Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 12 مرداد 1401 08:22 ق.ظ توسط روزبه
انتخاب زیر سیستم‌های گزارش
�8 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
11 فروردین 1401 10:21 ب.ظ
    سلام
    حتما کاربران محترم نوسا به این مطلبی که عرض میکنم برخورد کرده اند و شاید در اینجا هم بحث شده، اما دلیل رفتار سیستم توضیح بفرمایید:
    در زمان تغییر زیر سیستم و اضافه کردن ماژول مثلا انبار در حین کار، تیکهای نرم افزار ها بصورت پیش فرض انتخاب نشده اند و باید حتما در این گزینه ها چک شوند.
    درخواست :
    آیا میشود زمانی که در حسابداری هستیم و انبار را به حسابداری اضافه میکنیم، تیک انبار هم بصورت پیش فرض تیک خورده باشد.
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    12 فروردین 1401 07:14 ب.ظ
    سلام

    سال نو مبارک

    احتمالا شما به گزینه‌هایی که برای نرم‌افزارها در صفحه‌ی کاربر (در سمت چپ صفحه‌ی اصلی سیستم) قرار دارند اشاره دارید. وظیفه‌ی این گزینه‌ها لحاظ کردن نرم‌افزارها به صورت پیش‌فرض در گزارش‌ها است. یعنی کاربر اعلام می‌کند که من نمی‌خواهم مثلا اسناد تایید نشده‌ی انبار یا فروش در گزارش‌ها لحاظ شوند و فقط می‌خواهم از اسناد حسابداری گزارش بگیرم. آخرین تنظیم این گزینه‌ها در سیستم ذخیره می‌شود و در Login بعدی از همان استفاده می‌شود. واضح است که اگر در یک نرم‌افزار Login نشده باشد نمی‌توان گزینه‌ی مربوط به آنرا علامت‌گذاری کرد.
    اگر یخواهیم با هر Login به تنظیم این گزینه‌ها توجه نکنیم و آن نرم‌افزار را به صورت خودکار علامت‌گذاری کنیم تکلیف کاربرانی که نمی‌خواسته‌اند آن نرم‌افزار لحاظ شود (و حودشان علامت گزینه را برداشته‌اند) چه می‌شود؟ با توجه به این نکته و لحاظ کردن اینکه علامت‌گذاری (اختیاری و انتخابی) گزینه کار نسبتا ساده‌ای است نظر ما بر این بوده که تغییر Login گزینه‌ها را به صورت کاهنده تغییر دهد (که منطقی‌تر است) و نه به صورت افزاینده.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 فروردین 1401 08:30 ق.ظ

    سال نو مبارک 🌹🌹

    زمانیکه با نرم افزار جدیدی login میکینم یعنی نیاز داریم به گزارش های آن (مگه غیر از این میتونه باشه) .

    اگر نیاز به گزارش نرم افزار خاصی نداشته باشیم ، اتفاقا "ذهن" بیشتر دقت میکند تا تیک را بردارد.

    بقول یکی از دوستان :

    این اتفاق (تیک نگذاشتن) باعث اخراج چندین حسابدار شده است 

    به هرحال، امیدوارم سال خوبی برای تمام حسابداران و کاربران نوسا باشد (حواستون به تیک های نرما افزار هم باشه 

     

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 فروردین 1401 11:38 ق.ظ
    سلام

    تاخیر در پاسخ برای این بود که به دنبال راه حل می‌گشتم.

    ما سال‌ها است که این ویژگی را در مخاطبان پذیرفته‌ایم و دیگر حتی عجیب و ناراحت‌کننده هم نیست: مسئله را فقط از دید خود می‌بینند و برداشت خود را کاملا بدیهی می‌پندارند («مگر غیر از این میتونه باشد»).

    در اینجا اگر کاربری نخواهد مثلا برگه‌های انبار تایید نشده در گزارش‌ها نیایند باید هر بار پس از Login علامت را بردارد.

    حتی قول دوستان را هم می‌توان به صورت دیگری دید (هرچند من با این برداشت هم موافق نیستم - ولی به هر حال نقطه‌ی نظر اهمیت دارد): این اتفاق (تیک نگذاشتن) باعث شد بتوانیم تشخیص دهیم که چندین حسابدار باید اخراج شوند.

    اگر توجه کنیم که کل بحث فقط در مورد «پیش‌فرض» وضعیت نرم‌افزارها در گزارش‌ها است و رفتار کلی سیستم همیشه از محاوره‌ای که در ابتدای گزارش ظاهر می‌شود متاثر است، ...

    به هر حال راه حلی که به ذهن من می‌رسد این است که نرم‌افزارهای علامت‌گذاری شده برای اعمال در گزارش‌ها توسط سیستم اصلا تغییر داده نشوند - یعنی نه علامتی برداشته شود و نه علامتی اضافه شود. آخرین تنظیم انجام شده، مستقل از اینکه در چه نرم‌افزارهایی Login هستیم، در سیستم حفظ شود. دریچه‌های قابل علامت‌گذاری نیز همیشه فعال باشند (مستقل از Login). در زمان استفاده از این تنظیمات به وضعیت Login نیز توجه شود و اگر علامتی درج شده ولی Login در آن نرم‌افزار انجام نشده باشد علامت مزبور لحاظ نشود. تنها اشکالی که این روش دارد این است که همه‌ی کاربران مستقل از نرم‌افزارهایی که با آنها کار می‌کنند همیشه با دریچه‌های قابل علامت‌گذاری برای همه‌‎ی نرم‌افزارها مواجه می‌شوند که امیدواریم این اشکال را به ما ببخشند و "حواسشون باشه" که برای اینکه "چندین حسابدار اخراج نشوند" علی‌رغم میل خودمان و با صرف وقت برای یافتن راه‌حل و پیاده‌سازی آن به این وضعیت رسیده‌ایم.



    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    19 فروردین 1401 05:29 ب.ظ
    این سناریو را بررسی کنید، ببینید از صدها و هزاران کاربر عزیز نوسا، برای چند نفر اتفاق افتاده :
    شروع
    ساعت 8 / login حسابداری-دريافت پرداخت-فروش ( تمام تیک ها)
    ساعت 9 /تلفن زنگ میخوره:آقا قفل فروش را 10 دقیقه میدی گزارش ام رو بگیرم بهت بدم
    ساعت 9:10 / login حسابداری-دريافت پرداخت
    ساعت 11 /تلفن زنگ میخوره:آقا خیلی ممنون از قفل فروش، آماده ای بهت بدم؟
    ساعت 11:01/login حسابداری-دريافت پرداخت-فروش ( تمام تیک ها بجز فروش)
    ساعت 11:05/تلفن زنگ میخوره:آقا لیست بدهکاران لطف میکنی؟
    ساعت11:10/تحلیل حساب بدهکاران تجاری و چاپ
    ساعت 13 / تسویه حساب از شرکت

    پایان
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    19 فروردین 1401 05:44 ب.ظ
    جالبه که هنوز بنده را بعنوان مخاطبی در نظر میگیرید که از دید خودم موضوعات را بررسی میکنم
    پ.ن: الان مدتی است بنده کاربر نوسا نیستم اما در اکثر ملاقاتها و مشاوره و کلاس هایی که برگزار میکنم از دغدغه های کاربران عزیز نوسا با خبر هستم
    بعلاوه اینکه خودم چندین سال کاربر نوسا، در تمامی نرم افزارهای آن، بصورت اجرایی بودم.
    بنظرم موضوع ما فراتر از یک تیک پیش فرض باشه
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    20 فروردین 1401 09:13 ق.ظ
    با سلام و احترام

    جناب آقای مومنی، بابت ورود بی مقدمه ی به بحث پیشاپیش عذرخواهی بنده را بپذیرید.

    آقای اصفهانی، بنده هم به عنوان فردی که به شکل های گوناگون، از استفاده کننده تا پشتیبان، از فروشنده تا استقرار دهنده و ... شانس حضور در کنار عزیزان متعددی را داشته ام، نظرم را عرض می کنم:
    به نظرم همکار عزیزی که در ساعت 11:10 موظف به ارائه ی گزارشی از سیستم شده است، می بایست نسبت به "محتوای" گزارشی که اخذ می کند "آگاه" و طبیعتا "پاسخگو" باشد. مگر تنها تنظیمی که گزارش این فرد را به هم میریزد، همین تیک های مورد نظر شماست؟ نرم افزارهایی که در آن ها لاگین کرده است، وضعیت استاد نرم افزارهایی که در آن ها لاگین نکرده است، محدوده‌ی سال‌های مالی، بخش‌ها، وضعیت و انواع اسناد و سایر شرایط مرتبط با گزارش‌ها، همگی در صحت گزارشی که فرمودید دخیل هستند. و فردی که گزارش را اخذ می کند، باید فعالانه نسبت به تعیین شرایط گزارش اقدام نماید. این یک رویکرد کلی است و طبیعتا نیاز به آموزش دارد.
    به نظرم، اگر سناریویی که فرمودید واقعیت دارد، به قول خودتان، مساله‌ی شما فراتر از این تیک ها باشد ...

    بنده متوحه این هستم، که شما ترجیح میدهید "تمامی نرم افزارهایی که کاربر با آن ها وارد نرم افزار شده است، در گزارشش دخیل باشد" اما بپذیرید، در این صورت هم، عزیز دیگری، سناریویی مشابه آنچه فرمودید مطرح می کند و در خواستش این است: "کاربر به صورت صریح انتخاب کند که چه نرم افزارهایی در گزارشش دخالت داده شوند". پس با یک وضعیت دوگانه مواجه هستیم، که به نظر بنده پاسخش در همان "آگاه" و "پاسخگو" بودن کاربر است. چون فارغ از اینکه سیستم به کدام شکل رفتار می کند، کاربر باید بداند که موظف است تنظیمات گزارشش را پیش از اخذ، منطبق با آنچه می خواهد، تنظیم کند.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 فروردین 1401 10:10 ق.ظ
    سلام

    همانطور که مشاهده می‌کنید (و بیشتر در مباحث خصوصی) روش قبلی حداقل از این نظر که جزء روتین کار با نرم‌افزار شده است (هم) نقطه نظراتی را طرح می‌کند. به هر حال من تغییرات را به صورتی که گفته بودم انجام داده‌ام. سایر کاربران مشغول اعلام نظر هستند - البته نظرات به صورت غیرمستقیم به ما می‌رسند. ممکن است تصمیم نهایی برگشت به وضعیت قبلی باشد. در این بحث مثل اینکه چند روز زمان ما زیاد بوده است که به این ترتیب زیادی مزبور رفع شد و ...

    اما شما (جناب اصفهانی) طبق معمول به جای اینکه در مورد روش پیشنهادی بنده نظر بدهید به نکته‌ای که در مورد مخاطبان به صورت عام گفته بودم توجه کرده‌اید. چیزی که من دیگر حتی عجیب و آزاردهنده تشخیص ندادم. سناریو و ...

    نکته‌ای که عرض کردم مربوط به تمام مخاطبان بود (و البته همه‌ی مخاطبان کاربر نیستند). در مورد شما به صورت اختصاصی باید گفت، حتی پس از اینکه با تعقیب نظر شما راه حل برای رفع مشکلی که مطرح کرده بودید ارائه شد، به جای نظر دادن در مورد آن راه حل پیشنهادی یا احیانا اعلام اینکه با این تغییرات مشکل رفع می‌شود به بحث ادامه می‌دهید. حتی وقتی مطابق فرمایش عمل می‌شود... این رویه، همانطور که گفتم، اختصاصی به جنابعالی دارد (نه اکثر کاربران یا مخاطبان).





    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    12 مرداد 1401 08:22 ق.ظ

    با سلام،

     

    راهکارهای مناسب جهت پاسخگویی به بخشی از پیشنهادهای شما در نسخه 11.02 پیاده سازی گردیده‌اند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک امکانات نسخه 11.02 مراجعه فرمایید.

     

    با ارادت



    ---