چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 27 تیر 1402 09:52 ق.ظ توسط روزبه
خطا در اتصال به پایگاه داده
�11 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
shpejman
کاربر جدید
کاربر جدید

--
04 مرداد 1393 10:00 ق.ظ
    با سلام من نرم افزار هدیه نوسا را به تازگی دریافت کرده ام. بر روی سیستم من sql server 2008 نصب است اما در فرم اتصال رایانه به سرور هنگام انتخاب گزینه اخذ فهرست یا پیام خطای زیر مواجه می شوم: "رایانه انتخاب شده [Pejman-PC] به عنوان سرور قابل قبول نیست. خطای سیستم : Class Not Registered" نسخه ویندوز من 7 بوده و اتصال به پایگاه داده هم هیچ مشکلی ندارد. ممنون می شوم من را کمک کنید. زیرا به اجرای این نرم افزار برای تصمیم گیری در ارتباط با خرید از شرکت شما نیازمندم.
    kermanshahi
    کاربر
    کاربر

    --
    04 مرداد 1393 10:38 ق.ظ
    سلام

     لطفا از منو سیستم > اتصال به مدیریت سیستم هدیه نوسا xp را انتخاب نمایید. سپس در پنجره ی مدیریت سیستم هدیه نوسا XP ابتدا از منوی سیستم گزینه ی نصب پایگاه حاوی تعاریف پایه سیستم را انتخاب کنید. پس از اتمام این کار با زدن علامت + ، پنجره ی مشخصات یک سیستم اطلاعاتی باز می شود و با دادن یک نام در قسمت نام شرکت (نام سیستم اطلاعاتی)  ، یک سیستم اطلاعاتی جدید بسازید ، پنجره ی مدیریت سیستم هدیه نوسا XP را بسته و از منوی سیستم گزینه ی اتصال به سیستم هدیه نوسا XP را انتخاب کنید.





    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 مرداد 1393 10:40 ق.ظ
    سلام خدمت شما کاربر گرامی ،
    مراحل صحیح استفاده از سیستم هدیه نوسا :
    منوی سیستم ، مدیریت سیستم هدیه نوسا .
    در پنجره مدیریت سیستم هدیه نوسا وارد منوی سیستم و گزینه نصب پایگاه حاوی تعاریف پایه سیستم رو انتخاب کنید .
    سپس منوی عملیات را بازکنید و گزینه ایجاد سیستم اطلاعاتی جدید را بزنید . ابتدا موارد موجود را تکمیل و سپس تکمه تصویب را بزنید .
    وارد محیط نرم افزار شوید و از منوی سیستم اتصال یه سیستم هدیه نوسا را انتخاب نمایید .

    در صورت مشکل در خدمتیم .
    با تشکر
    sahebdel
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    06 اسفند 1393 10:47 ق.ظ
    سلام، من به تازگی سیستم هدیه نوسا رو دانلود و اجرا کردم. روی win7 64bit یک نسخه sql serever 2008 R2 express نصب کردم . پس از اجرای برنامه هدیه نوسا، از منوی سیستم با انتخاب گزینه مدیریت سیستم هدیه نوسا XP خطای : " MS SQL Server بر روی این رایانه نصب نیست یا عملیاتن آتن متوقف شده است. سیستم در ایت شرایط قابل استفاده نیست." نمایش داده می شود درصورتیکه SQL به درستی کار می کند (نام سرور بانک اطلاعاتی SADAF-PC\SQLEXPRESS و با Windows Authentication). توی انجمنها هم هرچی مربوط به این موضوع بود خواندم ولی مشکل هل نشده. دسترسی فولدر رو هم فول کردم. دسترسی کاربر تو ویندوز رو تغییر دادم. تو کاربرای SQL هم در قسمت Security/Logins کاربر BUILTIN\Administrators رو هم دارم.
    لطفاً راهنمایی بفرمایید.
    با سپاس
    صاحبدل
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    06 اسفند 1393 12:13 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب.

    برای استفاده از سیستم هدیه نوسا، لازم است که SQL Server را به صورت Default Instance نصب نمایید. در مراحل نصب، در صفحه Instance Configurationبه جای گزینه Named Instance گزینه Default Instance را انتخاب نمایید.
    اگر مورد دیگری بود در خدمتیم.
    sahebdel
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    06 اسفند 1393 12:28 ب.ظ
    ممنون از پاسخگویی شما
    تا جایی که من یادم میاد، من هم همین کار رو کردم(توی خیلی جاهای انجمن این رو ذکر کرده بودید). یعنی گزینه Default Instance به صورت پیش فرض انتخاب شده بود و من همان را تأیید کردم.
    حالا برای اینکه مطمئن بشوم از کجا میتوانم Instance نصب شده را چک کنم؟
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    06 اسفند 1393 12:43 ب.ظ
    سلام مجدد.
    به پنجره Services بروید. سرویس MS-SQL را بیابید. توجه کنید که نام Instance در نام سرویس MS-SQL هم منعکس می‌شود. نام سرویس مربوط به Default Instance بر حسب نسخه، MSSQLSERVER یا SQL Server است.
    هر چه غیر از دو مورد ذکر شده را جلوی نام سرویس مربوطه می بینید، همان نام Instance شماست. یعنی SQL Server را به صورت Default Instance نصب نکرده اید.
    sahebdel
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    06 اسفند 1393 12:56 ب.ظ
    اگر درست متوجه شده باشم: از منوی (Manage (Computer/properties منوی Services را انتخاب کردم و سرویس (SQL Server (SQLEXPRESS را باز کردم. نام سرویس در آنجا به این صورت میباشد:
    Service Name: MSSQL$SQLEXPRESS
    (Display Name: SQL Server (SQLEXPRESS
    آیا درسته؟ اگر نیست راهنمایی بفرمایید که آیا باید دوباره Install کنم؟
    اگر درسته هم لطفاً راهنمایی کنید که ممکنه مشکل از کجا باشه؟!
    با سپاس مجدد
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    06 اسفند 1393 01:02 ب.ظ
    مسیر را درست رفته اید.
    همانطور که عرض شد، نام Instance ای که شما نصب کرده اید SQLEXPRESS است.
    لطفا Uninstall نمایید و مجدد با رعایت موردی که ذکر شد نصب نمایید.
    موفق باشید.
    sahebdel
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    06 اسفند 1393 01:19 ب.ظ
    بسیار ممنون از همکاری و راهنمایی شما
    ali4550
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    26 تیر 1402 07:32 ب.ظ
    سلام
    ضمن عرض تشکر از مجموعه نوسا
    بنده 10 سال است که از نرم افزار هدیه نوسا در حسابداری موسسه خیریه مان استفاده میکنم و تابحال از ان راضی بوده و کمال تشکر و قدردانی را دارم.
    امسال که ایدیت 12.2 را برای نصب گرفتم متاسفانه سیستم پیغام داد که sql شما باید 2012 یا جدیدتر باشد. وقتی از یکی از کاربران این نرم افزار سوا ل گردم گفتند که اگر ویندوز شما 10 یابالاتر یاشد دیگر این پیغام نمیدهد لذا مجبور شدم برنامه را به روی لبتاپ دیگر با ویندوز 11 نصب کنم ولی متاسفانه باز همان پیغام داد.
    دیگر نمیدانم چکار کنم میترسم اگر 2012 نصب کنم با sql 2000 سابق همخانی نداشته باشد. لطفا کمکم کنید
    ممنون 09120659700
    روزبه
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    27 تیر 1402 09:52 ق.ظ
    با سلام و ارادات،

    متاسفانه نسخ نرم‌افزارهای نوسا، همانطور که در توضیحات نسخ اعلام گردیده، به دلیل اطمینان از امنیت بالا، ارائه امکانات جدید و بروز بودن زیرساخت تنها از نسخ روز زیرساخت مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند. در نسخه 12، نسخ روز ویندوز 10 به بالا و SQL 2016 به بالا می‌باشد، هر چند این نرم‌افزار هنوز SQL 2012 را هم پشتیبانی می‌کند ولیکن استفاده از این نسخه SQL نیز دیگر پیشنهاد نمی‌گردد.

    نسخه SQL شما 2000 بوده و برای پرش پایگاه داده به SQL 2012 و یا بالاتر شما باید یک مرحله پایگاه را به SQL 2008 انتقال دهید، متأسفانه مایکروسافت بصورت مستقیم قابلیت ارتقا این گونه پایگاه قدیمی را فراهم نکرده است.

    در صورتی که از دید فنی، این تغییرات پیچیده بوده، از آنجا که نسخ هدیه شامل پشتیبانی موردی نمی‌گردد، پیشنهاد ما شکست داده و نگهداری داده جدید در نسخه جدید و کامپیوتر جدید بوده و یا همچنان استفاده از نسخ قدیمی هدیه نوسا.

    با ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.