Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 26 اسفند 1392 03:40 ب.ظ توسط shakeri
نسخه 4.03 (403)
�1 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
Etemadi
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
25 اسفند 1392 07:01 ب.ظ
    سلام خدمت همکاران و دوستان گرامی

    نسخه 403 در اسفند ماه 1392 آماده شد و شامل تغییرات و امکانات زیر می باشد :


    امکانات اضافه شده  در نسخه 403 :


    •    دستور جدید RoundTo در برنامه‌های سیستم دستمزد پیاده شد. این دستور یک متغیر یا فیلد را با حفظ تعدادی رقم اعشار Round می‌کند. کاربرد آن در محاسبات مربوط به ارز یا مقدار است. مثلا عدد 14.56723 را در صورتی که تا دو رقم اعشار Round کنیم به 14.57 خواهیم رسید. اگر عدد مزبور در متغیر A1 قرار داشته باشد دستور مورد استفاده برای گرد کردن تا دو رقم اعشار به صورت RoundTo(A1, 2)‎ خواهد بود.

    •    دستور جدید RoundMC در برنامه‌های سیستم دستمزد پیاده شد. این دستور کاملا شبیه RoundTo عمل می‌کند با این تفاوت که تعداد رقم اعشار مورد نظر را از تعداد ارقام اعشار واحد پول اصلی سیستم (Main Currency) استخراج می‌نماید. در وضعیت کنونی که ریال فاقد ارقام اعشار است، دستور RoundMC شبیه RoundTo(X, 0)‎ یا همان دستور قبلی Round عمل می‌کند. در صورتی که واحد پول اصلی سیستم ریال نباشد یا اگر در آینده ریال دارای ارقام اعشار شود استفاده از دستور RoundMC (به جای Round) مفید خواهد بود. در برنامه‌ها، هر جا که دستور Round برای گرد کردن حاصل عددی که ماهیت پول (برحسب واحد پول اصلی سیستم) دارد استفاده می‌شده است، بهتر است به جای آن از RoundMC استفاده شود.

    •    از این پس در اجرای برنامه‌های دستمزد برای رخدادها، متغیر ماه، بازنمایی کننده ماه مربوط به تاریخ رخداد جاری خواهد بود. یادآوری می‌کنم که در اجرای برخی از برنامه‌ها، برنامه در هر اجرا برروی یک رخداد اجرا می‌شود (در مقایسه با روال عادی سیستم که عموما هر برنامه در هر اجرا برروی یک پرسنل اجرا می‌شود). در موارد زیر، برنامه‌ها هر بار برروی یکی از رخدادها اجرا می‌شوند: کاربرگ رخدادها / رخدادهای یکی از پرسنل / انواع گزارش از رخدادها (اعم از فهرست یا سرجمع) / اجرای پردازه اضافی برروی رخدادها / تشکیل سند از رخدادها / صدور اطلاعات رخدادها. مهم‌ترین تاثیر این ویژگی این است که در حین اجرای برنامه برای هر رخداد، در صورت استفاده از جدول مقادیر ثابت، جدول مزبور با توجه به ماه رخداد تشخیص داده خواهد شد.

    •    انواع رخدادهای دستمزد، شبیه انبارها، دارای یک ویژگی جدید شده‌اند: کاربران در استفاده از رخدادها محدود باشند. استفاده از نوع رخدادی که این ویژگی را داشته باشد برای عموم کاربران ممنوع خواهد بود، مگر اینکه به صورت صریح به کاربر اجازه استفاده از آن رخداد داده شد باشد. این مجوز، همانند انبارها و مراکز در پنجره تعریف کاربران و با تکمه‌ای که به همین منظور تعبیه شده است داده می‌شود.

    •    امکانات گسترده‌ای برای تسویه سطرهای اسناد با توجه به حساب (و تفصیلی) و با استفاده از شماره‌های سررسید، عطف یا ارجاع پیاده شده است. این امکانات را در مستند دیگری شرح خواهیم داد.

    •    در انواع گزارش‌های ریزعملیات (حساب، تفصیلی، نهاد، مجموعه حساب، مجموعه تفصیلی) امکان ارائه معادل ریالی مبالغ ارزی با نرخ تبدیل دلخواه فراهم شده است. فرم‌های نمایشی پیش‌فرض نوسا حاوی مبالغ ارزی تبدیل شده هم برای همه انواع گزارش‌های فوق تعریف شده‌اند. در مورد این امکانات در مستند دیگری شرح خواهیم داد.

    •    فیلدهای جمع و مانده تا هر سطر به انواع گزارش‌های ریزعملیات اضافه شده‌اند. فرم‌های نمایشی پیش‌فرض نوسا حاوی مانده تا هر سطر هم تعریف شده‌اند.

    •    در نسخه‌های پیش، همه فرم‌های نمایشی پیش‌فرض نوسا مربوط به ریزعملیات، خلاصه اسناد و جستجو در شرح اسناد حاوی یک ناحیه چند صفحه‌ای (با دو صفحه فهرست و اطلاعات کامل) بودند. در صفحه اطلاعات کامل همه فیلدهای رخداد مالی به صورت پراکنده و با مولفه‌های بازنمایی متنی منعکس شده بودند. این ناحیه چند صفحه‌ای از همه فرم‌های مزبور حذف شد و به جای آن در زیر جدول اصلی گزارش از یک مولفه فهرست فیلد استفاده گردید. حسن مولفه فهرست فیلد این است که می‌توان همه فیلدها را زیرهم در آن تعریف کرد و ترتیبی داد که فقط فیلدهای دارای محتوی در فهرست بازنمایی شوند. در فرم‌های مورد بحث از یک مولفه شکاف هم استفاده شده است. این مولفه تغییر ارتفاع فهرست فیلدها را در زمان مشاهده گزارش برای کاربر امکان‌پذیر می‌سازد.

    •    امکانات صدور اطلاعات فروش به فایل Access در این نسخه پیاده شده است. این امکانات شامل تعریف روش‌های صدور اطلاعات در منوی تعریف (قانون) و انجام عمل صدور از گزارش فهرست سطرهای برگه‌های فروش‌اند. این امکانات را در مستند جداگانه‌ای شرح خواهیم داد.


    •    فیلد جدید شماره توالی به سندهای سیستم اضافه شد. این شماره، ردیف ورود اطلاعات اسناد را در کل سیستم (در همه نرم‌افزارها و همه سال‌های مالی) بازنمایی می‌کند. همانند شماره مبنا، شماره توالی هم در بین همه اسناد غیرتکراری است – یعنی با در اختیار داشتن شماره توالی یک سند می‌توان مستقیما به آن دسترسی حاصل کرد. تفاوت شماره توالی و شماره مبنا در ماهیت ترتیبی و توالی داشتن عددی آن است (برخلاف شماره مبنا که تقریبا ماهیت تصادفی دارد). از آنجا که برگه‌های انبار و فروش دارای سندهای انبار و فروش مابه‌ازای خود هستند، شماره توالی برای این برگه‌ها هم وجود دارد (که همان شماره توالی سند مربوط به برگه‌ها است). انتخاب سندها و برگه‌ها با استفاده از شماره توالی هم میسر است. در همه فرم‌های نمایشی پیش‌فرض نوسا مربوط به اسناد و در همه گزارش‌های حسابداری حاوی فهرست اسناد یا سطرهای اسناد (اعم از ریزعملیات، دفتر یا تحلیل‌های گروه‌بندی شده) که پیش از این شماره مبنا بازنمایی می‌شد، شماره توالی هم اضافه گردید. با توجه به حساسیت برخی از کاربران در مورد افشای این شماره، در هیچیک از فرم‌های چاپی پیش‌فرض نوسا شماره توالی را اضافه نکرده‌ایم اما فیلد مزبور برای استفاده در فرم‌های چاپی هم در اختیار قرار دارد.

    •    روال‌های دریافت و پرداخت به امکانات ارزی مجهز شدند. در صورتی که روال‌ها مبتنی بر مدارک دریافت و پرداخت باشند و مدرک ارزی باشد، واحد و مبلغ ارز از مدرک به روال منتقل می‌شود و در نهایت در سند دریافت و پرداخت درج می‌گردد. در صورتی که روال مستقل از مدرک باشد، کاربر می‌تواند به دلخواه نوع و مبلغ ارز را وارد نماید.

    •    همه فیلدهای ارزی سیستم به امکان اختصاصی "تبدیل به واحد پول اصلی سیستم" مجهز شده‌اند. فیلدهای ارز در سندهای حسابداری و دریافت و پرداخت، فیلد ارز در مدرک دریافت و پرداخت، فیلد جدید اضافه شده به روال دریافت و پرداخت (در صورتی که مستقیما از مدرک استخراج نشود) و همه انواع فیلدهای ارزی در سطرهای اصلی، کسور و اضافات، پورسانت‌ها و طرف حساب‌های برگه‌های فروش و نیز پیش‌فاکتورها و قراردادها به این امکان جدید مجهز شده‌اند. برای فیلدهای مزبور، Ellipsis (همان تکمه‌ای که به شکل سه نقطه در کنار فیلد دیده می‌شود و با Ctrl+Enter کار می‌کند) اضافه شده است. پس از تعیین نوع ارز، با استفاده از این تکمه محاوره‌ای بازنمایی خواهد شد. در این محاوره نرخ تبدیل ارز به واحد پول اصلی سیستم از تعریف ارزها خوانده می‌شود و در کنار مبلغ ارز در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. با وارد کردن مبلغ ارز، مبلغ معادل به ریال (با نرخ پیش‌گفته) محاسبه شده و نمایش داده می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید نرخ را هم در همین محاوره تغییر دهید. تغییر مبلغ یا نرخ ارز منجر به تغییر معادل ریالی خواهد شد. تغییر ریال منجر به تغییر نرخ خواهد شد.

    در سندها، این امکان منجر به درج مبلغ بدهکار یا بستانکار، همزمان با مبلغ ارز خواهد شد. از آنجا که مبالغ بدهکار و بستانکار در سندهای انبار قابل اصلاح نیستند، مبالغ ارزی موجود در این اسناد به این امکان مجهز نیستند. در سندهای فروش هم کلا مبلغ ارز قابل اصلاح نیست (و توسط سیستم از برگه فروش بدست می‌آید). به جز این دو مورد در همه بخش‌های دیگر سیستم امکان پیش‌گفته قابل استفاده خواهد بود.

    •    در گزارش‌های ریزعملیات و چاپ اسناد، فیلد جدیدی برای بازنمایی نرخ ارز تعبیه شده است. این فیلد از حاصل تقسیم مبلغ بدهکار یا بستانکار بر مبلغ مطلق ارز بدست می‌آید. در فرم جدید پیش‌فرض تعریف شده برای گزارش‌های ریزعملیات (با ارز تبدیل شده)، نرخ ابتدایی و جدید ارز هم بازنمایی شده است.

    •    نوع جدیدی از ارتباط کاربران با بخش‌ها (فقط برای اخذ گزارش) در سیستم تعبیه شده است. امکان تعریف بخش‌های کاربران پیش از این در پنجره تعریف کاربران با تکمه مخصوصی انجام می‌شد. در نسخه جدید همان تکمه دارای یک منو است که دو گزینه دارد. گزینه نخست همان است که پیش از این در سیستم داشته‌ایم (بخش‌های کاربران را به صورت عمومی تعریف می‌کند). گزینه جدید برای تعریف بخش‌هایی است که کاربر در آنها فقط امکان اخذ گزارش دارد . این بخش‌ها فقط در صورتی برای کاربر مجاز خواهند بود که کاربر در هیچیک از نرم‌افزارها به منظور ورود اطلاعات Login نکرده باشد.

    •    در صورتی که رخداد جدید برای یکی از پرسنل درج شود یا یکی از رخدادهای درج شده قبلی اصلاح شوند، سیستم به صورت خودکار تشخیص می‌داد که حقوق چه ماه‌هایی از همان شخص نیاز به پردازش معوقه دارند. این وضعیت در محاوره افزودن سطر به کاربرگ معوقه بررسی می‌شد. این پردازش بسیار تحت تاثیر یک مشخصه نوع رخداد قرار دارد: "رخدادها در حقوق ماه‌های بعد تاثیر دارند". این مشخصه جداکننده رخدادهای "حکمی" از رخدادهای "کارکردی" است. درج یک رخداد حکم جدید در یک ماه یا اصلاح یکی از آنها در حقوق ماه‌های بعد هم تاثیر دارد.
    تشخیص خودکار نیاز به معوقه، در صورتی که یکی از رخدادهای موجود حذف می‌شدند یا تاریخ آنها اصلاح می‌شد (به صورتی که مثلا رخداد از یک ماه به ماه دیگری منتقل شود) انجام نمی‌گرفت. در نسخه 403 در این موارد هم نیاز به معوقه تشخیص داده می‌شود.

    •    از این پس، در گزارش‌های دستمزد، Double Click با ماوس مثل کلید Enter عمل می‌کند.

    •    از این پس در برنامه‌هایی که برای رخدادها نوشته می‌شوند، می‌توان از فیلدهای مشخصات پایه پرسنلی (FI) و اطلاعات متغیر ماهانه (WR) هم استفاده کرد. پردازه‌های اضافی و سایر برنامه‌هایی که برای فرم‌های رخداد نوشته شوند سوژه این مطلب‌اند.

    •    از این پس، در صدور اطلاعات دستمزد (به فایل‌های Text و DBF) می‌توان از اطلاعات تلفن و نشانی پرسنل هم استفاده کرد.

    •    در تنظیم خودکار اسناد اختتامیه و سود و زیان، در صورت تنظیم سند دلخواه پر شده با یک تراز، می‌توان شرایط اسناد و رخدادهای مالی را تعریف کرد و فقط از آیتم‌هایی که شرایط را برآورده می‌سازند سند تولید کرد.

    •    در برگه‌های شمارش کالا، دیگر نیازی به درج بچ‌های فاقد موجودی نخواهیم داشت.

    •    در خلاصه اطلاعات تفصیلی (Alt+F8) و خلاصه اطلاعات مرکز (Alt+F12) همه اطلاعات تلفن و نشانی مربوط را در یک صفحه اختصاصی بازنمایی می‌کنیم. از آنجا که این صفحات با Short Cut قابل بازنمایی‌اند، می‌توان از این امکان برای دسترسی سریع به اطلاعات تلفن و نشانی تفصیلی یا مرکز استفاده کرد. در همان صفحه می‌توان روابط با سایر سطرهای دفتر تلفن و نشانی را هم مشاهده نمود. در همانجا امکان ویرایش اطلاعات تلفن و نشانی هم وجود دارد.

    •    در سند دریافت و پرداخت، یک گزینه به منوی "ملاحظه" (تکمه ذره‌بین در ToolBar بالایی) اضافه شده است. این تکمه منجر به احضار "فهرست مدارک موجود در سند" می‌شود. اگر سطر تحت مکان‌نمای سند دارای مدرک باشد، مکان‌نمای فهرست مدارک هم برروی همان مدرک قرار خواهد گرفت.

    •    در همه گزارش‌های خلاصه عملیات در همه نرم‌افزارها (به جز خلاصه وضعیت‌های سررسید) دو حالت جدید سرجمع اضافه کردیم: سرجمع برحسب فصل‌های سال شمسی و سرجمع برحسب دوره‌های 3 ماهه در سال مالی. اگر یک سیستم اطلاعاتی دارای تاریخ شروع شمسی باشد و سال مالی آن از ابتدای فروردین شروع شده باشد این دو گزینه هم معنی خواهند بود و یک نتیجه را به همراه خواهند داشت.

    •    در حین تنظیم شرایط (و موارد مشابهی که اقدام به ویرایش فهرستی از اطلاعات در یک صفحه از یک محاوره می‌کنیم) کلیدهای فعال Ins برای افزودن، Ctrl+Del برای حذف و Shift+Enter برای اصلاح را اضافه کردیم.

    •    برای تکمه ارتباط کالا با انبارها (در درخت کالاها) کلیدهای فعال Ctrl+R را اضافه کردیم.

    •    در برگه‌های ورود انبار، در منوی مربوط به تکمه تعیین طرف حساب اختصاصی، گزینه تبدیل نوع طرف حساب به "آزاد" را اضافه کردیم. این عمل برای سطر تحت مکان‌نما یا سطرهای Multi Select شده انجام می‌شود.

    •    در حین تعیین یکباره طرف حساب اختصاصی برای تعدادی از سطرهای برگه انبار، در صورت تعدد طرف حساب، از کاربر پرسش نمی‌شد و همیشه نخستین گزینه لحاظ می‌شد. در تعیین طرف حساب برای یک سطر، محاوره انتخاب طرف حساب اختصاصی بازنمایی می‌شد. ترتیبی داده شد که در حالت Multi Select هم بتوان طرف حساب را برای هر سطر انتخاب کرد. البته در صورتی که سطرها حساب‌های مشابهی در الگوی عملیات مالی داشته باشند، می‌توان از سیستم خواست که "گزینه انتخاب شده در صورت امکان برای سایر سطرها هم لحاظ شود".

    •    فیلد پیش‌شماره تلفن اصلی به دفتر تلفن و نشانی اضافه شد. در کاربردهای فروش، این فیلد به ابتدای ترکیب تلفن و نمابر اضافه می‌شود و نیازی به تغییر فرم‌ها برای بازنمایی آن نیست.

    •    فیلد جدیدی به نام شناسه ملی یا کد ملی در کاربردهای فروش اضافه شد. هدف از این فیلد مقابله با هرج و مرج ناشی از وجود فیلدهای مجزای شناسه ملی و کد ملی (یا شماره ثبت) است.

    •    اطلاعات مشتری متفرقه یا مشتری پیش از این در فرم نهایی برگه‌های فروش و فهرست برگه‌های فروش وجود داشتند. فیلدهای مربوط به فهرست سطرهای برگه‌های فروش (اصلی – جنبی، کسور و اضافات، پورسانت‌ها) و گزارش‌های مشابه نیز اضافه شدند.

    •    اطلاعات مرکز عملیات مالی در گزارش تفکیک اسناد نیز قابل بازنمایی‌اند.

    •    در تعریف فرم‌های نمایشی، از قبل امکان Drag & Drop از درخت فیلدها به فضای طراحی را داشتیم. این امکان برای درج مولفه‌های جدید نمایش یا ویرایش داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مولفه‌ها در فضای اصلی فرم‌ها یا در داخل سایر مولفه‌هایی که می‌توانند حاوی مولفه‌های دیگر باشند ایجاد می‌شوند. مولفه‌های "حاوی" عبارتند از ناحیه (Panel)، گروه ناحیه (Group Box)، ناحیه چند صفحه‌ای (Page Control) و ناحیه لغزنده (Scroll Box). در همه این موارد ترتیبی داده شد که در زمان Drop کردن یک فیلد، "عنوان" مولفه حاصله هم بازنمایی شود. البته امکان Drop کردن فیلدها برروی مولفه‌های جدول و فهرست فیلد به همان صورت قبلی برقرار است.

    •    در همان عملیات Drop فیلد برای تشکیل یک مولفه، در درخت فیلدها یک دریچه انتخابی مهم داریم با عنوان "در صورت عدم تشخیص نوع مولفه". گزینه‌های این دریچه پیش از این فقط برای فیلدهای ساده مورد استفاده قرار می‌گرفت – یعنی در صورت انتخاب گزینه مناسب، در صورت Drop کردن فیلدهای ساده، محاوره انتخاب نوع مولفه بازنمایی نمی‌شد. ترتیبی اتخاذ شد که این گزینه‌ها برای همه انواع فیلدها موثر باشند. به این ترتیب در صورتی که یکی از گزینه‌های دوم یا سوم این دریچه انتخاب شوند، هرگز محاوره انتخاب مولفه مناسب برای فیلد را مشاهده نخواهید کرد و سیستم همواره یک دریچه ویرایش (ترجیحا یک سطری) را انتخاب خواهد کرد.

    •    در صورتی که عمل Drop منجر به درج مولفه ویرایش‌گر یک سطری یا ویرایش‌گر متن شود و فیلد Drop شده دارای تکمه "انتخاب محتوی" باشد، آن تکمه پس از Drop بازنمایی نمی‌شد. این یک اشکال بود که برطرف شد.

    •    امکان Multi Select در درخت فیلدها و Drop یکباره تعدادی فیلد پیاده سازی شده است. در صورتی که Drop برروی مولفه‌های جدول یا فهرست فیلد انجام شود، یکباره تعدادی ستون یا سطر در مولفه مقصد ایجاد می‌شوند. اما اگر Drop بر فضای اصلی فرم یا برروی یکی از مولفه‌های "حاوی" انجام شود، تعدادی مولفه یکسان که به صورت عمودی در زیر هم قرار گرفته باشند درج خواهد شد. واضح است که در حین درج متوالی مولفه‌ها نمی‌توانیم نوع مولفه را برای هر فیلد به صورت جداگانه از کاربر بپرسیم، به همین دلیل برای استفاده از این امکان، لازم است تا یکی از گزینه‌های دوم یا سوم را در دریچه "در صورت عدم تشخیص نوع مولفه" انتخاب کرده باشید. گزینه "پیش از ایجاد مولفه، محاوره اصلاح باز شود" در حین درج همزمان تعدادی مولفه کار نخواهد کرد. در حین استفاده از این امکان به فضای عمودی که در اختیار دارید توجه کنید، اگر تعداد زیادی فیلد را همزمان انتخاب و Drop نمایید به احتمال زیاد دسترسی به مولفه‌هایی که در انتها درج می‌شوند را از دست خواهید داد (در صفحه دیده نخواهند شد). البته اگر Drop را برروی یک مولفه "ناحیه لغزنده" انجام دهید این مشکل وجود نخواهد داشت.

    •    در "همه" گزارش‌ها و کاربرگ‌های سیستم دستمزد، ترتیبی دادیم که تفصیلی و مرکز پرسنل به عنوان تفصیلی و مرکز جاری در کل سیستم قابل شناسایی باشد. به این ترتیب مثلا Alt+F8 برای نمایش خلاصه اطلاعات تفصیلی برای تفصیلی پرسنل هم کار خواهد کرد. مشابه برای مرکز.

    •    در فهرست اسناد (و گزارش تفکیک اسناد) فیلدهای شماره و سری برگه‌های انبار و فروش اضافه شدند.

    •   در انواع تراز، امکان بازنمایی گزارش‌های خلاصه وضعیت سررسید حساب و یا تفصیلی (مربوط به حساب یا تفصیلی تحت مکان‌نما و با همان پارامترها و شرایط – شبیه خلاصه عملیات حساب و یا تفصیلی) پیاده شده است. در تراز کلان، خلاصه وضعیت ترکیب حساب و تفصیلی را هم داریم.

    •    در خلاصه اطلاعات کالا، برای صفحه موجودی "انبارها" کلید F11 را به عنوان Shortcut قرار دادیم. به این ترتیب پس از Alt+F11، با یک F11 دیگر به این صفحه دسترسی حاصل خواهد شد.

    •   در خلاصه اطلاعات کالاهای بچ‌پذیر، در صفحه انبارها، دو تکمه برای دسترسی سریع به فهرست بچ‌های کالا و بچ‌های هر انبار تعبیه شده‌اند. کلیدهای فعال هم دارند. از همان گزارش فهرست بچ‌ها با پارامترهای مناسب استفاده شده است. موجودی فقط از آخرین سال گردش انبار اخذ می‌شود.




    اشکالات رفع شده در نسخه 403 :


    •    رفع اشکال: در نرم‌افزار دستمزد، در "رخدادهای دستمزد یکی از پرسنل" امکان اجرای پردازه اضافی داشتیم. اگر فرمان اجرای پردازه برای همه سطرها صادر می‌شد، پردازه فقط برای سطر اول اجرا می‌شد.

    •    رفع اشکال: خطای deadlock در ترازها به فارسی ترجمه نمی‌شد.

    •    رفع اشکال: اگر دو کاربر یا بیشتر، به صورت همزمان به اصلاح سند بپردازند و در این اصلاح سند اقدام به  فراخوانی سند وارده XP با تعداد سطر زیاد (هزار سطر و بیشتر) نمایند، در صورتی که همزمان اقدام به ذخیره سند کنند با انواع خطاهای Abort یا Catastrophic یا عدم وجود سخت افزار محافظ مواجه می‌شدیم.

    •    در ایجاد فایل صادره از اطلاعات DOS، اگر سوابق معوقه دارای اختلاف در فیلد Date باشند در فراخوانی اشکال داشتیم.

    •    اگر رایانه سرور برای فارسی غیریونی‌کند (کدپیج 1256) تنظیم نشده باشد، شرح سوابق ثبت حقوق و شرح سوابق اجرای معوقه به صورت ?????? ذخیره می‌شدند.

    •    در فراخوانی فایل صادرهXML ، اگر تنظیمات فراخوانی دستمزد به صورت تنظیم شده باشد که قرار باشد اطلاعات متغیر ماهانه خوانده شوند، مشخصات پایه پرسنلی فراخوانی شوند ولی اصلاح نشوند؛ و فایل XML فاقد اطلاعات متغیر ماهانه باشد، در فراخوانی با خطا مواجه می‌شدیم.

    •    در تعریف فرم‌های چاپی دستمزد، تکمه‌های ToolBar درست فعال و غیرفعال نمی‌شدند.

    •    در صدور فرم‌های چاپی دستمزد در فایل صادره XML (به صورت یکپارچه و به عنوان بخشی از اطلاعات دستمزد)، اینکه فرم چاپی دستمزد در زیر کدام فرم‌های عمومی سیستم تعریف شده است صادر و فراخوانی نمی‌شد.

    •    در فراخوانی اطلاعات دستمزد از فایل‌های DBF و Text، تاریخ‌های خالی به 1278 تبدیل می‌شدند.

    •    در برنامه‌های دستمزد، دستور TRDateAvg برای فیلدهای از نوع مبلغ اشتباه محاسبه می‌کرد.

    •   بازنمایی فیلدهای جدول مقادیر ثابت از انواع داده تاریخ، زمان و مدت در محاوره Ctrl+Q (در حین نوشتن یک برنامه) با اشکال همراه بود.

    •  در فهرست تفصیلی‌ها و فهرست مراکز امکان اصلاح سطر با احضار درخت تفصیلی‌ها یا درخت مراکز وجود دارد. در صورت اقدام به تدوین یک تفصیلی یا مرکز سطح یک در بسیاری از مواقع با خطا برخورد می‌کردیم.

    •   در برگه‌های انبار، اگر در حین ملاحظه با یک برگه موجود، با تکمه + اقدام به ایجاد برگه جدید نماییم؛ سپس در محاوره اطلاعات عمومی برگه پس از تعیین انبار، یکی از فیلدهای طرف حساب عمومی را تعیین کنیم (مثلا حساب) و سپس محاوره را لغو کنیم؛ سیستم به برگه قبلی بازگشت نمی‌کرد – در واقع برگه از حالت ویرایش خارج می‌شد در صورتی که مشخصات عمومی برگه جدید کماکان در برگه دیده می‌شد (یعنی برگه ذخیره نشده بود) و در زمان بستن برگه با خطا مواجه می‌شدیم.

    •    اگر در زمان ویرایش یک برنامه تعریف فیلدهای سیستم را تغییر دهیم، محاوره انتخاب فیلد (Ctrl+Q) درست کار نمی‌کرد یا خطا می‌گرفت (مثلا در زمان احضار درخت فیلدها از محاوره انتخاب فیلد (

    •    در صورتی که حقوق ماه‌های قبل برای هیچیک از پرسنل ثبت نشده باشد، در کاربرد دستورات XXSum و مانند آن خطا داشتیم.

    •    اگر در برنامه یک فیلد تاریخ یا تاریخ و زمان را صفر می‌کردیم، حاصل تاریخ نادرستی (1278) می‌شد - در صورتی که بهتر است فیلد خالی شود.

    •   مدت منفی بازنمایی نمی‌شد. ترتیبی دادیم که ورود اطلاعات مدت منفی (با علامت منفی در ابتدای مدت) هم میسر باشد. اگر چه کاربرد زیادی برای آن قابل تصور نیست.



    با تشکر
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    26 اسفند 1392 03:40 ب.ظ
    با سلام و عرض تبریک پیشاپیش سال نو خدمت تمامی دوستانم

    نسخه 403 ... همچنان معجزات در حال رخ دادن هستند !

    با عرض خسته نباشید خدمت جناب مومنی و سایر دوستان


    ---