Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 23 تیر 1398 01:57 ب.ظ توسط momeni
ارتباط مراکز فروش با انبار و ...
�1 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
فرنوش
کاربر جدید
کاربر جدید

--
23 تیر 1398 10:35 ق.ظ

    سلام و درود به همگی

    سوالی که در نرم افزار فروش واسم پیش اومده این هست که در فاکتور فروش پس از انتخاب مرکز فروش(کارخانه،دفتر فروش داخل شهر) و سایر آیتم های مرتبط در محاوره ابتدایی، وارد برگه فروش شده و شروع به انتخاب کالاها در فاکتور و درج تعرفه مناسب برای آنها میکنیم. در شرکت ما پس از صدور فاکتور برگه درخواست تحویل کالا به مشتری و حواله انبار صادر میگردد.

    در اکثر مواقع با مشتریانی که حضوری(متاسفانه گاهی در یک زمان) به دفتر فروش مراجعه میکنند مواجه هستیم و تعداد سطر کالا در برگه های فروش معمولا بالاست.دفتر فروش کارخانه و دفتر فروش داخل شهر هرکدام انبارهای محصول تفکیک شده مختص خودشان را دارند(انبار محصول و انبار بسته بندی و انبار متفرقه). در طراحی فاکتور فروش فیلد انبار(قابل انتخاب) بعد از ستون کد کالا تعبیه کردیم تا جهت ثبت خودکار برگه خروج کالا از انبار،پس از درج کالا(یا قبل آن) انبار خروج کالا را تعیین نماییم. مشکلی که ما با آن مواجه هستیم اینه که در یک فاکتور مثلا 30سطری، سطر به سطر مجاب به تعیین انبار از لیست انبارهایی هستیم که یک تعدادی از آنها هیچ ارتباطی با مرکز فروش انتخاب شده در پنجره ورود به فاکتور فروش(یا در خود سطر فاکتور) ندارند و حتی سیستم، انبارهایی را نمایش میدهد که هیچ ارتباطی با کالای درج شده در سطر ندارند و این مساله زمان ثبت یک فاکتور فروش بالا برده و دردسر ایجاد کرده است.

    آیا در آینده نزدیک و در نسخه بعدی: این امکان وجود دارد همانطور که کاربر را به مراکز و انبارهای خاصی محدود و دسترسی میدهیم یا کالا را به انبارهای مختص خودش اتصال میکنیم، بتوان مرکز فروش را نیز به انبارهای مرتبط با خودش اتصال داد(و حتی انبار پیش فرض برای آن مرکز تعیین کرد)  تا در زمان فاکتور پس از درج کالا سیستم فقط انبارهای مرتبط با آن کالا و مرکز را نمایش دهد؟

    سوال دوم هم در مورد خدماتی هست که در برگه فروش فاکتور میکنیم، آیا همانطور که قادر به تعیین انبار خروج پیش فرض هستیم برای خدمات نیز قادر به تعیین انجام دهنده خدمت پیش فرض نیز خواهیم بود؟ چون 99% خدمات مجموعه ما انجام دهنده خاصی ندارند و مجموعه شرکت(عمومی) انجام دهنده آن هستند.

    سوال سوم: در منوی تعریف(قانون) شرح های استاندارد برای انبار و فروش تعریف کردیم اما درج این شرح ها باید بصورت دستی توسط کاربر از طریق تکمه "..." یا با کلیدهای "Ctrl+Enter" وارد قسمت شرح شده و با کلیدهای "Tab" و بعد "Enter" شرح قبلا تعریف شده را انتخاب و درج نمود که برای تعداد سطور بالا در فاکتور این عملیات واقعا زمانبر خواهد بود. اگه ترتیبی داده میشد که در زمان تعریف شرح های استاندارد، همانند زمان تعریف قوانین تغییر تعرفه یا مکمل بها امکان اجباری بودن،عادی و پیش فرض قرار دادن شرح ها را تعیین کرد بسیار عالی میشد.

    سوال چهارم: در زمان استفاده از قوانین مکمل بها برای مثال یک تخفیف 20% برای انتهای فاکتور در نظر گرفته ایم که در زمان استفاده از آن و موقع محاسبه کسور و اضافات کاربر قادر به تغییر و ویرایش آن با گذاشتن تیک مربوطه و اصلاح مبلغ دلخواه دستی میباشد که این عمل بسیار عالی ست اما اگر این امکان نیز وجود داشت تا در کنار امکان " بها توسط کاربر اصلاح شود"در زمان فاکتور، فیلد "محاسبه درصد" نیز افزوده میشد تا کاربر با دادن درصد جدید و دلخواه خود از تعریف قانون های تخفیف تکراری یا استفاده از ماشین حساب برحذر باشد؟

    سوال پنجم: در "تنظیمات سیستم برای کاربر فعلی" و در "تنظیمات سیستم برای تمام کاربران" تیک های مربوط به "پیش نویس لحاظ شود" و "تمام سالها" و "تمام بخش ها" را گذاشته ام و در زمانی که در نرم افزارهای مختلف مستقیم وارد گزارشات می شویم این تیک ها به درستی لحاظ و اعمال میشوند اما در قسمت های مختلف نرم افزار در داخل سند،برگه انبار یا فاکتور وقتی از کلیدهای میانبر صفحه کیبورد گزارشات استفاده میکنیم این تیک ها و تنظیمات اعمال نمی شوند و باید مجدد از طریق آیکون فیلتر این تیک ها را لحاظ کرد. آیا ترتیب خاص دیگری نیز باید داده شود در این زمینه؟

     

    فکر کنم یکم پرحرفی کردم اما این سوالاتی بود که از قسمت پشتیبانی نوسا پرسیده بودم و تصمیم داشتم به یکباره در پورتال خوب و جامع سایت جهت نتیجه گیری یا بیشتر آگاه شدن مطرح شون کنم.

    ممنون وسپاسگذارم

     

     

     

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 تیر 1398 01:57 ب.ظ
    سلام

    از لطف شما ممنونم - همچنین از توضیحات جامعی که ارائه کردید؛ به فهم مسئله بسیار کمک می‌کند.

    1) متاسفانه امکان ارتباط مراکز با انبارها را نداریم. این ارتباط، با اینکه در کاربردهای شما به ضورت خاص مطلوب است اما از نظر سیستمی اصلا توجیهی ندارد. اضافه کردن این امکان (اگر میسر باشد) پیچیدگی زیاد و زائدی را به سیستم تحمیل می‌کند که تاثیر آن از پیاده‌سازی و آموزش و عملیات پشتیبانی تا مثلا صدور و فراخوانی اطلاعات در فایل صادره مشاهده خواهد شد. پیشنهاد بنده در این موارد این است که کاربران کد انبارهای پرکاربرد را به خاطر داشته باشند و از سیستم درج عدد (که خیلی سریع‌تر است) استفاده نمایند.

    2) مکانیزم تعیین و استفاده از انبار پیش‌فرض چنین است: در تنظیمات سیستم پیش‌فرض محتوای سطر (کالا یا خدمت) تعیین می‌شود. اگر این پیش‌فرض کالا باشد انبار هم دریافت می‌شود. اگر این پیش‌فرض خدمت باشد این امکان را داشتیم که انجام دهنده‌ی خدمت را هم به عنوان پیش‌فرض تعیین کنیم اما اولا متداول نیست که در سازمانی انجام دهنده‌ی خدمت پیش‌فرض داشته باشیم (که البته در سازمان شما وجود دارد) و ثانیا این انجام دهنده فقط در زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که پیش‌فرض کالا نباشد. درست است که در نظام شما در 99 درصد از مواقع انجام دهنده خاصی وجود ندارد اما فکر کنم در درصد زیادی از مواقع پیش‌فرض محتوای سطر باید کالا باشد. یعنی وجود انجام دهنده‌ی پیش‌فرض رافع مشکل نخواهد بود. مجددا استفاده از یک کد مرکز ساده و به خاطر ماندنی (مثل 1/1/1) و به خاطر داشتن آن پیشنهاد می‌شود.

    3) شرح‌ها، به صورت کلی و اصولی همیشه حالت کمکی دارند و ویژگی‌های اجباری یا پیش‌فرض برای آنها تعریف نمی‌شود. این وضعیت را نمی‌توانیم در "کل" سیستم تغییر دهیم.

    4) محاسبات درصد در قوانین مکمل بها در حالت کلی تا اندازه‌ای پیچیده است. البته طبق معمول ممکن است در کاربرد خاص شما اصلا پیچیده نباشد اما ما باید حالت کلی و موارد استفاده‌ی همه‌ی کاربران را درنظر آوریم. درصد ممکن است فقط روی بهای سطرهایی از فاکتور محاسبه شود که شرایط قانون را برآورده می‌کنند یا به صورت کلی روی بهای همه‌ی سطرها (مستقل از شرایط). به جز این اگر قوانین مکمل بها به صورت مکرر و متوالی در برگه آورده شوند، اینکه مبالغ قوانین قبلی باید در محاسبه‌ی درصد دیده شوند یا خیر هم مسئله‌ای است. پیاده‌سازی این رویه با تعریف 8 مرجع بها برای قوانین مکمل بها انجام شده است. این 8 مرجع هم ممکن است به جای دو بهایی که پیش از این گفتیم به عنوان مرجع و مبنای محاسبه‌ی درصد درنظرگرفته شوند. در تعریف قانون، سر فرصت، به این نکات توجه می‌شود و تنظیمات مناسب به عمل می‌آیند. اگر بنا باشد محاسبات را کاربری که برگه را تنظیم می‌کند انجام دهد، صرف دریافت عدد درصد برای انجام کار کفایت نمی‌کند و از طرف دیگر محاسبه‌ی مراجع پیش‌گفته در حین کار با برگه میسر نیست (این محاسبات به صورت متمرکز و در پاسخ به یک فرمان صریح انجام می‌شوند). با این همه، اگر فقط بهای کل سطرهای اصلی برگه مورد نظر باشد (بدون توجه به شرایط قانون و بدون توجه به سایر قوانین مکمل بهایی که در سطرهای قبلی فاکتور درج شده‌اند) می‌توان یک درصد از کاربر دریافت کرد. اما تصدیق بفرمایید که این شیوه، به عنوان بخشی از نظام عریض و طویل قوانین مکمل بهای برگه‌های فروش، مبتدیانه و غیرحرفه‌ای جلوه خواهد کرد. اگر این خواسته عمومیت داشته باشد و همکاران ما در پشتیبانی و فروش هم تایید کنند، در نسخه‌های بعدی برای پیاده‌سازی آن تلاش خواهیم کرد.

    5) وقتی از یک گزارش یا برگه، گزارش دیگری را احضار می‌کنید، پارامترها و شرایط گزارش ابتدایی برای گزارش بعدی (احضار شده) هم لحاظ می‌شوند و طبیعی است که در این موارد از پیش‌فرض‌های سیستم استفاده نمی‌شود. مثلا فرض کنید در پیش‌فرض‌های سیستم گزارش از همه‌ی سال‌های مالی درخواست شده باشد. حال یک تراز می‌گیریم که فقط از اسناد یک ماه از سال مالی جاری تهیه شده باشد. هر گزارشی که از این تراز احضار شود حتما مربوط به سال مالی جاری و حتی مربوط به همان ماه تراز خواهد بود - یعنی مقادیر پیش‌فرض یا تنظیمات گزارش اولیه (در اینجا تراز) جایگزین می‌شوند. مقادیر پیش‌فرض فقط در حالتی استفاده می‌شوند که مستقیما یک گزارش را (از ابتدا) احضار نمایید. طبیعی است که اگر تنظیمات گزارش اولیه را تغییر نداده باشید (پیش‌فرض باقی مانده باشند) گزارش‌هایی که از آن احضار می‌شوند هم همان تنظیمات (پیش‌فرض) را خواهند داشت. مگر اینکه تنظیمات پیش‌فرض گزارش‌ها با هم متفاوت باشند. مثلا سند را همیشه برای یک بخش ملاحظه کنید که باعث می‌شود گزارش‌های احضار شده از سند نیز مربوط به همان بخش باشند.

    امیدوارم به همه‌ی نکات پاسخ داده باشم
    ارادت


    ---