چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 02 خرداد 1394 11:00 ق.ظ توسط Sadri
امکان درج تکراری مدراک موجود در سند وصولی
�7 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
setareh
کاربر جدید
کاربر جدید

--
04 آبان 1393 11:52 ق.ظ
    با سلام هنگام کار با دریافت پرداخت با مشکلی مواجه شدم که هنگام تنظیم اسناد وصولی یا پرداختنی و ... امکان تکرار و انتخاب مدارک به دفعات متعدد وجود دارد و هنگام ذخیره نیز سیستم پیغام خطا مبنی بر تکراری بودن مدرک به کاربر نمیدهد. (اگر بعد از اجرای کامل روال سند ذخیره نشود و روال دوباره اجرا شود امکان انتخاب مدرک تکراری وجود دارد)چرا؟ با تشکر
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 آبان 1393 02:26 ب.ظ
    با سلام
    فرض کنید  در یک سیست ممربوط به عابر بانک شما مبلغی را انتخاب می‌کنید ولی دکمه تصویب را نمی‌زنید، و می‌توانید به کرار مبالغ دیگر را انتخاب کنید. آیا این موضوع ایراد کار سیستم عابر بانک است؟
    فرض کنید برای یک کنسرت بصورت اینترنتی صندلی رزو کردید و دگمه تصویب را نمی زنید و بصورت مکرر می‌توانید صندلی های دیگر را انتخاب کنید آیا این ایراد کار سیستم خرید اینترنتی است؟

    وقتی شما از یک الگو یا روال برای عملیات خود استفاده می‌نمایید،برای اتمام فرآیند استفاده شده باید دکمه ذخیره را بزنید بعد سراغ فرآیند بعدی بروید. وبنظر نمیآید این جزء ایرادات سیستم باشد. آیا شما هدف خاصی از این درخواست دارید؟

    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    setareh
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    05 آبان 1393 04:14 ب.ظ
    باتشکر
    باید ببخشید ولی مثالهای بی ربطی بود .(در مورد صندلی ، یک صندلی را چند بار نمیتوانید رزرو کنید)
    اگر کاربر به اشتباه 2 بار یک مدرک را انتخاب کند مشکلاتی را در وضعیت مدرک (موجود و خارج شده)به وجود می آورد و اساسا اشتباه است .لااقل باید هنگام ذخیره سند این موارد کنترل شود .
    اگر بنا به مثال است در سیستم حسابداری مورد خیلی ساده تر جهت کنترل وجود دارد.(درج تفصیلی اجباری )تنظیمات سیستم تمام کاربران.
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    05 آبان 1393 04:43 ب.ظ
    با سلام خدمت شما کاربر محترم؛
     هدف من از ارائه مثال این بود که  این موضوع را عنوان نمایم که یا کل فرآیند باید ا تا انتها نجام شود سپس بگوییم که به مشکلی برخورد کرده‌ایم یا اینکه تا زمانی که کل فرآیند انجام نشده توقع نداشته باشیم که کنترلی صورت گیرد. به نظر بنده دکمه سیو یا ذخیره به معنی اتمام فرآیند است و تا قبل از آن کنترل صورت نمی‌گیرد.
    در ثانی آیا همه کنترل‌ها به عهده سیستم مکانیزه باید باشد؟
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    setareh
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    11 آبان 1393 11:23 ق.ظ
    سلام

    تمام خواسته من اینست که سیستم اجازه درج مدرک تکراری در سند را ندهد. ممکن است 2 یا 3 لیست اسناد وصولی داشته باشم و داخل یک سند با کلید کنترل و بلوک سطر چند مدرک را جهت وصول انتخاب کنم پس در هر دفعه اجرای روال ممکن است به اشتباه مدرکی که قبلا انتخاب کردم دوباره انتخاب کنم و این یعنی مشکل.
    خواسته من خواسته غیر معقولی (مانند اینکه چکهای 5 روز مانده به تاریخ وصول به صورت اتوماتیک به من نشان بدهد) نیست ، فقط اجازه درج مدرک تکراری در سند که موجب اشکلات بعدی در سیستم میشود گرفته شود.
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 آبان 1393 01:41 ب.ظ
    با سلام خدمت شما ؛
    به هر حال این موضوع جزء رفتار سیستم مالی یکپارچه نوسا است و تغییر رفتار برای بسیاری خوشایند و برای بسیاری دیگر نا خوشایند خواهد بود( زیرا  بسیاری کاربران با این فرهنگ که گزینه ذخیره برای اتمام فرآیند می‌باشد سازگار شده اند)
     در مورد این‌که این تغییر رفتار  در سیستم  مالی یکپارچه  نوسا در آینده امکان پذیر است یا نه،  بنده  نه صلاحیت آن‌را دارم که در مورد آن نظر بدهم، نه  مربوط به واحد پشتیبانی است، حتما طراحان سیستم مالی نوسا با توجه به اشرافی که به سامانه پشتیبانی دارند اگر  خواسته شما منطقی باشد آن را در نسخه بعدی اعمال خواهند نمود.
    ..............
     پ .ن : آیا این خواسته نامعقول است که فرمودید؟  (مانند این‌که چکهای 5 روز مانده به تاریخ وصول به صورت اتوماتیک به من نشان بدهد)، به نظر بنده این خواسته  هم پر کاربردنتر هم منطقی تر از درخواست قبلی‌تان میباشد !!!




    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    h-vafa
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    01 خرداد 1394 05:28 ب.ظ
    سلام

    آره این مشکل بزرگیه...
    این مشکل با مثالهایی که زدید قابل مقایسه نیست...
    به نظر من باید برای هر مدرک یک کد در نظر گرفته بشه (که البته شاید الان هم باشه اما قابل مشاهده برای ما نباشه)
    و در برنامه نویسی نرم افزار شرط گذاشته شود که اگر مدرک مورد نظر در یک سند دریافت و پرداخت ثبت زده شد، دیگر ثبتی از بابت همان مدرک به همان شکل قابلیت ایجاد نداشته باشد.... مگر اینکه ثبت حذف شود

    البته این شرط باید روی سرور اعمال شود تا برای کاربران دیگه هم این شرط استفاده بشه
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 خرداد 1394 11:00 ق.ظ
    سلام و عرض احترام،
    تمام مشکل مربوط میشه به همون کلید "تصویب " یا " F2" معروف که جناب سعادت در پست ""  04 آبان 1393 02:26 ب.ظ"" گقتند . قبل از انتخاب مدرک جدید در سند جدید لطفا سند قبلی رو ذخیره بفرمایید و حتما دیگه مدرک قبلی رویت نمیشود .
    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.