Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 25 اردیبهشت 1398 11:20 ق.ظ توسط momeni
ثبت واحد فرعی در موجودی ابتدای دوره برای کالاهای شتاسایی ویژه
�3 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
p.asadzadeh
کاربر
کاربر

--
24 اردیبهشت 1398 11:09 ق.ظ

    با سلام

    احتراما،با توجه به اینکه اگر واحد فرعی در برگه خروج ثبت نگردد، در گزارشهای فروش (بر خلاف گزارشهای انبار) نمایش داده نمیشود در این شرکت روش تعین بها شناسایی ویژه است اگر در برگه ورود مقدار فرعی ثبت شده باشد در برگه خروجی مقدار فرعی درج میگردد و از آن جا که در برگه موجودی ابتدا ی دوره واحد فرعی ثبت نمیگردد و از سال قبل انتقال داده نمیشود و با توجه به تعدد سطرهای برگه موجودی ابتدای دوره اصلاح و اضافه کردن سطر به سطر واحد فرعی بسیار زمانبر میباشد در بعضی از برگه های خروج واحد فرعی ثبت نمی شود و گزارشات فروش صحیح گرفته نمی شود  آیا امکان اضافه کردن  گزینه اصلاح یکباره واحد فرعی در برگه موجودی ابتدای دوره وجود دارد؟

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 اردیبهشت 1398 11:44 ق.ظ
    سلام

    تا جایی که متوجه شده‌ام در سیستم شما: 1) رخدادهای خروج نیاز به واحد (مقدار) فرعی دارند. 2) روش تعیین بهای کالاهای صادره در نظام شما شناسایی ویژه است. 3) گر در برگه ورود مقدار فرعی ثبت شده باشد در برگه خروجی مقدار فرعی درج میگردد - البته یعنی در تعیین مرجع برای رخداد خروج یا فراخوانی رخداد مرجع، اگر آن رخداد مرجع مقدار فرعی داشته باشد، همان مقدار فرعی به همراه مقدار اصلی به عنوان "پیش‌فرض" برای رخداد خروج لحاظ می‌شود - که نکته‌ی صحیحی است اما اصلا به این معنی نیست که اگر در رخداد مرجع واحد و مقدارفرعی نداشته باشیم نمی‌توانیم واحد و مقدار فرعی رخداد خروج را تعیین کنیم. همانطور که اگر مقدار اصلی مورد نظر با رخداد مرجع متفاوت باشد تغییر مقدار اصلی از پیش‌فرضی که سیستم پیشنهاد کرده است نیز میسر است. 4) در برگه موجودی ابتدای دوره مقدار فرعی ثبت نمی‌شود - چون در برگه‌ی انتهای دوره‌ی سال قبل نیز چنین است! در واقع توجه بفرمایید که با توجه به اختیاری بودن مقدار فرعی و امکان غیردقیق بودن آن اصولا اندازه‌گیری همه‌ی موجودی کالا برحسب مقدارفرعی میسر نیست. ضمن اینکه ممکن است واحد‌های فرعی متنوعی داشته باشیم. به عبارت دیگر به هیچ وجه میسر نیست که همه‌ی مقدار موجودی کالا برحسب واحد(های) فرعی در یک رخداد، مثلا انتهای دوره، صفر شوند و به همین دلیل انتهای دوره (و به دنبال آن ابتدای دوره) حتما باید بدون مقدار فرعی باشند. اصلاح یکباره‌ی مقدار و واحد فرعی نیز در سطرهای مختلف میسر نیست - چون ممکن است کالاها واحدهای فرعی متفاوتی داشته باشند.

    نکته‌ای که اشاره نفرمودید این است که در سیستم شما فروش برحسب واحد فرعی انجام می‌شود.

    ارادت
    p.asadzadeh
    کاربر
    کاربر

    --
    25 اردیبهشت 1398 09:04 ق.ظ
    با تشکر از پاسخ جامع شما
    در مورد مطلب شماره 3 بله در برگه خروج قابل تعیین میباشد ولی به علت تعدد سطر های برگه و عدم وجود گزینه اصلاح یکباره واحد فرعی بسیار وقت گیر میباشد.
    و نکته ای که اشاره فرمودید باید عرض کنم فروش شرکت بر اساس واحد اصلی میباشد برای مشتری و همچنین اپراتور های شرکت واحد اصلی مفهوم دارد و همچنین انبارگردانی بر اساس واحد اصلی انجام میشود و واحد فرعی هیچ مفهومی برای مشتری و پرسنل شرکت نداشته و فقط تبدیل کالاهای متنوع شرکت به یک شاخص واحد (کیلوگرم) بوده که جهت گزارشها و تجزیه و تحلیل به موازات واحد اصلی ثبت و مورد استفاده قرار میگیردو هر در واحد اصلی و فرعی به یک اندازه اهمیت داشته و واحدفرعی فقط جهت امور داخلی و مدیران شرکت کاربرد دارد.
    گزارشهای انبارهمانطور که عرض کردم این مشکل را ندارد و حتی زمانی که فروش از موجودی ابتدای دوره بوده و واحد فرعی درج نشده گزارش صحیحی میدهد ولی در مورد گزارشهای فروش این مشکل وجود دارد، با توجه به اینکه این شرکت از یک واحد فرعی استفاده میکند نه چند واحد فرعی پیشنهادی برای رفع این مشکل دارید؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    25 اردیبهشت 1398 11:20 ق.ظ
    سلام

    در گزارش‌های فروش، از آنجا که اولا بهای فروش بسیار برای ما اهمیت دارد (بیش از مقدار و حتی بدون مقدار - تا جایی که محاسبات مقدار در گزارش‌ها اختیاری است) و ثانیا ممکن است فروش برحسب واحد اصلی یا فرعی انجام شده باشد، متاسفانه، محاسبات واحد خاص به صورتی که در انبار داریم میسر نیست. روش این است که گزارش مقداری فروش از رخدادهای انبار تهیه شود. اینکه شما فقط از یک واحد فرعی استفاده می‌کنید برای ما و سیستم در این بحث (متاسفانه) ملاک نیست.

    ارادت


    ---