چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 31 اردیبهشت 1398 04:17 ب.ظ توسط solesf
مقدار بر حسب واحد اصلی
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
solesf
کاربر جدید
کاربر جدید

--
31 اردیبهشت 1398 03:20 ب.ظ
    سلام

     برای شرکتی طراحی گزارشاتی انجام میدهم و در گزارشاتی که از فیلد مقدار فروش استفاده میشود مقادیر برگشت شده از فروش بصورت صحیح از مقادیر فروش کم شده و گزارش صحیح است ولی اگر از فیلد مقدار بر حسب واحد اصلی استفاده شود ظاهرا بصورت قدر مطلق هست و باعث میشود که نتیجه گزارشات اشتباه شوند.

     

    لطفا این مورد در صورت امکان بررسی شود.

     

    با تشکر

    سلیمان اصفهانی

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 اردیبهشت 1398 03:25 ب.ظ
    سلام

    منظور از مقدار برحسب واحد اصلی، مقداری است که در رخداد انبار درج شده است و به جای مقدار فروش قابل استفاده نیست. فیلد مقدار برحسب واحد اصلی صرفا جهت اطلاع است و مثل سایر فیلدهای رخداد انبار (مرکز، سری، شماره...) است. عملیات اختصاصیِ "علامت‌دار" کردن مقدار برروی آن انجام نمی‌شود.

    ارادت
    solesf
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    31 اردیبهشت 1398 03:28 ب.ظ
    برای مواردی مثلا در گزارش فهرست سطرهای برگه های فروش لازم میشه که از این مقدار استفاده شود که این مساله باعث میشه نتیجه گزارش خلاف واقع بشه

    پیشنهاد شما برای چنین مواردی چیست؟
    solesf
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    31 اردیبهشت 1398 03:35 ب.ظ
    برای توضیح بیشتر:

    در شرکتی مقادیر اصلی بر حسب کیلو و لیتر هستند و مقادیر فرعی بر حسب بسته بندی های مختلف

    در زمان فروش از واحد فرعی استفاده میشه ولی در بعضی از گزارشات لازم میشه که بر حسب لیتر و کیلوگرم گزارش گیری بشه و در این موارد مقادیر برگشت شده از فروش از مقادیر فروش رفته کم نمیشود
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    31 اردیبهشت 1398 03:48 ب.ظ
    سلام

    همانطور که عرض کردم در گزارش‌های فروش در ارائه مقدار برحسب واحدهای اصلی و فرعی محدودیت داریم. این محدودیت از آنجا ناشی می‌شود که برخلاف سیستم انبار، در سیستم فروش به صورت صریح تعیین می‌شود که فروش برحسب واحد اصلی یا فرعی انجام شود و به دنبال آن محاسبات بها و تعرفه بر همین اساس انجام می‌شود. جایگزین کردن مقدارها میسر نیست. برای دریافت گزارش‌های مقداری فروش می‌توانید به رخدادهای فروش در سیستم انبار توجه کنید و از گزارش‌های انبار با واحد خاص استفاده نمایید.
    solesf
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    31 اردیبهشت 1398 04:17 ب.ظ
    ممنون از جوابتون

    احتمالا به دلیل نیاز به بعض ستونهای موجود در گزارشات فروش نیاز به تلفیق گزارشات در فایل اکسل میشود
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.