Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 03 خرداد 1400 09:43 ق.ظ توسط momeni
گزارش اعتبار مشتری
�1 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
مجتبی لوک زاده
کاربر جدید
کاربر جدید

--
02 خرداد 1400 08:39 ق.ظ

    با سلام

    احتراماً این واحد تجاری با انجام روال ثبت پیش فاکتور و پیرو آن درخواست تحویل کالای فروخته شده،زمان تایید اعتبار مشتری با اخذ گزارش کنترل اعتبار مرکز با مشکلی در خصوص مبلغ درخواست های تایید شده و بارگیری نشده روبرو هست که در این گزارش" فیلد بهای پیش فاکتورها و قراردادهای فاکتور نشده "تفاوتی بین درخواست های تایید شده و نشده از لحاظ مالی نمی باشد،در صورتی که مد نظر این واحد از لحاظ کنترل اعتبار فقط درخواست های تایید شده می باشد.لطفا راهکارهای لازم در این خصوص را به بنده اعلام بفرمایید .

    پیشاپیش از همکاری و بذل مساعدت شما سپاسگذارم.

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    03 خرداد 1400 09:43 ق.ظ
    سلام

    کاملا حق با شما است. البته من اشکال را در "بهای پیش‌فاکتورها و قراردادهای تحویل نشده" مشاهده کردم. اقلام فاکتور نشده قاعدتا مربوط به موارد تحویل شده است که در آنها دیگر وضعیت تایید درخواست - یا حتی وجود درخواست - مطرح نیست. دلیل اینکه این دو قلم به پیش‌فاکتور و قرارداد مربوط شده‌اند این است که بهایی که باید در اعتبار لحاظ شود را از پیش‌فاکتور یا قرارداد بدست می‌آورند. اگر این برداشت من با نظر شما متفاوت است لطفا بفرمایید تا بیشتر بررسی کنم.

    به نظر می‌رسد اشکال یا حداقل ناهماهنگی در محاسبات وجود داشته باشد. چنین است که در گزارش اعتبار، درخواست‌های تایید نشده به صورت ریز گزارش نمی‌شوند + کنترل اعتبار در درج درخواست‌های تایید نشده انجام نمی‌شود. به همین دلیل انتظار این است که درخواست‌های تایید نشده در گزارش سرجمع اعتبار نیز لحاظ نشوند که چنین نیست.

    البته محاسبات پیچیده هستند و برای بررسی همه‌ی نکاتی که احتمالا در آنها لحاظ شده‌اند نیاز به زمان بیشتری داریم. حتما روی این نکته کار خواهیم کرد و اگر اشکالی وجود داشته باشد آنرا رفع خواهیم کرد. متاسفانه ویرایش جدید سیستم را به تازگی کامل کرده‌ایم. تغییرات احتمالی حتما در ویرایش بعدی ارائه خواهند شد.

    ارادت


    ---