چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 08 آبان 1392 04:09 ب.ظ توسط r_hatami
مشکل استفاده از بخش
�1 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
s.parzivand@yahoo.com
کاربر جدید
کاربر جدید

--
08 آبان 1392 10:11 ق.ظ
    با سلام و خسته نباشید
    اینجانب از شرکت پنجره عایق کویر هستم
    مشکل ما در رابطه با بخش به این صورت است که : شرکت ما دارای نمایندگی فروش چند محصول متفاوت میباشد که مسئولیت هر واحد فروش به عهده بخش های متفاوتی است . و بعضی از مشتریان ممکن است خریدار چند محصول مشترک باشند . بنابراین مدارک مربوط به این مشتریان اعم از فاکتور های فروش و فیش و چک ارسالی بصورت مشترک میباشد . در حالی که ما خواستار گزارش تفکیکی از هر بخش بصورت جداگانه هستیم و کاربران هم محدود به گزارش گیری به تفکیک بخش مربوطه هستند .بطور مثال ....
    یک فیش توسط مشتری واریز میگردد که قسمتی از آن مربوط به بخش یکی از محصولات و قسمت دیگر مربوط به بخش محصول دیگری است .فعلا در حال حاضر ما یک بخش خاص را به سند میدهیم در حالی که آرتیکل های سند ممکن است دارای چند بخش جداگانه باشد .و گاهی ممکن یک آرتیکل مشترک باشد ( چک ، فیش ... ) که به هیچ عنوان نمیتوان در دو سند مجزا ثبت نمود . و با این نحوه سند زدن هر بخش نمیتواند گزارش درستی از بخش مربوطه خود بگیرد . خواهشمند است ما را در این زمینه راهنمایی فرمایید .
    r_hatami
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    08 آبان 1392 04:09 ب.ظ

    با سلام
    وظیفه اصلی بخش در سیستم تفکیک اطلاعات یک پایگاه به تعدادی Fund یعنی زیرمجموعه‌های خود تراز است. "همه" عملیات سیستم باید دارای بخش باشند و این به این معنی است که هر سند یا برگه‌ای باید حتما مربوط به یکی از این Fundهای تشکیل دهنده کل سیستم باشد. بنا براین هیچ سند یا سطری از سند یا برگه یا سطری از برگه نخواهیم یافت که همزمان مربوط به دو بخش باشد.  هر پرداخت مشتری حتما باید مربوط به یک بخش باشد. اگر قرار است بخشی از این پرداخت برای یک بخش دیگر لحاظ شود باید از حساب‌های کنترلی بین دو بخش استفاده شود.

    بخش مرکزی  هیچ تفاوتی با سایر بخش‌ها ندارد.  عملیاتی که حتی توسط admin در یک سند مربوط به بخش مرکزی تنظیم می‌کند "فقط" مربوط به بخش مرکزی است.

    در مورد حسابها و تفصیلی‌ها ، اگر حساب وابسته به بخش باشد فقط می‌توان در سندهای همان بخش از آن استفاده کرد - حتی Admin هم همین محدودیت را دارد. البته ارتباط حساب یا تفصیلی با بخش یک ارتباط کمکی برای ساده کردن تنظیم سند است - یک ابزار است که می‌توان از آن استفاده نکرد. یعنی می‌توان حساب یا تفصیلی را مستقل از بخش تعریف کرد. آنچه مهم است عملیات ثبت شده در حسابها و تفصیلی‌ها است که همیشه دارای بخش است - حتی عملیاتی که برای حسابها و تفصیلی‌های مستقل از بخش تنظیم می‌شوند.

    موجودات فیزیکی (کالاها، مراکز، انبارها و مدارک دریافت و پرداخت) فاقد بخش هستند - اینکه اینها مربوط به چه بخشی می‌شوند از بخش برگه‌ها و اسنادی که برای آنها تنظیم می‌شود بدست می‌آید. در مقایسه با حسابها درست مانند این است که همه این موجودات به صورت مستقل از بخش تعریف شده باشند.

    اگر یک موجود خارج از سازمان (مثلا یک مشتری) با بیش از یک بخش سروکار داشته باشد، اخذ گزارش از وی یا تصفیه حساب با وی (طبیعتا) فقط با لحاظ کردن همه بخش‌ها امکان‌پذیر است.

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.