Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 13 شهریور 1398 05:07 ب.ظ توسط j-esfahani
پیش فرض های گزارش کاربرگ تسویه
�3 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
11 شهریور 1398 03:00 ب.ظ

    سلام

    زمانیکه در سطرهای آزاد فاکتور فروش، در فیلد :شماره عطف" از امکان "کاربرگ تسویه" استفاده میشود . در این حالت پیش فرض گزارش کاربرگ تسویه گزینه "موارد فاقد شماره موکد بازنمایی شوند" ، تیک ندارد.

    آیا امکان دارد بتوان پیش فرض را تغییر داد ؟

    پ.ن : در زمان مستهلک کردن پیش دریافت ها بعضی از واریزی ها بصورت علی الحساب انجام میشود (بدون شماره عطف) و نیاز هست این سطرها هم در گزارش دیده شوند. 

    درکل : امکان تغییر دادن پارامترهای گزارش تسویه در تنظیمات کاربر فعلی وجود ندارد...

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 شهریور 1398 07:43 ب.ظ
    سلام

    در موردی که ذکر فرمودید شما مشغول تهیه گزارش نیستید! بلکه در حال "انتخاب" یک شماره عطف از بین مواردی هستید که حتما قبلا وارد شده‌اند ولی هنوز تسویه نشده‌اند. بدیهی است که در این وضعیت بازنمایی موارد فاقد شماره‌ی موکد نادرست خواهد بود.

    در پاسخ به پ.ن: باید ابتدا از یکی از دو مسیر (یا پیش‌دریافت قبلی یا در سطر آزاد فروش) یک شماره جدید نسبت دهید و سپس در طرف مقابل اقدام به تسویه نمایید. اصولا کاربرد اصلی تسویه مربوط به همین واریزهای علی‌الحساب است که باید با شماره عطف‌های جدید در سیستم وارد شوند.

    در پاسخ به درکل: عمده‌ی پارامترهای کاربرگ تسویه مشابه پارامترهای عمومی گزارش‌های حسابداری و دریافت و پرداخت هستند و نیازی به تنظیم جداگانه ندارند. پارامترهای اختصاصی هم، از قضا، حتما باید توسط سیستم تعیین شوند و خواست کاربر نقشی در آنها ندارد (که نیاز به پیش‌فرض داشته باشند)؛ توضیح اینکه حساب و تفصیلی و واحد پول از روی سطری که شروع عملیات تسویه بوده است (با توجه به مشخصات رخداد جاری) تعیین می‌شوند / نوع شماره‌ی موکد هم از روی فیلدی که مشغول تسویه با استفاده از آن هستید مشخص می‌شود. موارد تسویه شده که معلوم است. برای موارد فاقد شماره موکد رفتار ثابت سیستم چنین است که در زمان اخذ گزارش (انتخاب گزینه از منوی تصفیه) همیشه به صورت پیش فرض این موارد را بازنمایی می‌کند و در زمان "انتخاب" شماره موکد (آنچه شما به عنوان استفاده از کاربرگ تسویه مثلا در فیلد شماره عطف اشاره فرمودید) همیشه به صورت پیش‌فرض این موارد را بازنمایی نمی‌کند (چون قرار است شماره انتخاب شود و آنچه از قبل نبوده است در اینجا قابل انتخاب نیست)...
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    13 شهریور 1398 04:49 ب.ظ

    متوجه مطلبی که فرمودید را متوجه شدم  (بنده در حال انتخاب شماره موکد هستم نه گزارش )

    اما شاید حساسیت من باعث شده تا وقتی که دیده کاملی نسبت به حساب نداشته باشم ثبت نهایی را انجام نمیدهم.

    تصور بفرمایید ...

    در زمان انتخاب شماره موکد : 4 عدد شماره با مانده‌های قابل انتخاب ملاحظه میشود ، کاربر با خودش فکر میکنه نکنه مشتری مقداری از بدهی خودش را بصورت علی الحساب واریز کرده باشه که ما بقیه فاکتورش را از محل (بدون عطف) مستهلک کنم ؟!

    در ادامه : پس بهتره کد تفصیلی را تحلیل کنم تا ببینم در حساب پیش دریافت چه خبر است ؟ پس از مشاهده واریزی بدون عطف ، می بایست به محیط فاکتور برگشت و در 2خط پیش‌دریافت را مستهلک کرد .

    و یا اینکه(به جای تحلیل تفصیلی)،  شرط کاربرگ تسویه در زمان انتخاب عطف را (بصورت دستی) تغییر دهم .

    در آخر: بازای هر فاکتور زمان زیادی از حسابدار فروش گرفته میشود تا ثبت کاملی در سند فروش داشته باشد.

    در کل : بنده مشکل حادی فعلا ندارم ، وقتی حاد شد خبر میدم ...

    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    13 شهریور 1398 05:07 ب.ظ
    متوجه مطلبی که فرمودید شدم ...


    ---