چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 04 شهریور 1393 09:14 ق.ظ توسط momeni
کلید میانبر
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-mohajeri
کاربر
کاربر

--
03 شهریور 1393 03:33 ب.ظ
    1- در تنظیمات سیستم برای تمام کاربران در تعریف فرم گزارش در بعضی اوقات اتفاق می افتد که پنجره ابزاری که در بالای فرم باز می شود بدلیلی محو شود که می توانید با کیلدهای CTRL+TAB دوباره آنرا ظاهر کنید. 2- در گزارشاتیکه مربوط به حساب میشود مثل دفتر حساب یا ... در TAB "محدوده" در صورتیکه بخواهیم انتخاب رااز "فقط اسناد سال مالی ..." به "اسناد تمام سالهای مالی" منتقل کنیم باید 2 بار کلید UP را فشار دهیم متاسفانه این امکان در گزارشات مربوط به تفصیلیها وجود ندارد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    04 شهریور 1393 09:14 ق.ظ
    سلام

    مورد اول در اختیار ما نیست. این پدیده‌ای است که از Windows Vista به بعد گاهی دیده می‌شود. چنین است که Windows پنجره فعال یک برنامه را تغییر می‌دهد. این وضعیت در سایر برنامه‌ها هم دیده می‌شود. دلیل آن تغییر رفتار Multi Tasking در مکانیرم‌های نمایشی Windows است. متاسفانه راه حل قطعی برای آن نداریم و مجبوریم مشکل را مدیریت کنیم. به همین دلیل هم امکان Ctrl+Tab را اضافه کردیم.

    در مورد دوبار کلید Up، باور بفرمایید بنده اصلا اطلاع نداشتم که چنین امکانی وجود دارد. منظور این است که این وضعیت را طرح نکرده‌ایم و به صورت ناخواسته از رفتار Windows در پردازش کلیدها در محاوره‌ها ناشی شده است. به علت ماهیت خاص صفحه محدوده عملیات و تفاوتی که بین دو گزینه یک سال و همه سال‌ها وجود دارد، کلید Tab امکان حرکت در بین دو گزینه اصلی را ندارد - چرا که وقتی از یک گزینه با Tab حرکت می‌کنید، از گزینه بعدی عبور می‌کند. به همین دلیل ما همیشه فرض می‌کنیم که تغییر این گزینه‌ها فقط با استفاده از mouse میسر است. کلید Up قاعدتا باید شبیه Shift+Tab عمل نماید ولی در محدوده کوچکتر (در داخل پانل بالایی) اما به دلیلی چنین عمل نمی‌کند. در صفحه محدوده برای حسابها اولین کلید Up فکوس محاوره را در جایی قرار می‌دهد که قابل تشخیص نیست! یعنی کادر فکوس برای هیچیک از المان‌ها رسم نشده است. با Up دوم دوباره مثل Shift+Tab عمل می‌شود و کادر فکوس به گزینه مورد نظر منتقل می‌شود.
    در صفحه محدوده برای تفصیلی‌ها قسمت اول به همان صورت است - یعنی فکوس گم می‌شود اما Up دوم منجر به فکوس شدن دریچه "ظهور به عنوان" می‌شود، نه گزینه مورد نظر.

    نتیجه اینکه در هیچیک از این موارد، رفتار موجود در سیستم توسط ما طراحی نشده است و به همین دلیل متاسفانه کنترلی روی آنها نداریم. از همه مطالب، فقط Ctrl+Tab را ما تعبیه کرده‌ایم تا پنجره محو شده توسط Windows دوباره بازنمایی شود.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.