چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 21 آذر 1390 09:11 ق.ظ توسط momeni
قوانین مکمل کالا از نگاهی دیگر
�11 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
alipour
کاربر
کاربر

--
13 آذر 1390 03:22 ب.ظ

    با سلام

    شرکتی واردات کالا انجام میدهد. این شرکت کالاهای خود را از طریق شرکتهای پخش کنندهء وابسته به خود به فروش می رساند.یعنی خود به طور مستقیم دست به فروش کالاهایش نمی زند.روال کار به این صورت است:
    این شرکت ، تمام شرکت های پخش کننده خود را به عنوان انبار در نرم افزار تعریف کرده است.
    هر وقت کالایی وارد می کند ، برگه ورود کالا به انبار خودش می زند و هر وقت کالاهایش را برای فروش به پخش هایش می دهد ،برگه ی  نقل و انتقالی از انبار خودش به شرکت پخش کننده می زند.شرکت پخش کننده بعد از فروش کالاها ، تعداد و بهای فروش را به شرکت اصلی اعلام کرده و شرکت اصلی اقدام به صدور فاکتور فروش می کند.
    حال سوال:
    شرکت وارد کننده برای پخش هایش جایزه تعیین می کند به طور مثال برای هر ده عدد کالایی که شرکت پخش کننده بفروشد 2 عدد از همان 10 تا برای او به عنوان جایزه(رایگان) در فاکتور درنظر گرفته شود به جای اینکه علاوه بر آن 10 عدد کالا 2 عدد جداگانه به عنوان جایزه در نظر بگیرد.آیا این روند در نرم افزار نوسا قابل پیاده سازی است؟
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    16 آذر 1390 11:03 ق.ظ
    شرکت وارد کننده برای پخش هایش جایزه تعیین می کند به طور مثال برای هر ده عدد کالایی که شرکت پخش کننده بفروشد 2 عدد از همان 10 تا برای او به عنوان جایزه(رایگان) در فاکتور درنظر گرفته شود به جای اینکه علاوه بر آن 10 عدد کالا 2 عدد جداگانه به عنوان جایزه در نظر بگیرد.آیا این روند در نرم افزار نوسا قابل پیاده سازی است؟




    با سلام

    آیا منظور شما این است که در فاکتور 8 تا را به عنوان سطر اصلی و 2 تا را بعنوان جایزه در سطر جانبی می خواهند ثبت کنند ؟؟؟
    آیا از روش معکوس استفاده می کنند ؟
    آیا ما به ازای هر کالایی که پخش کننده بفروشد تعداد خاصی از همان کالا به عنوان جایزه در نظر گرفته می شود ؟
    آیا برای تمام کالاهایی که شرکت پخش کننده می فروشد جایزه می دهند ؟
    با تشکر
    alipour
    کاربر
    کاربر

    --
    17 آذر 1390 12:07 ب.ظ

    با سلام

    1- بله
    2- بله
    3- بله ولی گاهی اوقات کالای دیگری را به عنوان جایزه در نظر می گیرند.
    4- بله
    با این شرایط نمی توان قوانین جوایز این شرکت را در نوسا پیاده سازی کرد.می خواستم بدونم آیا می توان اینچنین دیدگاهی را(اینکه تعداد جوایز را از روی خود کالاها جدا کند) از قوانین مکمل بها در برنامه گنجاند؟

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 آذر 1390 05:02 ب.ظ
    سلام

    یک نکته اساسی در اینجا وجود دارد - فاکتور قاعدتا به نام مشتری نهایی صادر می‌شود ولی کالای جایزه رایگان به پخش کننده می‌رسد.

    به هر حال قوانین مکمل کالا و خدمات برای تنظیم خودکار همین موارد است - به نظرم مشکلی در استفاده از این قوانین نخواهیم داشت به جز اینکه سطرهای جنبی از این دست را نباید به مشتری تحویل دهیم و باید برای پخش کننده (همان نماینده یا بازاریاب...) لحاظ کنیم. درج کالاهای اضافی در سیستم به عنوان جایزه یکی از معمول‌ترین استفاده‌های قوانین مکمل است و البته این امکان هم وجود دارد که بنده مشکل را درست متوجه نشده باشم. به هر حال برای ادامه توضیحات هم در خدمتم

    ارادت

    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    19 آذر 1390 04:24 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب.

    به نظرم صورت سوال حاوی یک اشکال کوچک است:
    من به عنوان شرکت پخش کننده، 10 عدد خودکار از شرکت اصلی می گیرم و هر 10 عدد را هم می فروشم. مثلا 5 تا به علی و 5 تا به نقی. حالا تعداد و نرخ فروش را به شرکت اصلی اعلام می کنم. طبیعتا کل تعدادی که شرکت اصلی فاکتور می کند (10 عدد) متعلق به علی و نقی است. چگونه ممکن است تعدادی از این تعداد متعلق به من باشد؟ در واقع کل مقداری که فاکتور شده، متعلق به مشتریان است و بنده اگر بخواهم مقداری را به عنوان جایزه بر دارم، عملا نشدنی است.
    اگر هم فرض کنیم شرکت اصلی، علاوه بر این 10 عدد، می خواهد 2 عدد به عنوان جایزه به من بدهد، که به راحتی با قوانین مکمل بها، میسر خواهد بود.

    البته فرمایش جناب آقای مومنی، در مورد اختلاف مرکز تحویل گیرنده جوایز و مشتری فاکتور هم کاملا به جاست.
    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    19 آذر 1390 05:25 ب.ظ
    به نظر می رسد داستان به این صورت است که اولا مشتری همان شرکت پخش کننده کالاست و دوم اینکه وقتی 10 عدد از کالایی به ارزش ریالی 2000 ریال برایش فاکتور می شود 2 تای این تعداد رایگان باشد.یعنی فاکتور شود 1600 ریال و 8 تا از انبار خارج شود.و اینطور نباشد که 12 تا حواله شود که 2 تای آنها مجانی باشد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    19 آذر 1390 06:27 ب.ظ
    یعنی اگر 8 تا بخرد دو تا رایگان به وی نمی‌دهند. یعنی من اگر 1600 ریال پول داشته باشم و بخواهم خرید کنم اگر درخواست 8 تا از آن کالا بکنم با 1600 ریال همان 8 تا را می‌گیرم و اگر درخواست 10 تا هم بکنم همان 1600 ریال را باید بدهم.

    نمی‌شه که!

    البته هیچ ترکیب و درخواستی از جانب کاربران محترم سیستم پس از این ما را شگفت زده نمی‌کند و کاملا ممکن است که کاربران ما دقیقا همین درخواست را از سرکار خانم علی‌پور داشته باشند - ولی به هر حال ما باید بتوانیم (حداقل برای پاسخگویی در روز جزا) سیستمی درست کنیم که در عمل بتواند به یک پاسخ مهم خریدار جواب دهد: با 1600 ریال چه میزان کالا می‌توان خرید

    لذا چنین خواهد شد که "به ازای هر 8 عدد کالای خریداری شده، 2 عدد هم رایگان لحاظ می‌شود" نه به صورت معکوس که فرمودید...

    پاینده باشید

    ارادات
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    21 آذر 1390 08:08 ق.ظ
    با سلام خدمت کلیه اساتید و دوستان حاضر :
    از آنجایی که بنده مختصری به صورت حضوری در جریان این بحث بودم داستان را برایتان توضیح دهم :

    شرکت پخشی کالایی را از یک شرکت تولید کننده یا وارد کننده دریافت می کند مثلا 10 عدد همه آنها را هم می فروشد .
    به شرکت پخش کننده اعلام می کند که من همه کالاها را فروختم آن شرکت هم طبق روال فروش خود می گوید خوب 10 عدد فروخته ای ، 8 تا از آنها را به قیمتی که من به تو می دهم به حساب بدهکاریت درج خواهم نمود ( سطر اصلی ) و 2 عدد آن هم به عنوان هدیه ( پول آن را نمی خواهم ) .
    اولا درخواست مشتری به این شکل بود که ما در تعداد سطر اصلی عدد 10 را بزنیم و خود سیستم بر اساس قوانین موجود 2 عدد آن را کم کند و در در سطر جنبی درج کند ، که خوب این نمی شود . ما برای قانونمند کردن تعداد سطرهای جنبی باید از قوانین مکمل کالا و خدمات استفده کنیم که این قوانین هم در سطر جنبی یا اصلی کالا اضافه می کند و چیزی از جایی کم نمی کند .
    حالا اصلا اینطوری تصور کنید که می شد مثلا ما حواله انباری داشتیم با 10 عدد و رخداد فروش که این حواله به محض ورود به فاکتور بر اساس قوانین باید می شد 8 عدد فروش و 2 عدد مصرف که خوب انتظار بی جایی است که تغییرات در حواله انباری داده شود که حتی شاید تایید شده و در حسابداری سند خورده است .
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 آذر 1390 08:17 ق.ظ
    سلام

    اصولا یکی از دلایلی که باعث ایجاد و اختراع "پول" در تاریخ تمدن بشری شده، اندازه گیری ارزش و میزان مبادلاتی که با ارزش سر و کار دارند بوده است. مثلا تا پیش از اختراع پول برای منظور کردن پورسانت یا تخفیف، کالای رایگان می‌دادند اما پس از اختراع پول، پورسانت یا تخفیف را بر حسب واحدهای پول رایج اندازه‌گیری می‌کنند و به حساب مورد نظر منتقل می‌کنند و به این ترتیب نیازی به تغییر نوع سطر و نوع رخداد خروج از انبار نخواهد بود...

    ارادت
    dadras
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    21 آذر 1390 08:53 ق.ظ
    جناب مومنی بنده هم با فرمایش جنابعالی موافقم و چیزی که بنده عرض کردم در خصوص نیاز مشتری بود و در راستای این مطلب که امری غیر منطقی است .
    alipour
    کاربر
    کاربر

    --
    21 آذر 1390 09:04 ق.ظ
    با سلام

    گویا در پستی که من نوشته بودم روند کاری این شرکت را نامفهوم بیان کرده بودم  که آقای دادرس زحمت کشیدند  و آن را دوباره بیان کردند.

    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 آذر 1390 09:11 ق.ظ
    سلام

    سرکار خانم علی‌پور و جناب دادرس به درستی مشکل را مطرح کردند و از جنبه‌های مختلف شرح دادند. دو پاسخ بنده هم برای تبیین شباهت بین این درخواست با نمونه‌هایی بود که عرض شد - برای اینکه برای خواننده‌های بعدی این پست یا درخواست‌های مشابه مورد استفاده قرار بگیرند. والا همه مطالب در یک راستا هستند. به هر حال طرح و ضبط این مطالب نیز در این انجمن‌ها ممکن است مفید باشند. ممنون

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.