Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 04 اسفند 1394 11:06 ق.ظ توسط Javid
پرسش های عمومی
�51 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
shapour
کاربر
کاربر

--
28 مرداد 1391 09:38 ق.ظ


        با سلام و خسته نباشید.

    لطفا" در مورد پرسش ها و وجود امکانات زیر در نرم افزار حسابداری هدیه راهنمایی های لازم را بفرمایید، و یا چنانچه برخی امکانات در نسخه اصلی قابل ارایه است ذکر نمایید.

     

    1-     چگونه می شود بعد از هر آرتیکل در سند ویا در دفتر روزنامه یک ردیف خالی ایجاد کرد؟

    2-     آیا امکان تهیه کاربرگ وجود دارد؟

    3-     آیا سستم می تواند گزارش حساب سود و زیان، ترازنامه ، سود و زیان انباشته و گردش وجوه نقد را – حداقل گزارش حساب سود و زیان و ترازنامه را ( نه سند سود و زیان و تراز اختتامیه) – به صورت حسابی یا مرحله ای ( پله ای)، برابر صورتهای مالی پیشنهادی در نشریه 137 سازمان حسابرسی تهیه کند؟

    4-     چگونه می توان با انتخاب متن ( سند، دفتر روزنامه، ...) چه به صورت جزیی (کلمه یا سطر) یا کلی، فونت به کار رفته را بر اساس نوع، اندازه و رنگ  مشخص  و یا تغییر داد؟

    5-     Undo   و Redo   در تایپ اسناد  چگونه انجام می شود؟

    6-     شماره مبنا در اسناد و گزاشات چیست؟

    7-     چگونه می توان تغییرات لازم را در چاپ گزارشات ، در ابعاد جداول و فونت متن آنها به وجود آورد؟

    8- چگونه     در تراز آزمایشی 8 ستونی، تراز افتتاحیه ( به خصوص زمانی که با تاسیس شرکت برای اولین بار برای آن تراز اولیه تهیه می شود )   در ستون های اول و دوم  وارد و منعکس می شود؟

     

    شاد و سربلند باشید

     
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    30 مرداد 1391 11:34 ق.ظ
    سلام

    پاسخ موارد 1 تا 4 منفی است.

    5. در تایپ شرح به صورت استاندارد Undo وجود دارد - همان امکانات Windows در اختیار می‌باشند. به صورت کلی در Windows دوبار انجام Undo به معنی Redo است. این با Ctrl+Z یا Alt+Backspace یا انتخاب گزینه مربوط از منویی که با RightClick در دریچه شرح ظاهر می‌شود میسر است. در کل سند، (یعنی با توجه به کل داده‌هایی که در سند درج شده نه فقط آنچه تایپ شده است)، امکاناتی برای انصراف از آخرین تغییر انجام شده در کل سند یا در سطر تحت مکان‌نما وجود دارند. اینها با انتخاب گزینه مناسب از منویی که در کنار تکمه بازخوانی (Refresh) قرار داده شده است میسر می‌باشند.

    6. شماره مبنا یک شماره تصادفی (Random) و غیر تکراری است که توسط سیستم برای شناسایی هر سند تعیین می‌شود. همانطور که می‌دانید با درج اسناد جدید در بین اسناد قبلی یا تغییر تاریخ یا تغییر مستقیم شماره یا حذف اسناد قبلی، شماره اسناد سیستم تغییر می‌کنند - به صورتی که شماره اسناد همواره به صورت متوالی باقی بمانند. به همین دلیل شماره سند برای شناسایی یک سند داده معتبری نیست. در تمام این تغییرات، شماره مبنای سند بدون تغییر باقی می‌ماند و با دراختیار داشتن این شماره، شما همواره می‌توانید سندی که در ابتدا تنظیم نموده‌اید را در آینده شناسایی نمایید یا به آن دسترسی داشته باشید.

    7. این تغییرات در تعریف فرم‌های نمایش و چاپی میسر است. این امکانات در سیستم اصلی ما وجود دارد و در هدیه موجود نیست.

    8. هر سند، دارای "نوع" است با حالت‌های عادی، افتتاحیه، اختتامیه و سود و زیان. گردش و مانده ناشی از اسناد "افتتاحیه" در تراز 8 ستونی به عنوان افتتاحیه منعکس می‌شوند.

    ارادت
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    18 شهریور 1391 09:35 ق.ظ
    سلام
     با تشکر از زحمات شما،
    چطور در سیستم حسابداری نوسا تهیه کار برگ و صورتهای مالی، به ویژه گزارش سود و زیان و ترازنامه ، که حتا در برخی از نرم افزارهای درجه 2 و 3 پیش بینی شده است، در نظر گرفته نشده است.
     شاد و سربلند باشید
    تگ ها:
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    18 شهریور 1391 10:41 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب خدمت شما

    دوست گرامی، شاید حق با شما باشد؛ اما بنده دو مطلب به ذهنم می رسد که عرض می کنم:

    اول: گمان نمی کنم در یک نرم افزار با امکان تعریف کدینگ دلخواه حساب ها در یک ساختار درختی 20 سطحی و امکان درج 5 سطح تفصیلی شناور (که آن هم در یک ساختار درختی 20 سطحی تعریف می شود) - به همراه امکان جابجایی حساب ها در بین سطوح و حتی بین سرگروه ها - و حتی امکان تغییر تعداد سطوح حساب ها پس از ثبت اسناد و ... ارائه صورت های مالی و سایر گزارشاتی که اشاره فرمودید کار چندان ساده ای باشد. زیرا همان طور که می دانید، محتوای این گزارشات به شدت وابسته است به ساختار کدینگ و محل قرارگیری کدهای حساب خاص.

    دوم: گزارشاتی که شما اشاره فرمودید، مربوط به حوزه "حسابداری مدیریت" است. که مخاطبش - قیمتش - تعریفش و ... با سیستم مالی یکپارچه نوسا، که مربوط به حوزه "حسابداری مالی" است، تفاوت دارد. حداقل ما در حوزه نرم افزار، بین این دو تفاات قائلیم. هر چند نرم افزارهایی هم هستند که در تمام زمینه ها فعالیت می کنند. که البته بنده صلاحیت اظهار نظر در مورد سایر سیستم ها را ندارم.
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    18 شهریور 1391 11:05 ق.ظ
    با سلام خدمت دوستان  و تشکر از شما جناب شاپور بابت شرکت در مباحث و سپاس از جناب مولایی بابت پاسخ منطقیشون
    یک نکته نیز بنده به ذهنم رسید که خدمتتون بگم: هدف از ارائه صورتهای مالی نظیر ترازنامه  و سود وزیان چیست؟ آیا یک فرمت نمایشی صرف  برای شما کفایت می‌کند؟ یعنی شکل ظاهری که صرفا در استانداردهای حسابداری پیشنهاد شده نا قانون الزامی و این شکل و شمایل عرف شده  ولی در هیج کجا الزامی در شکل وجود ندارد بلکه در ساختار آن و موارد تحت پوشش و حسابهای دخیل در آن الزام وجود دارد. اگر فقط حالت نمایشی برای شما کافی است که نرم افزاری که صرفا صورت مالی را نمایش می‌دهد  بیشتر نرم افزار تجاری برای جلب مشتری است نه نرم افزار تخصصی حسابداری
    اگر نه صرفاٌ برای شما فرمت ظاهری کفایت نمی‌کند  و دنبال تجزیه و تحلیل  هستید، دنبال تهیه نسبت های مالی، دنبال آمارها و ارقام‌ها و کلی فرمول برای تحلیل این گزارش های مالی، در این صورت شما تنها با یک سیستم مالی نمی‌توانید به خواسته خود برسید بلکه سیستم حسابداری مدیریت نیاز دارید که یکی از کارهای آن تهیه صورتهای مالی است، به هر حال خرید سیستم حسابداری مالی و سیستم حسابداری مدیریت جدا از ملاحظاتی که در این بحث نمیگنجد هزینه بر نیز می باشد.
     اما ما برای شما پیشنهاد بهتری داریم از سیستم حسابداری نوسا استفاده نمایید از خروجی به اکسل آن  بهره جویید و با کمک نرم افزار اکسل که در ایران رایگان و بدون محدودیت است،  استفاده نمایید هم صورتهای مالی خود را داشته باشید هم تجزیه و تحلیل آن را.
    با تشکر
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    18 شهریور 1391 08:41 ب.ظ
    با درود بر شما

    پیچیدگی هایی که  از آن نام بردید درست است، اما حیف است که نرم افزار شما با امکانات بسیاری که داراست، دست کم ترازنامه و صورت سود وزیان را  که از صورت های مالی اصلی شناخته می شود و حاوی  ماحصل فعالیت های یک دوره مالی  با به کار گیری آن همه امکانات ارایه  شده است ، در بر نداشته باشد.

    فکر می کنم  با در نظر گرفتن پیش فرض هایی معین  ( در سیستم کدینگ حساب ها )  - و البته  زحماتی نه چندان اندک - به توان به این مهم در شکلی متعارف دست یافت.
                                                                            با آرزوی موفقیت بسیار  شاد وسر بلند باشید
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    27 آذر 1391 03:33 ب.ظ

     

    با سلام و خسته نباشید

     بسیار ممنون می شوم به پرسش های زیر در مورد نرم افزار هدیه نوسا پاسخ دهید:

     الف – بخشی از عملیات مالی انجام شده است ، ولی عمل پشتیبان گیری صورت نگرفته است:

    1-      اگر فایل اجرایی حذف شود، و دوباره نصب شود . آیا می توان (  با ارتباط مجدد  با فایل اطلاعاتی)، عملیات گذ شته را  ادامه یابد؟

    2-      اگر فایل اجرایی و فایل اطلاعاتی حذف شوند، آیا می توان بانصب  مجدد فایل اجرایی ، عملیات جدیدی را از ابتدا با نام سیستم اطلاعاتی جدید ( نام جدید شرکت )  شروع کرد؟

    3-      در صورتی که مورد 2 اامکان پذیر نباشد ، آیا  برای شروع عملیات جدید ( با سیستم اطلاعاتی  جدید  ) باید  برنامه   SQL Server  را نیز حذف کرد ، تا با نصب مجدد همه ی آنها بتوان عملیات جدیدی را  ازا بتدا آغاز کرد؟

    4-      اصولا" چگونه می توان عملیات جدیدی را با سیستم اطلاعاتی تازه و پایگاه اطلاعاتی جدید ( جدا  و با حذف  سیستم  گذ شته)  شروع کرد؟

    5-      اگر  SQL Server  حذف گردد فایل اطلاعاتی هم خود به خود حذف می گردد؟ اگر فایل اطلاعاتی  حذف نمی شود، آیا با نصب مجدد SQL Server ، دوباره فایل اطلاعاتی     فعا ل میگردد؟

     

    ب – بخشی از عملیات مالی انجام شده،  و عمل پشتیبان گیری صورت گرفته است:

    1- اگر فایل اجرایی، فایل اطلاعاتی و  SQL Server  حذف شوند، آیا می توان با نصب مجدد فایل اجرایی و SQL Server، عملیات مالی را ادامه داد؟  

    2 – اگر فایل اجرایی حذف شود، می توان با نصب مجدد این فایل و بازیابی فایل پشتیبان، عملیات را ادامه داد؟

    3- اگر فایل اجرایی و SQL Server  حذف شود، آیا می توان با نصب مجدد آنها و با بازیابی فایل پشتیبان، عملیات گذشته را ادامه داد؟   

                                                                               با سپاس از پاسخ های شما

    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    27 آذر 1391 04:27 ب.ظ
    با عرض سلام واحترام ،
    الف :
    1. از طریق منوی عملیات موجود در Admin و انتخاب گزینه معرفی مستقیم فایل.
    2.تام سیستم اطلاعاتی نباید تکراری باشد "همان ایجاد سیستم اطلاعاتی جدید "
    3.برای ایجاد سیستم اطلاعاتی جدید نیازی به حذف SQL نیست .
    4.؟؟
    5. با حذف SQL اطلاعات شما پاک نمی شود ((به عنوان مثال آیا شما نرم افزار ADob را پاک کنید فایل های PDF نیز حذف می شوند ؟؟ خیر ))
    ب:
    1.اگر فایل اطلاعاتی شما از هارد پاک شود با نصب نرم افزار و SQL قابل بازیابی نیست ،
    2.بله
    3.بله
    با تشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    28 آذر 1391 08:39 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب خدمت شما سرور گرامی

    ضمن تشکر از پاسخ کامل جناب آقای صدری عزیز
    خلاصه پاسخ سوالات شما
    بخش الف) چون پشتیبان تهیه نکرده اید، اگر فایل های اطلاعاتی شما حذف نشده باشد، همه کارهایی که فرمودید ممکن است. اگر حذف شده باشد فقط می توانید یک پایگاه جدید بسازید و داده های قبلی اتان را از دست خواهید داد.

    بخش ب) چون پشتیبان تهیه کرده اید، پاسخ همه سوال ها مثبت است. در واقع همه حالت ها ممکن خواهد بود.
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    02 بهمن 1391 10:05 ق.ظ

     با سلام و خسته نباشید

     در صورتیکه بخواهیم از نرم افزار هدیه  برای آموزش نیز استفاده کنیم ، لطفا" موارد ریر را راهنمایی بفرمایید:

    1-      آیا می شود یک سال مالی را به چند دوره یک ماهه یا چند ماهه تقسیم کرد و در هر یک از این دوره ها عملیات مالی مستقلی را از ابتدا تا انتها ( از تراز افتتاحیه تا تراز اختتامیه )  انجام داد؟

    2-      چگونه می توان تمام یا قسمتی از عملیات مالی  یک دوره را ( مثلا" اردیبهشت  را ) در دوره دیگری ( مثلا" تیر ماه ) کپی کرد و  سپس عملیات مالی را ( در صورت لزوم  با اصلاح حساب ها ) ، با  داده  های دیگری در این دوره   ادامه داد؟

    3-      آیا امکان ایجاد سیستم اطلاعاتی ( نام شرکت )  و پایگاه اطلاعاتی  جداگا نه برای هر یک از این دوره ها وجود دارد؟

                                                                               موفق باشید


    samaeenya
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 بهمن 1391 10:35 ق.ظ
    در جواب سوال اول:
    سال مالی 12ماهه می باشد و امکان این وجود ندارد که چندماهه تعریف کنید
    در جواب سوال دوم:
    این امکان در نسخه هدیه قابل استفاده نمی باشد
    در جواب سوال سوم:
    در نسخه هدیه فقط یک پایگاه اطلاعاتی می توان ایجاد کرد.

    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    02 بهمن 1391 10:37 ق.ظ
    سلام

    1- بله ، شما می توانید  اول ماه سند افتتاحیه و آخر ماه سند اختتامیه تنظیم کنید و دوباره اول ماه بعد سند افتتاحیه را از روی سند اختتامیه ماه قبل تنظیم نمائید .

    2- شما در این سیستم می توانید با کپی اسناد ماه قبل بصورت تک تک در ماه جدید یک یا چند سند تنظیم کنید ولی اگر اصلاح حساب انجام دهید تغییرات در تمام اسناد اعمال می شود .

    3-خیر

    با تشکر
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    27 بهمن 1391 08:54 ب.ظ


       <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4 <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:2106992760; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:1467639184 -1813853560 67698713 67698715 67698703 67698713 67698715 67698703 67698713 67698715;} @list l0:level1 {mso-level-text:%1-; mso-level-tab-stop:36.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} --> <!--[if gte mso 10]>  با سلام و خسته نباشید

     لطفا" در موارد زیر راهنمایی بفرمایید:

    <!--[if !supportLists]-->1-      <!--[endif]-->آیا برای سا ل مالی 1392 هم می توان از سیستم هدیه نوسا جاری ( 1391 ) استفاده کرد؟

    <!--[if !supportLists]-->2-      <!--[endif]-->به منظور آموزش  و تمرین می توان سال مالی مورد نظر را سال های قبل از سال 1391 برای انجام عملیات حسابداری  انتخاب کرد  و عملیات مالی مورد نظر را در آنها انجام داد؟

    <!--[if !supportLists]-->3-      <!--[endif]-->در این موارد می توان برای هر سال سیستم کدینگ خاص و مستقلی تعریف کرد؟

    <!--[if !supportLists]-->4-      <!--[endif]-->در این موارد  آیا  تغییر سال مالی  از طریق انتخاب گزینه عملیات  ← اصلاح مشخصات سیستم اطلاعاتی ← تغییر در " تاریخ شروع عملیات مالی " انجام می شود؟

                         

                                                                                 با تشکر از زحمات شما

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    28 بهمن 1391 09:34 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی

    1- بله - در بخش درباره هدیه پاسخ شما داده شده است: "نسخه 3/05 نرم‌افزار فقط تا تاريخ 1392/06/31 به صورت كامل كار مي‌كند و پس از آن فقط براي اخذ گزارش قابل استفاده خواهد بود." حتما قبلا از آن تاریخ نسخه جدید هدیه از طریق همین سایت در دسترس خواهد بود. کافی است اقدام به ارتقای نسخه نمایید.
    2- بله - کافی است در بخش مدیریت هدیه، منوی عملیات، اصلاح مشخصات پایگاه اطلاعاتی، تاریخ شروع سال مالی را به سال دلخواه خود تغییر دهید.
    3- خیر - ساختار کدینگ حساب و تفصیلی ها بین سال های مختلف مشترک خواهد بود.
    4- برای تغییر سال مالی کافی است در سیستم هدیه - منوی سیستم - تغییر سال مالی - انتخاب سال مورد نظر - تصویب
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    28 بهمن 1391 09:45 ق.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    1. بله
    2.تنها محدوديتي كه نرم‌افزار هديه نوسا XP بر روي داده‌ها اعمال مي‌كند مربوط به تعداد اسناد و رخدادهاي مالي (سطرهاي اسناد) است. حداكثر 3 سند در هر روز، 300 سند در هر سال مالي و 2000 سطر سند در هر سال مالي قابل درج مي‌باشند.
    3.خیر ( شما تنها قادر به ایجاد یک پایگاه هستید)
    4.بله
    با تشکر
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    19 اسفند 1391 01:48 ب.ظ

    <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4 <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> <!--[if gte mso 10]> با سلام و خسته نباشید

     بسیار ممنون خواهم شد اگر در موارد زیر راهنمایی بفرمایید:

     1- چگونه می توان حسابهایی را که  بر حسب کد و عنوان حساب  در اکسل Excel   ثبت شده است  در درخت حسابها  کپی کرد؟

     اگر کپی و انتقال  کد حسابها  امکان پذیر نیست  آیا  کپی عناوین حسابها  امکان پذیر است ؟

    2- چگونه می توان تمام یا بخشی از حسابهایی را که  ( کد و عنوان حساب آنها) در درخت حسابها  وجود دارد ، در محل دیگری از درخت حسابها ( مثلا" به عنوان   زیر بخش های کد حساب  دیگری )  کپی کرد ؟ به عنوان مثال حسابهای معین یک حساب کل را به عنوان  حسابهای معین یک حساب کل دیگری نیز در نظر گرفت و آن  را کپی و ثبت کرد.

    بدیهی است منظور تغییرات پیش از ثبت اسناد می باشد.

                                                                                     موفق و پایدار باشید


    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 اسفند 1391 01:59 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    1. نیاز به آشنایی با کانورت اطلاعات دارد که طبیعطا توسط کارشناسان نوسا امکان پذیر است .
    2. این آیتم را از طریق " کشیدن و رها کردن " حسابها از - درخت حساب ها به جدول حسابها - به راحتی امکان پذیر است .


    توجه : جابجایی حساب ها و تفصیلی ها ، تغییر کد و نام آنها در صورت ثبت اسناد نیز امکان پذیر است .
    با تشکر
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 اسفند 1391 02:08 ب.ظ
    همچنین مطالعه لینک زیر مفید خواهد بود : http://accsupport.nosa.co...v/topic/Default.aspx
    با تشکر
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 اسفند 1391 02:11 ب.ظ
    ارسال توسط saadat در 15 اسفند 1391 09:17 ق.ظ
    7-    امکان اصلاح ساختار کدینگ حساب‌ها و تفصیلی‌ها ( تغییر نام، تغییر کد، جابجایی در کدینگ)












    با تشکر
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    28 اردیبهشت 1392 09:23 ق.ظ
    <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4  <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4

    <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4

    <!--[if gte mso 9]> <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4

    <!--[if gte mso 9]> با سلام و خسته نباشید،

    1- چگونه می توان درخت حسابها ( سیستم کدینگ حسابها  ) را به طور کامل و به صورت یک مجموعه به  Excel   منتقل کرد ؟

    با توجه به این که گزینه " نمایش اطلاعات در جدول Excel  " هر بار تنها جدولی از جزیی از اطلاعات را منعکس می کند.

    2- چگونه می توان در هرمرحله از عملیات حسابداری ، کل اطلاعات حسابداری تا آن مقطع را، یا کل اطلاعات حسابداری هر دوره را  ( اسناد حسابداری، دفتر روزنامه، دفاتر کل و صورتهای مالی تنظیمی را ) به صورت یک مجموعه در فایلی ذخیره و آرشیو کرد، تا  در صورت لزوم درهر زمان بتوان آنها را در همان کامپیوتر ، یا با ذخیره آنها در CD  و یا فلش در هر کامپیوتر دیگری ( بدون نصب نوسا و SQL Server   د ر آنها ) تنها برای  مشاهده و بازبینی  فراخوانی کرد؟

                                                                                       شاد و سربلند باشید

     

    <!--[if gte mso 9]>  
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    28 اردیبهشت 1392 10:06 ق.ظ

    با سلام و احترام

    1- انتقال کدينگ به Excel را از طريق فرم چاپي انجام دهيد.

    در درخت حسابها، سمت راست از گزينه‌هاي آيکن چاپگر، گزارش مورد نظر را انتخاب نماييد. پس از تعيين تنظيماتي مانند محدوده سطوح و کد، بر روي آيکن پيش نمايش کليک نماييد. حال از آيکن‌هاي اين صفحه، آيکن ديسکت را انتخاب نموده و فايلي با فرمت HTM تهيه نماييد. اين فايل در Excel باز (Open With)خواهد شد.

    2- براي اطلاعات مورد نياز، در هر گزارش مي‌توانيد از ارسال به Excel استفاده کنيد. براي اسناد هم از گزارش خلاصه اسناد استفاده نموده، سپس اين گزارش را به Excel ارسال کنيد.

    با تشکر

    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    29 اردیبهشت 1392 09:15 ق.ظ
    <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4 با سلام و تشکر از پاسخ شما

    در باره بند دوم: در مورد اسناد و دفتر روزنامه به ناچار می توان از این روش استفاده کرد ، ولی در مورد حسابهای کل، معین و تفصیلی با توجه به تعداد و حجم  بسیار زیاد حسابها  این کار بسیار دشوار و در حد غیرممکن است. باید روشی طراحی شود که به توان کلیه اطلاعات حسابداری هر دوره را به صورت یک مجموعه – جهت مشاهده و بازبینی آنها – در فایلی ذخیره و آرشیو کرد.

                                                                                                 با سپاس از شما<!--[if gte mso 9]>
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    29 اردیبهشت 1392 09:35 ق.ظ
    سلام

    "باید روشی طراحی شود که به توان کلیه اطلاعات حسابداری هر دوره را به صورت یک مجموعه – جهت مشاهده و بازبینی آنها – در فایلی ذخیره و آرشیو کرد"

    عموما برای این‌کار باید از خود برنامه استفاده نمود - یعنی داده‌های هر برنامه قاعدتا با خود همان برنامه آرشیو و ذخیره می‌شوند و بعدا هم با همان برنامه بازبینی می‌شوند.

    اما چاپ داده‌ها در فرمت PDF هم یک امکان است...
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    01 خرداد 1392 07:25 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید

     در این جا منظور کدام برنامه است و این کار چگونه ( ذخیره و آرشیو داده ها )  انجام میشود؟

                                                                                      

                                                                                                شاد و سربلند باشید

     

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    01 خرداد 1392 08:44 ب.ظ
    برنامه مالی هدیه نوسا (موضوع بحث در اینجا)
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    02 خرداد 1392 08:47 ق.ظ
    با سلام و عرص ادب.

    هم در نرم افزار هدیه نوسا و هم در سیستم مالی یکپارچه نوسا، می توانید از طریق مدیریت سیستم هدیه نوسا (در نرم افزار هدیه) و مدیریت نوسا (در سیستم مالی یکپارچه نوسا) - منوی عملیات - گزینه تهیه پشتیبان، نسبت به تهیه آرشیو مورد نظرتان اقدام فرمایید.
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    03 خرداد 1392 10:52 ب.ظ
    <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4 با سلام و احترام خدمت آقای مولایی

    تهیه  فایل پشتیبان ( با فرمت NBK ) و نحوه استفاده از آن روشن است  و تنها می توان آنرا در کامپیوتری  که در آن برنامه نوسا و SQL – Server  نصب شده است باز و استفاده کرد.

     پرسش - همانطور که در ابتدا بیان شده است - این است  که چگونه می توان کل مجموعه عملیات حسابداری هر دوره را ( جدا از تهیه فایل پشتیبان )  در فایلی  ذخیره و آرشیو، و آن را به   CD و یا فلش منتقل کرد  تا  در صورت لزوم آنها را در هر کامپیوتری   ( بدون نیاز به نصب برنامه نوسا و SQL-Server  ) تنها جهت بازبینی     ( بدون اینکه بخواهیم داده ها را اصلاح و پردازش کنیم ) مشاهده کرد ؟

                                                                                        با آرزوی موفقیت برای شما<!--[if gte mso 9]>
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 خرداد 1392 09:01 ق.ظ
    با سلام مجدد.

    نهایتا شما می توانید ریز رخدادهای موجود در اسنادتان را به اکسل منتقل نمایید و سپس "آنها را در هر کامپیوتری ( بدون نیاز به نصب برنامه نوسا و SQL-Server ) مشاهده نمایید". روش این کار هم همان است که سرکار خانم سجادی اشاره فرموده اند: "براي اسناد هم از گزارش خلاصه اسناد استفاده نموده، سپس اين گزارش را به Excel ارسال کنيد."
    طبیعتا در فایل اکسل مذکور، فقط ریز رخدادهای مالی وجود دارد و نهایتا با استفاده از امکانات اکسل می توانید آن ها را دسته بندی و یا فیلتر نمایید.
    اما اگر انتظار دارید در این فایل امکاناتی مشابه نرم افزار نوسا در اختیار داشته باشید، حتما امکان پذیر نیست. مثلا اگر یک فایل Auto Cad در اختیار داشته باشید، آیا می توانید محتویات آن را در هر سیستمی (و بدون نیاز به بسته نرم افزاری Auto Cad) در اختیار داشته باشید؟
    hamid3253
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    09 مرداد 1392 01:35 ق.ظ
    با سلام
    من به دنبال نرم افزاری برای ثبت حساب های روزانه و شخصی خودم به نرم افزار هدیه نوسا برخوردم. الان 3 - 4 روزی میشه که دارم با اون کلنجار میرم ولی هنوز نتونستم حتی یک سند بزنم. با توجه به اینکه رشته تحصیلی من حسابداری نبوده و از اصول حسابداری هم خیلی کم میدونم، پیشنهاد شما برای اینکه بتونم در حد نیاز خودم در کم ترین زمان آموزش ببینم و از این نرم افزار استفاده کنم چیه؟
    از تاپیک آموزش برنامه هدیه نوسا و مطالب آقای فلفلی استفاده کردم ولی حیف که ناتمام مونده. حقیقت امر اینه که خیلی نمیخوام در گیر مسائل و اصول بعضا پیچیده حسابداری بشم، در همین حد که بتونم حساب های شخصی خودم که بعضا با حساب های کاری و افرادی که با اونها در ارتباطم قاطی میشه رو سر و سامان بدم برام کافیه.
    ممنون میشم بنده رو راهنمائی کنید
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    09 مرداد 1392 07:43 ق.ظ
    با سلام خدمت شما دوست عزیز، سیستم مالی هدیه نوسا یک ابزار تخصصی رشته حسابداری می باشد پس بالطبع برای کار با آن باید حسابداری را بلد بود و با ماهیت حساب‌ها و حسابداری دوبل آشنایی داشت، برای حسابداری شخصی اگر کتاب مالی 1 که از کتاب‌های ابتدایی رشته حسابداری می باشد استفاده نمایید کار شما را را می اندازد، دوره های کوتاه مدت حسابداری کاربردی هم که زیاد است. یکی از دورههای مفید آموزشی برای شما دوره حسابداری با متد کارگاهی با سیستم مالی نوسا در مجتمع فنی تهران است که برای کسانی نیز که حسابداری را آکادمیک نگذراندند نیز کاربرد دارد، خاطر نشان باید کارد این دور‌هها در دانشگاه های بسیاری برای دانشجویان بصورت رایگان برگزار می‌شود که از دانشجویان رشته‌های دیگری همچون مدیریت در این دوره‌ها شرکت کردند.

    در کل پیشنهاد بنده این است اگر وقت دارید حتما کلاس کاربردی شرکت کنید و اگر نه از یک کتاب معتبر آموزشی برای حسابداری استفاده نمایید.
    راهنمای کار با سیستم هدیه نوسا نیز همراه cd هدیه نوسا در اختیار شما قرار دارد

    با تشکر از حضور شما در پرتال خودتان
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    hamid3253
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    10 مرداد 1392 07:56 ب.ظ
    با سلام مجدد

    ممنون از راهنمائی هاتون. فعلا کتاب اصولحسابداری 1 را گرفته ام.

    باز هم تشکر از وب سایت و انجمن های بسیار مفیدتون
    یا حق
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    20 شهریور 1392 10:24 ق.ظ
    <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4 با سلام و خسته نباشید،

     آن طور که بیان شده است می توان از طریق " تعریف مجموعه های حساب " و به تبع آن انتخاب گزینه گزارش ← " خلاصه عملیات یک مجموعه حساب " ، صورت حساب سود و زیان و ترازنامه را تهیه کرد.

    ولی از این طریق عملا" تنها مانده نهایی حساب های سود و زیان و .... منعکس می شود.

    چگونه می توان صورت حساب سود و زیان و ترازنامه را به تفکیک حساب های انتخاب شده در " تعریف مجموعه های حساب " تهیه کرد، تا سپس با انتقال آنها به اکسل  اشکال دلخواه را تنظیم نمود؟

                                                                                    موفق باشید

    <!--[if gte mso 9]>
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    20 شهریور 1392 01:55 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    شما میتوانید از منوی گزارش و آیتم خلاصه مانده حساب های یک مجموعه به تفکیک های زمانی مختلف این گزارش را بگیرید .
    با تشکر
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    07 مهر 1392 06:25 ب.ظ
    <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4   با سلام و خسته نباشید

       آیا در صورت لزوم می توان برای سال مالی جدید ( و یا به طور کلی برای هر دوره مالی ) ، سیستم کدینگ مستقل و جدیدی تعریف کرد؟

     اگر پاسخ منفی است، پس چگونه  شرکتی که حوزه فعلیت های خود را تغییر و یا توسعه داده است و نیاز به اصلاح سیستم حساب های خود دارد ، می تواند عملیات حسابداری خود را ادامه دهد؟

    به عنوان مثال، شرکتی خدماتی می خواهد  حوزه فعالیت های خود را تغییر و وارد فعالیت های بازرگانی و یا تولیدی شود ، طبیعی است در این حالت نیاز به سیستم کدینگ حساب های جدیدی دارد.

                                                                                                  موفق باشید

    <!--[if gte mso 9]>
    kermanshahi
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1392 07:54 ق.ظ
    با سلام
    تعریف کدینگ مجدد ملزم به ایجاد پایگاه جدید است ، در سیستم هدیه نوسا بدلیل اینکه فقط یک پایگاه اطلاعاتی ( یا شرکت ) می توان ایجاد کرد این کار میسر نیست. البته اگر سیستم هدیه را روی دو کامپیوتر مجزا نصب کنید می توانید روی هر کدام پایگاه ( یا شرکت ) با کدینگ متفاوت را تعریف کنید.
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1392 07:34 ب.ظ
    با تشکر از پاسخ شما
      در سیستم مالی نوسا ( نرم افزار حسابداری ) چند پایگاه اطلاعاتی می توان نصب کرد؟
                                                                                                  متشکرم
    samaeenya
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 مهر 1392 08:02 ق.ظ
    با سلام خدمت شما
    در سیستم هدیه نوسا فقط یک پایگاه اطلاعاتی می توان داشت ولی در سیستم اصلی نوسا که همراه با فقل سخت افزاری کار می کند میتوان N تا پایگاه داشت.
    kermanshahi
    کاربر
    کاربر

    --
    09 مهر 1392 08:03 ق.ظ
    با سلام

    در سیستم هدیه نوسا فقط یک پایگاه اطلاعاتی می توان ایجاد کرد.
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    09 مهر 1392 02:09 ب.ظ
    <!--[if gte mso 9]> Normal 0 unctuationKerning/> false false false ontGrowAutofit/> MicrosoftInternetExplorer4  با سلام و تشکر بسیار از زحما ت شما

       در صورت اجرای موارد زیر:

    1-      از عملیات و اطلاعات دوره یا دوره های قبل پشتیبان تهیه می کنیم.

    2-      سپس کلیه عملیات و اطلاعات دوره یا دوره های قبل (پایگاه اطلاعاتی) را ( با سیستم کدینگ حساب ها ) حذف میکنیم.

    3-      عملیات دوره مالی جدید را با تدوین سیستم کدینگ جدید شروع و ادامه می دهیم.

       آیا در این صورت  امکان دارد:

       اطلاعات دوره یا دوره های قبل را ( که از آنها پشتیبان تهیه کرده ایم ) در هر زمان در صورت نیاز،  تنها برای باز خوانی و تهیه گزارش فراخوانی کنیم؟

                                                                                                شاد و سر بلند باشید

    <!--[if gte mso 9]>
    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 مهر 1392 02:36 ب.ظ
    با سلام

    بله می توانید مشکلی ندارد.
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    31 فروردین 1393 07:18 ب.ظ


     با سلام و آرزوي موفقيت بسيار  براي شما در سال جديد

     آيا مي توان نسخه جديد را ( نسخه 4/03 ) با سيستم اطلاعاتي جديد ومستقل از سيستم اطلاعاتي گذشته ( نسخه 4/01 ) نصب كرد و از  ابتدا با طراحي سيستم كد ينگ حساب هاي جديد، عمليات مالي تازه اي را شروع كرد، و تنها از سيستم اطلاعات قبلي  - بر اساس فايل پشتيبان كه از آن تهيه شده است – براي بازخواني و گزارش گيري استفاده كرد؟

                                                                         شاد و سر بلند باشيد

    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 اردیبهشت 1393 08:22 ق.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    شما قادر نخواهید بود با یک یوزر و در یک ویندوز دو نسخه از نرم افزار را نصب کنید ، اما جدای از راه حل این موضوع ، آیا امکان دارد دلیل این امر را بفرمایید ؟ تا شاید راه حل بهتری بدست آورد .
    با تشکر
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    07 اردیبهشت 1393 08:46 ق.ظ

     با سلام و تشكر از توجه شما

     از آن جا كه  سيستم حسابداري نوسا جامع ترين و منعطف ترين ساختار در سيستم كدينگ حساب ها را ( اگر اغراق نباشد بين نرم افزار هاي حسابداري موجود ) داراست. و اين امر سيستم را قادر مي سازد تا بر اساس آن،  اشكال متنوعي از سيستم هاي هزينه يابي مانند : هزينه يابي واقعي، هزينه يابي نرمال، هزينه يابي برنامه اي ( استاندارد ) با هزينه هاي كامل و يا  هزينه هاي مستقيم ( متغير ) طراحي و اجرا شوند، لذا اين جانب با استفاده آموزشي و پژوهشي از هديه نوسا  در نظر دارم با انجام عمليات حسابداري مربوط  نمونه هايي از سيستم هاي هزييه يابي را با سيستم حسابداري نوسا  و هر بار با تنظيم تعدادي سند هاي  حسابدار ي و با  كدينگ هاي متناسب با آنها تست و اجراي آزمايشي كنم.

     از اين رو براي تهيه اين  ا لگو ها لازم است كه بتوان با توجه به نمونه ها ي  مورد نظر،  عمليات حسابداري مستقلي را براي هر يك از آنها  از ابتدا تا انتها بر اساس سيستم كدينگ خاص مربوط به هر يك از آنها ( به ويژه در مورد كدينگ مربوط به هزينه ها ) اجرا نمود.

    در مورد پرسش ياد شده ، منظورم اين نبود كه دو نسخه 4/01 و 4/03  را همزمان به كار برم، بلكه مي خواستم از اطلاعات نسخه 01/4 تنها براي  بازيابي فايل پشتيبان و بازخواني و گزارش گيري از اطلاعات آن استفاده كنم.

                                                     شاد و سربلند باشيد

    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 اردیبهشت 1393 11:13 ق.ظ
    عرض سلام و احترام ،
    ممنون از توضیحات مفیدتان ،اما نکته ای که فرمودین در مورد بازیابی اطلاعات ، شما میتوانید نسخه 401 رو به 403 Upgrad کنید و گزارشات خود را از نسخه جدید یعنی 403 بگیرید .
    با تشکر
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    21 تیر 1394 10:15 ق.ظ

    با سلام

    با انتخاب گزینه " درخت حساب ها "  و سپس انتخاب گزینه " تعریف ارتباط حساب با تفصیلی " برای هر حساب،  پنجره

    " ارتباط حساب با تفصیلی ها "  باز می شود. کادر این پنجره بسیار کوچک و  فاقد گزینه های minimize   و maximize

    است  و امکان مشاهده نام تفصیلی ها که ممکن است شامل بسیاری از زیر مجموعه های کد تفصیلی باشد به دشواری ممکن است .

    چگونه می توان این پنجره را بزرگتر کرد؟                                                شاد و سربلند باشید

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 تیر 1394 10:39 ق.ظ
    سلام

    متاسفانه فرم این پنجره قابل تعریف و تغییر نیست. البته عرض ناحیه مربوط به نام تفصیلی 500 pixel تعیین شده است که به نظر ما کافی می‌آمده است. با این همه امکان تغییر عرض ستون‌ها به drag کردن خط جداکننده آنها (از ناحیه عنوان جدول) میسر است. همچنین از Scroll Bar افقی که در پایین پنجره وجود دارد هم برای حرکت دادن کل ستون‌های جدول می‌توان استفاده کرد.
    13611369
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    09 مرداد 1394 12:39 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب و احترام
    ضمن تشکر از نرم افزار هدیه نوسا هنگام استفاده از قسمت صدور سند حسابداری با مشکل زیر روبرو می شوم لطفا مرا را هنمایی کنیدپیشاپیش از شما کمال تشکر را دارم
    شما به عنوان یک کاربر مستقل در سیستم تعریف نشده اید اختیارات شما از گروههای که در آنها هستید ناشی شده است در این شرایط درج شماره کاربر در داده های سستم میسر نیست
    امکانی که نیاز به کار مستقل دارد تنظیم سند جدید در تاریخ دلخواه (قبل)-حسابداری
    Javid
    کاربر
    کاربر

    --
    09 مرداد 1394 03:34 ب.ظ
    با درود فراوان جهت بررسی و تنظیم اسناد مالی شما باید به عنوان کاربر شناخته شده برای نرم افزار معرفی شوید. برای انجام این کار لطفا از منوی سیستم ----> تعریف کاربران و امکانات آنها ----> با انتخاب علامت به علاوه ( مثبت ) قرمز رنگ یک سطر جدید کرده و با دابل کلیک در سلول نام در ویندوز، نام کاربری (user name ) خود را معرفی نمایید. در انتها تصویب نمایید و به فعالیت خود ادامه دهید.
    shapour
    کاربر
    کاربر

    --
    18 آذر 1394 12:08 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید

    1-     1- چگونه می توان فاصله سطرها یا ردیف ها را مثلا" در سند حسابداری یا دفتر حساب افزایش داد تا متناسب با اندازه فونت عبارات شوند؟ مثلا" در دفتر حساب که ریز عملیات یک حساب در پائین دفتر فرا خوانی می شوند، عباراتی مانند تاریخ سند ، نوع سند، کد حساب، ...که  داخل ردیف ها  درج می شوند، به صورت ناقص و شکسه نشان داده می شوند.

    2-    2-  چگونه می توان اندازه فونت ها را به طور متناسب تغییر داد؟

    3-  3-   در نوار ابزار بالای صفحه ،عناوینی که به صورت شکل نشان داده شده اند( مانند: برگشت حساب، تعریف ارتباط حساب، حذف حساب، ...) بسیار کوچک اند. چگونه می توان آنها را به صورت بزرگتر و واضح تر نمایش داد؟

    شاد و سربلند باشید

    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    22 آذر 1394 09:35 ق.ظ
    عرض سلام و احترام ،
    1. با تغییر سایز فونت بصورت خودکار عمل افزایش ارتفاع و عرض سطر ها انجام میشود .
    2. از منوی تغییر سیستم برای تمام کاربران ، انتخاب قسمت مورد نظر از سمت چپ (فرم های نمایشی یا چاپی ) ،  انتخاب گزارش مورد نظر ، و در نهایت از سمت راست انتخاب فرم . لینک زیر را مطالعه بفرمایید
    3. اشکال و آیتم هایی که بصورت عکس و تصویر وجود دارد قابل تغییر نیست .
    با تشکر
    lovesaz
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    04 اسفند 1394 10:35 ق.ظ
    سلام خسته نباشید
    چرا در قسمت خروج نمیشه مبلغ و وارد کرد
    Javid
    کاربر
    کاربر

    --
    04 اسفند 1394 11:06 ق.ظ
    با درود فراوان
    لطفا قبل از طرح سوال کمی در انجمن مربوط به آن سوال، جستجو نمایید، به طور یقین به پاسخ خود خواهید رسید.
    در رابطه با سوالتان ( که ارتباط دادن آن با موضوع اصلی این تاپیک سخت است و گویا مربوط به نرم افزار انبار و بحث ریالی کردن برگه های خروج کالا از انبار می باشد.) از ویژگی اصلی نرم افزار های استاندارد، تعیین بهای خروج کالا از انبار به واسطه الگوی مالی آن است. بدین صورت که با محاسبات بر روی مبالغ ورود های آن کالا به همراه تعداد آن تحت تاثیر روش تعیین بهای آن ( میانگین، فایفو، لایفو و ...) به دست می آید.
    امیدوارم در مجموع پاسخ مناسب با سوالتان را داده باشم.
    با سپاس


    ---