چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 26 بهمن 1395 10:28 ق.ظ توسط Etemadi
نسخه 5.02 (502)
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Etemadi
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
26 بهمن 1395 10:28 ق.ظ

    سلام خدمت همکاران و دوستان گرامي

    نسخه 502 در بهمن ماه 1395 آماده شد و امکانات جدید و تغییرات سیستم مالی یکپارچه نوسا به شرح زیر می باشد :



    امکانات اضافه شده سیستم مالی یکپارچه نوسا در نسخه 502:

    •    در برگه هزینه، در فهرست رخدادهای انبار مرتبط با هر رخداد هزینه، امکان نمایش برگه مربوط به رخداد انبار تحت مکان‌نما اضافه شده است. همچنین انواع گزارش‌ها از کالا و مرکز تحت مکان‌نما در برگه‌های هزینه نیز قابل دریافت خواهند بود.

    •    در انواع گزارش‌های تحلیلی سرجمع (انواع تفکیک حساب به تفصیلی و برعکس) فیلدهای اعتبار مربوط به سطرهای گزارش اضافه شده‌اند. این فیلدها در حین تعریف فرم‌های این گزارش‌ها قابل استفاده خواهند بود.

    •    در سیستم هزینه، شماره فاکتور خرید از این پس می‌تواند تا 18 رقم داشته باشد.
     
    •    در برگه هزینه، امکانی برای فراخوانی اطلاعات رخدادهای انبار و تشکیل رخدادهای هزینه از اطلاعات آنها وجود داشت (با فراخوانی برگه انبار یا رخدادهای انبار یا Drag & Drop کردن رخدادهای انبار). در یکی از مراحل فراخوانی، سیستم رخدادهای هزینه قابل تشکیل از رخدادهای انبار را تشخیص می‌دهد و آنها را در یک فرم اختصاصی برای تکمیل و اصلاح (پیش از فراخوانی) بازنمایی می‌کند. در فرم مزبور ترتیبی داده شده که کاربر بتواند فقط سطر تحت مکان‌نما یا فقط سطرهای انتخاب شده را در برگه هزینه فراخوانی نماید. به این ترتیب کاربر می‌تواند فقط به فراخوانی سطرهای مربوط به بهای خالص یا هزینه حمل یا هر ترکیب دلخواهی از جزییات بها اقدام نماید. در نسخه 501 فقط امکان فراخوانی همه سطرها تعبیه شده بود که البته کماکان به همان صورت در نسخه 502 نیز قابل انجام است.
     
    •    در فرآیند سرجمع کردن سطرهای سند حسابداری، امکان سرجمع کردن فقط سطرهای بدهکار یا فقط سطرهای بستانکار پیاده‌سازی شده‌اند. به صورت مشابه، فرمان تبدیل سطرهای سند از سرجمع به جزیی نیز فقط برای سطرهای بدهکار یا فقط برای سطرهای بستانکار قابل صدور است.

    •    در برخی از فرم‌هایی که حاوی جدولی از اطلاعات هستند امکان انتخاب همزمان تعدادی سطر در سیستم وجود داشت. در نسخه جدید، چنانچه تعداد سطرها کمتر از 3000 باشد، می‌توان با کلیدهای Ctrl+A به یکباره همه سطرها را انتخاب کرد.

    •    در انواع گزارش‌های مبتنی بر رخدادهای انبار، در محاوره ابتدایی گزارش (صفحه رخدادها) یک پارامتر با عنوان "وضعیت مغایرت هزینه" وجود دارد. یک وضعیت جدید به این پارامتر اضافه شده است: "فقط رخدادهایی که هزینه جذب نکرده‌اند بازنمایی شوند".

    •    در نرم‌افزار Admin، در حین کپی سیستم اطلاعاتی بدون حساب و سند و نیز در حین حذف اسناد یک سیستم اطلاعاتی، فاکتورهای باطل شده نیز حذف خواهند شد.

    •    در فرم‌های چاپی برگه‌های درخواست می‌توان از فیلد بهای نرمال و نیز از انواع فیلدهای حاوی مقادیر بحرانی کالا (حداقل موجودی، حداقل موجودی قابل فروش، نقطه سفارش، مقدار بهینه سفارش و حداکثر موجودی) استفاده کرد. 

    •    در فهرست رخدادهای هزینه، امکانی برای "سرجمع کردن فایل Access حاوی اطلاعات خرید یا هزینه (TTMS)" وجود دارد. فرمان محاسبه سرجمع به دو شکل قابل صدور است: "سرجمع برحسب شرح هزینه و فروشنده" و "سرجمع برحسب فروشنده". در صورت انتخاب گزینه سرجمع برحسب فروشنده، همه اقلامی که از یک فروشنده خریداری شده باشند به صورت سرجمع، در یک رکورد از فایل TTMS درج خواهند شد. پیش از این با تبعیت از الگویی که در TTMS فروش داشتیم، صرفا امکان تعیین یک شرح هزینه برای درج در همه سطرهای سرجمع را پیش‌بینی کرده بودیم. این رفتار اگرچه ممکن است برای فروش مناسب باشد (چون در آنجا شرح کالا یا خدمت فروخته شده درج می‌شود و می‌توان یک عبارت معنی‌دار برای آن اختیار کرد)، اما برای اطلاعات خرید یا هزینه کافی و مناسب نیست. قاعدتا نمی‌توان یک عبارت یافت که فعالیت همه فروشنده‌ها را توضیح دهد. عبارتی که برای این کاربرد مناسب به نظر می‌رسد، قاعدتا اگر وجود داشته باشد، به عنوان "زمینه فعالیت" در دفتر تلفن و نشانی (در سطر حاوی اطلاعات فروشنده) درج شده است. به همین دلیل در محاوره سرجمع، یک دریچه با عنوان "درصورت امکان، فیلد زمینه فعالیت فروشنده به عنوان نام کالا صادر شود" اضافه شده است. کارکرد این دریچه از عنوان آن مشخص است.

    •    فیلدهای عرض و طول جغرافیایی به درخت محل‌های جغرافیایی و دفتر تلفن و نشانی اضافه شدند. پیش‌فرض عرض و طول جغرافیایی برای تمام کاربران و کاربر فعلی هم در سیستم تعبیه شده‌اند. این اطلاعات در ارتباط با نقشه Google مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مورد این امکانات در مستند دیگری توضیح داده شده است .

    • پایگاه‌های اطلاعاتی در SQL Server ممکن است در وضعیت Auto Close قرار بگیرند. سرعت کار با این پایگاه‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. در نسخه جدید، این پایگاه‌ها در زمان اتصال Client تشخیص داده می‌شوند و از کار با آنها ممانعت می‌شود. برای رفع مشکل کافی است همان پایگاه را در Admin، آزمایش صحت کنیم تا وضعیت پیش‌گفته برطرف شود.

    • در عملیات تصفیه و تهیه صورت مغایرت، در حین فراخوانی فایل‌های حاوی صورت حساب بانک، در مواردی با اعداد بزرگتر از 9 رقم به عنوان شماره‌های موکد مواجه می‌شویم. این اعداد در سیستم قابل فراخوانی نیستند. در نسخه جدید ترتیبی داده شده که 9 رقم منتهی‌الیه سمت راست اعداد مزبور به عنوان شماره موکد خوانده شوند.

    • در عملیات تصفیه، در فهرست رخدادها و فهرست سطرهای صورت حساب، فیلدهای مبالغ تصفیه شده و تصفیه نشده از گونه‌های بدهکار مثبت و بستانکار مثبت اضافه شدند. به این ترتیب امکان ارائه مانده کل سطرهای تصفیه شده و تصفیه نشده در فرم‌های مربوط را خواهیم داشت.

    • در انواع گزارش‌ها از رخدادهایی که به نحوی حاوی اطلاعات کالا یا خدمت و نیز مشخصات کالا یا خدمت هستند (شامل رسید موقت، درخواست کالا، انبار، درخواست خدمات، انجام خدمات، فروش) فیلدی به صورت "ترکیب نام و مشخصات کالا" را اضافه کردیم. در این فیلد نام و مشخصات کالا با " – " از هم جدا می‌شوند. اگر مشخصات کالا وارد نشده باشد، صرفا نام کالا بدون پس‌وند در این فیلد بازنمایی خواهد شد. این فیلد در صدور اطلاعات فروش به TTMS نیز قابل استفاده است (با تعریف روش صدور اطلاعات به صورت مناسب). البته از آنجا که مشخصات کالا مربوط به کالایی است که در سطر برگه فروش درج شده است، اگر از امکانات صدور اطلاعات کالاهای سطوح قبلی استفاده شود، ترکیب نام و مشخصات کالا تغییر نمی‌کند و کماکان مربوط به کالای عملیاتی خواهد بود.

    • در گزارش‌های تحلیلی سرجمع "تفکیک حساب به یک شماره تفصیلی" و "تفکیک تفصیلی به یک شماره تفصیلی" تا پیش از این فقط امکان ارائه مستقیم تفکیک بعدی سطرهای گزارش به یک تفصیلی دیگر (تفصیلی بعدی) را داشتیم. مثلا اگر حسابی را به تفصیلی 3 تفکیک کرده بودیم، فقط تفکیک بعدی سطرهای گزارش به تفصیلی 4 در منوی جزییات گزارش آورده شده بود. در نسخه جدید امکان ارائه جزییات از همه سایر تفصیلی‌ها تعبیه شده است.

    • مطابق دستورالعمل جدید تهیه گزارش معاملات فصلی موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، ارائه اطلاعات تجمیعی از معاملات، فقط برای "خرید" از "اشخاص حقیقی" قابل قبول است (معاملات با اشخاص حقوقی قابل تجمیع نخواهند بود – فروش‌ها هم کلا قابل تجمیع نخواهند بود). با توجه به این نکته (و نیز پیش‌بینی امکان تغییر دستورالعمل مزبور در سنوات آتی) در صدور اطلاعات TTMS (اعم از فروش یا هزینه – خرید) امکان صدور فرمان "تجمیع فقط برای معاملات با اشخاص حقیقی" را فراهم کرده‌ایم. در صورت استفاده از این امکان جدید، فقط معاملاتی که جمع بهای برگه آنها از مبلغ معینی کمتر باشد و طرف معامله شخص حقیقی باشد تجمیع خواهند شد. همانند موارد مشابه قبلی، وضعیت پیش‌فرض این گزینه نیز در تنظیمات سیستم قابل تعیین است (به تفکیک برای صدور اطلاعات فروش یا هزینه).



    اشکالات رفع شده سیستم یکپارچه مالی نوسا در نسخه 502:
     
    •    در برگه هزینه، کنترل تعطیل بودن تاریخ انجام نشده بود.

    •    در برگه هزینه، در تعیین یکباره یکی از انواع طرف حساب برای سطرهای برگه، شرح حاصل از جایگزینی اطلاعات نخستین سطر انتخاب شده برای همه سطرهای انتخاب شده لحاظ می‌شد (جایگزینی اطلاعات هر سطر در عبارت شرح قانون، انجام نمی‌شد).
     
    •    در برگه‌های رسید موقت، درج مستقیم کد بچ (بدون انتخاب بچ) منجر به خطا می‌شد.
     
    •    در اصلاح یکباره اسناد، تنظیم شرط برروی شماره توالی سند منجر به خطا می‌شد.
     
    •    در چاپ فرم ویرایش پیش‌فاکتور، ترتیب سطرها صحیح نبود.
     
    •    در تعریف فرم ویرایش پیش‌فاکتور، استفاده از فیلدهای "نوع قانون تغییر تعرفه" منجر به خطا می‌شد.
     
    •    در عملیات تصفیه، در ذخیره سطرهای صورت حساب به عنوان فایل وارده، اطلاعات عطف و ارجاع جابجا ذخیره می‌شدند.
     
    •    در گزارش فهرست طرف حساب‌های برگه هزینه، در محاوره ابتدایی، صفحه "محدوده"، دریچه "وضعیت جذب هزینه"، با حذف علامت یکی از گزینه‌های جذب شده / نشده با خطا مواجه می‌شدیم.

    •    در برگه هزینه سند شده (یا برگه‌ای که نیازی به سند نداشته)، ویرایش رخدادهای انبار مرتبط به رخدادهای هزینه میسر نبود – طبق تعریف ویرایش این رخدادها (درج، حذف و اصلاح) باید امکان‌پذیر باشد.

    •    در محاسبه بهای کالاهای صادره از انبار به روش شناسایی ویژه، در موارد استثنایی جمع مبالغ رخدادهای خروج به اندازه یک ریال متفاوت از جمع مبالغ رخدادهای ورود محاسبه می‌شدند.

    •    در سیستم دستمزد، در حین اصلاح شیوه تعریف فیلدها، تغییر نوع داده یا گروه معین‌کننده فیلدی که دارای محتوی باشد ممنوع است و منجر به خطا می‌شود. اگر رایانه سرور Code Page فارسی نداشته باشد (که لزومی هم به این وضعیت نیست) پیغام خطا به صورت نامفهوم گزارش می‌شد و اصلاح شد.

    •    در سیستم دستمزد، در گزارش‌های مختلف، بازنمایی وضعیت پیش از معوقه فیلدهای اصلی حقوق امکان‌پذیر است. وضعیت پیش از معوقه فیلدهای خالی (بدون محتوی) از انواع تاریخ یا تاریخ و زمان، به صورت یک تاریخ نادرست در سال 1278 بازنمایی می‌شدند.

    •    اصلاح رخدادهای دستمزد سند شده باید ممنوع باشد – این کنترل در نسخه قبلی به صورت صحیح انجام نشده بود.


    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.