چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 17 تیر 1391 12:06 ب.ظ توسط j-esfahani
شماره تلفن (مشتری متفرقه)
�12 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
j-esfahani
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
10 تیر 1391 03:27 ب.ظ
    سلام

    پس از ثبت اطلاعات مشتری از دفتر تلفن در اطلاعات عمومی پیش فاکتور ، شماره تلفن مشتری متفرقه چاپ نشد. در مولفه فیلد اطلاعات عمومی پیش فاکتور ، تمامی اطلاعات مشتری متفرقه وجود دارد بجز (شماره تلفن های مشتری متفرقه).

    لطفا بررسی بفرمایید.

    باتشکر


    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    10 تیر 1391 04:36 ب.ظ
    سلام

    اولا، مشتری متفرقه، مربوط به مواردی است که اطلاعات مورد نیاز در "دفتر تلفن" وجود نداشته باشد. اگر اطلاعات لازم را برای مشتری خود در دفتر تلفن درج کرده باشید، نیازی به درج اطلاعات مشتری متفرقه نخواهید داشت.

    ثانیا، برای مشتری متفرقه (یعنی موجوداتی که به صورت دائم با آنها سرو و کار نداریم - فقط یک بار خرید می‌کنند - به دلیلی که برای من هنوز ناشناخته است، نمی‌خواهیم آنها را در دفتر تلفن و نشانی ثبت کنید) تفکیک اطلاعات به فیلدهای مختلف "هیچ" بار معنایی اضافی به همراه ندارد. یعنی اگر همه اطلاعات را به صورت متنی به دنبال هم درج کرده باشیم هیچ ایرادی نخواهد داشت. تنها نکته قابل توجه فرمت بازنمایی این اطلاعات در فرم‌های نهایی است. با عنایت به این مطالب، تلفن مشتری متفرقه را می‌توانید در صورت تمایل در انتهای نشانی درج کنید.

    ثالثا، امکان کپی اطلاعات از دفتر تلفن و نشانی به فیلدهای مشتری متفرقه را فراهم کرده‌ایم - با این هدف که اگر در یک فاکتور یا پیش فاکتور به خصوص، نیاز به تغییر موقتی اطلاعات مشتری وجود داشته باشد، بتوانیم با این روش این تغییر موقتی را انجام دهیم. تکمه خاصی در محاوره اطلاعات عمومی پیش‌فاکتور (و فاکتور) به این منظور تعبیه شده است. با استفاده از امکان "فراخوانی اطلاعات نشانی مشتری در مشتری متفرقه" چنانچه مشتری شما دارای اطلاعات در دفتر تلفن و نشانی باشد، همان اطلاعات برای کپی شدن در مشتری متفرقه لحاظ خواهد شد (اطلاعات تلفن و نشانی "مرتبط" با مشتری هم لحاظ می‌شوند) و اگر مشتری فاقد اطلاعات مزبور باشد، محاوره انتخاب یک سطر دلخواه از دفتر تلفن و نشانی بازنمایی خواهد شد. به هر حال با انتخاب یک سطر از دفتر تلفن و نشانی، عمل کپی انجام می‌شود و همانطور که در "ثانیا" عرض شد، تلفن (و تلفن همراه) در انتهای فیلد "نشانی" درج خواهند شد.

    ارادت


    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 تیر 1391 08:53 ق.ظ
    با عرض سلام

    قسمت "ثانیا" فرمایش جنابعالی را در برگه ها مشاهده کردم تا حدودی قضیه حل شده است(" تفاوت در فرمت بازنمایی این اطلاعات در فرم‌های نهایی است")

    مشکل اینجاست، دیدگاه مدیریت این شرکت نسبت به "موجوداتی که به صورت دائم با آنها سرو و کار نداریم" متفاوت است. به گفته ایشون "هر مشتری کوچیک میتونه یه مشتری بزرگ بشه."
    از دید بنده دفتر تلفن محل بدی نیست برای شروع و (Start) یک سیستم یک پارچه(از دید فروش) و شناسایی موجودات فعال و غیر فعال (به همراه ارتباط با دیگری).

    ممنون از توضیحات جنابعالی.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 تیر 1391 09:02 ق.ظ
    درضمن

    از این پس بجای "یک پارچه" بگوییم: "یکپارچه"

    بدون شرح ....
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 تیر 1391 10:55 ق.ظ
    سلام

    کاملا حق با شما و مدیر محترمتان است. اصولا بهتر است تمام مشتریان را به عنوان مشتری دائمی در سیستم ثبت نمود و اگر همه مانند شما بودند، ما این مکافات پایان‌ناپذیر به نام "مشتری متفرقه" را نداشتیم.

    مجددا یادآوری می‌کنم که اگر مشتری را به صورت ثابت در سیستم تعریف می‌کنید، اصولا نیازی به استفاده از فیلدهای مشتری متفرقه نخواهید داشت.

    ارادت
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 تیر 1391 12:00 ب.ظ
    لطفا در این مورد هم با بنده هم فکری بفرمایید که

    سیستم فروش و انبار از مراکز تامین و مصرف استفاده میکنند و سیستم حسابداری از تفصیلی و اکثر مدیران مالی مراکز را سایه ای از تفصیلی میدانند و می بایست مراکز از تفصیلی تبعیت کند.
    مشتری از دید حسابداری وقتی کد دار میشود که فعال و انعکاس مالی داشته باشد در غیر اینصورت متفرقه یا بدون کد است.
    (منظور از بدون کد یعنی واحد فروش برای شخص/شرکتی پیش فاکتور میفرستد و اصلا انعکاس مالی ندارد پس مالی برای این شخص/شرکت کد در نظر نمیگیرد اما واحد فروش برای پیگیری ها و گزارشات خودش نیاز به کد گذاری دارد)

    راه حلی که به نظرم میرسه اینه که
    درخت مراکز "پاشو از گلیمش فراتر بذاره" و در یک سطح جداگانه مشتری های غیر فعال خود را (یعنی شرکتها و اشخاص) کد گذاری کند و تفصیلی آنها همگی اشخاص متفرقه باشند تا روزی که(اگه خدا بخواد) مشتری اصلی شوند و کد اصلی پیدا کنند و با جابجایی در درخت مراکز از کد غیر رسمی به کد رسمی انتقال پیدا کنند و زیر سایه تفصیلی قرار بگیرند.

    لطفا مضایا و معایب طرح پیشنهادی را بفرمایید (و یا در کل ممکن است رد شود!!)

    ممنون

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 تیر 1391 12:25 ب.ظ
    سلام

    اعلام یک نظر قطعی که برای تمام موارد (بسته به حجم عملیات، پیچیدگی سیستم و نیاز به ارجاع به اطلاعات قبلی) کاربرد داشته باشد میسر نیست. در یک نگاه کلی، اگر مشتری شما در مرکز دارای سابقه باشد ولی در مالی (تفصیلی) این سابقه وجود نداشته باشد، وضعیت مطلوبی به نظر نمی‌رسد - که البته این فقط یک "احساس" است و لزوما منطق قابل دفاعی در این مورد وجود ندارد. جابجایی مراکز در درخت البته میسر است، اما سوابق رخدادهای مالی (که در آنها تفصیلی عمومی برای این مشتری لحاظ شده است) با وضعیت جدید مرکز همخوانی نخواهد داشت. حال اینکه این وضعیت از نظر شما اشکال دارد یا خیر، پرسشی است که خود باید پاسخ دهید.

    ارادت
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    11 تیر 1391 05:56 ب.ظ
    با سلام.

    اگر جسارت نباشد، بنده هم راه حل پیشنهادی خود را، در مورد مذکور اعلام می کنم.
    اگر نظریه مدیر شما را بپذیریم (که کاملا هم قابل احترام است)، پس عملا بحث مشتری متفرقه منتفی است.
    اما در مورد کسانی که در فروش با آنها سروکار داریم، اما فعلا مشتری نیستند و طبیعتا در حسابداری هم اثری از آنها نخواهد بود: در سیستم فروش، در درخت مراکز مصرف، به عنوان یک مشتری تعریف می شوند (مثلا در شاخه بلاتکلیف یا هر چیز دیگر). چون می خواهیم برای این افراد، سطر دفتر نشانی و تلفن نگهداری کنیم، ناچاریم که یک کد تفصیلی هم به آن ها اختصاص دهیم. برای این منظور، می توانید در بخش مشتریان، باز هم یک شاخه به نام بلاتکلیف یا هر چیز دیگر بسازید و این مشتریان را در آنجا تعریف نموده و به سطر نشانی و تلفن مربوطه هم ارتباط دهید.
    اگر این بنده ی خدا، در آینده خریدی انجام نداد، که هیچ. اما اگر جزو مشتریان شما شد، در هر دو درخت (یا لااقل در درخت تفصیلی ها)، مشتری را به شاخه صحیحش منتقل کنید.
    شاید یک راه برای اطمینان از این نقل و انتقال، این باشد که حساب بدهکاران (و سایر حساب های مرتبط با مشتریان)، با شاخه مشتریان بلاتکلیف ارتباط نداشته باشد. طبیعتا در اولین ثبتی که حسابداری بخواهد برای این مشتری بزند، ابتدا مجبور است وی را به شاخه صحیحش منتقل کند.

    در صورت تمایل و صلاحدید، می توانید در پایان سال مالی، برای جلوگیری از تعدد کدها، هر دو شاخه بلاتکلیف را در سال جدید حذف نمایید. (که البته لزومی ندارد)
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    11 تیر 1391 06:47 ب.ظ
    با سلام و احترام

    اگر درست متوجه شده باشم، در راه پيشنهادي آقاي مولايي براي تفصيلي مشتري متفرقه، لازم نيست ثبتي زده شود (گفته بودند: حساب بدهکاران (و سایر حساب های مرتبط با مشتریان)، با شاخه مشتریان بلاتکلیف ارتباط نداشته باشد). اگر اينطور باشد همانطور که آقاي مومني گفتند:  "سوابق رخدادهای مالی (که در آنها تفصیلی عمومی برای این مشتری لحاظ شده است و يا اصلا لحاظ نشده) با وضعیت جدید مرکز همخوانی نخواهد داشت"
    که شايد بهتر باشد به اين نکته هم توجه داشته باشند.

    با تشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    12 تیر 1391 09:08 ق.ظ
    با سلام مجدد.

    با توجه به مطالبی که در پست های قبلی مطرح شده است، به نظرم می رسد با توجه به دیدگاهی که در این شرکت وجود دارد: "هر مشتری کوچیک میتونه یه مشتری بزرگ بشه"، به نظرم می رسه با موجودی به نام مشتری متفرقه سر و کار نخواهیم داشت. در این شرایط راهی که عرض شد، گمان نمی کنم مشکلی ایجاد کند. نکته ای که جناب آقای مومنی اشاره فرمودند، مربوط به راه حل جناب آقای اصفهانی بود: "تفصیلی آنها همگی اشخاص متفرقه باشند". اما در راه حل بنده، یک سرگروه بنام مشتریان بلاتکلیف ایجاد می شود و برای تک تک این مشتریان بلاتکلیف، در این شاخه کد در نظر گرفته می شود. و الباقی ماجرا.

    شاید هم بنده، فرمایشات یکی از دوستان را کامل متوجه نشده باشم.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    12 تیر 1391 11:46 ق.ظ
    با سلام و تشکر از اساتید محترم

    جناب آقای مولایی ، فرمایش شما به این شکل است نظیر به نظیر بودن مراکز با تفصیلی ادامه یابد با این تفاوت که سطحی در 2 درخت به اسم "مشتریان متفرقه یا {..} " ایجاد شود .
    این داستان تا زمانی ادامه دارد که مشتری فعال شود.در آن زمان با جابجایی (کد غیر اصلی) در درخت ها،مشتری (کد اصلی) خود را پیدا میکند.و در کل کدینگ تفصیلی و مراکز همیشه با هم یکی هستند.و ارتباط دفتر تلفن نیز همیشه با مراکز و تفصیلی بر قرار است.
    امیدوارم که جناب مومنی احساس خوبی که به راه حل بنده نداشتند ، با این پیشنهاد جدید تغییر پیدا کند.اگه چنین شود مراحل اجرایی این طرح را پیدا میکنیم.
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    13 تیر 1391 11:15 ق.ظ
    روش               تفصیلی/دفترتلفن                 مرکز             پیش فاکتور               فاکتور             مرکز مشتری              نام مشتری/متفرقه           طرف حساب

    قدیم               متفرقه /   ----                      متفرقه               91/20                   -------                 متفرقه                         ---       / آقای X                ------
    قدیم               متفرقه /   ----                      متفرقه               91/20                   91/52                 متفرقه                         ---        / آقای X             بدهکاران

                                                                           ---------------------------------------------------------------------------
    1.
    جدید       آقایX (کد فرعی) / آقایX       آقای X(کد فرعی)     91/20                  ------           آقای X(کدفرعی)           آقای X(کدفرعی)/ ---              ------
    جدید       آقای X(کدفرعی)  / آقایX       آقای X(کدفرعی)      91/20                  91/52          آقای X(کدفرعی)           آقای X(کدفرعی)/ ---             بدهکاران

    2.
    جدید      آقای X(کداصلی) / آقای X       آقای X(کداصلی)        91/35                 ------          آقای X(کداصلی)            آقای X(کداصلی)/ ---              ------
    جدید      آقای X(کداصلی)/ آقای X        آقای X(کداصلی)        91/35                 91/96         آقای X(کداصلی)            آقای X(کداصلی)/---               بدهکاران

    در روش جدید قسمت 2 کد فرعی مشتری در درخت تفصیلی و مراکز ، جای خود را به کد اصلی میدهد.


    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    17 تیر 1391 12:06 ب.ظ
    باسلام

    طبق جلسه انجام شده در شرکت ، مقرر شد تمامی مراکز غیرفعال و فعال که نقش (مشتری) دارند در 2 درخت تفصیلی و مراکز با -- کد اصلی -- ثبت شوند.
    مراکزی که نقش تامین کننده دارند و غیر فعال هستند -- کد متفرقه-- و آنهایی که فعال هستند با -- کد اصلی -- وارد شوند.

    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.