چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 09 شهریور 1394 06:18 ب.ظ توسط momeni
امکان استفاده از بچ در درخواست
�16 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
31 مرداد 1394 10:40 ب.ظ
    سلام و عرض ادب
    فیلد بچ در محاوره سطرهای برگه درخواست تعریف شده است . اما فیلد آن غیر فعال است .
    Javid
    کاربر
    کاربر

    --
    01 شهریور 1394 09:48 ق.ظ
    عرض ادب و احترام، در صورتی که در برگه درخواست برای کالایی که قصد رزرو آن را داشته باشید، کد بچ قابل استفاده می شود.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    01 شهریور 1394 09:53 ق.ظ
    سلام

    این فیلد برای درخواست‌های "رزرو" کالاهای بچ‌پذیر فعال خواهد بود.

    ارادت
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 شهریور 1394 01:36 ق.ظ
    سلام ؛ با توجه به نحوه. طراحي ساختار درخت كالا و نحوه استفاده از بچ ، در بسياري از شركتها نياز است كه در زمان درخواست. بچ نيز مشخص باشد ، اما اجباري نيست و ميتواند مشخص نباشد . آيا اين امكان وجود دارد كه امكان تعيين بچ در برگه هاي درخواست ورود و خروج افزوده شود ؟
    اگر لازم باشد ، موارد استاندارد كاربرد بچ در درخواست را بسته به نحوه تعريف بچ ، عرض خواهم كرد .
    ارادت
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 شهریور 1394 01:44 ق.ظ
    سلام؛
    با توجه به ساختار كدينگ كالاي طراحي شده و تعريف بچ در بسياري از شركتها لازم است كه در زمان درخواست ورود و يا خروج ، بچ كالا مشخص باشد . لذا آيا امكان اين درخواست وجود دارد كه امكان انتخاب بچ در برگه درخواست رزرو نشده ، بصورت اختياري فعال گردد ؟
    ضمناً اگر لازم باشد ، مواردي از كاربردهاي استاندارد تعيين بچ در هنگام درخواست بر مبناي نوع بچ تعريف شده در سازمان را عرض خواهم كرد .
    ارادت
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 شهریور 1394 01:45 ق.ظ
    ببخشيد ، اشتباهاً دو مرتبه و با دو متن متفاوت ارسال شد .
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 شهریور 1394 10:27 ق.ظ
    سلام

    درخواست ورود با مشخص کردن بچ؟
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 شهریور 1394 12:52 ب.ظ
    سلام . بله . درست متوجه شديد . درخواست ورود با مشخص كردن بچ ، چون عمليات شناسايي بچ كالا در زمان درخواست انجام ميشود . مهم اين است كه بچ در شركت مربوطه چي تعريف شده باشد ؟!
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 شهریور 1394 01:00 ب.ظ
    به عنوان مثال اگر به شركتهاي بسته بندي خرما و پسته رجوع كنيم ، كه تعداد آنها هم كم نيست ، بچ كالا دقيقاً يك مشخصه تركيبي از نام تامين كننده و سال برداشت محصول است و مانده اين بچ حداقل تا دو سال در شركت بصورت واقعاً كاربردي ، ماندگار و مؤثر در تصميمات بعدي مديريت است . و هيچ راه حل ديگري هم نداريم . تعريف بچ در اين مدل شركتها واقعاً همين بود كه عرض كردم . و ساليانه تعداد زيادي بچ به كالاهاي شركت افزوده ميشود كه تعريف آن در درخت كالا كاملاً غير ممكن و غير اصولي است .
    علاوه بر اين ، در بسياري شركتها بچ به عنوان كالاي شناور نيز استفاده ميشود ، مانند شركتهاي ساختماني پيمانكاري .
    ارادت
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 شهریور 1394 01:03 ب.ظ
    از همه دوستان و همكاران عزيز دعوت ميكنم اگر علاقه مند باشند ، و ميسر باشد ، از شركت رطب ثمين بم به عنوان يكي از بهترين استفاده كنندگان نوسا كه از بچ هم بصورت كاملاً اصولي و واقعي استفاده ميكند ، بازديد فرمايند ،
    ارادت
    nikvarz
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    08 شهریور 1394 12:01 ب.ظ
    باسلام و احترام
    با توجه به فرمایشات اساتید گرامی و نظر به اینکه در هنگام درخواست کالا از انبار نیاز به تعیین بچ توسط درخواست کننده لازم و ضروری میباشد. وجود چنین امکانی باعث افزایش رضایتمندی کاربران از نرم افزار میگردد و مشکلات عدیده ای از کاربران حل خواهد شد.
    باتشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 شهریور 1394 12:06 ب.ظ
    سلام

    طبق تعریف ما از داده‌ها (و به تبع آن روشی که سیستم را پیاده کرده‌ایم)، بچ هر کالا توسط تولید کننده کالا تعیین می‌شود. در زمان درخواست برای تهیه یک کالا و ورود آن به انبار تعیین بچ غیرممکن است. پیاده‌سازی امکان مورد نظر شما متاسفانه میسر نیست.
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 شهریور 1394 10:57 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب ،
    ضمن تشکر از توضیحات جناب مومنی ، با توجه به عدم امکان پیاده سازی این امکان در سیستم ، فکر میکنم بهتر باشد از فیلدهای کمکی مانند مشخصات کالا برای تعیین بچ در درخواست استفاده کنیم .....
    ضمنا" خالی از لطف نیست بدانیم در تمام شرکتهای تولیدی که با روشهای استاندارد و متعارف برنامه ریزی تولید کار میکنند ، و تولید کننده خودمان هستیم ، در زمانیکه دستور تولید توسط واحد برنامه ریزی صادر میشود ، ( که این دستور تولید در سیستم نوسا در برگه درخواست با رخداد دریافت از تولید طراحی میشود .) شماره و مشخصات بچ تولیدی مربوط به همان دستور تولید تعیین و در سیستم ثبت می گردد . و انبار موظف صرفا" بر اساس درخواست دریافت از تولید صادر شده و از همان بچ تعیین شده توسط برنامه ریزی تولید ، رسید تولید را ثبت نماید .
    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    09 شهریور 1394 12:01 ب.ظ
    سلام

    خیر. صحیح نیست.

    درخواست ورود کالا به انبار هیچ ارتباطی با سیستم کنترل تولید ندارد. این درخواست، دستور تولید هم نیست.

    همانطور که عرض کردم، بچ برخلاف کالا، تا زمانی که "موجود" نباشد فاقد ماهیت و معنی است. همچنین بچ به هیج وجه نباید ماهیت کالا را تغییر دهد. همه بچ‌های یک کالا واقعا باید یک کالا باشند و به جای هم قابل استفاده و فروش باشند. اگر بدون توجه به این تعریف و به دلخواه از بچ استفاده فرموده باشید واضح است که پاسخ‌گو نخواهد بود.
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 شهریور 1394 05:20 ب.ظ
    سلام
    همانطور كه جناب مؤمني فرمودند ، همه بچهاي يك كالا واقعاً بايد يك كالا باشند و بجاي هم نيز قابل استفاده و فروش باشند . و بچ موجود نشده معنا و مفهومي ندارد .اما نكته اينجاست كه در شركتهاي توليدي ، شماره و مشخصات بچ توليدي ، قبل از موجود شدن يا توليد، توسط واحد برنامه ريزي توليد تعيين شده و در درخواست يا دستور توليد ( كه در نوسا از همان برگه هاي درخواست بدين منظور استفاده مي شود) درج ميگردد . و اگر در وضعيت تاييد شده باشد ، علاوه بر دستور توليد ، حكم مجوز ورود را نيز پيدا ميكند . و با توجه به اينكه امكان ثبت رخدادهاي ورود مستقل از درخواست را از كاربر انبار ميگيريم ، بنابراين انبار فقط ميتواند براساس مشخصات و بچ تعيين شده توسط مدير برنامه ريزي ، رسيد دريافت از توليد را ثبت و كالا را از توليد تحويل بگيرد .

    دقيقاً مانند ساير برگه هاي درخواست كه عملاً در اغلب شركتها به عنوان مجوز ورود يا خروج استفاده مي شود .
    ارادت
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    09 شهریور 1394 05:32 ب.ظ
    ضمناً ما در حالت بچ موجود شده نيز براي برگه هاي خروج ( عليرغم اينكه تمام كالاها بجاي يكديگر قابل استفاده و فروش هستند ) ، اما بنا به برخي دلايل بازرگاني و تجاري ، و با توجه به اهميت تاريخ انقضا در بچ ، لازم است كه مجوز خروج فقط از يك بچ مخصوص صادر شود ، كه باز هم متاسفانه بجز در وضعيت رزرو ، قابل استفاده نيست .
    ضمناً براي بنده سوال است كه چرا از نظر شما ، زمانيكه ممكن است ، استفاده از برگه هاي درخواست براي دستور توليد صحيح نيست ؟ در حاليكه براي سازمان كاملاً توجيه كاربردي دارد .
    نوسا يك نرم افزار خام و انعطاف پذير است و قطعاً از هريك از امكانات اين نرم افزار كاربران مختلف ، صرفاً با يك ديدگاه بهره مند نميشوند .
    با سپاس
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    09 شهریور 1394 06:18 ب.ظ
    سلام

    "چرا از نظر شما ، زمانيكه ممكن است ، استفاده از برگه هاي درخواست براي دستور توليد صحيح نيست؟" - از نظر من ممکن نیست - که بخواهد صحیح باشد. از نظر من هیچ اشکالی ندارد که از یک ابزار که درست کرده‌ام برای کاربردی که مورد نظر بنده نبوده است استفاده شود. اشکال آنجا است که چون آن کاربرد مورد نظر بنده نبوده (و در تعریف یک سیستم انبار هم نیست که همزمان سیستم کنترل تولید باشد) در استفاده‌ای که مورد نظرتان است به مشکل برخورد می‌کنید. مثلا در درخواست ورود نیاز به درج بچ دارید. قسمت جالب و تاریخی قضیه این است که رفع مشکل را از بنده طلب می‌کنید.

    از ابتدا مرور کنیم: یک امکان در سیستم گذاشته‌ام - تخصیص بچ به کالاهای موجود + بچ باید "موجود" باشد (یعنی موجودی داشته باشد)؛ در نتیجه درخواست از آن بدون رزرو ممکن نیست - یعنی آن بچ موجود نباید به مصرف دیگری به جز آن درخواست برسد. قرار نیست استفاده دیگری از آن شود. اگر شما از درخواست به عنوان مجوز تولید استفاده می‌کنید با هر منطقی که دارید از نظر بنده اشکال ندارد. فقط زمانی که در کاربرد غیرمربوط به مشکل برخورد کردید راه رفع مشکل را از حقیر طلب نفرمایید.

    بچ باید موجودی داشته باشد - پس اولا در درخواست ورود قابل استفاده نیست و ثانیا در درخواست‌های خروج فقط به همراه رزرو قابل استفاده است (تا موجود بودن آن مقدار تضمین شود).

    تغییر این وضعیت (همانطور که بارها عرض کردم) میسر نیست.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.