Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 11 مرداد 1401 04:34 ب.ظ توسط روزبه
کنترل رزرو کالا بر اساس انبار
�19 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
SAMIRA
کاربر
کاربر

--
10 شهریور 1392 03:08 ب.ظ
    باسلام و خسته نباشید
    در انبار با مشکلی مواجه شدیم که بسیار مشکل ساز گردیده و در کار این شرکت اختلال ایجاد نموده است و مدیریت واحد مالی را تحت فشار قرارداده خواهشمند است پیگیری فرمایید:
    ما در شرکت انبارهای زیادی داریم و برخی کالاهایمان نزد فروشگاههای زنجیره ای به امانت می باشد که در واقع در موجودی امانی ما نزد دیگران ثبت گردیده است در ضمن این مطلب ما تعدادی نماینده فروش داریم که پیش فاکتور صادر می کنند. در زمان صدور پیش فاکتور اقدام به رزرو کالا می گردد اما با توجه به این موضوع که در زمان رزرو سیستم انبار مدنظر قرار گرفته نشده و موجودی انبار در کل در نظر گرفته می شود این موضوع ما را شدیدا دچار مشکل می کند زمانی می شود که شخص نماینده کالا رزرو می کند اما در انبار خود کالایی نداریم و فقط در انبار امانی کالا موجود است ضمن این مطلب که ما غیر از انبار امانی دو انبار دیگر نیز در شرکت داریم که لازم است در زمان رزرو کالا انبار به تفکیک مورد بررسی قرار گیرد.
    خواهشمند است به این موضوع رسیدگی فرمایید
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    10 شهریور 1392 07:19 ب.ظ
    سلام

    مسئله‌ای که شما مطرح کردید کاملا معتبر است و مدتی است که ما هم روی آن کار می‌کنیم. متاسفانه در تعریف ابتدایی درخواست‌های کالا در سیستم ما "انبار" به صورت اختیاری لحاظ شده است. کاربر می‌تواند به صورت یک داده اضافی انبار را در برخی از برگه‌ها و رخدادهای درخواست وارد نماید. تفکیک رزرو به انبار مستلزم این است که حتما کاربر را مجبور نماییم که برای همه درخواست‌ها انبار تعیین کند. البته این درخواست از چنان اولویتی برخوردار است که بخواهیم تعریف سیستم را تغییر دهیم و درج انبار در رخدادهای رزرو را اجباری کنیم - مشکل بر سر داده‌هایی است که طی سال‌های قبل در سیستم‌های ما (توسط کاربران) وارد شده‌اند. با وجود این حجم عظیم داده‌ها که حتما در رزروهای آنها ممکن است انبار تعیین نشده باشد، دست ما در تغییر تعریف سیستم و اعمال اجبار مزبور بسته است. یعنی در موقعیتی قرار داریم که یک مسئله درست و مهم مطرح است؛ راه حل هم برای آن داریم؛ اما به دلیل اینکه سیستم به صورت تاریخی تعریف دیگری داشته و این تعریف در داده‌های موجود اعمال شده است، امکان برطرف کردن مشکل را نداریم.

    در زمان ارائه هر نسخه‌ جدید، مجددا روی این مسئله کار می‌کنیم (اتفاقا در شرف ارائه نسخه جدید هستیم و اخیرا دوباره همین مشکل را بررسی کرده‌ام). متاسفانه هنوز راه‌حلی برای این مشکل نیافته‌ایم - اما کماکان آن را به عنوان یک "مسئله حل نشده" باقی گذاشته‌ایم و امیدواریم که در آینده بتوانیم فکری برایش بکنیم. تا آن زمان لطفا از کاربران بخواهید که موجود بودن کالاهای رزرو شده را به صورت دستی (با گزارش درخواست‌ها یا موجودی) کنترل نمایند. پوزش ما را هم (فعلا) پذیرا باشید.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    13 شهریور 1392 06:28 ب.ظ
    با عرض سلام
    بنده راهی که به ذهنم میرسه برای مشکل شما:

    شما به جای بین انباری از حواله(تحویل امانی) استفاده کنید و به حساب "موجودی انبار واسط/فروشگاه زنجیره ای"  انتقال دهید.

    نتیجه: موجودی در سیستم موجودی قابل رزرو و واقعی است.

    ودر زمان برگشت میتوانید از رخداد برگشت تحویل امانی استفاده کنید.

    درخواست های ورود و خروج هم با رخداد های تحویل امانی و برگشت تحویل امانی قابل تعریف هستند اما در روش بین انباری درخواست نداریم.

    ایرادی که این روش دارد گزارش تراز انبار وجود ندارد.

    اما میتوان با تحلیل حساب به تفصیلی گزارش مانده بدهکار موجودی انبار واسط هر انباری را اخذ کرد./

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    05 آبان 1393 12:14 ب.ظ
    با عرض سلام

    در ادامه مطلب تاریخ 92/6/10

    در حال حاضر امکان "رزرو درخواست خروج به تفکیک انبار" و " گزارشات موجودی باحتساب رزرو به تفکیک انبار "  وجود دارد ؟

    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    05 آبان 1393 12:20 ب.ظ
    با سلام خدمت شما جناب اصفهانی

    به نقل از طراح سیستم مالی (جناب آقای مومنی):

    " رزرو به تفکیک انبار نداریم. این وضعیت مدت‌ها است که آزاردهنده است ولی محدودیت‌های زیادی در این زمینه داریم که مانع از پیاده‌سازی آن (تا به حال) شده است. مهم‌ترین عامل این است که درج انبار در درخواست‌ها (و رزروها) اختیاری است و برای تفکیک به انبار باید آنرا اجباری کنیم؛ درحالی که در سال‌های قبل کاربران حتما تعداد زیادی درخواست بدون انبار درج کرده‌اند.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    SMOHSEN
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    02 اردیبهشت 1394 09:33 ق.ظ
    باسلام و خسته نباشید .
    مادرشرکتمون مشکل رزرو را داریم به این ترتیب که ما اساس کار شرکتمون پروژه ای است ما باید هنگامی که پروژه ای جدید در سیستم تعریف می شه و انواع و تعداد اجناس درخواستی پروژه مشخص می شه ، ابتدا موجودی اجناس مورد نیاز در انبار بررسی بشه و تعداد موجود و مورد نیاز برای پروژه رزرو بشه و کسری تعداد مورد نظر درخواست خرید بخوره و هنگامی که جنس خریداری می شه برای پروژه رزرو داشته باشه به عبارت دیگه باید جنسی که تو انبار نیست برای یک پروژه (مرکز مصرف ) رزرو بشه تا انباردار موقع ورود جنس بدونه اون مال کدوم پروژه است و جنس بدون رزرو نباشه و در حال حاضر این امکان پذیر نیست ؟؟؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 اردیبهشت 1394 10:56 ق.ظ
    سلام

    طبق تعریف سیستم ما، عمل "رزرو" برروی کالاهایی که در انبار "موجود" هستند انجام می‌شود. مقدار رزرو نمی‌تواند کمتر از مقدار موجودی باشد. اینکه کالایی که هنوز به انبار وارد نشده است رزرو شود متاسفانه در سیستم میسر نیست.

    ارادت
    majidsa

    --
    08 دی 1398 11:36 ق.ظ
    با عرض سلام و خسته نباشید

    این موضوع که رزرو کالا به تفکیک انبارها در نرم افزار انبار کنترل نمی شود ما را نیز دچار مشکل زیادی کرده بود و با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد کالاهای قابل رزرو و تعداد انبارهای ما زیاد شده اند دیگر کنترل دستی آنها واقعا برای ما سخت است و بارها دچار اشتباه شده ایم.
    لطفا بفرمائید چه کمکی می توانید به ما بکنید.

    با تشکر
    majidsa

    --
    11 دی 1398 10:13 ق.ظ
    سلام مجدد

    کسی جواب من را نمی دهد ؟
    پشتیبانی شما تلفنی من را به اینجا ارجاع دادن .


    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 دی 1398 11:08 ق.ظ
    سلام

    در همین پست قبلا به صورت کامل به این موضوع پرداخته شده است. آنرا به عنوان یک خواسته‌ی منطقی شناسایی کرده‌ایم و به دلایلی که ذکر شده هنوز راه‌حلی برای آن نداریم. در هر نسخه‌ای که در 6 سال پیش ارائه کرده‌ایم به این موضوع هم پرداخته‌ایم ولی هنوز راه‌حلی یافت نشده است. تصور بنده و همکاران این بوده که توضیح بیشتری قابل ارائه نیست. کماکان به عنوان یک موضوع باز در سیستم باقی است.
    majidsa

    --
    11 دی 1398 02:47 ب.ظ

    از توضیحات شما ممنونم.
    امیدوارم واحد برنامه نویسی زودتر راه حلی برای این موضوع پیدا کند.
    واقعا یک مشکل آزاردهنده است.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 دی 1398 11:25 ق.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما - باور بفرمایید خود ما بیشتر دوست داریم این مشکل رفع شود؛ چون 6 سال است که در کارهای نیمه‌تمام ما باقی مانده است. مثل همیشه امیدواریم.

    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 بهمن 1398 12:00 ب.ظ
    سلام

    مشکل کنترل رزرو به تفکیک انبار (+ رزرو به تفکیک بچ + بچ و انبار) حل شد و در ویرایش بعدی ارائه خواهد شد.

    ارادت
    majidsa

    --
    23 بهمن 1398 01:14 ب.ظ
    سلام .
    خیلی عالی شد.

    واقعا ممنون
    majidsa

    --
    18 اردیبهشت 1400 09:51 ق.ظ
    سلام .
    نماز و روزه قبول حق
    امکانی هست که بتوانیم در گزارشات تراز و گردش موجودی کالا به تفکیک انبارها، ستونهای مجزایی نیز جهت نمایش رزرو و مانده موجودی با احتساب رزرو به تفکیک انبارها داشته باشیم ؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 اردیبهشت 1400 12:51 ب.ظ
    سلام

    در همان گزارشی که فرمودید، فیلدهای "مقدار درخواست‌های رزرو" و "مقدار موجودی با احتساب رزرو" تعبیه شده‌اند. تفکیک انبارها در این گزارش برای این فیلدها پیاده‌سازی نشده است (فقط فیلدهای اختصاصی انبار قابل مشروط شدن هستند نه فیلدهایی که اطلاعات درخواست‌ها را بازنمایی می‌کنند).

    ارادت
    majidsa

    --
    18 اردیبهشت 1400 12:57 ب.ظ
    اگر امکان مشروط کردن این فیلدها هم وجود داشته باشد امکان کنترل رزرو به تفکیک انبار که اضافه فرمودید و بسیار هم عالی می باشد، کاربردی تر و در گزارشات بسیار ملموس تر می شود.
    با سپاس
    majidsa

    --
    18 اردیبهشت 1400 12:59 ب.ظ
    امکان بررسی این موضوع و اضافه شدن احتمالی آن به نسخه بعدی نرم افزار وجود دارد ؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 اردیبهشت 1400 01:09 ب.ظ
    سلام

    متاسفانه به دلایل فنی میسر نیست.
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 مرداد 1401 04:34 ب.ظ

    با سلام،

     

    راهکارهای مناسب جهت پاسخگویی به بخشی از پیشنهادهای شما در نسخ 10.02 و 11.02 پیاده سازی گردیده‌اند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک امکانات نسخه 11.02 مراجعه فرمایید.

     

    با ارادت



    ---