Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 15 دی 1398 09:50 ق.ظ توسط momeni
شماره سند تایید شده در حسابداری
�1 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
14 دی 1398 06:46 ب.ظ

    با سلام

    در گزارشات "دفتر" ، فیلد "شماره توالی سند تایید شده در حسابداری" وجود دارد اما "شماره سند تایید شده در حسابداری" خیر .

     

    پ.ن:در فهرست اسناد برعکس این موضوع : "شماره سند تایید شده در حسابداری" وجود دارد اما "شماره توالی سند تایید شده در حسابداری" خیر.

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 دی 1398 09:50 ق.ظ
    سلام

    حدس می‌زنم برخلاف آنچه از متن برمی‌آید، پست شما صرفا جنبه‌ی اطلاع‌رسانی نداشته باشد؛ یک "چرا" یا یک "به سیستم اضافه شود" در سطر خالی پیش از پی‌نوشت قابل تصور است.

    گزارش‌های مبتنی بر رخدادهای مالی (سطرهای اسناد) از سنگین‌ترین و پرهزینه‌ترین گزارش‌های سیستم هستند (اطلاعات سند، حساب، تفصیلی‌ها، انواع رخدادها از دید نرم‌افزارهای دیگر و اخیرا اطلاعات حساب‌های سطوح بالاتر). با توجه به این نکته اطلاعات سند حسابداری تایید شده، با توجه به کاربرد اندکی که دارند، در این گزارش‌ها خوانده نشده‌اند. فقط شماره‌ی توالی سند حسابداری مزبور که بدون بار اضافی در اختیار است، ارائه شده است. به این ترتیب حداقل اطلاعاتی که برای شناسایی سند حسابداری تایید شده لازم است - بدون اینکه گزارش را سنگین‌تر کنیم - در دسترس قرار دارد.

    در مقابل در فهرست اسناد با گزارش به مراتب سبک‌تری مواجه هستیم - تعداد اسناد بسیار بسیار کمتر از تعداد رخدادها است. در آنجا مشکلی برای خواندن اطلاعات کامل سند حسابداری تایید شده و ارائه‌ی آنها نداشته‌ایم. وقتی اطلاعات کاملی مثل تاریخ و شماره و شماره در بخش ارائه می‌شود دیگر نیازی به بازنمایی شماره‌ی توالی (که در گزارش‌های مبتنی بر رخدادها به عنوان حداقل داده شده بود) وجود ندارد.

    اصولا بخش‌های مختلف سیستم به صورت بصری و یک به یک با هم قابل مقایسه نیستند. در هر بخش ملاحظات خاصی وجود داشته است.


    ---