چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 23 خرداد 1396 11:57 ق.ظ توسط momeni
گزارش تراز گردش و موجودی
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
a-tajaddini
کاربر
کاربر

--
25 اسفند 1395 11:15 ق.ظ

    با سلام و عرض ادب :

    در گزارش ترار گردش و موجودی کالا و سایر گزارشات انبار (فهرست رخدادها) هنگامیکه گزارش را از یک مرکز خاص بگیریم، علاوه برگردشهای مرکز مورد نظر کلیه گردشهای مربوط به برگه های نقل و انتقال، انبارگردانی  و موجودی ابتدا و انتهای دوره نیز در گزارش ظاهر میشود و حتمآ باید برگه های مذکور را از حالت انتخابی حذف کنیم تا نتیجه صحیح باشد.

    ارادت

    a-tajaddini
    کاربر
    کاربر

    --
    25 اسفند 1395 11:27 ق.ظ
    • پاسخ پذيرفته شده
    با سلام مجدد
    نکته دیگری که در گزارش گردش و موجودی کالا از جانب مشتریان محترم مطرح میشود، در خصوص گزارشات موجودی با کسر رزرو و یا موجودی با احتساب درخواست است که طبیعتأ انتظار میرود که موجودی با کسر رزرو و یا با احتساب درخواست، هم در سطوح عملیاتی و هم در سطوح غیرعملیاتی درخت کالا مانده صحیح داشته باشد. که متأسفانه چنین نیست و فقط مانده سطوح عملیاتی صحیح است.
    دلیل این انتظار نیز غیرمنطقی به نظر نمیرسد. مشتری انتظار دارد که در یک گروه کالا مثلا" گروه "انواع اسپلیت هایسنس" فارغ از تفکیک زیرگروه ها پس از کسر رزرو بصورت سرجمع چقدر موجودی دارد.
    ارادت
    a-tajaddini
    کاربر
    کاربر

    --
    25 اسفند 1395 11:45 ق.ظ

    مطابق شکل زیر

    پيوست ها
    a-tajaddini
    کاربر
    کاربر

    --
    25 اسفند 1395 11:51 ق.ظ
    پيوست ها
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    25 اسفند 1395 04:43 ب.ظ
    سلام

    1. واضح است که رخدادهایی که ماهیاتا فاقد مرکز هستند کنترل نمی‌شوند. وقتی گزارش از یک مرکز تهیه می‌شود، منظور این است که اگر رخداد دارای مرکز است، مربوط به مرکز مورد اشاره باشد. این رفتار برای کاربرانی که تعریف ما برای آنها مناسب است بسیار مطلوب است. در مقابل، کاربرانی که مثل شما منظور دیگری را تصور می‌کنند می‌توانند به سادگی با تنظیم رخدادها یا برگه‌های موثر در گزارش منظور خود را حاصل نمایند.

    2. همانطور که فرمودید، رزرو برای کالاهای غیرعملیاتی تعریف نشده است. این اقلام فقط برای کالاهای عملیاتی قابل گزارش هستند.
    SAMIN
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    23 خرداد 1396 10:17 ق.ظ
    سلام
    فکر نمیکنم زمانیکه در فیلترهای گزارش مرکز مشخصی را انتخاب کنیم، بتوانیم به برگه های فاقد مرکز فکر کنیم. بنده در این مورد توجیه نشدم.

    در خصوص سطوح عملیاتی و غیر عملیاتی، طبیعی است که رزرو و یا هر اتفاق دیگری فقط در سطح عملیاتی درخت ممکن است. اما گزارشات سیستم طبعآ انتظار میرود در تمام سطوح عملیاتی و غیر عملیاتی مانده صحیح نشان بدهد.
    ارادت
    SAMIN
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    23 خرداد 1396 10:23 ق.ظ
    چون ما هم در خصوص گزارشات از یک مرکز خاص دقیقآ همین مشکل را داریم. و باید همیشه برگه های انبارگردانی و ابتدا و انتهای دوره و ... را از گزارش حذف کنیم تا گزارش درست باشد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 خرداد 1396 11:57 ق.ظ
    سلام

    تصور بفرمایید که دو کاربر با تفاوت ایده و سلیقه داشته باشیم. نظر کاربر نخست همانند شما این است که اگر شرط روی مرکز اعمال می‌کنیم رخدادهای فاقد مرکز نباید ظاهر شوند. نظر کاربر دوم همانند من این است که شرط روی مرکز برای رخدادهایی که ماهیتا فاقد مرکز هستند قابل تعریف و توضیح نیست و تا زمانی که به صورت صریح از سیستم خواسته نشده باشد، شرط مرکز نباید برروی آنها اعمال شود (باید در گزارش بیایند).

    با موقعیتی مواجه هستیم که دو راه حل جداگانه را تولید می‌کند. تفاوت مهم این است که اگر خواسته کاربر اول را پیاده کنیم، کاربر دوم هرگز نمی‌تواند گزارش مورد نظر خود را دریافت کند. اما اگر خواسته کاربر دوم را پیاده کنیم کاربر دوم کماکان می‌تواند به خواسته خود برسد. کافی است به "برگه های فاقد مرکز (نیز) فکر کند". یعنی رفتار سیستم را نیز در اخذ گزارش مورد توجه و نظر قرار دهد.

    از طرف دیگر، بیش از 11 سال از ارائه نخستین نگارش سیستم انبار می‌گذرد و با اینکه سیستم در این مدت به میزان بسیار زیادی توسعه یافته و تغییر کرده است اما رفتاری که در بالا مورد اشاره قرار گرفت همواره در این مدت ثابت و بدون تغییر مانده است. تا پیش از این پست من تصور می‌کردم که کاربران با این تعریف ما از محدوده کد مرکز مشکلی ندارند (همه کاربران را در گروه دوم قرار می‌دادم). از این پس کاربران را به دو گروه تفکیک می‌کنم که البته مطابق آنچه شرح داده شد، هنوز رفتار کنونی را بهتر می‌دانم.

    در مورد رزرو، فرمایش شما کاملا صحیح است - اما به دلیل مشکلات فنی و پیچیدگی‌هایی که از احتمال تفاوت واحد مقدار در بین کالاهای زیرگروه ناشی می‌شود، متاسفانه برای ما قابل پیاده‌سازی نیست. رفتار کنونی به عنوان یک محدودیت سیستم ذکر شد: "رزرو برای کالاهای غیرعملیاتی تعریف نشده است. این اقلام فقط برای کالاهای عملیاتی قابل گزارش هستند."

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.