Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 19 آبان 1399 12:26 ب.ظ توسط روزبه
درخواست اضافه کردن ایتم جدید
�1 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
hassanabadi
کاربر جدید
کاربر جدید

--
18 آبان 1399 08:16 ب.ظ

    باسلام

    حسن ابادی هستم با سابقه حدود بیست سال کار مالی که حدود دوازده سال با سیستم نوسا کار میکنم و به واحدهای تجاری این سیستم را معرفی میکنم سرکار خانم موسوی در کرمان با اینجانب اشنایی کامل دارند طی صحبتی که با خانم موسوی داشتم و معرفی جایی به استفاده از سیستم حسابداری و انبار و فروش نوسا و استفاده ان مجموعه از این سیستمها متوجه شدم که سیستم قدیم استفاده شده توسط این مجموعه برای هر شخص که فاکتور فروش صادر میکند مانده حساب شخص را از سیستم خوانده و به مبلغ فاکتور جدید اضافه و زیر فاکتور این مبلغ را به عنوان بدهی نهایی ان شخص ثبت میکند و با توجه به اینکه این مجموعه پخش میباشد و دارای تعداد کثیری مشتری ان هم با حساب تعهدی میباشد نیاز مبرم به این ایتم داردومدیر ان مجموعه به دلیل عدم وجود این ایتم با توجه به اینکه سیستم فروش را خریداری کرده بود حاضر به استفاده از این سیستم نشد و حتی باعث کدورتی شد که اینجانب با توجه به مذاکره ای که با سرکار خانم موسوی داشتم این امررا پیگیری گردم که متاسفانه جوابی توسط سرکار خانم موسوی از تهران دریافت گردید که واقعا متاسف شدم از نوع برخورد و نگرش شخصی که این مطلب را برای سرکار خانم موسوی فرستاده بودکه میتواتید جواد فرستاده شده را از سرکار خانم موسوی جویا شوید  لذا با توجه به تجربه اینجانب این ایتم واقعا در فاکتورهای فروش لازم بوده از مدیریت این انتظار رادارم که در ورژن جدید حتما این مطلب دیده شود و گزارش ان به اینجانب اطلاع رسانی شود . با تشکر - حسن ابادی 09133984597

    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 آبان 1399 12:26 ب.ظ

    با سلام و خوش آمد،

     

    لطفا در استفاده از سامانه پشتیبانی نرم‌افزارهای مالی نوسا و انجمن‌های آن به قوانین این انجمن‌ها دقت کرده و صرفا مشکلات فنی خود را بیان کنید. این موضوع به انجمن مربوطه منتقل شد. 

     

    با توجه به اینکه دوستان در پاسخ به نیاز شما صرفاً پست‌های قبلی این سامانه را برای شما بازخوانی کرده بودند اجازه دهید تا بخشی از آن را مجدد برای شما پست کنم. نرم‌افزار هلو (نرم‌افزار مورد استفاده قبلی شما) و برخی نرم‌افزارهای فروشگاهی و کوچک ساختار پیچیده و منعطفی برای چیدمان دریافت و پرداخت (خزانه داری)، کنترل اعتبار و بدهی نداشته و صرفاً یک عدد مانده حساب را با توجه با ساختار از پیش تعریف شده برای مشتری در فاکتور ارائه می‌دهند، این نرم‌افزارها به جای خود برای کار فروشگاهی مربوطه مفید بوده و این امکان توسط دوستان استفاده می‌شود ولیکن در نرم‌افزارهای طراحی شده برای استفاده شرکتی این ابزار بنا به نیاز مجموعه‌ها متفاوت و گسترده بوده و ساده سازی آن در ابعادی که در یک فیلد در انتهای فاکتور درج گردد در حال حاضر امکان پذیر نیست. این درخواست که اصولاً از استفاده کنندگان هلو چند سال یک‌بار برای ما مطرح می‌شود قبلاً پاسخ داده شده و پاسخ آن برای شما هم یکسان و به شرح زیر خواهد بود:

     

     در نرم‌افزارهای گسترده مانند نوسا در زمان کنترل اعتبار و بدهی با مواردی  مانند دسترسی کاربران به سال‌ها، بخش‌ها، نرم‌افزارها، انواع برگه و سند و شماری از فیلتر‌های دیگر مواجه هستیم و شما برای کنترل بدهی و یا اعتبار مشتریان باید ساختار درستی را مستقر کنید و از گزارش‌های مربوطه به شرح زیر استفاده کنید:

     

    1. اگر دید شما صرفا دریافت بدهی یک مشتری بوده، این گزارش و ریز اطلاعات آن مربوط به نرم‌افزار حسابداری و دریافت و پرداخت می‌باشد و بخشی از آن اصولا مربوط به فروش نمی‌شود، ولیکن از آنجا که ریز این اطلاعات توسط کاربران نرم‌افزار فروش قبلا درخواست شده و ارائه شده، شما می‌توانید در این نرم‌افزار هم از حساب‌های موثر در صورت حساب فروش یک تفصیلی (راهنما) استفاده کرده و ریز تراکنش‌ها در حساب‌های مربوطه را با توجه با دسترسی‌های کاربر مربوطه در بخش، سال، نرم‌افزارها، نوع اسناد و ... سایر پارامترهای موثر دریافت کنید.

     

     

    2. ولیکن اگر نیاز استفاده کامل از قابلیت اعتبار مشتری است، پس اول اعتبار مشتری باید در مرکز تعریف گردد (مشتری بدون اعتبار همان اعتبار 0 می‌باشد) سپس حساب‌های موثر در اعتبار مشتریان (راهنما) را وارد کنید، در بخش مدیریت نرم‌افزار، ساختار کاری مجموعه و روش کنترل اعتبار را مشخص کنید (آیا فاکتور‌های برگشت‌، درخواست، و سایر موارد در اعتبار درج گردد).

     

     

    پس از استقرار این مراحل و تعریف آن‌ها شما می‌توانید هم اعتبار مشتری را کنترل کرده و به کاربر در زمان ثبت اعلام کنید و هم از ثبت برگه‌های مربوط به مشتری در مواردی که اعتبار وی منفی می‌باشد برای کاربران خاص جلوگیری کنید و در صورت نیاز گزارش اعتبار را با ریز اطلاعات مورد نیاز خود برای مشتری چاپ کنید تا در آینده مشتری شما صرفا 1 عدد نداشته باشد که با شما تماس بگیرد و بپرسد این عدد از کجا آمد. 

     

     

     

    با نگاه به 12 سال تجربه‌ای که شما با نرم‌افزارهای نوسا دارید، امیدوارم که اطمینان داشته باشید که ما همیشه در ارائه بهترین و کامل‌ترین روش کار با نرم‌افزارهای خود کوشا بوده و همچنین هرگز نرم‌افزار آماده خود را به سفارش و صرفاً عادت یک مشتری تغییر نداده تا بتوانیم از کیفیت و کارکرد صحیح آن برای عموم مطمئن باشیم. در تکرار گفته خانم موسوی (به نویسندگی بنده) همان‌طور که در دنیا جهت حمل و نقل از موتور و ماشین و هواپیما و ... استفاده می‌شود. در دنیای نرم‌افزار نیز بنا به نیاز، شما باید از نرم‌افزارهایی با قابلیت‌ها و گستردگی متفاوت استفاده کنید. شما می‌توانید با موتور مسافت 2 کیلومتری را 5 دقیقه‌ای طی کنید و حتی در پیاده رو تک چرخ بزنید، با ماشین ممکن است این مسافت 15 دقیقه زمان ببرد و حتما پیاده رو قابل استفاده نیست و با هواپیما کلاً استفاده از خیابان و رفت آمد این مسیر کوتاه امکان‌پذیر نمی‌باشد. این ضعف ماشین و هواپیما نیست، این ابزار برای کارهای مختلفی ساخته شده‌اند. این قوانین در ارتباط با نرم‌افزارها هم صدق می‌کنند... نرم‌افزار نوسا هلو نیست، درخواست شما در حال حاضر مقدور نبوده و فعلا در برنامه نسخ آتی ما نمی‌گنجد، ما همیشه تلاش کردیم تا نرم‌افزار را تا حد ممکن منعطف و همزمان ساده کنیم، ولیکن این حجم از ساده سازی این موضوع پیچیده بدون ریزش کنترل‌ها و اطلاعات مفید فعلا از برنامه ما و نیاز اعم مشتریان ما خارج است. امیدواریم که با استقرار و آموزش درست و کمی انعطاف در یادگیری مباحث، شرکت مذکور نیز بتواند از دنیایی از امکانات مربوط به کنترل اعتبار نوسا به درستی استفاده کند و صرفا به این دلیل که عادت داشتند که مبلغی را زیر فاکتور ببینند، دنیایی از قابلیت‌ها را از دست ندهند. 

     

    با ارادت



    ---