Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 16 مهر 1399 09:29 ق.ظ توسط f.rabiezadeh
گروه های همپوشان در نوسا
�1 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
f.rabiezadeh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
16 مهر 1399 09:25 ق.ظ

    با عرض سلام و ادب

    در مطلب پیش رو قصد داریم نحوه تعریف گروه هم پوشان و مثالی برای استفاده از آن را بررسی کنیم.

    در نرم افزار فروش نوسا، ممکن است برای تعدادی از قوانینی که هنگام تعریف قوانین تغییر تعرفه به کالا یا یک برگه فروش نسبت میدهیم (مثلا تخفیفات) بخواهیم محدودیت هایی در نظر بگیریم . به این صورت که از بین تعدادی تخفیف که به کالا یا برگه نسبت داده ایم بیشترین آنها در نظر گرفته شود نه تمام آنها ، در این حالت از گروه های هم پوشان استفاده میکنیم و تخفیف هایی که قرار است این حالت را داشته باشند به این گروه ها نسبت میدهیم .

    همان طور که عرض شد از هر گروه فقط یک مبلغ لحاظ خواهد شد که همان بزرگترین مبلغ است .

    لازم به ذکر است این موارد قابل استفاده در قوانین تغییر تعرفه و قوانین مکمل بها هستند.

    به طور مثال فرض کنید می خواهیم به نحوی عمل کنیم که اگر مشتری کالا را از 10 عدد بیشتر خریداری کند 15% تخفیف اعمال کنیم و اگر همان مشتری عضو گروه محاسباتی مشتریان فعال بود 30% تخفیف اعمال کنیم و حالا اگر مشتری فعال بیشتر از 10 عدد خرید کرد تخفیف 15% را نگیرد و فقط 30% را بگیرد و یا اگر مشتری عادی بیشتر از 10 عدد خرید کرد همان 15% تخفیف را بگیرد.

    در این حالت لازم است ابتدا یک گروه محاسباتی فروش به نام " مشتریان فعال " تعریف کنیم و مشتریان مورد نظرمان برای تخفیفات 30% را عضو آن نماییم. مراحل کار در ادامه توضیح داده شده است:

    ابتدا از منوی کالا وارد قسمت گروه های محاسباتی فروش (در مراکز) می شویم :

    در پنجره باز شده یک گروه تعریف میکنیم:

     

    سپس مشتریان مورد نظرمان را عضو این گروه میکنیم. جهت این امر از منوی کالا ، درخت مراکز مصرف یا تامین کالا را انتخاب میکنیم و مشتری مورد نظر را انتخاب میکنیم و در قسمت گروه محاسباتی فروش ، گروه مورد نظر را وارد میکنیم :

     

     

     

    پيوست ها
    f.rabiezadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    16 مهر 1399 09:29 ق.ظ

    سپس برای تعریف گروه هم پوشان وارد منوی تعریف قانون شوید و گزینه گروه های هم پوشان را انتخاب کنید:

     

    در پنجره باز شده با زدن علامت + یک گروه همپوشان جدید تعریف میکنیم با نام تخفیفات خرید با تعداد بالا :

     

     

    در مرحله بعد در منوی "" تعریف (قانون) "" قوانین تغییر تعرفه را انتخاب میکنیم. و دو قانون تغییر تعرفه ی تخفیف ایجاد میکنیم . یکی با ""مقدار بیشتر از "" 10 عدد و با درصد 15 .  و دیگری با درصد 30 و شرط بر روی مشتری (در تب شرایط مشتری، نماینده ، ... ) به این صورت که گروه محاسباتی فروش مساوی <<مشتریان فعال>> باشد.

    و بعد دو قانون تغییر تعرفه را عضو گروه همپوشان میکنیم . به این صورت که در پنجره تدوین یک قانون تغییر تعرفه ، گروه همپوشان مورد نظر را انتخاب میکنیم .

     

     

    در نهایت هنگام استفاده این قوانین در برگه ، در هنگام انتخاب مبلغ با استفاده از تعرفه ، تخفیف اعمال شونده برای کالای مورد نظر تحت عنوان<<مبلغ موثر>> می آید.

     

     

    لازم به توضیح است همواره از هر گروه یک مبلغ که آن هم بیشترین مبلغ است اعمال میشود . یعنی در حالت فوق مبلغ تخفیف 900000 اعمال میشود که بیشتر است و تخفیف دیگر اعمال نمیشود .

    با تشکر

    پيوست ها


    ---