Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 07 خرداد 1398 08:27 ق.ظ توسط احمدی
شرط بر روی کد ربط
�3 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
احمدی
کاربر جدید
کاربر جدید

--
04 خرداد 1398 12:24 ب.ظ
    با سلام و عرض خسته نباشین

    در هیچ یک از گزارشات نمی توان بر روی کد ربط حساب ها شرط تنظیم نماییم. آیا امکان اضافه کردن این شرط در سیستم وجود دارد؟؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 خرداد 1398 12:41 ب.ظ
    سلام

    در همه‌ی گزارش‌هایی که امکان تنظیم شرط برروی حساب‌ها را داریم کدهای ربط برای تنظیم شرایط در اختیار قرار دارند. اما در شرایط اسناد و رخدادهای مالی، همانطور که اشاره فرمودید، کدهای ربط در شرایط در دسترس نیستند. در زمان پیاده‌سازی فکر می‌کردیم که کاربرد نداشته باشند؛ به علاوه هر یک از حساب و تفصیلی‌های 1 تا 5 در رخدادهای مالی 4 کد ربط دارند که لحاظ کردن آنها منجر به اضافه شدن 24 فیلد جدید به فهرست فیلدهای رخداد مالی می‌شد (تعداد فیلدهای رخدادهای مالی بدون این 24 فیلد اضافه هم خیلی زیاد است). اما احتمالا اضافه کردن کدهای ربط (حداقل کدهای ربط 4گانه‌ی حساب که کاربرد بیشتری دارند) در نسخه‌ی بعدی سیستم میسر خواهد بود. حتما بررسی می‌کنیم و اگر محدودیت جدی‌ای (که الآن به ذهن من نمی‌رسد) وجود نداشته باشد فیلدهای مورد نظر شما را اضافه خواهیم کرد.

    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 خرداد 1398 01:54 ب.ظ
    سلام مجدد

    موضوع را بیشتر بررسی کردم: کدهای ربط "فقط" در گزارش تراز جامع ارائه می‌شوند و صرفا برای استفاده در خروجی Excel (و مثلا برای تهیه‌ی صورت‌های مالی) در سیستم تعبیه شده‌اند. در هر سطر از تراز جامع 4 کد ربط ارائه می‌شود که هر یک از آنها با الگوریتم مشابهی به صورت زیر حاصل می‌شوند.

    برای هر یک از حساب‌ها و تفصیلی‌ها، اگر خود حساب یا تفصیلی کد ربط نداشته باشد، به حساب یا تفصیلی سرگروه توجه می‌شود و اگر آن هم کد ربط نداشته باشد به صورت متوالی به سرگروه‌ها رجوع می‌شود و به این ترتیب کد ربط هر حساب یا تفصیلی عملا برای زیرگروه‌های فاقد حساب و تفصیلی نیز لحاظ می‌شوند (کپی نمی‌شود بلکه در حین محاسبات از اطلاعات سرگروه استفاده می‌شود). کدهای ربط تفصیلی‌ها با / به کد ربط حساب متصل می‌شود و حاصل به عنوان کد ربط در هر سطر از تراز جامع بازنمایی می‌شود. این عمل برای هر 4 کد ربط انجام می‌شود.

    به این ترتیب بدون انجام عملیات فوق اصولا نباید به کد ربط توجه شود. عملیات پیش‌گفته هم در حین اعمال شرایط قابل انجام نیست بلکه این عملیات بعد از محاسبه‌ی تراز (در پردازش ثانویه) انجام می‌شود - در حالی که شرایط اسناد و رخدادها صرفا آیتم‌هایی که باید در محاسبه‌ی تراز مورد نظر باشند را مشخص می‌سازد.

    بدیهی است که تنظیم شرط برروی کدهای ربط حساب (یا تفصیلی‌های) رخدادها پیش از محاسبه‌ی تراز "نادرست" است و به احتمال بسیار زیاد نتایج نامطلوبی را به بار می‌آورد. توجه فرمایید که آنچه گفته شد "تنها کاربرد" کدهای ربط در سیستم است. آنچه مثلا در فهرست حساب‌ها به عنوان کد ربط ارائه می‌شود از یک دید دیگر و مثلا برای کنترل صحت ورود اطلاعات است و در اینجا قابل اعمال نیست.

    ارادت
    احمدی
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    07 خرداد 1398 08:27 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب خدمت شما آقای مومنی

    سپاس فراوان از پیگیری شما


    ---