چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 19 دی 1390 09:23 ق.ظ توسط momeni
تعرفه ها با
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
amintash
کاربر جدید
کاربر جدید

--
18 دی 1390 12:55 ب.ظ
    با سلام وخسته نباشيد

    چنانچه ما كالاها را بچ پذير كنيم و در حواله خروج . انبار دار مشخص نمايد كه كالاهايي كه خارج شده اند با چه شماره بچهايي  خارج شده و از طرفي
    تعرفه فروش يك كالا با چند شماره بچ مختلف نيز متفاوت است ( بدين معني كه هر بچ قيمت خاص خودش را دارد )‌ چطور ميشود اين كنترل نرخها
    ابعد از فراخوان حواله انبار توسط سيستم فروش صورت پذيرد به عنوان مثال :
    از كالاي الف 1200 عدد از انبار خارج شده كه 1000 عدد با شماره بچ 111 بوده و 200 عدد با شماره بچ 122  . تعرفه فروش بچ 111 مبلغ 300 ريال و
    تعرفه فروش بچ 122مبلغ  350 ريال است همكاران فروش حواله انبار را فراخواني ميكنند و چگونه سيستم در زمان صدور فاكتور نرخها را درست ثبت كند
    آيا اين امكان وجود دارد كه در زمان تعين تعرفه فروش شماره بچ را به هر تعرفه افزود ؟
    با اين توضيح كه با توجه به تعداد زياد اقلام كالا و تنوع نرخ هر قلم كالا امكان كنترل افراد مقدور نميباشد .
                                                                                                                                                                                              با تشكر
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 دی 1390 01:41 ب.ظ
    ضمن عرض سلام خدمت شما دوست گرامی

    مفهوم بچ ،همانطور که خودتان فرمودید و در حواله های انبار درج می شود ، اصولا یک مفهوم انباری است و مربوط به سیستم فروش نیست ، برای همین امکان تعیین قیمت با توجه به بچ در سیستم فروش وجود ندارد .
    اصولا بچ برای مشخص نمودن محموله های متفاوت از یک کالا است و قیمت فروش کالا ارتباطی با اینکه طی کدام محموله خریداری شده ندارد .

    مگر اینکه شما برای هر محموله خریداری شده تاریخ مصرف در نظر گرفته باشید که در این صورت با تعریف تاریخ اعتبار برای تعرفه ها مطابق با تاریخ مصرف هر بچ ( که در هر تعرفه مبلغ فروش دلخواه همان محدوده تاریخ ذکر شده است و این تاریخها هم پوشانی ندارند ) بتوان تعرفه مورد نظر را انتخاب کرد .
    به بیان دیگر از یک کالای مشخص در یک محدوده تاریخ مشخص تنها یک بچ دارید و تعرفه شما برای همان کالا دقیقا در همان محدوده تاریخ اعتبار دارد . و برای محدوده زمانی دیگر تعرفه دیگر دارید با قیمت متفاوت که این معنا از لحاظ انبار یعنی یک بچ دیگر !
    اصولا پیاده سازی چنین ساختاری برای اقلام کالاهای زیاد در بچهای متفاوت کار پیچیده و گاها نشدنی است و شاید بهتر باشد از روش زیر استفاده شود .

     در این صورت راه حلی که شاید بتوان ارائه داد ، این است که شما قیمت کالا را به صورت پایه در تعرفه وارد نمایید و با استفاده از قوانین تغییر تعرفه ( به صورت درصد ) برای هر بچ جدا تغییرات لازم را اعمال کنید ( کاربر بنا بر نیاز ، هر قانون را علامت زده تا اعمال شود ) .

    موفق باشید .
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    18 دی 1390 02:14 ب.ظ
    با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی

    همانطور که آقای دادرس فرمودند بچ یک مفهوم مربوط به انبار است . یک راه حل دیگر هم این است که شما برای کالاهائی که دارای بچ های مختلف در انبار هستند به ازای تعداد بچ های موجود در داخل خود لیست تعرفه ها چند قیمت فروش وارد کنید .

    می توانید قیمت های مختلف یک کالا را در درون یک تعرفه یا در تعرفه های مختلف وارد نمائید و هنگام فراخوانی تعر فه های مربوط به آن کالا بنا به صلاحدید یکی از قیمتها را انتخاب نمائید .


    با تشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    18 دی 1390 05:56 ب.ظ
    سلام و عرض ادب.

    با کمال احترام برای دوستان عزیزم، با جمله "بچ یک مفهوم مربوط به انبار است " به شدت مشکل دارم. اگر قبول داریم که کالا مفهومی مشترک بین انبار و فروش است، پس آنچه به کالا مربوط می شود هم در فروش وجود دارد. (مانند بچ و انبار)
    البته بحث امکان تفکیک تعرفه ها بر اساس بچ، موضوع دیگری است که نظری در مورد آن ندارم.
    amintash
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    18 دی 1390 11:31 ب.ظ
    تصور بفرماييد در شركت ما كه يك شركت پخش سراسري داروي دامي است و بيش از 100 قلم كالا وجود دارد و اين روزها هم كه هر روز قيمت ها تغيير ميكند
    با وضعيت موجود تعين تعرفه ها كه فقط توسط يك كاربر ساده قسمت فروش انجام ميشود (تعين تعرفه نياز به تاييد مثلا امور مالي و فروش و ... ندارد )   و هر روز طي تماس پرسنل انبار از تغير قيمت كالاي ارسالي با خبر ميشويم احتمال خطا چقدر زياد است .
    حال چنانچه اين امكان وجود داشت كه در بين سيستم فروش و انبار ارتباطي برقرار نمود كه تعرفه هاي تعين شده را به شماره هر بچ ورودي به انبار متصل كرد
    در زمان فراخواني حواله هاي انبار در سيستم فروش ، با توجه به اينكه براي هر بچ يك تعرفه خاص تعين شده سيستم پس از كنترل بچ از حواله فروش ، تعرفه مربوطه را در سيستم قرار ميدهد .
    amintash
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    18 دی 1390 11:33 ب.ظ
    البته بنده فقط از ديد حسابداري عرض كردم و بحث برنامه نويسي و امكان سيستمي را زياد سر در نمياورم
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    19 دی 1390 09:23 ق.ظ
    سلام

    حتما در زمان مقتضی به این درخواست خواهیم پرداخت - اما در وضعیت کنونی سیستم، فقط لطفی به حقیر بنمایید و در قسمت تنطیمات سیستم برای تمام کاربران؛ تنظیمات فروش؛ تشخیص اولویت تعرفه‌ها را ملاحظه نمایید. این پیچیدگی وضعیت فعلی تعرفه‌ها را نشان می‌دهد. البته در مقام بحث می‌توان به سادگی بحث بچ را هم در اینجا مطرح نمود. اما واقعا با احتساب امکان تغییر مشخصات بچ در انبار یا تغییر بچ پس از تعیین تعرفه در سطر اصلی فروش (مثلا در زمانی که قرار است تنظیم برگه تحویل به صورت خودکار انجام شود) از یک سو و ارتباط دادن یک موجود کاملا "فروشی" مثل تعرفه با یک موجود کاملا انباری مثل بچ از سوی دیگر کلا تصور می‌کنم که پیچیدگی سیستم حاصله از توان ذهنی حقیر بیشتر خواهد شد و از پس پیاده کردن آن بر نخواهیم آمد.

    ضمن اینکه بله، به نظر بنده هم بچ یک مفهوم انباری است - به این معنی که کاربر انبار باید این تصور را در کل سیستم داشته باشد که بچ کلا در اختیار وی قرار دارد و هر تغییری که در آن می‌دهد برای کمک به سیستم خود انبار دار است و تاثیر ناخواسته‌ای در سایر نرم‌افزارها نمی‌دهد؛ در ضمن دوست نداریم که در زمان حذف بچ زائد در انبار پیغام دهد که بچ در فلان تعرفه بکار رفته و قابل حذف نیست. تازه داستان‌های صدور اطلاعات در فایل XML را هم داریم که اصلا وارد آن بحث نمی‌شویم... [...] - ... [...]

    ضمن‌تر اینکه تعرفه‌ها دارای تاریخ هستند و برای تغییرات بهای بازار می‌توان از تاریخ استفاده کرد. به علاوه در تعیین بهای موردی، همواره می‌توان از پیش‌فاکتوری که بها در آن به صورت توافقی یا دلخواه تعیین شده است به عنوان مرجع بها استفاده نمود.

    به عنوان آخرین نکته، حفظ کالاهایی که کد یکسان دارند ولی "ارزش" متفاوت دارند، بسیار کار خطرناکی است و قابلیت کنترل درستی عملیات سیستم را به شدت مخدوش می‌کند. البته خسروان دانند...

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.