چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 08 مهر 1393 01:57 ب.ظ توسط ali esmaili
بوجود آمدن اعشار در ترازنامه !!!! مشکل از طرف انبار
�15 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
ali esmaili
کاربر
کاربر

--
07 مهر 1393 11:35 ق.ظ
    با سلام

    ضمن عرض خسته نباشید و تشکر

    متاسفانه مشکل ایجاد اعشار در انبار در نسخه های قبل همچنان باقی است و این اعشار با تایید اسناد انبار وارد اسناد حسابداری شده و تراز حسابداری را اعشاری میکند
    که متاسفانه مشکلات زیادی را در نوشتن دفاتر قانونی و گزارشات مدیریتی ایجاد می نماید .

    خواهشمند است راهنمایی کنید

    البته روشه نزدن مبلغ 1 ریالی برای تعداد بیشتر از یک را بلد هستم ،‌اما به هیچ عنوان این مسئله چاره کار نیست !!!

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 مهر 1393 11:58 ق.ظ
    سلام

    اگر اعشار در حاصل عملیات انبار بوجود آید حتما نشان دهنده یک مشکل است و باید بررسی شود. این موضوع ارتباطی به "نزدن مبلغ 1 ریالی" هم ندارد.

    توضیح: در همه محاسبات سیستم، حاصل عملیات باید با توجه به تعداد ارقام اعشار واحد پول اصلی سیستم روند شوند. از آنجا که ریال فاقد اعشار است در "هیچیک" از محاسبات سیستم انبار نباید در مبلغ کل رخدادهای انبار اعشار داشته باشیم. اگر اعشار وجود دارد فقط دو دلیل می‌تواند داشته باشد: 1/ قسمتی از برنامه اشکال دارد (مثلا در یکی از محاسبات گرد کردن حاصل محاسبات فراموش شده باشد) 2/ برای ریال، اعشار لحاظ شده باشد. یعنی در بخش واحدهای پول، تعداد ارقام اعشار ریال، صفر نباشد. توجه فرمایید که تعداد ارقام اعشار ریال در زمان انجام محاسبات ملاک است. یعنی مثلا اگر برای یک هفته تعداد ارقام اعشار برای ریال درج شده باشد، در حاصل همه محاسباتی که برای محاسبه ارزش ریالی رخدادهای انباد در آن هفته انجام شده باشد اعشار مشاهده خواهد شد.

    البته احتمال اینکه گزینه نخست درست باشد و بخشی از محاسبات ما دارای اشکال باشد بیشتر است.

    محاسبات انبار قابل تکرار هستند - به این معنی که با بررسی ریزعملیات همان کالایی که منجر به "بوجود آمدن اعشار در ترازنامه !!!!" شده است می‌تواند سیر تغییرات بها و محاسبات انجام شده توسط سیستم را تشخیص داد. اگر یک کالای دیگر با همان روش تعیین بها تعریف شود و همان عملیات روی آن کالا تکرار شود حتما به همان نتایج خواهیم رسید. اگر اشکالی در سیستم وجود داشته باشد، ارزش یک یا چند رخداد در کالای جدید هم دارای اعشار خواهند شد. همکاران بنده در بخش پشتیبانی لطفا با توجه به این نکته مشکل را بیشتر بررسی فرمایند و سعی کنند که آنرا در سیستم خودشان بازآفرینی نمایند. لطفا به رخدادهای نقل و انتقال، برگشت دوره جاری، تعدیل، اصلاح بهای وارده و اصلاح بهای موجودی ابتدای دوره توجه بیشتری داشته باشید.

    پس از بررسی بیشتر، در همینجا بحث را ادامه خواهیم داد.
    ali esmaili
    کاربر
    کاربر

    --
    07 مهر 1393 12:23 ب.ظ
    مشکل را با مثال زیر بهتر می توان توضیح داد :


    کالای x به تعداد 15 قلم وارد انبار شده (رسید ) به مبلغ کل 105.517.105 ریال، سیستم انبار فی هر کدام از کالا ها را مبلغ 7.034.473/66 ریال لحاظ میکند و در هنگام خروج 1 عدد همین مبلغ را به عنوان مبلغ خروج (حواله) تعیین نموده و با تایید این سند این اعشار به سیستم حسابداری وارد می شود و متاسفانه ترازنامه آزمایشی اعشار دار می شود .

    متاسفانه ایراد ساده اما بسیار عجیب و غیر قابل قبول است ! در حال حاضر نوشتن دفاتر قانونی و ارسال گزارشات به دلیل وجود این اعشار مشکل ساز شده است !

    با تشکر از پیگیری و سرعت در پاسخگویی شما
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 مهر 1393 12:39 ب.ظ
    سلام

    این نمونه‌ای که فرمودید مثال بسیار روشنی است. طبق توضیحاتی که در پست قبلی عرض کردم خروج یک واحد حتما با بهای 7.034.474 خواهد بود که از گرد کردن مبلغ فی فوق بدست می‌آید. اگر در بهای رخداد خروج اعشار دیده می‌شود، حتما به این دلیل است که در سیستم برای واحد پول ریال اعشار مجاز دانسته شده است. یا اینکه واحد پول اصلی سیستم شما ریال نباشد. جسارتا ممکن است واحدهای پول را در منوی سیستم بررسی فرمایید؟ همچنین واحد پول اصلی سیستم در admin و در مشخصات سیستم اطلاعاتی را هم بررسی فرمایید تا "ریال" باشد. احتمال زیادی وجود دارد که اشکال از یکی از این دو باشد.

    ارادت
    ali esmaili
    کاربر
    کاربر

    --
    07 مهر 1393 01:40 ب.ظ
    با سلام

    موارد ذیل کنترل شد :
    1- واحد پول اصلی روی سرور = ریال
    2-واحدهای پول / ارز = ریال - بدون اعشار
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    07 مهر 1393 01:50 ب.ظ
    سلام

    جهت توضیحات بیشتر عرض کنم که تا آنجا که بنده به خاطر دارم دوستان ما در این شرکت ورود اطلاعات از طریقی غیر از حالت دستی نیز در پایگاه داده خود انجام می دهند . اختمال این وجود دارد که در این حالت تنظیماتی را در SQL مثلا غیر فعال کرده باشند تا بتوانند اطلاعات را به Database فراخوانی کنند .
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 مهر 1393 01:54 ب.ظ
    سلام

    به هر حال لطفا موضوع را دقیق‌تر بررسی فرمایید - مثلا با اخذ پشتیبان. حتما همین‌جا تعقیب شود.

    ممنون
    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    07 مهر 1393 02:46 ب.ظ
    با سلام و عرض احترام

    بنده با کالای الف طبق سناریو پیش رفتم و در خروج زمانیکه در واحدهای پول و ارز برای واحد ریال اعشار لحاظ نکردم مبلغ خروج برگه عملیاتی 7034474 ریال بدون اعشار دریافت کردم و زمانیکه اعشار را 2 لحاظ کردم با پیش نویس و سپس عملیاتی کردن برگه خروج 7034473.67 ریال دریافت کردم.با این عملیات چیزی که به نظر بنده می رسد اینست که در زمان عملیاتی کردن این برگه به دلیلی نامشخص برای ما تعداد ارقام اعشار واحد پول ریال به 2 تغییر کرده و پس از عملیاتی کردن این برگه مجددا تعداد ارقام اعشار به صفر تغییر یافته است.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 مهر 1393 03:34 ب.ظ
    سلام

    به نظر می‌رسد هنوز سیستم ایشان به همین صورت عمل می‌کند - یا من چنین برداشتی از متن ایشان کردم. مثالی که طرح کردند زمان نداشت؛ یعنی همین الآن همین نتیجه از سیستم دریافت می‌شود. لطفا بیشتر بررسی فرمایید.

    ali esmaili
    کاربر
    کاربر

    --
    07 مهر 1393 03:34 ب.ظ
    با سلام موضوع بررسی شد و ایراد از اسناد سال 88 بود که با اصلاح سند افتتاحیه سال جاری بر طرف شد
    باتشکر فراوان
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 مهر 1393 03:42 ب.ظ
    سلام

    پس عملیات کالای x و آن همه علامت تعجب که در تیتر فرمودید و داستان "ایراد ساده اما بسیار عجیب و غیر قابل قبول است" که در متن شما بود... [...]
    ali esmaili
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1393 10:45 ق.ظ
    با سلام

    همچنان دلیل بوجود آمدن اعشار در سیستم انبار نا مشخص است !!!

    در حال حاضر مشکل با اصلاح ارقام اعشار دار در سند افتتاحیه حسابداری و برگه افتتاحیه انبار بر طرف گردید ،‌ که همانطور که می دانید موجب اختلاف در سند افتتاحیه با اختتامیه سال قبل شده است .

    دلیل ایجاد و نحوه ایجاد همچنان نا مشخص است ،‌ با توجه به رفع مشکل فعلی اینجانب پیگیری نکردم ،‌

    دلیلی برای تذکر شما نمیبینم !

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    08 مهر 1393 11:25 ق.ظ
    امیدوارم همکاران من در بخش پشتیبانی دلیل تذکر بنده را ببینند و از ایشان می‌خواهم که مسئله را تا حد امکان بررسی فرمایند و نتیجه را همینجا اعلام کنند

    ali esmaili
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1393 11:32 ق.ظ

    متاسفانه با برخورد انتقام جویانه شما این بحث را پیگیری نخواهم کرد.


    با تشکر از پیگیری بخش پشتیبانی و حل مشکل
    A.M.Zadeh
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1393 01:24 ب.ظ
    با درود
    روی سخن من با بخش پشتیباتی است.
    اشکالی که در این پست اعلام گردید خیلی دور از ذهن بود و کاملا مشخص بود که نمیتواند اشکال نرم افزار باشد و اشکال جای دیگری است . چه در غیر اینصورت حتما تمامی 3000 کاریر قبلی نرم افزار با آن مواجه میشدند.
    ایراد من به بخش پشتیبانی است که چرا با توجه به سابقه قبلی این شرکت در همان مراحل اولیه اشکال را شناسایی نکردند و به دنبال اشکال نرم افزار بوده اند . به دفعات ثابت شده است که در تمامی موارد مشابه نرم افزار اشکالی نداشته است .
    این شرکت خاص در بعضی موارد ورود اطلاعات نمی کند و اطلاعات را مستقیما وارد جداول SQL میکند . چندین مورد مشابه توسط این شرکت ملاجظه شده است که برای این کار تریگرها را از کار انداخته و سپس اطلاعات را وارد جداول SQL میکنند و این کار باعث میشود که سرور نوسا حتی نتواند کنترل های ابتدایی را هم انجام بدهد .

    در هر صورت از آنجا که کاربر حاضر به ارائه توضیح بیشتری نمیباشد و فقط ذکر این جمله که مشکل حل شده است و تشکر از گروه پشتبانی ، بررسی را در همین جا متوقف می کنیم.

    با تشکر- محمدزاده
    ali esmaili
    کاربر
    کاربر

    --
    08 مهر 1393 01:57 ب.ظ
    با سلام
    ضمن تشکر از آقای محمد زاده و عرض ارادت و احترام


    توضیحات :

    ایراد از سال 1388 در تنظیمات سیستم وجود داشت و با پیگیری آقای اعتمادی و آقای صفار زاده مشخص شد .


    در قسمت تنظیمات پول و ارز سیستم برای ریال احتمالا 2 رقم اعشار در سال 1388 تا یید شده بود و در سالهای بعد این اعشار حذف شده بود و به این دلیل سیستم در سال مالی یاد شده اجازه ورود اعشار به ترازنامه را تایید کرده بود به با گذشت سالهای مختلف این اعداد به سال جاری انتقال پیدا کرده اند ،‌با مشاوره بخش پشتیبانی و با توجه به اینکه این ایراد در سال جاری و سال قبلتر تا 88 تکرار نشده بود سند افتتاحیه انبار و افتتاحیه حسابداری اصلاح شد و مشکل برطرف گشت .

    این ایراد چند بار در سالهای قبل به بخش پشتیبانی گزارش شده بود و ایشان دلیل را متوجه نشده بودند و تصور این شرکت این بود که این ایراد از سیستم می باشد که با پیگیری بخش پشتیبانی مشکل مشخص و رفع گردید

    لازم به ذکر است این شرکت تا کنون هیچگونه ورود اطلاعاتی از SQl به صورت مستقیم به نرم افزار مالی نداشته است و عملیات انتقال اسناد انبار به وسیله فراخوانی برگه وارده Xp انجام شده بود .




    با تشکر از کلیه همکاران

           اسماعیلی
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.