Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 24 اسفند 1399 09:14 ق.ظ توسط f.rabiezadeh
درخواست امکان جدید
�5 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
hamed
کاربر
کاربر

--
18 بهمن 1393 01:57 ب.ظ
    با سلام امکان محاسبه تسعیر نرخ ارز حسابهای ارزی بر اساس تاریخ مشخص شده در جدول نرخ ارز قاسمیان-گروه حسابداری مدیریت تحلیل ارقام
    hamed
    کاربر
    کاربر

    --
    18 بهمن 1393 01:58 ب.ظ
    سوالی در بخش فروش داشتم هنوز کسی جواب نداده لطفا راهنمایی کنید
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 بهمن 1393 02:12 ب.ظ
    سلام

    مدتی پیش در این مورد کار کردیم. با بررسی‌های زیاد انجام شده و رجوع به اساتید فن، روش جامعی که همه نظرات را پوشش دهد بدست نیامد. در نهایت تصمیم گرفتیم که گزارش‌های لازم برای محاسبه را در انواع گزارش‌های ریزعملیات (با عنوان نرح ارز دلخواه) پیاده کنیم و استفاده از ارقام را به روش دلخواه به عهده اساتید بگذاریم.

    جالب است که شما به "تاریخ مشخص شده" اشاره داشتید و یکی از بحث‌هایی که بدون نتیجه ماند همین بود. استفاده از تاریخ برای بدست آوردن نرخ ارز حتما نادرست است. منظور از تسعیر این است که دارایی‌ها و بدهی‌هایی که ماهیت ارزی دارند و به بهای تمام شده تاریخی در سیستم ثبت شده‌اند (یعنی با استفاده از همان نرخ ارز در تاریخ مشخص شده) با نرخ مربوط به تاریخ تنظیم سند تسعیر دوباره محاسبه شوند. به این ترتیب برای محاسبه مبلغ تسعیر صرفا به یک نرخ ارز نیاز خواهیم داشت که نرخ ارز در تاریخ تنظیم سند تسعیر است. این فقط یکی از موارد اختلاف نظر از بین ده‌ها مورد بود که مانع از تشکیل سند تسعیر توسط سیستم می‌شود.

    به عوض، تصمیم گرفتیم که محاسبات مربوط به تسعیر را در گزارش "ارز با نرخ دلخواه" انجام دهیم - ولی با نرخ دلخواه کاربر (جدول نرخ ارز یا وارد شده به دلخواه کاربر). به جز این هیچیک از راهکارهایی که ارائه دادیم تایید همه اساتید را به همراه نداشت.

    ارادت
    hamed
    کاربر
    کاربر

    --
    18 بهمن 1393 02:22 ب.ظ
    باسلام خدمت شما عزیز گرامی
    در متنی که اینجانب ایراد کردم منظور این بود مثلا برای اصلاح حسابها قبل از بستن حساب های موقت در موضوع تسعیر ارز نرخ ارزها در 93/12/28اخذ و درجدول فوق درج گردد.
    و این مورد در سایر نرم افزار از دوستان رقیب وجود دارد و طی مذاکراتی که داشتم تا بحال مشکل ایراد حسابرسی و استانداردی نداشتند.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 بهمن 1393 03:05 ب.ظ
    سلام

    به هر حال مسیر فکری و کاری را خدمت شما عرض کردم. تشخیص ما این بوده که به جای سند گزارش را آماده کنیم.

    ارادت
    f.rabiezadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    24 اسفند 1399 09:14 ق.ظ

    با عرض سلام و ادب

    کاربر محترم، در تغییرات ساختاری ارزی ارائه شده در نسخه 802 در نرم افزار، امکاناتی برای ثبت سند تسعیر به صورت سیستمی قرار داده شده است. توجه داشته باشید از این نسخه به بعد سیستم در سطرهای ارزی بین مبلغ ارز صفر و خالی تفاوت قائل می شود. و لازم است در هنگام ثبت سند تسعیر در سطرهای ارزی در قسمت مبلغ ارز ، صفر را وارد نمایید.

    برای مطالعه امکانات ارزی، از تغییرات ساختاری در امکانات ارزی نرم‌افزار مالی نوسا و مطالعه امکانات نسخه 802 از امکانات جدید در نسخه 8.02 (802) نرم‌افزار مالی یکپارچه نوسا استفاده نمایید .

    با تشکر



    ---