 شهریور 1393 12:33 ب.ظ
    سلام

    کالاهای جایگزین به عنوان ابزار در زمانی که نیاز به یک کالا احساس می‌شود و در حالت‌های استثنایی برای کمک به انباردار در زمان تحویل کالا است. بررسی آنها هم صرفا با صفحه خلاصه اطلاعات کالا انجام می‌شود. این ویژگی مختص کالاهای عملیاتی نیست و مثلا این امکان وجود دارد که کل یک گروه از کالاها به عنوان کل یک گروه دیگر تعریف شود که منظور این است که اجزاء گروه با مشخصات مشابه می‌توانند به جای جایگزین یکدیگر بکار روند. در برگه‌های انبار "حتما" باید عین همان کالایی که به انبار وارد شده یا از آن خارج شده است درج شوند و استفاده از کالای جایگزین نادرست خواهد بود.

    ارادت


    ---