چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 15 اسفند 1391 08:50 ق.ظ توسط omid
وضعیت های جاری و مختومه برای یک برگه فروش
�15 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
asadi
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
23 آذر 1390 08:35 ق.ظ


    به طور کلي از بين انواع برگه‌هاي فروش، تنها براي پيش‌فاکتورها و قراردادها، وضعيت جاري و مختومه مطرح مي‌باشد. از طرفي لازم به يادآوري است که روند فروش در سيستم به شکل زير پياده‌سازي شده است:






    به اين ترتيب با توجه به روند مذکور، هر گاه بر روي کليه اقلام يک پيش‌فاکتور، يکي از برگه‌هاي قرارداد، درخواست و يا فاکتور صادر گردد، وضعيت اين برگه مختومه مي‌گردد. ولي در صورتيکه حتي بر روي يک قلم از اقلام پيش‌فاکتور مذکور، برگه‌هاي فوق صادر نشده باشد، اين برگه در حالت جاري باقي خواهد ماند. همينطور در مورد قرارداد، در صورت تنظيم هر يک از برگه‌هاي درخواست يا فاکتور بر روي کليه اقلام يک قرارداد، وضعيت آن به خاتمه يافته تبديل مي‌گردد. ولي در صورتيکه حتي بر روي يک قلم از اقلام قرارداد مذکور، برگه‌هاي درخواست يا فاکتور صادر نشده باشد، اين برگه در حالت جاري باقي خواهد ماند.

    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    23 آذر 1390 09:03 ق.ظ
    با سلام
    در محاوره سطرهای درخواست نیز بحث " جاری و خاتمه یافته " علاوه بر پیش فاکتور و قرارداد مطرح شده است . اگر امکان دارد در این مورد هم توضیح دهید .
    asadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    23 آذر 1390 09:48 ق.ظ
    در مورد درخواست ها هم چنین است هرگاه روی کلیه اقلام یک درخواست یکی از برگه های تحویل کالا و یا فاکتور صادر گردد وضعیت این برگه مختومه می گردد

    ولی در صورتی که حتی بر روی یک قلم از اقلام درخواست برگه های فوق صادر نشده باشد این برگه در حالت جاری باقی خواهد ماند.
    alamdari
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    23 آذر 1390 10:02 ق.ظ
    با سلام  
    در تکمیل فرمایشات خانم اسدی می توان گفت :
    هرگاه بر روی کلیه اقلام یک پیش فاکتور ،یکی از برگه های قرارداد ،درخواست کالا ،برگه تحویل کالا (حواله انبار )و یا فاکتور فروش صادر گردد وضعیت برگه مختومه می شود و در مورد قرارداد نیز هر گاه بر روی یک قرارداد یکی از برگه های درخواست کالا ،برگه تحویل کالا (حواله انبار ) و یا فاکتور فروش صادر گردد،وضعیت  برگه مذکور مختومه می شود .
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    23 آذر 1390 10:05 ق.ظ
    در ادامه می توان این نکته را اضافه نمود که اصولا زمانی سیستم متوجه توالی برگه ها طبق نمودار ذکر شده فوق ( اولین مطلب ) می شود که کد برگه(های) قبلی در سطر مربوطه برگه ( های ) بعدی ذکر شده باشد ، و یا به تعبیر دیگر این برگه ها با استفاده از فراخوانی ، در برگه بعدی درج شده باشند . در این حالت است که سیستم می تواند توالی برگه ها را درک نموده و برای یک پیش فاکتور و یا قرار داد و یا درخواست وضعیت جاری یا خاتمه یافته را به درستی درج نماید .
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 10:26 ق.ظ
    با سلام .
    اگر بحث برگه های جاری و خاتمه یافته دقیقا چنین باشد که دوستان فرمودند ، ما به خواسته خود در تمام شرکتهای روال مند میرسیم . چون همه این سازمانها لازم است در هر لحظه مانده کالاهای پیش فاکتورها ، قراردادها ، درخواستها را به تفکیک جاری و خاتمه یافته و نیز تحویل شده و تحویل نشده و نیز مانده حواله ها را به تفکیک فاکتور شده و فاکتور نشده بدانند .
    اما وضعیت تمام درخواستهای تحویل شده ما در یک شرکت ، به صورت جاری باقی مانده اند که دلیل آنرا متوجه نمیشوم . اگر راهنماییم بفرمایید ، ممنون میشوم .
    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 11:32 ق.ظ
    سلام

    ممکن است تغییراتی در سیستم از آذر 90 تا به حال داده شده باشد

    بحث در اینجا بر سر برگه‌ها است. در فهرست برگه‌های درخواست یک Option داریم با عنوان "فقط برگه‌های تحویل نشده بازنمایی شوند". در صورت استفاده از این امکان فقط برگه‌هایی که درخواستی برای پیگیری شدن داشته باشند بازنمایی خواهند شد. یک Option مشابه هم برای وضعیت برگه‌ها (در ارتباط با سیستم فروش) مطرح است که اشاره به برگه‌هایی که هنوز فاکتور نشده‌اند دارد.

    متاسفانه در متن بحث برای اشاره به این موارد از صفت "مختومه" استفاده شده است که با وضعیت "خاتمه یافته" در "رخدادهای" درخواست مخلوط شده است!

    در فهرست رخدادهای درخواست، یک Option داریم با عنوان "درخواست‌های فاقد مانده درنظر گرفته نشوند". هر رخداد درخواست دارای یک مقدار تحویل شده و یک مانده (تحویل نشده) است. این Option اشاره به همین اعداد دارد. درخواستی که هنوز دارای مانده تحویل نشده (بزرگتر از صفر) باشد درخواستی است که قاعدتا باید پیگیری شود. حال فرض کنید که یک درخواست با مقدار 100 و مقدار تحویل شده 90 داشته باشیم و به دلیلی بخواهیم که علی‌رغم وجود مانده، پیگیری تحویل بقیه مقدار درخواست را متوقف نماییم. در این وضعیت کاربر این امکان را دارد که درخواست را به صورت صریح "خاتمه یافته" نماید. پس وضعیت خاتمه یافته در رخداد درخواست عموما به این معنی است که کاربر به صورت صریح یک درخواست (که احتمالا دارای مانده می‌باشد) را "خاتمه" داده باشد. بازنمایی این رخدادها در فهرست هم با تنظیم "وضعیت رخدادها" میسر است.

    خلاصه اینکه از دید کاربر "وضعیت تمام درخواستهای تحویل شده ما در یک شرکت ، به صورت جاری باقی مانده اند" که به این معنی است که به صورت صریح هیچ درخواستی را "خاتمه یافته" نکرده است. رخدادهای جاری فاقد مانده را می‌توان در فهرست بازنمایی نکرد که از دید کاربر همان است که همه سازمان‌ها لازم دارند.

    وضعیت پیش‌فرض تنظیمات پیش‌گفته در "تنظیمات سیستم (برای کاربر فعلی) قابل تعیین است.
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 12:41 ب.ظ
    با سلام مجدد خدمت استاد عزیز جناب مومنی :
    ضمن تایید فرمایش حضرتعالی در مورد کالاهای درخواست شده تحویل شده و تحویل نشده و نیز امکان خاتمه یافته اعلام کردن یک درخواست قبل از تحویل تمام کالاهای آن درخواست ، به عقیده بنده حقیر همانند پیش فاکتور و قرارداد ، هنگامی که تمام کالاهای یک سطر از درخواست تحویل شوند ، دیگر آن درخواست از نظر کاربران و مدیران خاتمه یافته است و بهتر است که این اتفاق بصورت اتوماتیک اعمال شود . ( بحث کنترل اتوماتیک درخواستها در بسیاری شرکتها مطرح است .)
    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 01:46 ب.ظ
    چه ربطی دارد؟ چه فایده‌ای دارد؟ وضعیت موجود چه اشکالی دارد؟ پس از این توضیح مفصل، پس از تایید حرف بنده دوباره همان بحث مطرح می‌شود - حتما یک اشکالی در نحوه نگارش بنده وجود دارد....
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 03:01 ب.ظ
    سلام .
    سرور گرامی . درخواست جاری یعنی درخواستی که هنوز در جریان است . و هنوز تمام کالاهای آن تحویل نشده است .
    از دید کاربر درخواستی که تمام کالاهای آن تحویل شده ، دیگر جاری نیست و خاتمه یافته است .
    ارادت
    omid
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 03:24 ب.ظ
    با عرض سلام و خسته نباشید
    طبق فرموده های قدیم آقای مومنی درخواست جاری به صورت زیر معنی پیدا میکند
    چه نیازی است که رخداد را به صورت دستی از وضعیت جاری خارج کنید.همه رخدادهای درخواست، جاری هستند مگر اینکه به صورت "دستی" لغو شوند یا خاتمه آنها اعلام شود. این وضعیت ربطی به "مانده" تحویل نشده ندارد. به همین دلیل هر زمان که با درخواست‌ها کار داریم به سراغ درخواست‌های جاری تحویل نشده می‌رویم. یعنی همزمان به وضعیت و مانده رخداد توجه می‌کنیم. واضح است که رخداد درخواست جاری و تحویل شده (بدون مانده) هم داریم که مشکلی ایجاد نمی‌کند و نه تنها هیچ نیازی به تغییر وضعیت دستی آن نداریم بلکه این عمل را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم:

    داستان این است که مانده رخداد درخواست از عملیات ثبت شده به عنوان رخدادهای انبار ناشی می‌شود. در صورت اصلاح این عملیات (اصلاح برگه‌های انبار) مانده درخواست به صورت شناور تغییر می‌کند و ممکن است از فاقد مانده به دارای مانده (تحویل نشده) یا برعکس بدل شود. اما اگر وضعیت این رخدادها را به صورت دستی تغییر دهید، بازگشت آن به صورت شناور نخواهد بود و اگر تغییری در مانده پیش آید مجددا باید وضعیت آن رخداد درخواست را اصلاح نمایید. واضح است که کار نادرستی است. از اول هم لزومی نداشته است.

    البته در نهایت میتوان مفهوم جاری بودن را در مورد درخواست پذیرفت
    پیشنهاد بنده این است که ستونی دیگر نیز به نام تحویل شده یا نشده داشته باشیم تا دچار این گونه مشکلات نشویم و بتوان براحتی در فهرست رخدادهای درخواست ازان استفاده کرد
    با تشکر
    خورشید باش که اگر هم بخواهی به کسی نتابی نتوانی
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 03:41 ب.ظ
    سلام

    جناب امید عزیز، حق مطلب را فرمودید.

    آیا ستون تحویل شده لازم است (وقتی ما مانده تحویل نشده را بازنمایی می‌کنیم)؟
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 03:58 ب.ظ
    ممنون
    omid
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 04:33 ب.ظ
    آقای مومنی عزیز
    شما درست میفرمایید شاید وجود این آیتم ضروری نباشد ولی میتواند مشکلات چندین کاربر مثل آقای اصفهانی mehr-danesh (آقای تاج الدینی) را حل نماید و باز هم از نظر بنده (شاید درست نباشد) وجود همچین آیتمی حتی با توجه به توضیحات بالا و ذهنیتی که کاربران در مورد درخواست های جاری و خاتمه یافته و ... دارند بد به نظر نرسد
    شاید هم با توجه به مانده تحویل نشده این درخواست غلط باشد
    در هر صورت ریش و قیچی دست آقای مومنی است و بنده نیز هر تصمیمی در این رابطه را به آقای مومنی محول میکنم
    خورشید باش که اگر هم بخواهی به کسی نتابی نتوانی
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    15 اسفند 1391 08:17 ق.ظ
    با سلام

    جناب آقای امید عزیز.
    خیلی ممنون از شما که یاد بنده هم بودید .من امروز موفق شدم این پست را بخوانم.این مطلب پست ، سال های قبل برایم سوال بود اما در حال حاضر سوالی ندارم (حتی مدافع آن هم هستم).
    بنده همیشه از آقای تاج الدینی حقیقتا بعنوان شخصی دلسوز و دوست داشتنی یاد میکنم.فقط در بعض مواقع کمی عجله میکنند.(دانش و علمشان از حلمشان یه ذره بیشتر است)

    جناب آقای تاج الدینی:
    تنها نکته این موضوع درک از معنی و صفت وضعیت "جاری" دارد . (جاری یعنی وضعیت سطر "خاتمه یافته" یا "لغو" نیست). همین!!
    هر شرکتی اگر نیاز به گزارش "مانده" درخواست های خود داشت میبایست آنرا در "فهرست رخدادهای درخواست" جستجو کند.
    بله ، ممکن است کمی مشکل باشد ، تا اول وارد منو انبار-فهرست رخداد های درخواست-شرط های برگه و ...
    اما کسی که با منو های نوسا کار کند چشم بسته هم میتونه این مراحل را انجام دهد.
    ایراد نوسا ابنه که هرچیزی را در جای خودش گذاشته

    omid
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    15 اسفند 1391 08:50 ق.ظ
    با عرض سلام و خسته نباشید
    با عرض تشکر فراوان از آقای اصفهانی بله کاملا درست میفرمایید گرفتن گزارش با این شکل آنقدرها نیز سخت نیست و با توجه به مفهوم واقعی جاری در درخواست منطقی بنظر میرسد.
    بنده نیز از آقای تاج الدینی تشکر میکنم که درخواست هایشان را مطرح میکنند و چه مورد قبول واقع شود و چه نه ایده های جالبی را مطرح میکنند و این مورد باعث اضافه شدن اطلاعات بنده و خیلی دوستان دیگر میگردد
    خورشید باش که اگر هم بخواهی به کسی نتابی نتوانی
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.