چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 25 اسفند 1396 03:18 ب.ظ توسط momeni
مشاهده موجودی کالا هنگام صدور فاکتور
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
debrahimi
کاربر
کاربر

--
02 اسفند 1396 01:03 ب.ظ

    با عرض سلام مجدد

     

    در یک شرکت بازرگانی با تعداد کالای زیاد (بالای 1000 قلم) کارشناس فروش با استفاده از حواله خودکار معکوس فاکتور صادر می کند. فروشنده موقع صدور فاکتور اطلاعی از موجودی کالا ندارد و تا زمانی که فاکتور را ذخیره نکند متوجه موجود بودن یا نبودن کالا نمی شود. ضمنا موقع حذف سطرهای فاقد موجودی، مشخص نمی شود چقدر کسری داشته که فروشنده بتواند مقدار کمتری وارد کند. لازم به ذکر است که به دلیل تعداد زیاد سطرهای فاکتور، امکان Ctrl+F11 روی تک تک سطرها وجود ندارد. 

    آیا راهی وجود دارد کارشناس هنگام انتخاب کالا موجودی آن را (ترجیحا با امکان انتخاب انبار پیش فرض) مشاهده کند؟ 

    به خصوص اگر در پنجره جستجوی کالا ستون موجودی اضافه شود بسیار کاربردی خواهد بود زیرا یک امکان دیگر هم به کاربر اضافه خواهد شد: کاربر در هنگام جستجوی یک کالا، موجودی سایر کالاها را هم مشاهده می کند و در صورتی که کالای مورد نظر موجودی نداشته باشد میتواند فورا کالای جایگزین (با تشابه اسمی) را انتخاب کند.

     

    با تشکر از زحمات شما

    داود ابراهیمی

    مدیریت پایدار

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 اسفند 1396 01:38 ب.ظ
    سلام

    متاسفانه تنها روشی که بلافاصله موجودی کالا را بدست می‌دهد، همان است که شما با Ctrl+F11 به آن اشاره فرمودید.
    debrahimi
    کاربر
    کاربر

    --
    02 اسفند 1396 02:28 ب.ظ
    بله مشکلات مسأله و‌محاسبه فوری موجودی را متوجه هستم. فقط اگر ممکن است لطف بفرمایید اضافه کردن چنین امکانی را به فرم جستجو بررسی نمایید، زیرا در بسیاری از مواضع که فرم جستجو استفاده می‌شود (مثلا موقع صدور درخواست) این امکان می‌تواند بسیار مفید باشد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 اسفند 1396 03:57 ب.ظ
    سلام

    اطاعت؛ دوباره بررسی می‌کنیم - ولی بسیار بسیار بعید است که روش قابل اتکا، قابل اطمینان و قابل اجرا (از نظر زمان و منابع مورد نیاز برای محاسبه‌ی موجودی) بیابیم.
    debrahimi
    کاربر
    کاربر

    --
    24 اسفند 1396 04:24 ب.ظ
    سلام مجدد
    یکی دو روش پیشنهادی که فشار محاسباتی زیادی هم به سیستم نیاورد به نظرم رسید که عرض می‌کنم.
    پس از جستجوی کالا در هر لحظه‌ای که کاربر دکمه «پایین» را فشار می‌دهد و وارد لیست کالاهای فیلتر شده می‌شود محاسبه تراز کالاها انجام شود و موجودی کالاهای باقیمانده در لیست در کلیه انبارها مشاهده شود. بدین ترتیب با منوط کردن محاسبات موجودی به حرکت آخر، می‌توان نیاز به محاسبه real time موجودی کل کالاها را از میان برد.
    یا برعکس، هر زمان که صفحه جستگو باز می‌شود ابتدا یک تراز بدون شرط و شروط گرفته شود و در ادامه دیگر موجودی تغییر نکند. در واقع صفحه جستجوی کالا همان گزارش تراز کالا باشد.
    آیا یکی از این دو روش امکان پذیر است؟

    با تشکر
    داود ابراهیمی
    مدیریت پایدار
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    25 اسفند 1396 03:18 ب.ظ
    ممنون از پیشنهاد شما - همانطور که عرض کردم، در زمان مقتضی و پیش از ارائه‌ی نسخه‌ی جدید بررسی خواهیم کرد. اجازه دهید بدون بررسی پاسخی ندهیم.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.