Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 11 مرداد 1401 04:42 ب.ظ توسط روزبه
تغییر تعرفه فروش
�5 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
23 مرداد 1400 01:33 ب.ظ

    سلام

    درحالت عادی، از قوانین تغییر تعرفه مرتبط با نوع فروش، سطری قیمت دار شده است، حال اگر پس از قیمت گذاری سطر، نوع فروش را تغییر دهیم (سهوا یا عمدا) طبیعتا قیمت بایستی تغییر کند اما همون قیمت قبل را خواهیم داشت .

    راه حل چیست ؟

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 مرداد 1400 02:01 ب.ظ
    سلام

    این تغییرات بسیار مفصل و پیچیده هستند و امکان اعمال همه‌ی آنها بر تعرفه یا قوانین وجود ندارد (نداشته است). باید لطفا دوباره تعرفه و قوانین را انتخاب فرمایید.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 مرداد 1400 03:41 ب.ظ

    مشکل کار اینجاست که کارشناس فروش اگر جهت مشتری خواسته باشد تخفیف بیشتری (عمدا+شیطنت) لحاظ کند بسادگی از نوع فروش (مثلا) جشنواره استفاده خواهد کرد و سپس نوع را بصورت (عادی) تغییر میدهد .

    تصور کنید اگر حسابدار فروش برای تمامی سطرها چنین کنترلی را اتخاذ کند ، چه زمانی را باید صرف این مطلب (شیطنت) انجام دهد .

    حال درصورتیکه سیستم در زمان تغییر نوع فروش اگر سطری در فاکتور وجود داشته باشد که به نوع فروش مرتبط است، بازدارنده رفتار کند و کاربر را مجبور به حذف سطر مرتبط با نوع فروش نماید و سپس امکان تغییر نوع فروش وجود داشته باشد.

    خلاصه : تغییرات در محاوره فروش انجام شود درصورتیکه هیچ سطری در فاکتور وجود نداشته باشد.

    لطفا بررسی فرمایید .

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 مرداد 1400 03:56 ب.ظ
    سلام

    شما به تعدد و تنوع شرایط قابل استفاده در تعرفه‌ها توجه فرمایید؛ با تغییر در هر یک از آنها قاعدتا باید تعرفه را حذف کنیم - در حالی که واقعا مشخص نیست که مثلا نوع فروش در آن تعرفه‌ی به خصوص اصلا تاثیری داشته است یا خیر. دیگر اینکه برخی از شرایط مربوط به داده‌های فرعی هستند که لزوما در خود فاکتور تعیین نمی‌شوند - از قبیل محل جغرافیایی مشتری یا گروه محاسباتی. اصلا نمی‌دانیم که در کدام فاکتور در کدام تعرفه آیا از این شرایط استفاده شده است یا خیر؟

    خلاصه اینکه امکانات سیستم در انتخاب تعرفه (همانند تقریبا تمامی امکاناتی که در سایر بخش‌ها داریم) با هدف "کمک" به کاربر طرح شده‌اند و نه با هدف دستگیری دزد. شیطنت‌ها از مدلی که شما اشاره کردید در همه‌ی امکانات سیستم قابل انجام است - تنها راه کشف آنها 1) بررسی داده‌ها و 2) طرح روابط قانونی جرم و مجازات است که تقریبا به امکانات سیستم ما مربوط نیست.

    مستقل از اینکه با این منطق موافق باشید یا خیر، وضعیت کنونی سیستم را خدمت شما توضیح دادم و دلیل حضور ذهن هم این است که مسئله به دقت بررسی شده است.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    23 مرداد 1400 04:16 ب.ظ

    عرایض بنده هم در یک بعد، همان کمک به کاربر است .

    همانطور که فرمودید تنوع زیادی در تعریف و شرایط آنها است .

    اگر کنترل سیستم فقط درحدی باشد که در زمان تغییر اطلاعات عمومی فاکتور ، سیستم نگاه کند که روش تعیین بها در سطرها ، "تعرفه" است یا خیر، آنگاه امکان تغییر اطلاعات عمومی فاکتور راصادر کند.

    حتما پیچیده خواهد شد که نوع فروش و سایر پارامترهای موثر در قیمت گذاری، با تغییرات انجام شده، مرتبط هستند یا خیر.

    مطلب ذکر شده یکی از مشکلات پیش رو کاربران است . (منظور قسمت سهوی موارد است)

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 مرداد 1401 04:42 ب.ظ

    با سلام،

     

    راهکارهای مناسب جهت پاسخگویی به بخشی از پیشنهادهای شما در نسخه 11.02 پیاده سازی گردیده‌اند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک امکانات نسخه 11.02 مراجعه فرمایید.

     

    با ارادت



    ---