Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 26 بهمن 1398 09:35 ق.ظ توسط momeni
پیشنهاد افزودن قابلیت نرم افزار
�3 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
hosein.mirjalili
کاربر
کاربر

--
20 بهمن 1398 12:46 ب.ظ

    با سلام و عرض ادب

    من چند پیشنهاد دارم لطفا بررسی و راهنمایی نمایید

    1 . برای صدور سند حسابداری در سایر نرم افزارها , باید یک یا چند سند انتخاب شده و گزینه تایید اسناد را بزنیم تا سیستم یک سند حسابداری به تاریخ آخرین سند انتخابی صادر می کند.

    آیا گزینه ای هست (یا قابل اضافه شدن ) تا با انتخاب چندین محدوده تاریخی مختلف , سیستم بر اساس نیاز کاربر یک سند یا براساس هر تاریخ , یک سند مجزا صادر کند؟

    2 . در فهرست اسناد , امکان فیلتر اسنادحسابداری که از مدیریت هزینه تشکیل شده اند وجود ندارد

    3 . در تعرفه فروش , امکان اخذ گزارش یک کالا نسبت به تعرفه های تعیین شده جهت آن کالا وجود ندارد به تعبیری دیگر گزارش مبنی بر اینکه یک کالا در چه تعرفه ای و با چه مبلغی قیمت گذاری شده است

    (بنظرم این گزارش جهت راستی آزمایی تعرفه ها بسیار اهمیت دارد.)

    4 . اعمال محدودیت کاربر بابت انتخاب فرم گزارش چاپی در فاکتور فروش نیز مهم بنظر می رسد.

    ارادتمند ارادت شما , میرجلیلی

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 بهمن 1398 01:58 ب.ظ

    سلام

    از پیشنهادهای شما بسیار ممنونم

    1. شاید اگر از ابتدا تایید اسناد را چنین سامان می‌دادیم نتیجه‌ی جالب‌تری حاصل می‌شد. اما کاربران بسیاری سال‌ها است که از همین وضعیت موجود استفاده می‌کنند و حتی در بسیاری از موارد اینکه اسنادِ در شرف تایید، مستقل از تاریخ، در سندی با تاریخ مورد نظر (که لزوما می‌تواند بزرگ‌ترین تاریخ در بین تاریخ اسناد ابتدایی نباشد) تایید می‌شوند مطلوب است.

    2. ارتباط سیستمی بین اسناد و برگه‌های هزینه وجود ندارد. از این نظر، وضعیت شبیه است به اسناد حسابداری که از تایید اسناد سایر نرم‌افزارها حاصل می‌شوند. به جای این، ارتباط سیستمی بین رخدادهای مالی (سطرهای سند که در گزارش خلاصه اسناد حاصل می‌شوند) و برگه‌های هزینه وجود دارد. در آنجا می‌توان روی "نوع برگه هزینه" شرط گذاشت و رخدادهای مورد نظر شما ارائه می‌شوند.

    3. این گزارش بسیار جالب و مفید است و در برنامه‌ی کاری ما قرار دارد؛ اما با تاکید بر راستی‌آزمایی کاربرد تعرفه‌ها - هم در فاکتورها و هم، به خصوص، در پیش‌فاکتورها. البته ممکن است "شرح و بیان" گزارش به گونه‌ی دیگری باشد. آنچه مورد نظر شما است در محاوره‌ی خلاصه اطلاعات کالا در کاربردهای کالا قابل ارائه است. در مقابل، اگر منظور کاربرد تعرفه‌ها برای کالا در برگه‌های فروش باشد، خواسته‌ی شما در حال حاضر با تعریف فرم مناسب در گزارش‌های مبتنی بر سطرهای برگه‌های فروش حاصل می‌شود. در آنجا می‌توان کد و نام تعرفه را بازنمایی کرد (یا روی آن شرط گذاشت) و به این ترتیب تعرفه‌ی بکار رفته برای هر کالا مشخص می‌شود. در ضمن اگر کالا یا کالاهای به خصوصی مورد نظر باشد می‌توان از سایر پارامترها و شرایط نیز استفاده کرد. چیزی که کم است کنترل صحت تعرفه‌ی بکار رفته مبتنی بر مشخصات برگه و رخداد است که همان چیزی است که عرض کردم در برنامه‌ی کاری ما قرار دارد - برای نسخه‌های بعدی اگر میسر باشد.

    4. این خواسته ممکن است برای سایر کاربران هم مطرح باشد (حالت عمومی داشته باشد). اگر چنین باشد حتما پیاده‌سازی خواهیم کرد.

    ارادت

    hosein.mirjalili
    کاربر
    کاربر

    --
    24 بهمن 1398 11:26 ق.ظ
    ممنون از لطف شما جناب آقای مومنی , در مورد گزینه شماره 2 بابت تفکیک اسناد حسابداری صادره از مدیریت هزینه از سایر نرم افزارها می توان در قسمت تنظیمات سیستم>تنظیمات برگه های هزینه: بابت سند حسابداری صادر شده ویژگی خاصی قائل شد مثلا شماره عطف سند برابر عددی باشد یا ... تا در فهرست اسناد حسابداری قابل فیلتر باشد ممنون از شما
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    26 بهمن 1398 09:35 ق.ظ
    سلام

    از پیشنهاد شما ممنونم

    این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد. راه حل شما خوب است؛ البته ما به عنوان یک راهبرد کلی سعی می‌کنیم تا جایی که میسر باشد داده‌ی افزونه (Redundant) درج نکنیم - که البته "اصل" نیست و در مواقعی قابل انجام است. این خواسته شبیه این است که بخواهیم سندهای حسابداری که مثلا از تایید اسناد انبار ناشی شده‌اند را بازنمایی کنیم - یعنی فیلتر کردن سندها مبتنی بر اطلاعاتی که در سطرهای آنها وجود دارد. شاید روشی برای پیاده‌سازی همه‌ی این موارد بیابیم که البته نسبتا پرهزینه خواهند بود. شایدِ دیگر اینکه شاید بتوانیم کاری کنیم که هزینه‌ی مزبور تا وقتی به سراغ آن فیلتر به خصوص نرفته باشیم به سیستم تحمیل نشود. همانطور که عرض کردم بیشتر روی این موضوع کار خواهیم کرد.

    ارادت


    ---