چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 10 مرداد 1395 08:47 ق.ظ توسط momeni
درخواست فروش
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
atlas2
کاربر
کاربر

--
05 مرداد 1395 12:56 ب.ظ

    با سلام

    این اماکن وجود دارد که درخواست فروش پس ازامضای واحد مالی یه تاییده دومی وجود داشته باشد که واحد فروش دیگر نتواند درخواست تایید شده توسط واحد مالی را اصلاح نماید .

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    05 مرداد 1395 03:31 ب.ظ
    سلام

    کاربرانی که امکان تایید درخواست‌ها را نداشته باشند نمی‌توانند در خواست‌های تایید شده را اصلاح (تدوین) کنند. پس نیازی به تایید دوم نیست.
    atlas2
    کاربر
    کاربر

    --
    07 مرداد 1395 07:50 ق.ظ
    باسلام
    اگر در درخواست فروش واحد فروش تایید نکند جز رزرو نمی اید و از موجودی ان کم نمی شود و این امکان وجود دارد یک کالا به چندین نفر بفروش برسد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    07 مرداد 1395 10:53 ق.ظ
    سلام

    درخواست‌های تایید نشده، قاعدتا نباید در فرآیندها تاثیر داشته باشند. این طور که می‌فرمایید، نظر شما این است که درخواست‌های رزرو تایید نشده باید کالا را واقعا رزرو نمایند و امکان ارائه آن کالا به سایرین وجود نداشته باشد. این رفتار با مفهوم "تایید" درخواست مطابقت ندارد. به نظر من صحیح‌تر این است که درخواست تا وقتی تایید نشده است (حتی وقتی درخواست برای رزرو یک کالا است) تاثیری در عملیات کلی سیستم (و امکان ارائه آن کالا به سایرین) نداشته باشد. فرض کنید همه درخواست‌ها (رزرو و جز آن) نیاز به تایید داشته باشند. در این شرایط اگر کالایی در دو درخواست به صورت همزمان رزرو شود هیچ یک از آنها (تا زمانی که تایید نشده باشند) تاثیری در عملیات ندارند و کالا هم به کسی تحویل نمی‌شود. نخستین درخواست رزروی که تایید شود، عملیاتی می‌شود. پس اگر همه درخواست‌ها نیاز به تایید داشته باشند امکان ندارد که یک کالا به چند نفر بفروش برسد - چون هنوز فروشی اتفاق نیافتاده است.
    مگر آنکه - از امکان رزرو به جای کنترل موجودی کالا استفاده شود - که به صورت وضوح کاربرد نادرست و خارج از موضوع است.

    این موضوع البته جای بحث دارد و اطلاع از نظرات و توضیحات بیشتر از جانب شما و سایر دوستان و همکاران مایه خرسندی است.

    ارادت
    atlas2
    کاربر
    کاربر

    --
    10 مرداد 1395 08:11 ق.ظ
    سلام
    در صورتی که درخواست ها تایید نشود ممکن است در یک روز 2 نماینده تماس گرفته و از یک کالا درخواست داشته باشند و پرسنل فروش برای هر دو نماینده کالارا درخواست بزنند ولی فقط برای یک نماینده می توانند کالا را بفروشند چون آن کالا دیگر موجودی ندارد این نماینده ناراضی هستش که چرا زمان ارائه درخواست گفته نشده که کالای مورد نظر موجودی ندارد
    در ضمتن در درخواست فروش چون تا زمانی که درخواست تایید نشده کالای مورد نظر رزرو نمی شود و جز موجودی باقی می ماند به همین دلیل باید زمانی که درخواست زده می شود تایید شود تا از موجودی ان کالا کم شود حالا این درخواست به واحد مالی ارسال می شود و پس از تایید واحد مالی می خواهیم این امکان وجود داشته باشد که دیگر اصلاح نشود
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    10 مرداد 1395 08:47 ق.ظ
    سلام

    ببینید، وقتی یک مرحله تایید در سیستم تعریف می‌شود، یعنی ادامه عملیات مستلزم انجام آن تایید است. تاثیر عملیات در وضعیت استاتیک سیستم (مثل موجودی‌های رزرو شده) هم باید موکول به آن تایید شود. برای روشن شدن مطلب تصور فرمایید که واحد مالی درخواست را تایید نکند - آیا فروش باید در این وضعیت انجام شود؟ آیا کالا باید در این وضعیت رزرو شده باشد؟

    وضعیت دقیقا همان است که در پست قبل عرض کردم (به نظر بنده).

    اگر سایر دوستان هم نظری دارند بفرمایند.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.