چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 28 بهمن 1391 08:36 ق.ظ توسط saadat
تعرفه کالا
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
melika
کاربر
کاربر

--
30 دی 1391 02:33 ب.ظ
    با سلام و عرض خسته نباشید

    1 - چگونه می توان تعرفه یک کالا را ملاحظه کرد بدون اینکه امکان "اصلاح یک تعرفه " را داشته باشیم ؟

    2 - چگونه می توان گزارشی از سیستم اخذ کرد که تمام تعرفه های تعریف شده برای یک کالا را داشته باشد ؟

    ممنون

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    30 دی 1391 02:58 ب.ظ
    سلام

    در مورد پرسش نخست - قاعدتا کاربری که فقط امکان ملاحظه تعرفه‌ها را داشته باشد باید بتواند عمل مورد نظر شما را انجام دهد. از ابتدا هم همین طرح در نظر بوده است. متاسفانه در زمانی از ما درخواست شد که امکان ملاحظه تعرفه را برای کاربرانی که فقط به منظور گزارش‌گیری از سیستم فروش استفاده می‌کنند هم فراهم کنیم. در حین پیاده‌سازی این وضعیت، طرح ابتدایی مخدوش شد (برنامه دچار اشکال شد) و در حال حاضر فقط کاربرانی که امکان اصلاح تعرفه داشته باشند (یا صرفا مشغول گزارش‌گیری باشند) می‌توانند یک تعرفه را مشاهده کنند. این وضعیت یک اشکال در سیستم ما است و حتما در نسخه بعدی برطرف خواهد شد. ممنون از اطلاع‌رسانی شما.

    در مورد دوم، عرض می‌شود که "تعرفه" لزوما برای یک کالای به خصوص تعریف نمی‌شود. به عبارت دیگر چیزی به نام "تعرفه کالا" در سیستم وجود ندارد. ما تعدادی "تعرفه" داریم؛ در هر تعرفه تعدادی سطر داریم. در هر سطر شرایطی برای استفاده از آن تعرفه لحاظ شده است. یکی از این شرایط کد کالا است که البته ممکن است کد یک کالای عملیاتی در آن لحاظ شده باشد. برای اینکه تعرفه‌هایی که یک کالا در آنها بکار رفته است را مشاهده نمایید (یعنی تعرفه‌هایی که کد آن کالای به خصوص در یکی از سطرهای آن درج شده باشد) می‌توانید از خلاصه اطلاعات کالا (در منوی کالا با Alt+F11) استفاده نمایید. در آنجا در صفحه "سایر کاربردها" فهرستی از تعرفه‌های مورد نظر شما (در صورت وجود) نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که تعرفه‌ها حالت "مجموعه شرایط" دارند - ممکن است یک تعرفه برای یک کالا بکار رود درحالی‌که کد آن کالا در تعرفه ذکر نشده باشد.
    melika
    کاربر
    کاربر

    --
    30 دی 1391 03:07 ب.ظ
    با تشکر فراوان از جناب مومنی

    اگر امکان داشت در "خلاصه اطلاعات کالا " ریال کالای مربوطه را هم داشته باشیم ، عالی می شد
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    30 دی 1391 03:37 ب.ظ
    سلام

    همانطور که عرض کردم ساختار تعرفه پیچیده‌تر از آن است که امکان این کار را بدهد. برای بدست آوردن بهای کالا حتما لازم است تا مقدار، نوع و مرکز فروش، طرف بدهکار (و اجزاء آن - مشتری، نماینده بازاریاب)، نحوه پرداخت و ... را بدانیم. یعنی احضار تعرفه‌ها صرفا در برگه‌های فروش (و با ترتیب خاصی که از اولویت‌های تعیین تعرفه بدست می‌آید) میسر است.

    ارادت
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    28 بهمن 1391 01:17 ق.ظ
    سلام .
    اگر بخواهیم قوانین پورسانت بازاریابان را بر اساس بهای واحد کالاها تعریف کنیم ، باید چگونه عمل کنیم ؟ به عنوان مثال :
    کالاهای مساوی 10000 ریال 2% پورسانت
    2-کالاهای کوچکتر از 10000 ریال 1% پورسانت
    با تشکر
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    28 بهمن 1391 08:36 ق.ظ
    با سلام و احترام خدمت جناب تاج الدینی عزیز، بهتر بود این سوال در پست جدیدی پرسیده می‌شد تا خلطی بر مبحث قبلی که به سرانجام رسیده بود ایجاد نمی‌شد
    بهر حال:
    تا آنجایی که بنده حقیر اطلاع دارم پورسانت بر اساس میزان فروش(ریالی، تعدادی) صورت می‌گیرد که واحد کالا خیلی در اینجا موضوعیت ندارد، اما می‌توان بر روی ماهیت کالا که هم تاثیر گذار در تعرفه هم قوانین مکمل تعرفه و ... می باشد مانور داد، یعنی اگر دو یا چند کالا که ارزش ریالی متفاوتی دارند و اهمیت ویژه ای دارند را به عنوان کالای متفاوت تعریف کنیم می‌توان در قوانین مرتبط با پورسانت بر روی کالا یا کالاهای مربوطه شرط گذاشت و قانون مجزایی نیز تعریف نمود ، در این قسمت استفاده از الگوی کالا نیز خالی از لطف نیست.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.