چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 02 خرداد 1391 02:33 ب.ظ توسط momeni
مشکل اجرای برنامه و ایراد غیر معقول و غیر واقعی از عدم نصب Sql Server
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
b_zakeri
کاربر جدید
کاربر جدید

--
01 خرداد 1391 05:58 ب.ظ
    سلام ...
    آقا من یک مشکل عجیب دارم ... برای اجرای برنامه پس از دانلود فایل ها از مسیر های مشخص شده توسط فایل راهنما در نهایت  sql server 2008 R2 رو نصب کردم ..  SQL server managment studio رو هم نصب کردم از start  بودنش هم مطمئنم ... توی sql sever configuration managment هم وقتی میرم چک میکنم میبینم که در وضعیت running هست ... 10 بار هم restart کردم ... اصلاً uninstale کردم و از اول نصب کردم ... همه جوره هم تست کردم که SQL درست کار میکنه یا نه !
    ولی وقتی میزنم برنامه حسابداری اجرا میشه توی منوی سیستم  و روی *مدیریت سیستم هدیه نوسا XP * کلیک می کنیم میزنه " SQL SERVER  روی سیستم شما نصب نیست و برنامه قابل اجرا نمیباشد"
    ...
    اصلاً نکته ای که برای من جالبه اینه که این سیستم هدیه نوسا از کجا میدونه SQL کجای کامپیوتر من نصب شده و اسم و مسیرش چیه ...
    اگه میشه راهنمائی کنید یا اینکه آب پاکی رو بریزین رو دستم که کلاً بیخیال این نرم افزار بشم.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    01 خرداد 1391 07:20 ب.ظ
    سلام

    سیستم هدیه فقط با SQL سروری که به عنوان Default Instance در رایانه نصب شده باشد کار می‌کند. یکی از مراحل نصب هم تعیین نام سرور است که "حتما" باید به عنوان Default معرفی شود. با این روش هدیه لازم نیست بداند SQL کجای رایانه شما نصب شده - مسیر آن هم که اصولا مطرح نیست. نام آن اما باید Default باشد.

    اکیدا توصیه می‌کنیم که مستندات سیستم رو مطالعه نمایید. اگر در این مرحله دچار این همه restart و uninstall شده‌اید و قصد دارید همین رویه را ادامه دهید، به احتمال زیاد پس از آغاز استفاده از سیستم مشکل شما بیشتر خواهد شد.

    امیدوارم مشکل شما حل شود
    ارادت
    b_zakeri
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    01 خرداد 1391 09:51 ب.ظ
    ممنون از اینکه وقت گذاشتین و جواب دادین...
    اول اینکه من restart کردم چون دیدم به بقیه دوستان در جواب مشکلشون پیشنهاد داده بودین این کار رو بکنن ! خواستم یه مرحله از این پرسش و پاسخ رو جلو بیفتیم !
    ثانیاً uninstall کردم که مطمئن بشم با توجه به مستندات و فایل راهنما قدم به قدم همه چیز رو رعایت کرده باشم ...
    ...
    در خصوص مسئله ای که گفتین سرور "حتما" باید به عنوان Default معرفی بشه هم ؛ با توجه به فایل راهنمای خودتون و مرور مجددی که من کردم در SQL Server 2008 R2 صرفاً لازمه که "در قسمت Log on as بايد گزينه Built-in account را انتخاب كرد و از فهرستي كه در زير آن قرار دارد، گزينه Local System را انتخاب نمود" که من این کار رو انجام دادم ... اگه تنظیم دیگه ای لازمه لطفاً مشخص کنید.
    ...
    خلاصه اینکه از نظر من با توجه به فایل راهنما و اطلاعات مندرج در صفحه http://accsupport.nosa.co...abid/68/Default.aspx من همه نکات رو رعایت کردم ...
    ...
    لطف کنید جدی تر به فکر حل این مشکل باشید و از عنوان کردن کلیات و تیکه انداختن پرهیز کنید.
    بد هم نیست گاهی یک شماره تلفنی چیری بعنوان بخش پشتیبانی معرفی کنید تا کارها سریعتر انجام بشن.
    ممنون!
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 خرداد 1391 08:20 ق.ظ
    با عرض سلام و احترام ،

    1.اینکه دوست عزیز :: فرمودین شماره تلفن برای پشتیبانی اگر به سایت nosa.com مراجعه کنید می توانید تمامی تلفن ها را داشته باشید .

    2. فکر میکنم ( البته صرفا یک نظر و عقیده شخصی است ) یک سیستم یا هرچیز دیگری به عنوان هدیه نباید باعث ایجاد توقعات بیش از حد در طرف استفاده کننده از هدیه شود . پشتیبانی برای سیستم های " هدیه " از طریق همین پورتال انجام می شود .

    3. از SQL Server 2008 R2 در خیلی از شرکت ها برای بهره بردن از نرم افزار نوسا استفاده میشود و هیچ مشکل خاصی با این نرم افزار ندارند .اگر با کمی صبر بیشتر به مطالعه مستندات بپردازید قطعا مشکل شما حل خواهد شد .

    با تشکر
    با تشکر
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    02 خرداد 1391 09:02 ق.ظ
    سلام
    دوست گرامی لطفا این صفحه را هم مطالعه بفرمایید.
    b_zakeri
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    02 خرداد 1391 11:56 ق.ظ
    با سلام
    من تمام موارد رو مجدداً کنترل کردم ... این صفحه مربوط به تنظیمات ویندوز رو هم دوباره چک کردم و مشکلی نبود ... باز هم پیغام میده که روی سیستم شما SQL Server نصب نیست ...
    بحث من بحث توقع زیاد از حد نیست ... ما در حال تست 4-5 نرم افزار مالی برای یک شرکت هلدینگ تازه تاسیس و زیر مجموعه هاش هستیم .. به علت ایرادات زیاد و نقص های موجود در گزارش گیری های برنامه همکاران سیستم و پائین بودن سطح user interface در برنامه رایورز و سابقه ذهنی خوب گذشته در خصوص نوسا و تدبیر در حال تصمیم گیری بین انتخاب یکی از این دو نرم افزار هستیم ... صحبت های اولیه رو هم از طریق آقای محمدزاده انجام داده بودیم ولی ظاهراً بخش پشتیبانی شما ساده ترین مشکلات در خصوص نصب و راه اندازی برنامه بسیار سبک و ساده هدیه رو هم که با همین هدف تهیه شده با جواب های کلی و بدون بررسی جرئیات بیشتر با نهایت احترام از سر باز میکنه !
    موفق و شاد باشید.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 خرداد 1391 02:33 ب.ظ
    سلام

    قربان اولا از لطفی که به ما دارید ممنونیم اما تمنا می‌کنم برای آرامش اعصاب خودتون هم که شده قدری دیرتر عصبانی شوید...

    اصولا هدف بنده از مطرح کردن چیزی که شما تصور کردید "تیکه انداختن" بوده دقیقا پیش‌بینی این مسئله بود که اگر خدای نکرده شما قصد تست 4-5 نرم‌افزار برای یک شرکت هلدینگ را داشته باشید و در این آزمایش نوسا را انتخاب نمایید، بعدا مشکل کمتری در ارائه خدمت به مجموعه شما داشته باشیم. شما برای یک سیستم رایگان که بیش از ده هزار نسخه از آن پخش شده (بیش از هشت هزار نسخه فقط از سایت دانلود شده است) و احتمالا بیش از دو هزار نسخه از آن در حال استفاده می‌باشد، از ساعت 5 بعد از ظهر یک روز کاری تا 8 صبح روز بعد 3 نوبت پاسخ دریافت کرده‌اید و جالب است که به نظر شما "ظاهراً بخش پشتیبانی شما ساده ترین مشکلات در خصوص نصب و راه اندازی برنامه بسیار سبک و ساده هدیه رو هم که با همین هدف تهیه شده با جواب های کلی و بدون بررسی جرئیات بیشتر با نهایت احترام از سر باز میکنه! " - بحث زمانی جالب می‌شود که [...]

    به هر حال دوست عزیز، Default بودن سرور هیچ ارتباطی با کاربری که از آن استفاده می‌کند ندارد. در یکی از مراحل نصب با صفحه‌ای به شکل زیر مواجه می‌شوید. باید گزینه نخست انتخاب شده باشد یعنی Default Instance




    البته در Setupای که ما در اختیار داریم، این گزینه به عنوان پیش‌فرض لحاظ می‌شده است ولی به نظر می‌رسد که نسخه‌های مختلف Setup مربوط به releaseهای جداگانه احتمالا تنظیمات متفاوتی دارند - اگر چنین است ذکر نشدن این  نکته در مستندات را به ما می‌بخشید. البته همیشه عنوان کرده‌ایم که باید Default Instance باشد ولی مثل اینکه متن خوانا نبوده یا مفهوم مورد نظر ما به اندازه‌ای که تصور می‌کردیم برای دوستان واضح نبوده است.

    با همه این توضیحات که البته در پاسخ اولیه هم عنوان کرده بودم، باز هم امکان دارد که مشکل شما ربطی به این مورد نداشته باشد - اصولا وضعیت‌های متنوعی که در یک Windows به خصوص یا یک installation از سرور ممکن است به وجود آیند مانع از این می‌شود که بتوانیم در این موارد حکم قطعی بدهیم. دلیل اینکه برای سیستمی که به نظر شما بسیار ساده و سبک می‌آید این همه پیچیدگی دیده می‌شود این بوده که هدف ما آماده کردن نسخه کوچکی از سیستم نهایی نوسا بوده است. شما با بررسی "هدیه" می‌توانید در مورد ساختار سیستم نهایی ایده بهتری داشته باشید.

    ما هم می‌توانیم ایده بهتری از سطح توقع مشتریان بالقوه سیستم بدست آوریم.

    در مورد Restart، احتمالا منظور شما پاسخی است که همکار ما در پست دیگری داده‌اند. آن بحث مربوط به SQL 2000 بوده. این نسخه از سرور در نخستین بار پس از نصب خود به خود Start نمی‌شود. همکار ما تشخیص دادند که به جای راهنمایی کاربر نسبت به Start کردن دستی سرویس، از ایشان بخواهند که یکبار Restart نمایند و مطلع هستید که مشکل کاربر با همین تمهید حل شده است.

    ضمن اینکه توقع دوستان برای پاسخ دادن به همه مشکلاتی که ممکن است در نصب SQL Server پیش بیاید حتی از حقیر یا سایت شرکت معظم Microsoft هم توقعی است که قابل برآورده شدن نیست.

    در پایان، جدا انتظار دارید برای پشتیبانی یک نرم‌افزار رایگان؛ با همکاران ما تلفنی تماس بگیرید؟

    خدا نخواهد که ما تحت تاثیر اشاره شما به اینکه "مشغول تصمیم‌گیری در انتخاب سیستم هستید" قرار بگیریم و به طمع کسب سود از این وضعیت، در رفتار خود تغییری ایجاد کنیم. در ضمن من سیستم رایورز و تولیدکنندگان آنرا می‌شناسم. انصافا سیستم خوبی دارند... [...]

    شما هم موفق باشید

    ارادت

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.