Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 09 اردیبهشت 1402 09:15 ق.ظ توسط leila
درخواست راهنمايي در درخت كالا
�3 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
leila
کاربر
کاربر

--
08 اردیبهشت 1402 09:46 ق.ظ

    با سلام

    در خصوص سامانه موديان كه شناسه كالا خواسته شده است

    من چند شركت حقوقي با شخصيت هاي جدا در يك پايگاه نوسا به صورت بخشهاي مختلف دارم

    در حال حاضر مشكل من با شناسه كالا مي باشد از انجا كه همه ما يك كالا را مي فروشيم ولي در سامانه موديان جديد براي هر شركت يك شناسه كالا براي هر كلا داده مي شود در نتيجه من نمي خواهم كه يك كالا را به تعداد شركتهام تكراري وارد كنم كه بتونم شناسه كالا متفاوت بدم چون درخت كالا را نميشود به بخش خاصي ارتباط داد براي يوزها خيلي سند فروش زدن سخت و اشكال برانگيز مي شود

    لذا خواهشمندم براي اين يك روشي ايجاد بفرماييد كه يك كالا داشته كه بشود چند تا شناسه كالا بهش داد

    و موقع ارسال به سامانه موديان با درست كردن فايل ارسالي براي هر شركت ارسال فايل صورت بگيرد

    ممنون

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    09 اردیبهشت 1402 08:34 ق.ظ
    سلام

    شناسه، همانطور که از نام‌اش برمی‌آید، «شناسایی کننده» کالا است و حتما باید به صورت یک به یک و بدون هیچ شک و شبهه‌ای یک کالای به خصوص را مشخص نماید. تصور بفرمایید که مطابق فرمایش شما یک کالا بیش از یک شناسه می‌داشت، تصور کنید که در زمان تنظیم برگه‌ها چه دردسری برای کاربران ایجاد می‌شد.
    از طرف دیگر، ما در سیستم نوسا با اقلام فیزیکی و مجازی سروکار داریم. ارتباط اقلام مجازی (مثلا حساب دارایی‌ها) به بخش‌ها قابل تصور است و به صورت اختیاری (و البته مجازی) می‌توان آنها را به بخش‌ها نسبت داد. اما ارتباط اقلام فیزیکی به بخش‌ها حتما نادرست است. در بسیاری از کاربردها بخش‌ها مطابق کاربرد تعریف شده در سیستم مورد استفاده واقع می‌شوند (نه برای جمع کردن داده‌های تعدادی شخصیت کاملا جداگانه در یک پایگاه اطلاعاتی). در این کاربردهای استاندارد حتما نباید از محدودیت بخش برای مثلا کالاها استفاده کرد.
    تفکیک کالاها باید اولا با استفاده از امکانات خود درخت کالا انجام شود (مثلا تفکیک کالاهای هر شخصیت حقوقی در زیرشاخه‌های درخت - حتی از ابتدا)، یا حداکثر با استفاده از انبارها و بعدا نسبت دادن انبارها به کاربران انجام شود.
    شناسه معادل فارسی کد است و استفاده از یک کد (شناسه) کالا برای کاربردهای کاملا متفاوت نادرست است. تفکیک شناسه‌ها بدون تفکیک کالاها حتما فقط اوضاع را بدتر می‌کند.

    ارادت
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 اردیبهشت 1402 08:44 ق.ظ

    با سلام،

    در زمان طراحی سیستم، به مبحث استفاده از چند شرکت حقوقی در یک پایگاه به جدیت پرداخته شد و پیاده سازی سامانه مودیان برای این گونه مشتریان یکی از امکانات زمان‌بر بود. قابلیت بخش در نرم‌افزار، هر چند بسیار گسترده، عموما قرار نیست به عنوان پایگاه حقوقی مستقل استفاده گردد و با استفاده این گونه از این امکان محدودیت‌های منطقی وجود خواهد داشت که اصولا قابل حل نخواهند بود. متاسفانه اندکی از دوستان و مشتریان نوسا به دلایل گوناگون مانند قابلیت دریافت گزارشات کنترلی به لحظه فی مابین شرکت‌ها، تجمیع و حتی تلفیق کنترل شده داده شرکت‌ها بصورت به لحظه، و یا جهت ساده سازی و کنترل تغییرات (زمانی که کالا و خدمات عموما یکسان بوده) از این امکان برای تعریف شرکت‌های حقوقی متفاوت استفاده می‌کنند. 

     

    دقت بفرمایید در صورتی که از کالا و خدمات عمومی استفاده می‌کنید، فرقی ندارد چه شرکتی کالا را به فروش میرساند، در صورتی که از کالا و خدمات با شناسه اختصاصی در سامانه تجارت استفاده می‌کنید، کالای شما برای شرکت بخصوص یک کالای خاص تعریف شده و گواهی خاص خود را دارد، داده ارسالی با شناسه و کالای خاص صرفا بخش اول از نیاز های شما خواهد بود و در آینده به احتمال زیاد نیاز به ارائه اطلاعات تکمیلی موجودی، اسناد ورود و فروش در زمان رسیدگی به ریز کالا و ... الزامی خواهد بود، این اطلاعات صرفا با چند شناسه برای یک کالا قابل دریافت نیست. با دریافت شناسه خاص برای هر کالا و خدمات به نام هر شرکت، کالا و خدمات شما در واقع پس از این بین شرکت‌ها متفاوت بوده و پیشنهاد دوستان برای تعریف کالا و خدمات جداگانه جهت وجود داده اطلاعات تکمیلی آتی و قابلیت گزارش‌گیری صحیح می‌باشد. دقت بفرمایید طبق قانون، هر شناسه و یا کالای خاص برای یک کالا بخصوص از یک شرکت خاص تعریف شده و عدم نگهداری اطلاعات گردش کامل و صرفا ارسال چندین کالا با شناسه‌های گوناگون جهت کاهش کار کاربران، در آینده دردسر ساز خواهد بود.

     

    در صورتی که چندین شرکت قرار است از شناسه های متفاوت برای یک کالای مبدا استفاده کنند، تنها راهکار جداسازی پایگاه‌ها می‌باشد، در غیر اینصورت تعریف کالا متفاوت برای هر شرکت، در هر دو شیوه اطلاعات به تفکیک کالا و شرکت موجود خواهد بود، راه دیگیری قابل پشتیبانی نیست. 

     

    با ارادت

    leila
    کاربر
    کاربر

    --
    09 اردیبهشت 1402 09:15 ق.ظ

    با سلام 

    آیا امکان صحبت تلفنی هست 

    چون اینطوری مشکل خوب بیان نشده 

    09123209647 یا شرکت صنایع سیلیکات ایران 

    رهبری 

    ممنون



    ---