Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 15 دی 1398 02:12 ب.ظ توسط Andargo
قوانین تغییر تعرفه
�6 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
Andargo
کاربر جدید
کاربر جدید

--
11 دی 1398 12:05 ب.ظ
    با سلام و خسته نباشید
    فاکتور فروشی داریم که در آن برای محاسبه مبالغ از تعرفه و قوانین تغییر تعرفه استفاده میکنیم.میخواهیم قانون اضافه ای را اعمال کنیم که روی مالیات ارزش افزوده تاثیر بگذارد ولی تخفیف و پورسانت از آن تاثیر نگیرد.لازم به ذکر است حتما آیتم های مالیات و تخفیف به صورت سطر به سطر محاسبه و اعمال شوند .یعنی ابتدا تخفیف فاکتور محاسبه شود و سپس قانون اضافه اعمال و در نهایت مالیات ارزش افزوده محاسبه شود و در آخر پورسانت را با استفاده از کسور اضافات بدون در نظر گرفتن آن مبلغ اضافه, محاسبه کند.
    لطفاً راهنمایی بفرمایید
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 دی 1398 01:42 ب.ظ
    سلام

    قوانین تغییر تعرفه از انواع کسر و اضافه، ادامه‌ی بهای ناشی از تعرفه هستند و همیشه پیش از تخفیف و عوارض محاسبه می‌شوند. این وضعیت مطابق خواسته‌ی شما "یعنی ابتدا تخفیف فاکتور محاسبه شود و سپس قانون اضافه اعمال" نیست. ضمن اینکه اضافه‌ی مزبور حتما در محاسبات پورسانت هم لحاظ خواهد شد. محاسبه به صورتی که مورد نظر شما است میسر نیست.

    ارادت
    Andargo
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    11 دی 1398 01:53 ب.ظ
    یعنی الویت بندی در قوانین
    تغییر تعرفه در نرم افزار قابل پیاده سازی نیست؟
    چیزی شبیه مراجع بها در کسور اضافات؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 دی 1398 02:09 ب.ظ
    سلام

    اولویت در بین "کلاس" قوانین ثابت است - یعنی بها - تخفیف - ارزش افزوده. در هر کلاس اولویت از روی ترتیب تعریف قوانین تعیین می‌شود. در کلاس بها یعنی قوانین کسر و اضافه، کاربر می‌تواند در حین انتخاب قوانین تغییر تعرفه اولویت را با جابجا کردن موقتی قوانین در محاوره‌ی تعرفه تعیین نماید. اولویت ثابت پیش‌گفته مبتنی بر قانون ارزش افزوده است. این وضعیت علاوه بر ذکر صریح در قانون، در فرم‌های رسمی فاکتور فروش و همچنین در TTMS قابل مشاهده است.
    Andargo
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    14 دی 1398 08:42 ق.ظ
    ضمن تشکر از پیگیری شما باید بگم که بحث قانونی که شما می فرمایید بجا و درست و مغایر با خواسته ما نیست ولی درخواستم را با ذکر یک مثال واقعی در سازمانمان توضیح میدهم
    مشتریانی داریم که درخواست مبلغ فاکتور آنها درصدی بیشتر از قیمت واقعی ماست.یعنی اگر قیمت کالای ما ۱۰۰۰ ریال است مشتری درخواست ۱۲۰۰ ریال را دارد و ما مجبوریم تخفیفی را که مدنظر است روی قیمت اولیه که مربوط به خودمان است اعمال کنیم.برای موارد قانونی که شماهم اشاره کردید باید از قوانین تغییر تعرفه استفاده کنیم ولی در این قوانین الویتی برای اعمال خواسته ما نیست.دور از منطق هم بنظر نمیرسد کاش بشود این امکان به نرم افزار اضافه گردد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 دی 1398 11:24 ق.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما و نیز ممنون از توضیح بیشتر با ذکر مثال

    اتقافا این موضوع که فرمودید معلوم می‌کند که روش استاندارد با اولویت‌های ثابت دقیق‌تر است و نتیجه‌ی توجیه‌پذیرتری را به همراه دارد.

    مسئله را به صورت دیگری طرح می‌کنم. فرض کنید شما قرار است 10 درصد از بهای واقعی خود را تخفیف دهید. حال یک مشتری، احتمالا به دلایلی که نیاز و قابلیت توضیح بیشتر ندارد، می‌خواهد بهای بیشتری فاکتور شود. آن بهای بیشتر هم به همان دلایل احتمالی قرار نیست واقعا درآمد باشد و به همین دلیل نمی‌خواهید به آنها تخفیف تعلق بگیرد. مانند این است که بخواهید درصد کمتری از تخفیف همیشگی را به این موارد نسبت دهید. یعنی مسئله، محاسبه‌ی تخفیف مناسب برای این موارد است و نه تعیین بهای فروش پس از محاسبه‌ی تخفیف (که واقعا گیچ کننده است).

    فرض کنید بهای اولیه A باشد. درصد تخفیف استاندارد B و درصد اضافه‌ای که مشتری درخواست کرده است C باشد. تخفیفی که می‌خواهید بدهید:

    َََA * B / 100

    اما بها به جای A خواهد بود:

    A + (A * C / 100)

    می‌خواهیم درصدی را برای تخفیف محاسبه کنیم که پس از اضافه شدن C درصد به A همان B درصد از A را ناشی کند. این درصد به سادگی به صورت زیر محاسبه می‌شود:

    D = B * 100 / (C + 100)

    مثال: فرض کنید A (بهای واقعی) مساوی 1000 باشد و تخفیف استاندارد B هم 10 درصد باشد و مشتری درخواست 20 درصد اضافه کردن باشد - یعنی C هم مساوی 20 باشد. میزان تخفیف شما خواهد بود: 10 ضرب‌در 100 تقسیم بر 20 + 100 یعنی 8.3

    محاسبات واقعی: بها 1000 و تخفیف 100
    محاسبات درخواستی» بها 1200 و تخفیف 100 (8.3 درصد از 1200)

    ارادت
    Andargo
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    15 دی 1398 02:12 ب.ظ
    سلام
    ما nتا قانون کسر و اضافه و تخفیف داریم که در این صورت اعمال محاسباتی که شما توضیح دادین برای ما غیر ممکن بنظر می‌رسد وگرنه صحبت شما متین و بجاست


    ---