چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 17 بهمن 1390 02:35 ب.ظ توسط momeni
تغییر امکانات تعریف شده
�16 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
sharif
کاربر
کاربر

--
21 تیر 1390 01:22 ب.ظ
    باسلام متاسفانه طی چند روزگذشته امکانات دسترسی تعریف شده برای افرادمختلف خصوصا پرسنل مالی برای دسترسی به امکانات اسناددریافت وپرداخت وانباربطورغیرمنتظره وغیرقابل کنترل تغییرمیکندوازحالت غیرمجازیامجازبه حالت تعریف نشده ویا غیرمجازتغییر مییابد . به حدی که باعث اخلال درکاروعصبی شدن پرسنل میگرددلطفا بررسی ودرجهت رفع باگ بوجودآمده دستوراقدام عاجل صادرفرمایید لازم بذکراست که موضوع باهمکاران مستقردردفترکرمان نیزمطرح گردیده است اما مشکل مرتفع نگردید
    shakeri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    21 تیر 1390 01:55 ب.ظ
    باسلام و احترام و عرض خوش آمد خدمت شما

    حتما طی چند روز گذشته ، دقت کنید "طی چند روز گذشته" یکی از کاربران عضو گروه administrator سرور نوسا شده و طبیعتا به تمامی امکانات دسترسی دارد و ...

    برای حل مشکل باید لیست کاربران administrator سرور نوسا را کنترل کنید و کاربران اضافه را از لیست مذکور حذف کنید.

    با تشکر از شما

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 تیر 1390 03:15 ب.ظ
    سلام

    امکان تعریف کاربران یا تغییر امکاناتی که در اختیار آنها قرار دارد برای کاربران غیر گروه Admin نیز قابل تخصیص است. به هر حال همانطور که جناب شاکری فرمودند، یکی از کاربرانی که Admin است یا امکان تغییر دسترسی‌های کاربران را دارد تنظیمات را تغییر داده است.

    ارادت
    sharif
    کاربر
    کاربر

    --
    22 تیر 1390 09:20 ق.ظ
    خیر چنین نیست چرا که این مشکل قبلا نیزوجودداشته وطی یکماهه اخیرشدت یافته ضمنا یکشنبه گذشته 90/4/19 درحضورهمکارمحترمتان (دردفترپشتیبانی کرمان) کلیه امکانات همکاران راتنظیم نمودیم وامکان تغییرامکانات دیگران راازهمگی بجز خودبنده گرفتیم اما متاسفانه این تغییرات درروزبعدمجددا اتفاق افتادلطفا بترتیبی که اثربخش باشد درجهت رفع مشکل دستورلازم صادرفرماییدچراکه واقعا کارهامختل شده اند
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    22 تیر 1390 10:03 ق.ظ
    سلام

    تا به حال با این مشکل برخورد نداشته‌ایم و البته این به خودی خود نافی وجود مشکل نیست. احتمال دارد خطایی نادر در سیستم وجود داشته باشد که تا به حال در بین هزاران کاربر دیده نشده باشد و فقط در سیستم شما خودنمایی کند. اما توضیح منظقی اتفاقی که افتاده است در نگاه اول همان است که بنده و همکاران عرض کردیم. حتما در نسخه بعدی ترتیبی خواهیم داد که آخرین شخصی که تغییری در داده‌های هر کاربر داده است در سیستم ثبت شود. اما در حال حاضر به عنوان آخرین درخواست از جنابعالی مطرح می‌کنیم: در صورتی که فقط خود جنابعالی امکان تغییر اختیارات کاربران را دارید، لطفا کلمه عبور کاربری خود را تغییر دهید - ممکن است لو رفته باشد و کسی با کاربر شما مشغول شیطنت باشد.

    در سیستم‌های مبتنی بر SQL Server در مواقعی مثل قطع برق ناگهانی (در زمان‌های حساس) یا خرابی سخت‌افزاری دیده شده که سرور به صورت خودکار به آخرین پشتیبان باز می‌گردد و آخرین تغییرات انجام شده را Undo می‌کند. البته این وضعیت هم بسیار نادر است - اما در صورت پیش‌آمدن اسناد و برگه‌های تنظیم شده بعد از تهیه پشتیبان نیز پاک خواهند شد که به صورت وضوح این اتفاق در سیستم شما رخ نداده است. اصولا خرابی در داده‌ها به صورت هوشمند اتفاق نمی‌افتد - به یکباره بخشی از داده‌ها مغشوش می‌شوند و تاثیر آن به صورت خطاهای سیستم یا حروف و عبارت‌های نامربوط در متن‌ها دیده خواهد شد. تغییر اصولی و صحیح داده‌ها و حذف بخشی از امکانات از اختیارات کاربران به صورتی که سیستم دچار خطا نشود ماهیت هوشمند دارد و بسیار بسیار دور از ذهن است که ناشی از اشکال سیستمی یا اشکال در داده‌ها باشد.

    به هر حال همانطور که عرض شد، لطفا آخرین همکاری درخواست شده را نیز مبزول بفرمایید تا اگر مشکل رفع نشد، مشکل را از مسیر دیگری پیگیری کنیم.

    ارادت
    sharif
    کاربر
    کاربر

    --
    22 تیر 1390 10:18 ق.ظ
    ضمن تشکر ازراهنمایی شماچشم رهنمود شمارانیزبکارمیبندیم اما آیا ممکن است باتوجه به اینکه ارتباط ما باسرورازطریق خطوط اینترنت میباشد آخرین ویرایش انجام شده درسرورثبت نشده است ؟ اگراین امکان وجودداشته باشد چه بایدکرد؟
    موسوی
    کاربر
    کاربر

    --
    22 تیر 1390 11:00 ق.ظ

    با سلام

    موضوعی که در اینباره با دفتر کرمان مطرح گردیده این بود که امکانی را برای یک کاربر مجاز می کردند  ولی کاربر دسترسی به آن امکان را  نداشته،و بعد از پیگیری از پشت سیستم مدیریت شاهد این بودیم که امکان مذکور  ( تعیین نشده )بود. و متوجه شدیم زمانی این امکان به کاربر داده میشد که در سیستم مورد نظر با ورود اطلاعات متصل نمیشدند. در تماس تلفنی بعدی متوجه شدیم که مشکل هنوز رفع نشده.به هر حال بنده فردا شخصا مراجعه خواهم کرد و موضوع را پیگیری خواهم نمود.

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    22 تیر 1390 11:42 ق.ظ
    سلام

    جناب شریف، ممنون از اطلاعات جدیدی که فرمودید - یک راه ساده برای آزمایش این نکته که فرمودید وجود دارد. در صفحه تعریف کاربران یک تکمه بازخوانی (Refresh) وجود دارد. فشار این تکمه باعث می‌شود که داده‌ها دوباره از سرور خوانده شوند و بازنمایی گردند. اگر تغییرات در سرور ثبت نشده باشند، در همانجا قابل مشاهده خواهد بود - یعنی مثلا Item مجاز در همانجا به صورت تعیین نشده دیده خواهد شد.

    سرکار خانم موسوی، با این مطلب که می‌فرمایید وضع فرق می‌کند - یعنی تغییراتی که برای کاربر درج می‌کنند در همان لحظه ثبت نمی‌شود؟ تصور من بر این بود که امکانات موجود کاربر به خودی خود حذف می‌شود. سوال دیگر این که اگر کاربری با ورود اطلاعات به سیستم متصل نشود قاعدتا موفق به احضار پنجره اختیارات نخواهد شد. ممکن است در حسابداری به صورت ورود اطلاعات وارد شده باشد ولی در دریافت و پرداخت حالت گزارش‌گیری داشته باشد. در این حالت کاربر عضو گروه Admin قادر است کماکان به تعیین امکانات دریافت و پرداخت نیز بپردازد و نباید مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد. شاید منظور این است که کاربر نهایی (همان کاربری که برای وی امکانات را تعیین می‌کنیم) با حالت گزارش‌گیری از سیستم استفاده می‌کند. در این شرایط مستقل از امکاناتی که برای وی تعیین شده باشد قادر به تغییر داده‌ها نخواهد بود. البته در این حالت نیز نباید تغییر امکانات مجاز به تعیین شده را داشته باشیم.

    ممنون از دوستان که پیگیری می‌کنند. حتما تا رفع مشکل به تلاش ادامه خواهیم داد.

    ارادت
    موسوی
    کاربر
    کاربر

    --
    29 تیر 1390 10:44 ق.ظ
    با سلام

    با پیگیری حضوری که انجام شد معلوم شد که برخی از امکانات مدیریت بصورت تعیین نشده بود وقتی تمام امکانات مدیریت مجاز شد دیگر با این مشکل برنخوردند.نتیجه گرفتیم چون امکاناتی که مدیر به کاربر میداد برای خود مدیر بصورت تعیین نشده بود با تغییر امکانات به تعیین نشد مواجه میشدند
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    29 تیر 1390 01:49 ب.ظ
    سلام

    یعنی مدیر امکانی را نداشته ولی این اختیار را داشته که آن امکان را در اختیار سایرین قرار دهد؟ ولله این سناریو اصلا به ذهن حقیر خطور نمی‌کرده. به هر حال بسیار از پیگیری سرکار سپاسگزارم و خوشحالیم که رفع مشکل شد. البته در محیطهایی تستی خودمان این وضعیت وجود ندارد. شخصی که اختیار تعیین امکانات سایرین را دارد قاعدتا بدون توجه به اختیارات خود اقدام به این کار می‌کند. شاید اشکال برروی نرم‌افزارهایی که کاربر به آنها متصل بوده باشد. به هر حال من باز هم این مسئله را به فرمی که فرمودید بررسی می‌کنم و اگر نکته‌ای به نظرم آمد ذکر خواهم کرد.

    ارادت
    موسوی
    کاربر
    کاربر

    --
    30 تیر 1390 09:05 ق.ظ
    با سلام خدمت آقای مومنی

    در واقع سیستم مدیر یک کلاینت با امکانات administrator  است و تنها سیستمی که امکان سیستم مجاز را دارد .به هر حال آنچه که نشان میداد این بود که امکان داده شده به کاربر توسط مدیر برای خود مدیر تعیین نشده بود.و با مجاز شدن تمامی امکانات برای مدیر این مشکل حل شده.
    موسوی
    کاربر
    کاربر

    --
    15 بهمن 1390 10:00 ق.ظ
    با سلام
    پیرو پیگیری های که در اینباره انجام شد باید عرض کنم موضوع از این قرار بوده که قفل این شرکت دارای نرم افزار های حسابداری،فروش ،انبار،دریافت پرداخت است.مدیر سیستم دارای تمامی امکانات مجاز در تمام نرم افزارهاست.حال بعنوان مثال :مدیر به یکی از کاربران تمامی امکانات مجاز را داده اند.بعد از یک مدت تصمیم میگیرند امکان اصلاح سند حسابداری را برای کاربر مذکور غیر مجاز کنند.ایشان فقط با ورود اطلاعات حسابداری به سیستم متصل میشدند و امکان را غیر مجاز میکردند .ولی اتفاقی که میفته اینه که تمامی امکانات نرم افزار های دیگه این کاربر تعیین نشده میشود.نتیجه گرفتیم که هروقت خواستند تغییری در امکانات کاربری ایجاد کنند با ورود اطلاعات تمام نرم افزارها متصل شوند.ولو اینکه فقط در یک نرم افزار بخواهند در تعریف کاربران و امکاناتشان تغییری ایجاد کنند!
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    15 بهمن 1390 03:34 ب.ظ
    سلام

    مگر قرار بود غیر از این باشد؟

    در زمانی که امکانات یک کاربر را تعیین می‌کنید، مجموعه امکاناتی که در آن لحظه در سیستم بازنمایی می‌شوند را می‌توانید به کاربر بدهید. بطور وضوح امکاناتی که در درخت امکانات بازنمایی نمی‌شوند از کاربر گرفته خواهند شد. طبق تعریف

    ارادت
    sharif
    کاربر
    کاربر

    --
    16 بهمن 1390 10:34 ق.ظ
    باسلام
    بنظر من کاملا غیرمنطقی است وازنظر من این یک ضعف است
    با فرض اینکه  اگر شخصی فقط امکان دسترسی به سیستم فروش راداشته باشدویکسری امکانات برایش تعریف شده باشدحال درصورتیکه بخواهیم امکانات وی راتغییربدهیم آیا منطقی است که بگوییم چون با امکان دسترسی کامل به سایر نرم افزارها واردبخش تعریف امکانات نشده ایم امکانات این شخص هم تبدیل به تعیین نشده بشود
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 بهمن 1390 03:39 ب.ظ
    سلام قربان

    حق با شما است. امیدواریم این ضعف سیستم و ادله غیرمنطقی را به ما ببخشید. متاسفانه تغییر آن میسر نیست.

    ارادتمندم

    پ.ن. دوستانی که این بحث را تعقیب می‌فرمایند لطفا دوباره تمام پست‌ها را از ابتدا مرور نمایند تا خدای ناکرده از مسیر اصلی بحث خارج نشوند.
    sharif
    کاربر
    کاربر

    --
    17 بهمن 1390 01:09 ب.ظ
    باسلام مجدد
     اگرازبابت صراحت لجه ای که دربیان نظراتم داشتم  جسارتی شده عذرخواهی میکنم اما قانع شدنم وضمنا برای روشن شدن موضوع واینکه مواجه با موضوع شده ام وبعبارتی این مطلب ایجادمشکل نموده است ، مشکل پیش آمده را که بنوعی همان مطلب عنوان شده ازسوی سرکارخانم موسوی میباشدموردتاکید قرارمیدهم و هنوزاین سوال برایم وجوددارد که :
    چرا اگرفردی امکان دسترسی به دو نرم افزاربرایش برقراراست وباتغییر درتنها یک نرم افزار( بافرض اینکه سیستم صرفا با حالت وروداطلاعات همان نرم افزاری که قراراست امکانات دسترسی آن تغییر کند بالا آمده باشد) امکانات دسترسی دیگر نرم افزار تبدیل به حالت تعیین نشده شود چونکه عملا ما کاری به سایرنرم افزارهای مورد استفاده این شخص نداریم . وبعبارتی قاعدتا بایستی امکانات قبلی تثبیت شده تلقی گردد
    البته شما بعنوان برنامه نویس وکارشناس نظرتان ارجح است اما ضمن بازنگری موضوع (درصورت امکان) ، مشکل راازدیگاه استفاده کننده ازسیستم مورد مداقه وبررسی قراردهید
    باتشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    17 بهمن 1390 02:35 ب.ظ
    سلام از ما است

    قربان عرض کردم که حق با شما است. در مورد بررسی مشکل هم همین پست‌ها نشان می‌دهد که تا کجا داستان را تعقیب کرده‌ایم. یک زمان صحبت از یک اشکال در سیستم است (که مثلا رد آنرا در خرابی داده‌ها ناشی از قطع برق پیگیری کنیم) و زمان دیگر صحبت از یک رفتار سیستم که طبق تعریف بوده ولی از نظر جنابعالی اشکال به حساب می‌آید. این دو وجه ماجرا با هم تفاوت دارند. همانطور هم که عرض شد تغییر این رفتار سیستم میسر نیست. وقتی کاری میسر نباشد هر میزان توضیح از جانب ما خدای ناکرده جنبه توجیه مشکل را پیدا می‌کند. لذا مجددا پوزش می‌خواهیم. خواهش می‌کنیم در زمان کار با سیستم به این محدودیت توجه داشته باشید و کاربر ارشد در هنگام استفاده از سیستم برای تعیین امکانات سایر کاربران همواره به تمامی نرم‌‌افزارها Login نماید. بدون توضیح بیشتری از جانب شما پیشاپیش قبول می‌کنم که این کار برای شما بسیار بسیار مشکل است.

    خیلی هم ارادت داریم
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.