چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 14 اسفند 1393 01:35 ب.ظ توسط momeni
گزارش بهای تمام شده هر کالا در انبار با فروش آن (سود ناویژه)
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
14 اسفند 1393 10:37 ق.ظ
    با عرض سلام
    یکی از دوستان نیاز به گزارشی داشت ، سود ناویژه هر مشتری (نسبت به خرید کالا هایی که از ما داشته) .
    در قسمت گزارشات مشتری (فرم نمایشی با قیمت انبار)
    در این گزارش هم کالا وجود دارد هم خدمت ، زیر ستون قیمت انبار ، "بها خدمت" در کنار "بها کالا" وجود دارد و گزارش را دچار مشکل میکند .
    برای اینکار میبایست فقط با شرط کالا گزارش گرفت ؟
    در تعریف فرم ها هم ، نتونستم شرط این ستون را "بها کالا" قرار بدم !

    و دیگر اینکه
    برای خدمات انجام شده آیا قیمت تمام شده ای تصور میکنید ؟

    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1393 12:15 ب.ظ
    سلام

    فیلد "بهای انبار" فقط حاوی اطلاعات کالاها است و تفکیک آن به کالا و خدمت قابل طرح نیست (البته این تفکیک با شرایط ستون میسر است ولی اگر دو ستون بهای خروج انبار داشته باشیم که یکی برای کالاها و دیگری برای خدمات مشروط شده باشند، همه مبلغ ابتدایی در ستون مربوط به کالاها آورده می‌شود).

    لازم است: ستون بهای پس از تخفیف (یا ستونی که به عنوان بهای فروش در نظر دارید) به دو بخش کالاها و خدمات تفکیک شوند + در ستون بهای پس از تخفیف و بهای انبار شرط "فقط کالاها" تنظیم شود. به این ترتیب گزارش حاوی یک ستون برای بازنمایی ارزش فروش خدمات و ستون‌های دیگری برای بازنمایی ارزش فروش کالاها، بهای خروج از انبار کالاها و بهای فروش کالاها پس از کسر بهای خروج از انبار آنها است.

    دیگر اینکه برای خدمات حتما قیمت تمام شده قابل تصور است اما اینکه این قیمت به تفکیک هر آیتم خدمت انجام شده قابل محاسبه باشد (مثلا بهای انجام هر آیتم خدمت را داشته باشیم) میسر نیست. این گزارش هم مبتنی بر همین نکته است. ضمن اینکه هنوز سیستم بهای تمام شده را اجرا نکرده‌ایم. به همین دلیل بنده در بحث‌ها با دقت زیاد به جای بهای تمام شده و سود ناویژه از عبارت‌های بهای خروج از انبار و بهای فروش با کسر بهای فروش از انبار استفاده می‌کنم.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 اسفند 1393 01:02 ب.ظ
    متوجه این جمله شما نشدم : همه مبلغ ابتدایی در ستون مربوط به کالاها آورده می‌شود"
    و آیا ستون قایل شرط گذاری هست و ... ؟

    بنده هم از این پس ازعبارات صحیح شما استفاده میکنم .
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1393 01:35 ب.ظ
    سلام

    عرض کردم که چون فقط کالاها دارای بهای خروج از انبار هستند، شرط گذاشتن روی این ستون کمکی به ما نمی‌کند. ستون قابل شرط گذاری هست ولی کاربردی ندارد.

    مثلا اگر محتوای ستون بهای خروج از انبار 1000 باشد و دو ستون بهای خروح از انبار (کالاها) و بهای خروج از انبار (خدمات) تعریف کنیم، همه آن 1000 ریال به عنوان بهای خروج از انبار (کالاها) گزارش می‌شود و بهای خروج از انیار (خدمات) همیشه صفر است. واضح است که تنظیم شرط برای این ستون بی‌مورد است. همان ستون بهای خروج از انبار واقعا بهای خروج از انبار (کالاها) است.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.