چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 03 آذر 1393 02:46 ب.ظ توسط mehr-daanesh
واحد فرعی در برگه نقل و انتقال
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
v.fadaei
کاربر
کاربر

--
02 آذر 1393 08:49 ق.ظ
    باعرض ادب و احترام

    شرکت ما چندین انبار در نقاط مختلف دارد و برای کالاها از واحد فرعی استفاده میکنند ما برای زدن برگه نقل و انتقال دچار مشکل شده ایم چرا برگه نقل و انتقال واحد فرعی ندارد؟

    مشکل بدتر برای کالاهای که واحد فرعی ندارن وقتی نقل و انتقال میزنیم و از مرکز(شخص) گزارش میگیریم چون برگه نقل و انتقال مرکز ندارد موجودی شخص اشتباه است و زدن برگه رسید و حواله به جای نقل و انتقال مشکل ساز شده است.


    باکمال تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 آذر 1393 09:34 ق.ظ
    سلام

    برگه نقل و انتقال برای جابجا کردن "موجودی" بین انبارهای مختلف یا بچ‌های مختلف است. کاربرد دیگر آن هم برای تفکیک کالاهای مرکب و یا تجمیع آنها است. برای اعلام ضایعات هم (با احتیاط) می‌توان از این برگه و رخدادهای مربوط (بدون تغییر بها یا یا تغییر بها) استفاده کرد. هیچیک از این کاربردها ربطی به "مرکز" ندارند. به عبارت دیگر عملیات نقل و انتقال (موجودی) در گزارش هیچ مرکزی نباید منعکس شوند.

    واحد فرعی مشخصه رخدادهای انبار است (نه موجودی انبار). موجودی را می‌توان برحسب یک واحد خاص "گزارش‌گیری" نمود و گزارش ارائه شده وابسته به واحد فرعی انتخاب شده و ضریب تبدیل آن به واحد اصلی خواهد بود. بنابراین تغییرات موجودی در اثر نقل و انقال هم نباید دارای واحد فرعی باشند.

    v.fadaei
    کاربر
    کاربر

    --
    02 آذر 1393 03:27 ب.ظ
    با عرض سلام خدمت آقای مومنی
    خسته نباشید

    براساس فرمایش حضرتعالی همانگونه که شما در میان بیاناتتان اشاره نمودید سیستم انبار باید ورود و خروج کالا را کنترل نماید و تمامی مشخصات کالا را ثبت و ضبط نماید و هر کالا در سیستم شامل یک سری مشخصات ذاتی از جمله واحد اصلی ، واحد فرعی ، بچ ، سریال و.... میباشد و بایستی هنگام  انتقال کالا تمامی مشخصات کالا انتقال پیدا کند.
    مطلب بعدی پیرو فرمایشات سرکار عالی _ما در زمان ورود و خروج کالا از واحد فرعی استفاده میکنیم میخواهیم مانده آن را گزارش بگیریم(فقط یک واحد فرعی کالا) حتی تقاضا داریم که امکان اجباری کردن واحد فرعی برای کاربر وجود داشته باشد (همانند تفصیلی های اجباری)


    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 آذر 1393 05:08 ب.ظ
    سلام

    عرض کردم که طبق تعریف ما واحد فرعی جزء مشخصات کالا نیست، بلکه از مشخصات رخدادهای ورود و خروج است. در مقابل امکان گزارش‌گیری از موجودی برحسب واحد فرعی را داریم.

    در سیستم ما هر رخداد ورود و خروج به صورت اختیاری می‌تواند دارای واحد فرعی باشد. از آنجا که واحدهای فرعی قابل تعریف برای هر کالا متعدد هستند، اجباری کردن واحد فرعی میسر نیست.

    شرمنده
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    03 آذر 1393 12:20 ق.ظ
    سلام و عرض ادب
    عرض میکنم اگر در برگه نقل و انتقال امکان ثبت واحد فرعی وجود نداشته باشد ، دیگر مانده برحسب واحد فرعی صحیح نخواهد بود .
    ضمنا اگر بخواهیم واحد فرعی جنبه آماری نداشته باشد ، باید فقط و فقط یک واحد فرعی برای هر کالا تعریف شود و آن واحد هم اجباری شود . در غیر اینصورت واحد فرعی فقط یک کاربرد آماری خواهد داشت و بس . ...
    بنابراین اگر این امکان وجود داشته باشد که ثبت واحد فرعی بتواند به انتخاب کاربر امکان اجباری شدن نیز داشته باشد ، به نظر بنده حقیر درخواست منطقی خواهد بود ، مگر اینکه از نظر نرم افزاری محدودیتهایی وجود داشته باشد که بنده تخصصی در این زمینه ندارم .
    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    03 آذر 1393 10:56 ق.ظ
    سلام

    من طرح سیستم و تفکری که به این طرح رسیده است را عرض کردم. دقیقا نکته‌ای است که شما فرمودید: "ضمنا اگر بخواهیم واحد فرعی جنبه آماری نداشته باشد ، باید فقط و فقط یک واحد فرعی برای هر کالا تعریف شود و آن واحد هم اجباری شود." - ما نمی‌خواهیم چنین باشد، پس واحد فرعی جنبه اطلاعاتی (به بیان شما آماری) دارد.
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    03 آذر 1393 02:46 ب.ظ
    سلام و عرض ادب .
    با تشکر از جناب مومنی عزیز ، درخواست ما اجباری کردن واحد فرعی نیست . چون بسیاری از مشتریان از واحد فرعی صرفا به عنوان یک جنبه اطلاعاتی ( آماری) استفاده میکنند !
    اما سوال ما این است که آیا این امکان وجود دارد که در امکانات کاربران ، عدم درج واحد فرعی به عنوان یک امکان قابل انتخاب ، از کاربر گرفته شود و یا به وی داده شود ؟
    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.